Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 31.07.2010, 1:09 

Dołączył: 20.04.2010
Posty: 86
Witam Wszystkich!

Wszędzie gdzie czytam i rozmawiam o wymianie oleju silnkowego w 964 widzę i słyszę, że zawsze przy wykręcaniu filtra rozleje się olej. Potwierdzeniem tej opinii jest również auto (tylko jedno), które oglądałem po wymianie oleju w ASO Porsche. Jednak czy tak zawsze musi być? Jakie są Wasze doświadczenia, opinie w tym temacie?
Swoją opinią podzielę się trochę później. :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: olej
PostNapisane: 31.07.2010, 8:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
hmm a ktory filtr masz na mysli .. sa dwa
a w serwsie... moze wymiana polegala na samym stemplu :)




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.07.2010, 10:32 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Cześć

Ja od lat stosuje następującą metodę:

Rozgrzewam silnik do pełnego otwarcia termostatu - poczujesz po rozgrzaniu prawego błotnika.
UWAGA! Olej którego będziesz się pozbywał jest bardzo gorący!!!
Spuszczam olej z silnika
Odkręcam spust oleju ze zbiornika i się leje do dużej miski - musi zmieścić się do niej około 10 litrów
Zaraz po odkręceniu śruby przy zbiorniku robię małą dziurkę na szczycie filtra oleju i zaklejam ją kawałkiem taśmy.
Kiedy już olej przestanie lecieć z silnika i zbiornika, przekręcam filtr dziurką do dołu i odklejam taśmę, dając upust resztkom oleju z filtra do przygotowanego wcześniej małego zbiornika - najlepiej sprawdza się obcięta plastykowa butelka po napoju.
Możesz teraz zapobiegawczo podłożyć papierowe szmatki pod filtr oleju i go wykręcić.
Ta metoda pozwala uniknąć znaczącego zabrudzenia komory silnika olejem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: olej
PostNapisane: 31.07.2010, 17:49 

Dołączył: 20.04.2010
Posty: 86
Duc748 napisał(a):
hmm a ktory filtr masz na mysli .. sa dwa

ten, o którym "każdy" wie, na prawej ścianie komory silnika - filtr oleju, a jest jeszcze jeden filtr oleju? Gdzie?

Duc748 napisał(a):
a w serwsie... moze wymiana polegala na samym stemplu :)

Eeee, przeczytaj dokładnie co napisałem. Gdyby chodziło o stempel, olej nie byłby rozlany.

kuchar - świetny sposób! Bardzo blisko mojego. Przy wymianie oleju w moim aucie nie wypłynęła, ani jedna kropla oleju. Bez szmat, papieru itp!
Kuchar, a odkrecasz tylko śrubę umiejscowioną przed tylnym prawym kołem? Myślę, że chyba jednak obie...

Chętnie poczytam o sposobach innych użytkowników, którzy sami wymieniali olej. O swoim sposobie napiszę później. :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.07.2010, 19:47 

Dołączył: 9.03.2007
Posty: 58
Jeżeli dobrze pamiętam to 964 ma jeden filtr oleju -> kolega ma na myśli 993. Tam są dwa filtry.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.07.2010, 20:06 

Dołączył: 20.04.2010
Posty: 86
Sądzisz, że kolega nie doczytał do końca tytułu tematu? :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2010, 13:17 

Dołączył: 20.04.2010
Posty: 86
Widzę, że nie ma więcej chętnych/pomysłów.
Tak jak napisałem wszędzie spotykam się z opinią, że przy odkręcaniu filtra oleju olej wyleje się i mamy sporo sprzątania. W opisach procesu wymiany oleju spotkałem się z pomysłem polegającym na podłożeniu sporej ilości szmat itp. Ale olej i tak się rozleje. A można bez szmat i może być tak czysto jak na pierwszym zdjęciu. Nic nie było wycierane!

Mój sposób, to po odkręceniu obu śrub spustowych (olej spływa do pojemników) robię mały otwór w szczycie filtra (podobnie jak kuchar) po to by go odpowietrzyć i ułatwić wypłynięcie jak największej ilości oleju z filtra. Czekam, aż olej przestaje wypływać z silnika i kapią jedynie pojedyncze krople. Oczywiście w filtrze zostaje pewna ilość oleju, która przy odkręcaniu wypływa i zanieczyszcza komorę silnika i sam silnik. Przed odkręceniem filtra podkładam pojemnik własnoręcznie wykonany z butelki po np. płynie do spryskiwaczy - widoczny na drugiej fotce. Następnie odkręcam filtr. Najpierw tylko trochę tak, żeby olej nie przelał się. Jeżeli jest go zbyt dużo w pojemniku dokręcam filtr, a nadmiar oleju usuwam ze zbiornika zwykłą strzykawką. Ponownie odkręcam filtr. Nadmiar znowu usuwam strzykawką. Kiedy olej już nie wylatuje odkręcam filtr do końca, wyjmuję go. I tyle.

Opisałem tylko część procesu wymiany oleju, tę dotyczącą zabezpieczenia przed zalaniem starym olejem komory silnika, bo jak sądzę większość z Was wie jak wymienić olej (procedura wymiany oleju jest łatwo dostępna, choćby w necie). Może wydawać się, że cała ta zabawa jest czasochłonna i zbędna (przecież po rozlaniu oleju można go wytrzeć). Zdecydowanie lepiej chwilę "pobawić" się niż później czyścić komorę silnika, silnik, instalację elektryczną i różne trudno dostępne zakamarki. I tak nie uda się dokładnie usunąć resztek oleju, który następnie przyciąga brud, kurz, wypala się, kopci, smrodzi.

Mam nadzieję, że mój opis komuś się przyda.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2010, 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
Konik napisał(a):
Sądzisz, że kolega nie doczytał do końca tytułu tematu? :D


kolega wykazal sie byc profanem
:oops:




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2010, 19:11 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Ślady po rozlanym oleju z komory silnika (u mnie niestety się zdarzyły) :( dobrze jest usunąć - ja użyłem pędzla zwilżanego roztworem wody z mydłem, potem delikatnie spłukałem.

PS. Bardzo przydatne DIY.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.08.2010, 22:10 

Dołączył: 25.02.2008
Posty: 238
Fajny, praktyczny i nieskomplikowany sposób.
Dziękuję.
Na pewno wykorzystam w niedalekiej przyszłości, czyli w październiku.

Do zobaczenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum