Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 6.10.2020, 21:11 

Dołączył: 25.10.2019
Posty: 85
Mimo, że uwielbiam mojego nowego Macana S to nie zdecydowałbym się chyba na wymianę w PC opon. Koszt w serwisie to 640 zł !! Doznałem szoku, jak się dowiedziałem. Czy to możliwe? Co oni tam robią z tymi kołami.. U zwykłego gumiarza tego co uruchamia czujniki nawet 250zł to już dużo, ale ponad 600zł? Właśnie zamówiłem Pirellki zimowe. Jak radzicie, kogo polecacie? Czy jest ktoś z Was, kto wymienia w PC i ma argument dlaczego? Gzie robicie wymiany opon w swoich pięknych Porschakach często wartych kilkaset kzł?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2020, 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Może w tej cenie jest jakaś dodatkowa usługa ? Przechowanie, nowe czujniki ?
Jeśli zwykła wymiana opon na felgach, to faktycznie dość wysoka cena.
Ale pewnie są Klienci, którzy są gotowi ją zapłacić.

Możesz zmienić u Gumisia :D (nasz kolega Klubowy).

Jeśli zaś masz daleko do Gumisia, poszukaj po prostu przyzwoitego, dobrze wyposażanego warsztatu w okolicy - najlepiej z polecenia :wink:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 6.10.2020, 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
W ASO zazwyczaj wylicza się to ze stawki RBH.




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2020, 21:51 

Dołączył: 2.05.2020
Posty: 23
Mnie czeka pierwsza wymiana opon w Prosiaku. Mam komplet zimowy na feldze, teraz pytanie jak to najlepiej zrobic? Pewnie trzeba coś poklikac na komputerze, wiec szybka wymiana w garażu odpada... co polecacie w Warszawie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.10.2020, 22:22 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Kolega z klubu i forum - Tomek/Gumiś, Sękocin, Krakowska 102/104




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2020, 6:32 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
lizbona napisał(a):
Mnie czeka pierwsza wymiana opon w Prosiaku. Mam komplet zimowy na feldze, teraz pytanie jak to najlepiej zrobic? Pewnie trzeba coś poklikac na komputerze, wiec szybka wymiana w garażu odpada... co polecacie w Warszawie?
W Panamerze zmienia sie tylko w menu kola na zimowe....nie wiem za co aso liczy takie kwoty.

W garazu to nigdy nie polecam bo zawsze warto przed sezonem wywazyc, podjedz tam gdzie masz najblizej i tyle, wymiana opon to nie operacja :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2020, 9:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
wyważałem zawsze przed sesonem - teraz jak jest ok /120 bez żadnych wibracji/ to sobie pdpuszczam
zmiana kół 911 - z poziomu komputera pokładowego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2020, 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 228
Nr klubowicza: 696
hubi_pl napisał(a):
W garazu to nigdy nie polecam bo zawsze warto przed sezonem wywazyc, podjedz tam gdzie masz najblizej i tyle, wymiana opon to nie operacja :)


Też tak myślałem i kiedyś przed trasą podjechałem do pierwszego lepszego warsztatu na wyważenie. Dokręcając koła urwali mi szpilkę. Jak pojechałem do ASO po nową, to okazało się że tak dokręcili, że jeszcze kolejne dwie były do wymiany. Każdą robotę może spartaczyć.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2020, 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.07.2018
Posty: 862
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
siersciu napisał(a):
Każdą robotę może spartaczyć.


Dokładnie :mrgreen:

Moje przypadki:
- źle ustawiona stopka od maszyny zjechała cały rant nowej felgi (felga była czarna :evil: )
- felgi z otworem na kule przykręcone stożkowymi śrubami
- urwana szpilka/śruba
- rozwiercanie śruby zabezpieczającej tak, że trzeba było wymieniać felgę

Ale są też pewne modele felg bardzo wrażliwe na Nm z którym je dokręcasz - np. AMG Aero 3 częściowe - efekt był taki, że rotory popękały (maks 110NM) a poszło pneumatem na maksa :lol: na szczęście nie u mnie.

Do tego bardzo często maszyny nie są okresowo sprawdzane/kalibrowane i co z tego, że gość teoretycznie wyważy na 0 jak później i tak masz bicie.

Także ja akurat staram się korzystać tylko ze sprawdzonych miejsc i tak jak z każdą usługą, polecam tak właśnie robić.




_________________

MB W126 260SE '87
MB C126 560SEC '90
MB R129 SL500 '99
MB W204 C63 AMG '09
Porsche 911 996.2 C2 '01
Honda CRX ED9 K20 track tool '90
BMW S1000R '17


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2020, 12:31 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Mikołaj napisał(a):
siersciu napisał(a):
Każdą robotę może spartaczyć.


Dokładnie :mrgreen:

Moje przypadki:
- źle ustawiona stopka od maszyny zjechała cały rant nowej felgi (felga była czarna :evil: )
- felgi z otworem na kule przykręcone stożkowymi śrubami
- urwana szpilka/śruba
- rozwiercanie śruby zabezpieczającej tak, że trzeba było wymieniać felgę

Ale są też pewne modele felg bardzo wrażliwe na Nm z którym je dokręcasz - np. AMG Aero 3 częściowe - efekt był taki, że rotory popękały (maks 110NM) a poszło pneumatem na maksa :lol: na szczęście nie u mnie.

Do tego bardzo często maszyny nie są okresowo sprawdzane/kalibrowane i co z tego, że gość teoretycznie wyważy na 0 jak później i tak masz bicie.

Także ja akurat staram się korzystać tylko ze sprawdzonych miejsc i tak jak z każdą usługą, polecam tak właśnie robić.


Za mocne dokręcanie i przepompowywanie kół to niestety plaga, przy okazji zabezpieczania podwozia poprosiłem o wyważenie kół, za piewrszym raze miałem przykręcone za mocno i napompowane za mocno o 0.5 bara, za drugim razem, bo znowu zaczęło bić z przodu przykręcili dobrze, ale jedno koło miało 0.7 bara za dużo i TPMS wywalił ostrzeżenie tuż przed wjazdem na autostradę.

Inna sytuacja, potrzebowałem awaryjnie zdjąć opony z felg, pojechałem blisko od domu, ponieważ nie mam zaufania patrzyłem dokłądnie co się dzieje, widziałem jak pod nieobecność klienta pracownik przeszurał jego felgami(wyglądały jak nówki OEM od Hondy) po betonie, bo stały w złym miejscu, klient zabrał opony i zostawił felgi, żeby zabrać je później. Po tym jak to zobaczyłem, zabrałem najpierw felgi, poszkodowanego klienta niestety już nie spotkałem. Zakład w Natolinie pod Grodziskiem.


Ogólnie polecam Gumisia i jak jest możliwość to najlepiej tam jechać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2020, 13:22 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 498
Mi najbardziej podoba się dowalanie pistoletem śrub, a potem sprawdzanie kluczem dynamometrycznym :D Zawsze klucz klika od razu :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2020, 13:25 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Plusem ASO będzie to, że pewnie mają Huntera z testem drogowym. Ale dobre zakłady wulkanizacyjne też czasem posiadają. W autach czułych na niewyważenie warto skorzystać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.10.2020, 13:34 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
siersciu napisał(a):
hubi_pl napisał(a):
W garazu to nigdy nie polecam bo zawsze warto przed sezonem wywazyc, podjedz tam gdzie masz najblizej i tyle, wymiana opon to nie operacja :)


Też tak myślałem i kiedyś przed trasą podjechałem do pierwszego lepszego warsztatu na wyważenie. Dokręcając koła urwali mi szpilkę. Jak pojechałem do ASO po nową, to okazało się że tak dokręcili, że jeszcze kolejne dwie były do wymiany. Każdą robotę może spartaczyć.

no ok, ale to nie zdarza się cały czas, chodzi bardziej o to że to żadna filozofia.
Dodam że kiedyś mi robili geometrię w Katowicach w Porsche i jak odbierałem to coś mi nie pasowało, zjechałem na stację i miałem różne ciśnienie w kołach! co ciekawe to czujniki nie wskazały różnicy, dlaczego nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.10.2020, 13:12 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
wit007 napisał(a):
Kolega z klubu i forum - Tomek/Gumiś, Sękocin, Krakowska 102/104


Zdecydowanie polecam Gumisia, sprawdzone, nawet przy ceramice jego chłopaki wiedzą co rodzić i nie ma strachu, że uderzą tarczę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.10.2020, 8:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 30.03.2012
Posty: 2283
Lokalizacja: Warszawa-Sękocin
Nr klubowicza: 330
Dziękuję za polecanie :notworthy: i zapraszam :)




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 17:02 

Dołączył: 31.03.2018
Posty: 106
W Katowicach polecam Warsztat Samochodowy Korba , przekładałem u niego już wiele razy do rozmiaru 22” i nigdy nie było problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2020, 17:12 

Dołączył: 12.07.2009
Posty: 58
A ja polecę Norauto, sprzęt wg mojej wiedzy mają doinwestowany, po przeglądach, pracownicy po szkoleniu, a cena jak w przeciętnej wulkanizacji, a jeśli cokolwiek zniszczą to ubezpieczenie a nie "pomalujemy panu" jak w wielu miejscach bywa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum