|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekD
|
Napisane: 6.06.2021, 21:27 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
Jak już gidzie indziej pisałem zastanawiam się nad 928. No i chciałem się dopytać co powinienem sprawdzić przy zakupie takiego auta? Wyjazd do Włoch - ja specjalistą nie jestem, nie mam też nikogo znajomego, kto by ze mną pojechał obejrzeć to auto a się na nich zna. Dlatego proszę o jakieś wskazówki - co sprawdzić? Ktoś ma dostęp do sprawdzenia VIN? WP0ZZZ92ZBS840654 - a jak nie to gdzie szukać informacji najlepiej? (na jakiej stronie).
Jeśli ktoś wie ile kosztuje taki początkowy serwis - zakładając że auto jest dobre i nic nie uszkodzone - to trzeba olej, filtry, rozrząd wymienić... ile to może kosztować w takiej 928?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 6.06.2021, 23:12 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5221 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Najpierw odwiedź kilka aut w kraju, najlepiej nie na sprzedaż kolegów z forum. Myślę, że znajdą się właściciele którzy chętnie pokażą Ci swoje auta. Dowiesz się więcej niż zdołasz zapamiętać i będziesz miał bardzo dobre porównanie do tego auta które pojedziesz oglądać. 928 to niełatwe auto, lepiej poświęcić więcej czasu na przygotowanie do zakupu niż na poprawianie stanu auta. Powodzenia!
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 6.06.2021, 23:34 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
GrzesiekD napisał(a): Jeśli ktoś wie ile kosztuje taki początkowy serwis - zakładając że auto jest dobre i nic nie uszkodzone - to trzeba olej, filtry, rozrząd wymienić... ile to może kosztować w takiej 928? Bez najmnieszej złośliwości, czy ironi: po tym zdaniu wnioskuję ze kupujesz swojego pierwszego klasyka. Olej, filtry i rozrzad to sie w kilkuletnim aucie robi jako pakiet startowy a nie w 40 letnim aucie. A koszty tych operacji sa pomijalne wcalej imprezie (no moze poza rozrządem) dlatego nikt kto juz klasyka eksploatował nie zadałby wg mnie takiego pytania. Co sprawdzić: jedyna słuszna odpowiedz to Wszystko: -buda pod wzgledem korozjii, poprzednich przygod lakierniczych i bezwypadkowosci (wypadkowosc wg mnie skresla klasyka, absurdem jest "inwestowac" w spawane auto) -mechanika pod wzgledem kazdym, od stanu silnika, przez sprawnosc wtrysku (tam chyba kjet jest?), sprawnosc skrzynii biegow itp -kompletnosc i stopien zdewastowania wnetrza, galanterii, akcesoriów (bo w tak starych autach tym terminem czasem lepiej to okreslic niz "stopniem zuzycia"). Czy wszystko działa? - czy elektryka dziala cała. To sa auta sprzed epoki canbus i maja cholernie wielkie i skomplikowane wiazki. Ogarnac to to nie lada sztuka Generalnie wiekszosci tych rzeczy nie sprawdzisz "na podjezdzie" a wielu nawet na warsztacie. Dlatego przy takim kupnie jak planujesz (sam tak wiele aut kupowalem) naprawde zaloz sobie ze bedzie znacznie wiecej niz oleje i rozrzad. Ps. Oczywiscie auta nie znam, co wiecej nawet na 928 konkretnie sie nie znam (powyzsze dotyczy kazdego klasyka z lat 70-80) ale Wlosi nie slyna z wielkiej kultury technicznej i raczej zalozylbym ze przez te wszystkie lata powstalo sporo druciarstw w tym aucie. Z takim nastawieniem podszedlbym do kupna.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 7.06.2021, 7:24 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Rozrząd za części pewnie 700 do 2k zależy jaką pompę wody kupisz (ja kupowałem w USA polecaną na forum Porsche Club of America).. Wymiana to różnie ale okolice 1k.. Do tego warto wymienić wszystkie uszczelniacze a trochę ich jest.. Poza tym musisz być przygotowany na wszystko bo w 928 jest tyle dziwnych patentów że koszta mogą rozciągać się od 200 do nieskończoności.. Jedno jest pewne że warto szukać alternatywnych rozwiązań.. Ślusarz czasem pierdołę zrobi za grosze a część dostępna tylko w ASO kosztuje absurdalny pieniądz.. Przykłady z brzegu.. Łożysko wyciskowe sprzęgła w ASO 1350pln a samo łożysko jest dostępne za 30pln w każdym sklepie moto.. Potem rozebraliśmy oryginalną część, wymieniliśmy łożysko a ślusarz zrobił frez na pierścień segera i nowe zabezpieczenie za całe 100pln. Drugi temat to zabezpieczenie w doglegu żebyś sobie przy starcie spod świateł nie wbił po 1 biegu wstecznego.. Blaszka z przesuwka do skrzyni biegów kosztuje 900pln w ASO a ślusarz ją zrobił na nówkę sztukę za 50pln.. Podobnych rzeczy zrobiłem sporo bo wszelkie zastane silniczki od dmuchawy czy wycieraczek naprawił mi elektryk i kosztowało to mniej niż używki od hondlorzy z polskiego internetu.. Wahaczy nie musisz kupować nowych bo są zakłady w pl które regenerują części do sportu i zrobią to lepiej niż kiedyś robiły fabryki a to co jest w ASO to głównie leżaki magazynowe sprzed x lat.. Walczę od dłuższego czasu z moim 928s z 1983 roku na manualu i juz wiem o nim naprawdę sporo i o ile kupisz w miarę zadbany samochód to dramatu nie będzie.. Mój niestety był zaniedbany ale akurat w moim przypadku to dobrze bo sobie go robię po swojemu
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 7.06.2021, 7:55 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
tsubasa napisał(a): Mój niestety był zaniedbany ale akurat w moim przypadku to dobrze bo sobie go robię po swojemu Ten ponoć jest zadbany - właścicel ten sam od 2006 roku - prywatny nie handlarz. Ponoć przesiada się na 911 i dlatego chce sprzedać 928. Tapicerka patrząc po zdjeciach jest cała, chociaż poprzycierany kolor. Deska rozdzielcza ma spękania - tak się mi wydaje. Nie wiem na ile mogę wierzyć "Włochowi" sprzedającemu auto (czy oni też płaczą jak sprzedają?) dostałem takie info: "Regarding the history of the car. I bought this car in Como 16 years ago. 2 previous owners. Distribution and engine was completed rectified 2 years ago all 8 cylinder also. No rust. The car is up and running great and for me is perfect this way - anyway 38 years old car and if you want to make better of course you can! I have the original book with all info of the car but I never made work in Porsche official always in a car mechanic I trust with it’s very hard to find professional people able in vintage cars. One big key – one small key. This car daily use is not a problem always start and run without problem no specific oil and Gas just the same you can use for a brand new car. "
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 7.06.2021, 8:16 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
To manual czy automat? Jak automat to ja bym odpuścił.. Nie wiem jak wygląda zadbane auto z italii.. Kuzyn siedzi w komisie gdzie lorami przywożą stamtąd auta to jeden syf Także w tym przypadku byłbym ostrożny.. Jesli podrzuciłby ci listę co robił przez ostatnie lata to można się zastanawiać wtedy..
|
|
Góra |
|
DW
|
Napisane: 7.06.2021, 13:27 |
|
Dołączył: 22.01.2013 Posty: 545 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
|
Po vinie to jest 1981 rok produkcji w manualu, europa. Tak jak Kuba wspomniał, jeśli chcesz to możemy się spotkać i pokażę Tobie swoje auto, lub porozmawiać przez telefon jeśli do Warszawy masz daleko. Podaj namiary na priva.
_________________
Boxster S 981 '12 928 S2 ’ 86 Było 928 S4’ 90
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 7.06.2021, 15:52 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2125 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
GrzesiekD jeżeli mogę coś podpowiedzieć: a) odpuść 928 - to mega fajne auto, ale nie licz, że poniżej 100-120k pln kupisz coś czym będziesz mógł jeździć od razu. b) pojedź do Krakowa i pogadaj z kolegą Kubuś72 - ma fajne 928, które rozważa sprzedać.
PS. Może lepiej 944? Mega fajne (i jeszcze relatywnie tanie) auto na daily - realny budżet to 50k pln za wersję 2.5, polecam również wersję S2 (70-90k). Piszę o cenach, za auta sensowne, zadbane, na daily.
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 7.06.2021, 17:42 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1586
Nr klubowicza: 582
|
Dobrze Adaś prawi… To jest piękny samochód, ale jak na pierwsze Porsche, to wybór może być tylko między autem bardzo dobrym a prawie idealnym.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl www.924.pl
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 7.06.2021, 19:04 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2125 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
E Berni, Grzesiek miał już przecież 996 Ale fakt 928 to statek kosmiczny. Oglądałem w necie to o którym tu pisze autor wątku. Na zdjęciach wygląda dobrze, opis fajny - nic tylko brać. Tylko należy pamiętać, że nie będzie tak łatwo jak coś padnie (a auto ma rzekomo mały przebieg) i jak zacznie jeździć to jest duże prawdopodobieństwo, że: klima przestanie działać, pojawią się wycieki, układ hamulcowy trzeba będzie zrobić itp.
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
juha
|
Napisane: 8.06.2021, 8:20 |
|
Dołączył: 9.03.2007 Posty: 15
|
Mój starszy o 10 numerów WP0ZZZ92ZBS840644
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 8.06.2021, 9:23 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
adamax napisał(a): E Berni, Grzesiek miał już przecież 996 Ale fakt 928 to statek kosmiczny. Oglądałem w necie to o którym tu pisze autor wątku. Na zdjęciach wygląda dobrze, opis fajny - nic tylko brać. Tylko należy pamiętać, że nie będzie tak łatwo jak coś padnie (a auto ma rzekomo mały przebieg) i jak zacznie jeździć to jest duże prawdopodobieństwo, że: klima przestanie działać, pojawią się wycieki, układ hamulcowy trzeba będzie zrobić itp. W mały przebieg nie wierzę - fotele są mocno wysiedziane... Deska ma wybrzuszenie od słońca... Ale to raczej nie przekreśla tego auta. Pytanie jaki jest faktycznie stan mechaniki
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 8.06.2021, 9:23 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
A mnie się wydaje że strach przed 928 jest nieuzasadniony.. Mój mechanik też się bał jak mu opowiadałem jak tutaj co poniektórzy piszą, po czym po zrobieniu rozrządu i paru innych rzeczy stwierdził że to silnik jak każdy inny i żadnych niespodzianek nie spotkał.. Cytuje: prosty jak drut..
Tylko kwestia dostępności niektórych części moze być problematyczna..
|
|
Góra |
|
GrzesiekD
|
Napisane: 9.06.2021, 8:28 |
|
Dołączył: 21.04.2016 Posty: 442
|
tsubasa napisał(a): A mnie się wydaje że strach przed 928 jest nieuzasadniony.. Mój mechanik też się bał jak mu opowiadałem jak tutaj co poniektórzy piszą, po czym po zrobieniu rozrządu i paru innych rzeczy stwierdził że to silnik jak każdy inny i żadnych niespodzianek nie spotkał.. Cytuje: prosty jak drut..
Tylko kwestia dostępności niektórych części moze być problematyczna.. ale przecież to Porsche - ponoć można zamówić każdą część w problematyczne chyba są raczej ceny
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 9.06.2021, 12:09 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
A to byś się zdziwił z dostępnością
|
|
Góra |
|
Lepacz
|
Napisane: 9.06.2021, 17:44 |
|
Dołączył: 25.02.2012 Posty: 139 Lokalizacja: Warszawa, Nysa
Nr klubowicza: 306
|
_________________
Mikołaj
356C '65 986 '97 ocean jade - własność szanownej małżonki 964 '90 first owner Sobieslaw Zasada
było 996 `98 968 `92
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 10.06.2021, 0:03 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5062 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Lepacz napisał(a): No to wydaje się zdecydowanie lepszą koncepcją na rozpoczęcie przygody z klasycznymi Porsche. Choć jakby co, gdyby zaistniała taka potrzeba w przyszłości to z częściami też łatwo i tanio nie będzie
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|