|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lorek944
|
Napisane: 17.05.2007, 10:10 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Jutro (piątek) moje 944 dostaje nowy rozrząd. Nie będę dłużej jeździł w niepewności bo nie wiem kiedy była ostatnia wymiana.
Kolejne naprawy jakie mnie czekają to:
1. Wymiana uszczelki pod miską olejową
2. Wymiana wszystkich uszczelek głowicy
3. Wymiana zimeringów w bloku (przód, tył)
Wszystkie części już kupiłem, tylko mam problem w wyborze warsztatu. Chętnie bym to zrobił w swojej okolicy (Darłowie) ale nie jestem pewny czy mogę zaufać tutejszym mechanikom. W głowicy znajduje sie dużo drobnych uszczelek i nie ma pewności że mechanik wszystkie wymieni, a jest tego sporo
Jestem ciekaw jak będą wyglądały gładzie cylindrów Autko ma już 23 latka
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 17.05.2007, 11:11 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Dziwna scieżka napraw. Nie słyszałem o "prewencyjnej" wymianie uszczelki głowicy. Simmeringi i inne uszczelki OK, ale ściąganie głowicy bez potrzeby jest moim zdaniem mało rozsądne, jeśli nie ma z nią problemu.
Jak robisz rozrząd, to zmień koniecznie uszczelnienia frontu silnika. Po co 2 razy zdejmować pokrywy, ściągać paski i rolki ? Przy okazji sprawdź pompę wody.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 17.05.2007, 12:28 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
To nie jest prewnecyjna zmiana uszczelki lecz konieczność Od strony kolektora wydechowego mam mały wyciek oleju i spod śruby mocującej głowicę koło świec wydostaje mi sie płyn chłodniczy co świadczy o uszkodzeniu uszczelki przy kanale chłodzenia.
Pewien mechanik chciał wykręcić szpilkę i wkręcić ją z sylikonem by sie nie wydostawał płyn chłodniczy, ale cóż to za naprawa usuwając skutek a nie przyczynę!!!!!!!
Rozrząd PILNIE
Dalsze naprawy wymagają i tak zdjęcie pasków.
A przymierzam sie do nich pod koniec czerwca.
Napisz pod jakim kontem sprawdzić pompę, wycieków nie widzę, ale wiem że powinno wymienić się ja przy zmianie rozrządu, jednak nie mam takiej gotówki. Nowa pompa kosztuje 180 Euro
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 17.05.2007, 12:34 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Rozumiem. Po prostu głowica do regeneracji.
Niech mechanik oceni luz osiowy i pormieniowy. Nie ma w tym przypadku niestety wytycznych co do wielkości luzu, ale ktoś z doświadczeniem będzie wiedział czy ryzykujesz ponowne zdejmowanie wszystkiego z przodu w celu wymiany pompy po 5 tyś km od naprawy rozrządu.
Powodzenia.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 17.05.2007, 12:59 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
lorek944 napisał(a): Nowa pompa kosztuje 180 Euro
180 E nowa pompa? a ile moze kosztowac wymiana? w skali od 1 do 10 jak skomplikowany jest ten proces?
bo swoja muszę jak najpilniej się zająć...
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 17.05.2007, 13:05 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Jesli przyjąć, że wymiana sprzęgła to 10, to wtedy pompa +/- 6.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 17.05.2007, 13:18 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Myślę że wymiana pompy to koszt około 250zł + płyn.
Mogę się mylić, niech wypowie się ktoś kto to robił w swoim aucie.
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 17.05.2007, 14:06 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Proste to nie jest, bo musisz zdjąć cały rozrząd: nie tylko paski i rolki ale także koła pasowe z wału korbowegi i wałków balansów. Robota na 5h.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 17.05.2007, 16:14 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
tkacki napisał(a): Jesli przyjąć, że wymiana sprzęgła to 10, to wtedy pompa +/- 6.
czyli wiecej niz silnik krokowy
|
|
Góra |
|
krobak1
|
Napisane: 17.05.2007, 23:12 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 65
|
lorek944 napisał(a): Wszystkie części już kupiłem, tylko mam problem w wyborze warsztatu. Chętnie bym to zrobił w swojej okolicy (Darłowie) ale nie jestem pewny czy mogę zaufać tutejszym mechanikom.
Ja nie ufam, ty zrobisz jak uważasz. Jeżeli chcesz w okolicy to zerknij na post z adresami warsztatów i wybierz.
Pz
|
|
Góra |
|
KOMANCZ
|
Napisane: 17.05.2007, 23:31 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 937
|
znajdz dobrego mechanika który bedzie wiedział jak dobrze ustawic wałki balansowe !! to w brew pozorom nie jest takie proste !! znam niewielu mechaników którzy dobrze to potrafia ustawic. Niby książkowo wszystko ok a tu odwrotnie potem odpdają wydechy moc nie taka alternator sie zrywa z naciągu itd
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 18.05.2007, 0:15 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Komancz,
Święte słowa. Problem z dolnym balansem notorycznie zakładanym przez mechaników odwrotnie (obrócony o 180st). Zapomniałeś tylko napisać o odrywaniu się tzw. smoka, czyli czerpaka oleju w misce.
|
|
Góra |
|
Marek
|
Napisane: 18.05.2007, 1:03 |
|
Dołączył: 28.03.2007 Posty: 6
|
A ja myslalem..................
moze jednak warto pokazac
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 18.05.2007, 13:49 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Przy wymianie rozrządu okazało się że pompa wody ma mały luz i mechanik polecił ją wymienić. Nie miałem pompy więc złożyli wszystko do kupy z nowymi rolkami i paskami.
Po uruchomieniu silnika pompa zaczęła wyć (pasek prawidłowo naciągnięty).
Więc czeka mnie kolejny wydatek
Pasek balansu był lekko spękany ale pasek rozrządu wyglądał całkiem dobrze. Rolki wydawały z siebie odgłosy jak młynek do kawy i miały spory luz. Dobrze że zdecydowałem sie na wymianę.
Poprzednio rozrząd był wymieniany w Niemczech i jakiś fachmajster Fritz w złą stronę pokręcił rolką napinającą paska balansu i nie opierał się on na rolce prowadzącej.
Więc nie tylko u nas mechanicy robią fuszerkę, a ten młody mechanik co robił mi rozrząd (pewnie młodszy ode mnie) od razu wyłapał tę nieprawidłowość
Zamawiam pompę wody no i autko znów idzie na warsztat, na szczęście za wymianę chcą tylko 150zł. Chyba zrobię od razu wymianę uszczelek o których wcześniej pisałem. Problem w tym że autko postoi ze 2-3 dni w warsztacie, ja nie mam drugiego samochodu, a do klientów jeździć trzeba.
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 18.05.2007, 13:58 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Z tym opieraniem to nie jest do końca tak. Daj poniższe foto młodemu mechanikowi i prośba o szacunek dla Fritza.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 18.05.2007, 16:09 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Szacunek dla Fritza na pewno się nie należy bo w moim przypadku wyglądało to tak:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 18.05.2007, 16:19 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
lorek944 napisał(a): Jeśli ktoś nigdy nie napinał paska balansu to niech się nie wypowiada
Chciałem pomóc i zostałem skarcony
Parę postów na forum i ostro....równo z trawą.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 18.05.2007, 16:34 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Może źle to zabrzmiało, przepraszam jeśli uraziłem.
Szacunek i podziękowania za chęć pomocy
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
lobuz
|
Napisane: 19.05.2007, 0:29 |
|
Dołączył: 20.03.2007 Posty: 69
|
jest trochu zabawy przy balansie , potrafi wyrwać wałek balansowy z kawałkiem bloku i silnik może iść na złom
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|