Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 10.09.2019, 17:41 

Dołączył: 25.04.2019
Posty: 6
Robiłem dłuższą trasę około 400km autostradą i w pewnym momencie zaświeciła się żółta kontrolka od silnika. W tym samym czasie zauważyłem dziwne objawy: na niższych obrotach rzuca, telepie samochodem (gdy silnik jest rozgrzany). Oprócz tego automatyczna skrzynia ma problem z wbiciem kolejnego biegu przy 6-7 tysiącach obrotów. Ogólnie słychać, że silnik nierówno pracuje.

Podpiąłem auto u mechanika do komputera. Diagnoza: wypadanie zapłonu na pięciu cylindrach.

Mam więc kilka pytań:
1. Czy autem w takim stanie mogę bezpiecznie zrobić kolejne 400km (by wrócić do domu i oddać go sprawdzonemu mechanikowi)?
2. Czy to możliwe, aby 5 cylindrów popsuło się jednocześnie?
3. Autem zrobiłem dopiero 2000km od zakupu. Czy taka usterka to moja wina, czy poprzedni właściciel mógł coś ukryć?
4. Ile może kosztować naprawa czegoś takiego?
5. Ktoś z Was miał podobny problem?

Dziękuję i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2019, 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Robiłeś przegląd przed zakupowy?
Zobacz w jakim stanie są cewki, to możesz zobaczyć samemu zaglądając
pod auto. Są bez osłon, więc powinno być widać dość dobrze. Możesz
zrobić zdjęcie. Jest szansa, że dwie na przykład zaczęły przebijać
i komputer mógł wyrzucić błędy na innych także (z uwagi na sposób
ustalania tych błędów).

Mogę też być oczywiście inne problemy, ale miejmy nadzieje, że to
tylko cewki, ewentualnie świece.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2019, 0:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Wypadanie raczej nie na pięciu cylindrach tylko na piątym :D

Pewnie standard czyli cewka. Najlepiej wymienić w komplecie wszystkie sześć i to razem ze świecami - koszt nie jest duży a spokój na lata.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2019, 14:02 

Dołączył: 25.04.2019
Posty: 6
W sumie dopiero doczytałem co jest na tym wydruku z komputera Gutmann:

Cytuj:
Stwierdzenie wypadnięcia zapłonu - cylinder 5
Stwierdzenie braku zapłonu - cylinder 1, 2, 3, 4



Jeśli to nic poważnego - tylko cewka do wymiany, to czy takim autem można zrobić bezpiecznie 400km?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.09.2019, 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Nikt Ci gwarancji nie da, bo wypadanie zapłonu może być spowodowane
nie tylko wadliwą cewką, ale innymi problemami. Jeżeli to jest tylko
cewka i jest zakres obrotów na którym silnik pracuje poprawnie (piszesz,
że tylko na wolnych jest źle) to możesz jechać moim zdaniem.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum