Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.08.2007, 22:42 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
Zadam (może głupie) pytanie - dlaczego Boxster S jest tańszy od Caymana S ? W końcu Cayman to kolejna wersja nadwoziowa Boxstera (ta sama płyta podłogowa, silniki, zawieszenie, wnetrze, tylko właściwie inny dach, wyposażenie chyba też to samo) i to tańsza odmiana. Auta odkryte zawsze były bardziej prestiżowe, dostępne dla wąskiej grupy ludzi. Przecież ten elektrohydrauliczny mechanizm kosztuje co nieco, napewno sporo więcej niż sztywny dach w Caymanie.

Dobrze wiecie, że roadstery prawie zawsze są droższe od coupe, tak jak cabriolety są droższe od coupe/sedanów/hatchbacków/kombi/vanów. Jednym z wyjątków są najmniejsze modele Porsche :) W prasie napisali, że nie rozumieją tego "widzi-mi-sie" firmy... W końcu 911-ki cabrio są droższe od coupe (tak samo Targa 4 i 4S).


Więcej info:
- na torze Auto Motor und Sport Tim Schrick wykręcił identyczne czasy Caymanem S i Boxsterem S (różnica setnych sekundy na rzecz Caymana S).
- przyspieszenie - ciut lepsze w Boxster S
- hamulce niemal identyczne
- test łosia przejeżdżają z tą samą predkością
- wyposażenie z grubsza jest identyczne (?)

Czemu Cayman /S jest droższy ?

( Napewno Cayman ma sztywniejsze nadwozie, jednak wole jeździć mniej sztywnym i czerpać przyjemność z jazdy latem bez dachu ).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2007, 10:31 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
wg. mnie i opinii które czytałem cayman miał pełnić funkcję małej 911, więc mu zrobili trochę mniejszą cenę od 911 i trzepią kasę :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2007, 15:33 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
Jeśli Cayman S jest małą 911 Carrera 2, to Boxster S jest małym 911 Cabrio 2 :).

Cayman miał niewielką przewagę nad Boxsterem na starcie, jak miał mocniejszy silnik (295 KM vs 280 KM). Teraz Boxster i Cayman mają identyczne jednostki i niemal te same osiągi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2007, 20:13 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
W Porsche World był mały artykuł,że właśnie Cayman generalnie powinien być tańszy niż Boxter!Z powodów jak napisałeś w pierwszym poście ( mniej więcej)
No ale w sumie cena to " polityka cenowa koncernu"

Co do osiągów to na tak małym torze jak jeżdził Tim ,tak podobne konstrukcje będą mieć podobny czas.

Z pewnością Cayman jest sztywniejszy, ma dach,ma lepszy Cx i co za tym idzie jest bezpieczniejszy i bardziej odpowiedni do sportu!
Mogę spekulować ,że o ile Boxter nie jest cięższy to dzięki niżej położonemu położonemu punktowi ciężkości może być nawet nieco szybszy na krętym wolnym torze.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.08.2007, 23:51 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
Ja myśle, że oni nie chcieli oficjalnie zejść z modelem niżej, poniżej Boxstera, nie chcą wprowadzać tańszych modeli niż Boxster (sprawa prestiżu). Słyszałem np. że na Zachodzie podstawowe Cayenne (z silnikiem 3.2 od VW) jest gorzej odbierane przez klientów niż S czy Turbo i Turbo S z silnikami Porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2007, 15:33 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
ale jak porsche wprowadzi "golfa" to będzie to całkowite zeszmacenie marki.
dla mnie cayenne i przyszły roxster to całkowita porażka prestiżu marki.
zarobią trochę kasy ale następne pokolenie już nie będzie zachwycało się tą marką jak teraz młodzież i nie będzie miało takiej chęci posiadania porsche. :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2007, 17:52 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
i nie będą się za nimi oglądały laski tak jak za nami 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2007, 20:01 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Marion napisał(a):
ale jak porsche wprowadzi "golfa" to będzie to całkowite zeszmacenie marki.
dla mnie cayenne i przyszły roxster to całkowita porażka prestiżu marki.
zarobią trochę kasy ale następne pokolenie już nie będzie zachwycało się tą marką jak teraz młodzież i nie będzie miało takiej chęci posiadania porsche. :(


Najprawdopodobniej wprowadzi.
Będzie raczej zmuszone w związku z nowymi :evil: normami emisjii .
Koncern musi coś zrobić aby obniżyć średnią swoich produktów!
A ma z czego obniżać :( np. Cayenne Turbo........




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.08.2007, 22:59 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
Igor napisał(a):
i nie będą się za nimi oglądały laski tak jak za nami 8)


Tak jak w Twoim avatarze :)


O Golfie od Porsche nie słyszałem, ale wiem że będzie Cayenne w wersji hybrydowej i mniejsze Cayenne na bazie VW Tiguan / Audi Q5.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 20.08.2007, 9:13 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
:angel4: :blob:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2007, 17:08 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
pierwsze info już są, najpierw zrobią pod marką VW a potem Porsche - tak jak touareg i cayenne

http://www.autokrata.pl/lod/1694/golf_porsche/

http://tiny.pl/5lpb


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2007, 18:37 

Dołączył: 12.03.2007
Posty: 178
Trochę to "pachnie" powtórką z 924... Zważywszy radość jaką dają niektórym z nas te samochody, może nie będzie tak źle :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2007, 19:04 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
Wyczytałem w prasie że pojawią się nowe 911. W sumie ma być 17 modeli 911 (997). Niedługo dojdą GT3 Cup i GT3 RSR (może po nim będzie jeszcze GT3 RS-RR ? ;) ).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2007, 19:14 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
no szczerze niedużo ten porschegolf ma z sylwetki wozu sportowego

924 może było w połowie Porsche, ale miało sylwetke typowo sportową...
ten wygląda jak sportowa wersja jednego z samochodów.. tymbardziej legendarnego wozu (w innych kręgach - w RPA jeszcze rok temu produkowali Golfa 1).. także w/g mnie totalny niewypał!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.08.2007, 22:36 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2061
To ja dorzucę artykuł od siebie
Automobile September 2007 druga fota to artykuł z tego samego numeru zaliczyli ją do 25 Greatest Cars in the World(Dynamics)(samochód nie fotę;))
http://patrz.pl?226646
http://patrz.pl?226650


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.08.2007, 0:17 

Dołączył: 7.04.2007
Posty: 385
a moze na tytulowe pytanie odpowiedz jest prostsza - bo to nowsza konstrukcja ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.08.2007, 1:04 

Dołączył: 28.06.2007
Posty: 155
jeszczeniemam napisał(a):
a moze na tytulowe pytanie odpowiedz jest prostsza - bo to nowsza konstrukcja ?


Ale co tam jest nowsze ? Skoro płyta, silniki, zawieszenie, koła, praktycznie całe wnętrze jest to samo.

Te samochody (małe prosiaki) się mniej różnią niż Golf / Jetta / Golf Variant / Golf Plus / Touran / Eos


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum