|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Konik
|
Napisane: 31.07.2010, 1:09 |
|
Dołączył: 20.04.2010 Posty: 86
|
Witam Wszystkich!
Wszędzie gdzie czytam i rozmawiam o wymianie oleju silnkowego w 964 widzę i słyszę, że zawsze przy wykręcaniu filtra rozleje się olej. Potwierdzeniem tej opinii jest również auto (tylko jedno), które oglądałem po wymianie oleju w ASO Porsche. Jednak czy tak zawsze musi być? Jakie są Wasze doświadczenia, opinie w tym temacie?
Swoją opinią podzielę się trochę później. 
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 31.07.2010, 8:36 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2066
Nr klubowicza: 068
|
hmm a ktory filtr masz na mysli .. sa dwa
a w serwsie... moze wymiana polegala na samym stemplu 
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 31.07.2010, 10:32 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Cześć
Ja od lat stosuje następującą metodę:
Rozgrzewam silnik do pełnego otwarcia termostatu - poczujesz po rozgrzaniu prawego błotnika.
UWAGA! Olej którego będziesz się pozbywał jest bardzo gorący!!!
Spuszczam olej z silnika
Odkręcam spust oleju ze zbiornika i się leje do dużej miski - musi zmieścić się do niej około 10 litrów
Zaraz po odkręceniu śruby przy zbiorniku robię małą dziurkę na szczycie filtra oleju i zaklejam ją kawałkiem taśmy.
Kiedy już olej przestanie lecieć z silnika i zbiornika, przekręcam filtr dziurką do dołu i odklejam taśmę, dając upust resztkom oleju z filtra do przygotowanego wcześniej małego zbiornika - najlepiej sprawdza się obcięta plastykowa butelka po napoju.
Możesz teraz zapobiegawczo podłożyć papierowe szmatki pod filtr oleju i go wykręcić.
Ta metoda pozwala uniknąć znaczącego zabrudzenia komory silnika olejem.
|
|
Góra |
|
Konik
|
Napisane: 31.07.2010, 17:49 |
|
Dołączył: 20.04.2010 Posty: 86
|
Duc748 napisał(a): hmm a ktory filtr masz na mysli .. sa dwa ten, o którym "każdy" wie, na prawej ścianie komory silnika - filtr oleju, a jest jeszcze jeden filtr oleju? Gdzie? Duc748 napisał(a): a w serwsie... moze wymiana polegala na samym stemplu 
Eeee, przeczytaj dokładnie co napisałem. Gdyby chodziło o stempel, olej nie byłby rozlany.
kuchar - świetny sposób! Bardzo blisko mojego. Przy wymianie oleju w moim aucie nie wypłynęła, ani jedna kropla oleju. Bez szmat, papieru itp!
Kuchar, a odkrecasz tylko śrubę umiejscowioną przed tylnym prawym kołem? Myślę, że chyba jednak obie...
Chętnie poczytam o sposobach innych użytkowników, którzy sami wymieniali olej. O swoim sposobie napiszę później. 
|
|
Góra |
|
browar
|
Napisane: 31.07.2010, 19:47 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 58
|
Jeżeli dobrze pamiętam to 964 ma jeden filtr oleju -> kolega ma na myśli 993. Tam są dwa filtry.
|
|
Góra |
|
Konik
|
Napisane: 31.07.2010, 20:06 |
|
Dołączył: 20.04.2010 Posty: 86
|
Sądzisz, że kolega nie doczytał do końca tytułu tematu? 
|
|
Góra |
|
Konik
|
Napisane: 3.08.2010, 13:17 |
|
Dołączył: 20.04.2010 Posty: 86
|
Widzę, że nie ma więcej chętnych/pomysłów.
Tak jak napisałem wszędzie spotykam się z opinią, że przy odkręcaniu filtra oleju olej wyleje się i mamy sporo sprzątania. W opisach procesu wymiany oleju spotkałem się z pomysłem polegającym na podłożeniu sporej ilości szmat itp. Ale olej i tak się rozleje. A można bez szmat i może być tak czysto jak na pierwszym zdjęciu. Nic nie było wycierane!
Mój sposób, to po odkręceniu obu śrub spustowych (olej spływa do pojemników) robię mały otwór w szczycie filtra (podobnie jak kuchar) po to by go odpowietrzyć i ułatwić wypłynięcie jak największej ilości oleju z filtra. Czekam, aż olej przestaje wypływać z silnika i kapią jedynie pojedyncze krople. Oczywiście w filtrze zostaje pewna ilość oleju, która przy odkręcaniu wypływa i zanieczyszcza komorę silnika i sam silnik. Przed odkręceniem filtra podkładam pojemnik własnoręcznie wykonany z butelki po np. płynie do spryskiwaczy - widoczny na drugiej fotce. Następnie odkręcam filtr. Najpierw tylko trochę tak, żeby olej nie przelał się. Jeżeli jest go zbyt dużo w pojemniku dokręcam filtr, a nadmiar oleju usuwam ze zbiornika zwykłą strzykawką. Ponownie odkręcam filtr. Nadmiar znowu usuwam strzykawką. Kiedy olej już nie wylatuje odkręcam filtr do końca, wyjmuję go. I tyle.
Opisałem tylko część procesu wymiany oleju, tę dotyczącą zabezpieczenia przed zalaniem starym olejem komory silnika, bo jak sądzę większość z Was wie jak wymienić olej (procedura wymiany oleju jest łatwo dostępna, choćby w necie). Może wydawać się, że cała ta zabawa jest czasochłonna i zbędna (przecież po rozlaniu oleju można go wytrzeć). Zdecydowanie lepiej chwilę "pobawić" się niż później czyścić komorę silnika, silnik, instalację elektryczną i różne trudno dostępne zakamarki. I tak nie uda się dokładnie usunąć resztek oleju, który następnie przyciąga brud, kurz, wypala się, kopci, smrodzi.
Mam nadzieję, że mój opis komuś się przyda.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 3.08.2010, 16:30 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2066
Nr klubowicza: 068
|
Konik napisał(a): Sądzisz, że kolega nie doczytał do końca tytułu tematu? 
kolega wykazal sie byc profanem

_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 3.08.2010, 19:11 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Ślady po rozlanym oleju z komory silnika (u mnie niestety się zdarzyły)  dobrze jest usunąć - ja użyłem pędzla zwilżanego roztworem wody z mydłem, potem delikatnie spłukałem.
PS. Bardzo przydatne DIY.
|
|
Góra |
|
kuchar
|
Napisane: 3.08.2010, 22:10 |
|
Dołączył: 25.02.2008 Posty: 238
|
Fajny, praktyczny i nieskomplikowany sposób.
Dziękuję.
Na pewno wykorzystam w niedalekiej przyszłości, czyli w październiku.
Do zobaczenia
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|