|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bluezeum
|
Napisane: 14.01.2022, 12:47 |
|
Dołączył: 5.03.2021 Posty: 106
|
Poniżej informacja, którą podaję za portalem SAMAR. Jak widać Porsche w pandemii radzi sobie doskonale. A i elektryfikacja w Europie idzie pełną parą!...
Porsche zakończyło 2021 rok z 11-procentowym wzrostem sprzedaży, dostarczając klientom na całym świecie ponad 300 000 pojazdów. Największy wzrost firma odnotowała na rynku amerykańskim. Mimo ciężkiej sytuacji rynkowej spowodowanej COVID-19 niemiecki producent w roku podatkowym 2021 dostarczył 301 950 pojazdów, co stanowi 11-procentowy wzrost w porównaniu do 2020 roku. Dodatnie wyniki odnotowano na wszystkich dużych rynkach. W Ameryce Północnej i Południowej zrealizowano 84 657 dostaw, co stanowi wzrost o 22 %. W Stanach Zjednoczonych 70 025 egzemplarzy Porsche trafiło do klientów, co jest wynikiem również o 22% większym niż w poprzednim roku. Największym jednolitym rynkiem zbytu dla niemieckiego producenta pozostają Chiny ze wzrostem o 8% oraz wynikiem 95 671 sprzedanych samochodów. W sumie w regionie Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu zrealizowano 131 098 dostaw, o 8% więcej niż w 2020 roku. Do klientów w Europie trafiło 86 160 pojazdów (plus 7%). Największym popytem cieszyły się SUV-y: Porsche Macan oraz Porsche Cayenne, ze sprzedażą odpowiednio 88 362 oraz 83 071 egzemplarzy. W 2021 roku w Europie około 40% samochodów Porsche było w pełni elektrycznych lub hybrydowych typu plug in
Źródło: SAMAR
|
|
Góra |
|
Magnus
|
Napisane: 14.01.2022, 14:24 |
|
Dołączył: 6.05.2021 Posty: 70 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 787
|
W sumie to jestem zszokowany wynikiem w Chinach wiem, że to chłonny rynek, ale by więcej sprzedawać niż w USA to nie przypuszczałem
_________________
911 996 Carrera 4s cabrio 944 turbo 1986 insta #magnus_marecki
|
|
Góra |
|
Krzysiek (Poznań)
|
Napisane: 14.01.2022, 18:43 |
|
Dołączył: 26.11.2021 Posty: 76
Nr klubowicza: 785
|
A'propo Stanów. Wzrost o 22%, a jednocześnie popyt znacząco (to raczej delikatne określenie) przekraczający podaż. Na Rennlist podają, że średnio tylko na GT3 czeka 15 osób / per dealer (sieć to chyba ponad 100 salonów w US) - i to po odsianiu zapisujących się na auta u kilku spzedawców, bez tego to i pewnie 30 średnio na salon w kolejce. Mówię o jednym modelu. Oczywiście na "zwykle" 911 popyt tez niemały, choć nie tak ekstremalny. SUVy także "nad popularne", choć już nie w takej skali. Podobnie jest w Kanadzie, NZ, Australii. I do tego UK. Brzmi niesamowicie - choc warto pamietać, że w US nieźle wyposażone 911 Turbo to ok. 200k USD (bez podatków stanowych), reszta aut odpowiednio mniej / więcej. Ale pewnie zamiast 70k sprzedanych samochodów w US mogliby i sprzedać 100-120k w ub. roku. Tam coś "złego się dzieje" - na koniec ciekawostka - w Stanach dealerzy mogą sprzedawać auta powyżej cen katalogowych (tzw. MSRP)- i tak dzisiaj GT3 to cena 200k USD, a oferty delearów to dodatkowe 50-150k USD - do ich kieszeni. Skrajności do odrzucenia, średnio pewnie 70-100k ponad cenę z katalogu! W efekcie znajdziemy wiele ofert na 300k USD za GT3, ale wszystko to w atmosferze lekkiego "skandalu". A my w Polsce płacimy w salonie za GT3 250-300k USD bez marudzenia - a aut i tak pewnie nikt łatwo nie kupi. Może to właśnie idea świata z "Porsche dla ubogich amerykanów" - skoro tylu ich chce je kupić? Ciekawe, choć pewnie jakoś to można wytłumaczyć - głównie konkurencją tradycyjnych, amerykańskich marek?
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 14.01.2022, 19:34 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
Chiny już od kilku lat są największym rynkiem dla Porsche, to nie jest zaskoczenie. Porsche sprzedaje się dobrze, podobnie jak inne marki premium (np. Rolls Royce zwiększył sprzedaż o 50% w ubiegłym roku), bo najbogatsi wzbogacili się jeszcze bardziej (popatrzcie sobie na wykresy giełd amerykańskich za ostatnie 2-3 lata (np. technologiczny Nasdaq urósł o ponad 110%, a to średnia...np. Apple ponad 370%...) i dobrze sytuowani realizują swoje marzenia w trudnych czasach (takie wytłumaczenie widziałem przy okazji wyników Rollsa) - nie za bardzo da się podróżować w dalekie kraje, to kupują sobie auta, domy, jachty. Auta używane podrożały w US w ubiegłym roku o ok. 36%, w PL o ponad 18%. wykres jednego z funduszy PKO Dóbr Luksusowych za ostatnie 2 lata:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 4 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|