|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
TomaszPorsche
|
Napisane: 21.07.2019, 15:56 |
|
Dołączył: 14.03.2019 Posty: 10
|
Witam Forumowiczów. Mam problem. Jestem posiadaczem 911 997 Turbo z 2008 roku.Podczas szybkiej jazdy, nastąpił stłumiony huk, auto straciło moc i słychać stukot w silniku. Po podłączeniu do komputera, wskazuje na "wypadający zapłon". W warsztacie sprawdzono już niemalże wszystko: zamieniono cewki, sprawdzono ich działanie, sprawdzono ciśnienie na cylindrach, sprawdzono wtryskiwacze oraz elektrykę. Nie wykryto żadnych usterek. Wszystko w normie,a nadal brak mu jest mocy, jest w trybie awaryjnym i słychać ten stukot w silniku. Czy ktoś z Was, spotkał się już z takim przypadkiem? Co może być tego powodem? Gdzie szukać usterki ?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 21.07.2019, 18:14 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Stuki w silniku nie są dobrym znakiem, ale może to być na przykład uszkodzony napinacz rozrządu z jednej strony, choć akurat w tym wypadku na to bym nie liczył. Awaria nastąpiła z tego co piszesz dość gwałtownie, więc przyczyny mogą być poważniejsze. Komputer wskazuje tylko wypadanie zapłonu? Na ilu/których cylindrach? Trzeba założyć, że to nie jest pierwotny problem. Rozumiem, że świece też ktoś obejrzał i jeżeli nie zostały zamienione cylindrami celem weryfikacji to zostały wymienione przy okazji na nowe? Ja bym sprawdził w dalszej kolejności czy gdzieś nie rozsadziło kolektora ssącego lub jakiegoś połączenia w dolocie. Trochę mi pod to ten huk pasuje, choć stuki już nie. Oczywiście przyjrzenie się i analiza wszystkich parametrów silnika na postoju i podczas jazdy - obowiązkowe.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
TomaszPorsche
|
Napisane: 21.07.2019, 18:30 |
|
Dołączył: 14.03.2019 Posty: 10
|
Dziękuję za pomoc i udzielone wskazówki. Jutro przekażę mechanikom i dam Tobie znać, co zostało poczynione i jakie przyniosło efekty. Dziękuję
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 22.07.2019, 11:40 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Jeżdżę takim samym autem z tego samego rocznika. Ze 40 tysi km temu miałem na autostradzie dziwny przypadek: przy stałej jeździe 200km/h nagle na sekundę silnik stracił moc. Było to dość traumatyczne doświadczenie, bo przy tej prędkości opór powietrza jest bardzo duży i tego rodzaju niespodziewana "turbulencja" bardzo szokuje. Po powrocie, auto przebadałem na piwisie i nie było śladu błędu. Ze względu na brak lepszych hipotez, zastanawiałem się wówczas czy nie było to spowodowane jakimś bąblem lub paprochem w paliwie. Od tamtej jednorazowej przygody nie miałem nigdy żadnych podobnych zdarzeń.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
Pan Jasiek
|
Napisane: 22.07.2019, 12:02 |
|
Dołączył: 28.11.2016 Posty: 264
|
Wypadanie zapłonu jest tu efektem a nie przyczyną.
Masz jakąś usterkę mechaniczną - krzywy zawór lub krzywą korbę i wypada zapłon na tym cylindrze.
|
|
Góra |
|
TomaszPorsche
|
Napisane: 22.07.2019, 12:33 |
|
Dołączył: 14.03.2019 Posty: 10
|
Dziękuję bardzo za cenne wskazówki. Mam nadzieję, że dzięki nim uda mi się uporać z tym problemem. Dziękuję.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 22.07.2019, 20:06 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Pan Jasiek, myślałem też nad zaworami, ale teoretycznie poprawnie przeprowadzona próba sprawdzania kompresji na cylindrach powinna to wykluczyć.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
TomaszPorsche
|
Napisane: 22.07.2019, 21:00 |
|
Dołączył: 14.03.2019 Posty: 10
|
Qbak napisał(a): Pan Jasiek, myślałem też nad zaworami, ale teoretycznie poprawnie przeprowadzona próba sprawdzania kompresji na cylindrach powinna to wykluczyć. Ciśnienie na cylindrach sprawdzono i jest bardzo dobre.. Wykluczałoby to zatem zarówno zawory, jak i krzywe korbowody.
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 22.07.2019, 22:31 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
Panie Tomaszu, niech Pan ustali z "mechanikami" co było robione, nie uzyskaliśmy odpowiedzi odnośnie świec. Niedokręcona i lub uszkodzona świeca zapłonowa może powodować stukanie oraz błąd z wypadania zapłonów. Niech Panowie w serwisie podniosą auto na pracującym silniku i posłuchają stetoskopem czy to stukanie nie dochodzi przypadkiem z rozrządu.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|