Zadam (może głupie) pytanie - dlaczego Boxster S jest tańszy od Caymana S ? W końcu Cayman to kolejna wersja nadwoziowa Boxstera (ta sama płyta podłogowa, silniki, zawieszenie, wnetrze, tylko właściwie inny dach, wyposażenie chyba też to samo) i to tańsza odmiana. Auta odkryte zawsze były bardziej prestiżowe, dostępne dla wąskiej grupy ludzi. Przecież ten elektrohydrauliczny mechanizm kosztuje co nieco, napewno sporo więcej niż sztywny dach w Caymanie.
Dobrze wiecie, że roadstery prawie zawsze są droższe od coupe, tak jak cabriolety są droższe od coupe/sedanów/hatchbacków/kombi/vanów. Jednym z wyjątków są najmniejsze modele Porsche
W prasie napisali, że nie rozumieją tego "widzi-mi-sie" firmy...
W końcu 911-ki cabrio są droższe od coupe (tak samo Targa 4 i 4S).
Więcej info:
- na torze Auto Motor und Sport Tim Schrick wykręcił identyczne czasy Caymanem S i Boxsterem S (różnica setnych sekundy na rzecz Caymana S).
- przyspieszenie - ciut lepsze w Boxster S
- hamulce niemal identyczne
- test łosia przejeżdżają z tą samą predkością
- wyposażenie z grubsza jest identyczne (?)
Czemu Cayman /S jest droższy ?
( Napewno Cayman ma sztywniejsze nadwozie, jednak wole jeździć mniej sztywnym i czerpać przyjemność z jazdy latem bez dachu ).