Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.11.2017, 13:44 

Dołączył: 18.02.2017
Posty: 14
Witam, ma ktoś instrukcję jak wymienić cały płyn chłodniczy i odpowietrzyć układ w 987 2006r ?
Bardzo chcę zrobić to samemu, mam do dyspozycji kanał.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.11.2017, 14:58 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
https://youtu.be/whc8e6baACw
Proponuję jednak wymienić, tam gdzie mają podciśnieniowe urządzenie, może zostać bańka powietrza i może być problem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2017, 11:55 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Z racji tego iż sam wszystko robię przy swoich autach to też po zakupie 987 wymieniłem wszystkie płyny. Było to moje pierwsze auto z chłodnicami z przodu i silnikiem centralnie. Też miałem obawy o to jak się układ odpowietrzy. Z czystym sumieniem Ci mogę powiedzieć, że nie ma sensu wyrzucać pieniędzy na próżniowe zalewanie bo:
- pierwszy raz zalałem układ sam i wszystko samo się odpowietrzyło [było OK]
- po jakimś czasie pojechałem do ASO(na wszelki wypadek) żeby mi to zrobili próżniowo- cena 600zł za samą robotę bez płynu.
-po tygodniu od wizyty w ASO kolega odkręcił mi korek jak auto było rozgrzane w lato i wyleciało mi 90% płynu- wlałem wtedy dokładnie tyle ile wyleciało i układ znowu samoczynnie bez problemu się odpowietrzył.

Zasada jest taka sama jak w autach z silnikiem z przodu i żadnej filozofii. Ważne jest to, że jak zalejesz pusty układ to odpalasz auto i czekasz aż płyn się rozejdzie po układzie. Dolewasz i znowu czekasz. Robisz to dotąd aż poziom będzie unormowany. Później idziesz się przejechać. Weź płyn na przejażdżkę, zatrzymaj się za chwilę i kontroluj poziom(jak nie musisz dolewać to nie dolewaj podczas jazdy bo silnik gorący. Chyba, że bardzo powolutku). Wrócisz na miejsce- znowu dolej. Powtarzasz tą czynność dopóki dopóty poziom się unormuje. NAJWAŻNIEJSZE to na zbiorniczku wyrównawczym jest odpowietrznik, który musi być cały czas odbezpieczony w górę- jeździsz z nim tak kilkadziesiąt km. Na sam koniec jak solidnie "przekopiesz" maszynę to znowu może zechcieć ok 1-2l. Ja tak miałem jak pojechałem na tor wyścigowy. Przed wjazdem poziom był OK i auto już miało z 1000km po wymianie płynu. Po wyjeździe z toru dolałem ok 1.5l i poziom się trzyma elegancko po dzień dzisiejszy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2017, 12:14 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Czyli jednak miałeś układ zapowietrzony, jak dolałeś 1.5 litra, dobrze jest ustawić samochód na podjeździe, chłodnicami w dół, wtedy masz pewność, że wszystko będzie ok.
Normalna wymiana jest możliwa i tak również robiłem, podciśnienie daje ci 100 % pewności, że układ nie jest zapowietrzony i jest szybsze, niż grzanie i dolewanie.
Każdy zrobi jak mu pasuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2017, 12:36 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Suma sumarum można by powiedzieć, że był zapowietrzony. Jednak 1,5l na, łącznie, ok. 25l to niedużo i moim zdaniem niewarte wydania 600zł. Przy normalnej eksploatacji taki brak był niezauważalny. Można przyjąć, że jak zrobisz tak jak opisywałem i od razu po całej procedurze solidnie dasz buta to wszystko się w 100% odpowietrzy. Owszem- podniesienie dupy przyśpiesza cały proces odpowietrzenia.

Jeśli chcesz zrobić to próżniowo to chyba tylko ASO. Ja przeszukałem gogle oraz większe warsztaty w promieniu 50km od Katowic i ludzie oczy robili jak się pytałem o taką metodę wymiany płynu. Jakby na to nie spojrzeć to tylko poważniejsze wózki mają tak skonstruowany układ tj. silnik z tyłu i chłodnice z przodu więc w warsztacie, gdzie naprawia się auta "dla ludu" nikt takiego sprzętu miał nie będzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2017, 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Tak jak Kubuś pisze każdy robi tak jak chce, bo auto jest prywatną
własnością. Natomiast jeżeli Ty wiesz co się dzieje, monitorujesz,
gasisz auto, dolewasz, odczekasz (!) aż wystygnie, znów dolewasz,
odpalasz, monitorujesz itd. to jest szansa, że auto nie dostanie
po przysłowiowej dupie. Natomiast wiele osób robi tą procedurę po
macoszemu. Potem jest wielkie zdziwienie, że Porsche takie słabe
silniki projektuje.
Na południu jest AutoDusza, w Warszawie, żeby już więcej nie robić
prawie autoreklamy, są inne serwisy które mogą zaoferować taką
wymianę/napełnienie układu.

Zawsze takie posty pisałem w odniesieniu do transaxli które uwielbiam,
ale coraz mniej już dobrych Boxsterów i wczesnych 11 chłodzonych "wodą".
Może to dziwnie wygląda, ale chciałbym żeby w naszym kraju te auta miały
jeszcze długą przyszłość przed sobą :D




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.12.2017, 13:11 

Dołączył: 29.05.2016
Posty: 78
Qbak racja, każdy robi po swojemu. Ja nic nie narzucam. Dziele się swoimi spostrzeżeniami na własnej praktyce. Jak się zrobi z głową samemu takie odpowietrzenie to wszystko będzie działało w 100%.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum