Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.07.2010, 20:56 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Temat wymian silnikow w 997 wraca jak bumerang. Czy wiadomo jakie konkretnie uszkodzenia powoduja takie dzialania reklamacyjne, czy jest to moze polityka "bezwzglednego zadowolenia klienta"?

Kiedys czytalem, ze wbrew powszechnej opinii, 993 bylo znacznie bardziej awaryjne pod wzgledem silnika, niz 996. Silniki 997 nie sa jakas przepascia technologiczna wzgledem 996 - skad wiec te problemy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 1.07.2010, 21:01 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.07.2010, 21:04 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
kl napisał(a):
Temat wymian silnikow w 997 wraca jak bumerang. Czy wiadomo jakie konkretnie uszkodzenia powoduja takie dzialania reklamacyjne, czy jest to moze polityka "bezwzglednego zadowolenia klienta"?

Kiedys czytalem, ze wbrew powszechnej opinii, 993 bylo znacznie bardziej awaryjne pod wzgledem silnika, niz 996. Silniki 997 nie sa jakas przepascia technologiczna wzgledem 996 - skad wiec te problemy?


no nie nazwałbym tego "polityką bezwzględnego zadowolenia klienta", bo rozmawiałem z panem który musiał wstępnie użyć prawników aby się to udało... :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.07.2010, 23:20 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
W Niemczech czy w USA takie rzeczy przechodza bez bólu.
Tylko u nas obowiązują jakieś chore procedury.:crazy:
Kilka lat temu kolega w Berlinie wymieniał silnik w MB - już po upywie gwarancji.
Jako że posiadał wszystkie regularne wpisy z przeglądów w ASO, bezpłatna wymiana nastąpiła tydzień po zgłoszeniu reklamacyjnym. :!:

PS. Zgadzam się że awaryjność silników w 964/993 jest niewspółmiernie niska w porównaniu do poważnych usterek 997.
Że o Cayenne nie wspomnę. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.07.2010, 23:42 

Dołączył: 9.02.2010
Posty: 86
ktore silniki w 997 sie tak psuja? i co w nich najczesciej sie niszczy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.07.2010, 23:52 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Wlasnie tego chcialbym sie dowiedziec :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.07.2010, 23:55 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
jeden mój znajomy wymieniał Skę, a drugi pan silnik podstawowy.
nie wiem jak inne przypadki. w każdym razie to nie plotki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.07.2010, 0:32 

Dołączył: 9.02.2010
Posty: 86
a czy problemy byly w poczatkowym okresie produkcji? czy kazdy rocznik jest narazony na uszkodzenia?
co sie im zepsulo?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.07.2010, 10:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Znajomy znajomego miał ostatnio też wątpliwą przyjemność zmiany silnika w 997. Dokładnie nie wiem, co robili, ale grubo musiało być skoro zapłacił 50k. Niestety było już po gwarancji.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.07.2010, 11:09 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
e21e65 napisał(a):
a czy problemy byly w poczatkowym okresie produkcji? czy kazdy rocznik jest narazony na uszkodzenia?
co sie im zepsulo?


niestety nie wiem co się popsuło, ale po wymianie było ok.
w jednym przypadku chyba odrobiny świec znalazły się jakimś cudem w komorze silnika?!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.07.2010, 12:52 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
kl napisał(a):
Temat wymian silnikow w 997 wraca jak bumerang. Czy wiadomo jakie konkretnie uszkodzenia powoduja takie dzialania reklamacyjne, czy jest to moze polityka "bezwzglednego zadowolenia klienta"?

Kiedys czytalem, ze wbrew powszechnej opinii, 993 bylo znacznie bardziej awaryjne pod wzgledem silnika, niz 996. Silniki 997 nie sa jakas przepascia technologiczna wzgledem 996 - skad wiec te problemy?


996 i 997 to właściwie te same konstrukcje.
90% uszkodzeń to wynik braku własciwego serwisowania lub błędy w serwisie.
W 996 w znikomej ilości pękały bloki (właściwie tylko w 3,4 ) co było najpewniej wynikiem uszkodzenia silnika już na etapie produkcji przez prasę hydrauliczną.
Natomiast wady konstrukcyjne ,które odziedziczyły 997 to lejąca uszczelka na wale- brak konsekwencji,oraz wadliwe łożyska na wałku pośrednim( możliwe że sama konstrukcja jest zła? zbyt duże siły na wałku?) - to ostatnie prowadzi do rozsypania się rozrządu.Ta ostatnie wada jest do wysłuchania na silniku.
Inne uszkodzenia np. zacierające sie panewki wynikają np. ze zlego płynu chłodzącego,oleju itp. co uszkadza wymienniki olej/woda ...itd.

Ogólnie gorzej jest ze skrzyniami biegów.

p.s. oczywiście Porsche wie o tych wadach ale jest żenujące ,że występują nadal momo usprawnień.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum