|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Gianni
|
Napisane: 27.01.2019, 17:08 |
|
Dołączył: 31.03.2018 Posty: 63
|
Hej, Proszę Was o radę w kwestii konieczności wymiany oleju w skrzyni Tiptronic. Od niedawna jestem posiadaczem 911 (Porsche 997 turbo, przebieg 68tys.) Mamy obecnie dobry czas, aby przygotować nasze samochody do kolejnego sezonu i tak się zastanawiam po jakim przebiegu ? czy w ogóle? powinnio się wymieniać olej w tej skrzyni..
Dzięki z góry za info, Pozdrawiam, G.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 27.01.2019, 18:50 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jeżeli to PDK, to oczywiście warto/trzeba stosunkowo często wymieniać. Jeżeli klasyczny automat, to też warto częściej niż fabryka podaje, ale jeżeli troszkę zaniedbasz to ta skrzynie raczej od razu nie umrze. Nie przebieg w Twoim wypadku a lata wskazują, że trzeba olej zmienić.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 27.01.2019, 18:54 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Co ile trzeba zmieniać w PDK? U mnie była zmieniana skrzynia 4 lata temu i od tego czasu zrobiłem ok. 43 tys. km
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 27.01.2019, 18:59 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jeżeli dobrze pamiętam, to przy 90k olej, a przy 120k olej plus filtr, ale to tak z pamięci pisze i może to dotyczyć Panamery. Zawsze i tak nie stosujemy się do tych wytycznych i zalecamy do 60k wymieniać.
To jeżeli chodzi o PDK, w tiptronicu też bym raczej starał się więcej na jednym oleju nie jeździć, ale myślę że nie zaszkodzi to skrzyni.
Może ktoś z Was ma inne pomysły? Nie piszę tego jako wyrocznia, może ktoś przy innych dwusprzęgłowych coś działa? Porównanie do DSG? Jedyne co w Porsche przesuwa termin wymiany to kwestia mocy jaką te skrzynie muszę przenieść. No i przy okazji warto/trzeba zrobić kalibrację sprzęgła i wodzików w PDK. W tipie reset adaptacji.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Bartek_85
|
Napisane: 5.02.2019, 23:47 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 63
|
Panamera Diesel 3.0 211kw wymiana oleju tiptronic zgodnie z książka 180 tys km koszt w serwisie 3200 zł brutto.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 6.02.2019, 1:18 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Panamera w dieslu ma zupełnie inną skrzynią. To standardowy tiptronic, warto o tym pamiętać, bo standardowo wszyscy kojarzymy Panamerę z PDK.
Zakładam 970, bo już w 971 czyli V8 diesel - jest PDK.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
TheStig
|
Napisane: 6.02.2019, 13:13 |
|
Dołączył: 5.03.2016 Posty: 227
|
Cayman 981 2013r . Książka podaje wymianę oleju w PDK po 180 tys . Póki co mój przebieg to 70 tys i tez sie zastanawiam czy to już pora na wymianę
|
|
Góra |
|
Radson
|
Napisane: 6.02.2019, 13:23 |
|
Dołączył: 20.08.2018 Posty: 157
|
Bartek_85 napisał(a): Panamera Diesel 3.0 211kw wymiana oleju tiptronic zgodnie z książka 180 tys km koszt w serwisie 3200 zł brutto.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Kupujesz na własną rękę olej taki jaki zaleca producent. DOstarczasz go do ASO i wtedy cena jest znacząco niższa.
|
|
Góra |
|
Bartek_85
|
Napisane: 6.02.2019, 19:42 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 63
|
Radson napisał(a): Bartek_85 napisał(a): Panamera Diesel 3.0 211kw wymiana oleju tiptronic zgodnie z książka 180 tys km koszt w serwisie 3200 zł brutto.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Kupujesz na własną rękę olej taki jaki zaleca producent. DOstarczasz go do ASO i wtedy cena jest znacząco niższa. A później reklamujesz skrzynie biegów i zapisek przy wymianie oleju „Olej dostarczony przez właściciela” i odmowa wymiany skrzyni. Takie oszczędności ; ) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 6.02.2019, 21:50 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Technologia wymiany oleju jest jedna dla wszystkich, więc bez różnicy czy jest to ASO, czy inne warsztaty. Procedura jest prosta jak bęben , więc bez dramatyzmu.
|
|
Góra |
|
polowiak
|
Napisane: 6.02.2019, 22:57 |
|
Dołączył: 5.01.2015 Posty: 114
|
przy tiptronicu (starego typu) w renomowanych zakładach które zajmują się tylko ASB sugerują aby wymianę robić co 60 tyś km. Skąd Wy bierzecie te 180tyś? Chyba że podejście jest podobne jak było kiedyś przy bmw, że serwis w ogóle nie przewidywał wymiany oleju a później przy przebiegu rzędu 200 tyś km przewidziana była wymiana skrzyni (oczywiście na koszt klienta)
|
|
Góra |
|
Gianni
|
Napisane: 7.02.2019, 9:08 |
|
Dołączył: 31.03.2018 Posty: 63
|
Hej, Dzięki za podzielenie się doświadczeniami, rzeczywiście jest spory rozjazd w tym temacie i wiele opinii.. Na pewno jednym z czynników decydujacych jest styl jazdy i tak gdybym posiadał swoje autko od nowości to pewnie bym się wstrzymal do 90k i wymienik wtedy, a tak, to raczej wkrótce zdecyduje na wymianę A Czy widzicie zagrożenia w związku wymianą oleju w automatach? Odnoszę wrażenie, po opiniach fachowców, dealerów, że do tematu podchodzą z dystansem tzn. jak nic się nie dzieje to lepiej '' nie ruszac'' bo po wymianie coś się może wtedy zacząć psuć.. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
GermanCars
|
Napisane: 7.02.2019, 10:46 |
|
Dołączył: 23.09.2018 Posty: 413
|
Gianni napisał(a): Hej, jak nic się nie dzieje to lepiej '' nie ruszac'' bo po wymianie coś się może wtedy zacząć psuć..
Jeśli skrzynia w dobrym stanie, to nic się nie stanie, zmieniasz olej z filtrem i tyle. Najlepiej jeszcze zrobić reset adaptacji w sterowniku. Inne pytanie - jeśli są widoczne ślady zużycia w postaci opilkow. Wtedy proces jest całkowicie zrozumiały - nowy olej znacznie rzadziej, bo jest czysty, i po zalaniu nowego oleju zacznie wykonywać swoją pracę - wymywać stary syf, który jest znacznie gęstszy, odpowiednio to od razu będzie widoczne na zachowaniu skrzyni, ponieważ na zużytych elementach w postaci tarcz potrzebne jest więcej ciśnienia i czasu napełniania olejem między tarczami dla zmiany biegu.
|
|
Góra |
|
Bartek_85
|
Napisane: 7.02.2019, 11:53 |
|
Dołączył: 25.12.2018 Posty: 63
|
Jeśli przychodzimy ze swoim olejem na aso jest wpisane w zleceniu „Olej dostarczył klient” jeśli później jest reklamacja skrzyni biegów producent odrzuci , oczywiście mówimy tu o samochodach z gwarancja lub approved.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
lukasz_91
|
Napisane: 8.02.2019, 9:51 |
|
Dołączył: 13.11.2017 Posty: 111
|
oczywiście, że jest wpisane że dostarczył klient, ale dodajmy że jeszcze pisze olej zgodny z normą/wymogami producenta, w przypadku skrzyni biegów zapewne będzie to Pentosin, olej który dostarczysz sam zgodnie z normami niczym się nie różni od tego w ASO, gdyż Porsche nie wytwarza swojego oleju tylko ma na pewien okres czasu ( kilku lat) podpisaną umowę załóżmy z mobilem lub castrolem itd, więc jeżeli wszystko jest zgodne z normami i tzw rzemiosłem w razie problemów nikt nie odmówi gwarancji. Idąc dalej trzeba pamiętać o dodatkowym koszcie opłaty usługi utylizacji starego oleju czy to w przypadku silnika czy w skrzyni biegów.
Natomiast jeżeli dostarczy się olej czy to w przypadku silnika czy skrzyni, który na tą chwilę producent nie przewiduje wtedy jak najbardziej zaczną się problemy.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|