Autor |
Wiadomość |
Minio_78
|
Napisane: 17.02.2013, 23:24 |
|
Dołączył: 17.02.2013 Posty: 75
|
Na początku witam wszystkich serdecznie na forum, gdyż to mój pierwszy post.
Poszukuje informacji na temat 996 3.6 w wersji automat i codziennej eksploatacji. Sprawa zakupu tego auta zrodziła mi się dosyć nagle, od dziecka marzyłem o 911 (no bo i jak inaczej - każdy tak chyba ma) i obecnie sytuacja mi się na tyle poprawiła że zdecydowałem się spełnić marzenie.
To do czego się przymierzam to cabrio z automatem. Bardzo mało informacji na ten temat znajduję, wiem że jest 5biegowy i pierwsze co to zastanawiam się na ile hamuje osiągi tego boxera. Miałem wcześniej silnik niedoładowany większej pojemności z 5 biegowym AUTO i po czasie po prostu płakałem że nie ma 6-ki bo biegi zdecydowanie za długie zabijały przyspieszenia a moment był zbyt późno rozwijany by wszystko miało ręce i nogi.
Generalnie stawiam na komfort i jazde od święta omijając miejską dżunglę, lato wiadomo dach w dole, a pochmurne dni garaż.
Nastawiam się by to auto dłużej trzymać i dbać.
Co sądzicie o tej konfiguracji i jak to daje radę?
Z góry dziękuje za wszelkie info - nie znalazłem odpowiedzi na chyba mnóstwo pytań odnośnie tego auta a jestem wielce ciekaw...
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 18.02.2013, 0:56 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Witaj...poza PDK nie istnieje automat obojetny dla osiagow auta. Rowniez tiptronik z lekka wykastruje pelnokrwiste auto. Jesli kupowalbys do jazdy codziennej i czesto w miescie powiedzialbym, ze automat to idealne rozwiazanie, jezeli fun ma byc najwazniejszy to tylko manual. Co do odkrytego dachu sie nie wypowiadam bo widze ,ze jestes zdecydowany.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
quraq
|
Napisane: 18.02.2013, 11:19 |
|
Dołączył: 17.06.2012 Posty: 49
|
Cześć, więc kabriio jest super i tak jak piszesz latem nawet w nieco pochmurne dni jest super, ale tak jak kolega tona pisze w tej generacji automat to nieporozumienie, pozostanie ci tylko 50% z radości jazdy, tylko prosta, a prosiak jak już się przekonałem to tylko zakręty i pływająca
"dupka" tak więc dobrze się zastanów a najlepiej oceń porównując jak jeżdzi automat a jak manual, jednak bez względu na to jakiego wyboru dokonasz to i tak będzie to dobry wybór bo to prosie
|
|
Góra |
|
Minio_78
|
Napisane: 18.02.2013, 18:17 |
|
Dołączył: 17.02.2013 Posty: 75
|
Przyznam szczerze, ze wstepnie przymierzalem sie do manuala - 6 biegow musi byc bardziej dynamiczne. Autem bede raczej rzadko jezdzil, chyba delektowal sie w fajna pogode.
Sprawa ma sie tak, ze przystawiam sie do ladnego egzemplarza ktory jest w AUTO. Gdybym znalazl taki rodzynek cabrio w manualu to tez bym nie wydziwial i rozpatrywal, a podejrzewam ze zostajac posiadaczem tak slicznego cabrio bede mial tony radosci latem. Stosunek mocy do masy jest swietny wiec napewno bedzie duzo lepiej jechal niz moj obecny samochod + efekty audio zza plecow.
Chyba tez troche nie wlasciwym bedzie pytanie czy automat dobrze jedzie - podejrzewam ze sprint do 200 tez mu nie najgorzej wychodzi w porownaniu z innymi autkami, choc na pierwszym miejscu stawiam tu ten caly urok cabrio.
Te autka generalnie sa przesliczne wiec pewnie tego doswiadczenia w stylu co mnie irytuje mozna nabrac po czasie, choc pewnie na forum zbyt wiele osob nie narzeka:)
Dziekuje
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 18.02.2013, 21:31 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Skrzynia automatyczna w zestawieniu z cabrio nie jest chyba aż tak bardzo irytująca. Automat w 996 jest znacznie nowszy od automatu w 964/993 - a kilka osób na tym forum ma starsze 911 z automatem i chyba nie są dramatycznie załamani gorszą dynamiką od manuala.
Jeżeli auto Ci się podoba i liczysz się z trudniejszą odsprzedażą (większą utratą wartości), chyba nie ma się nad czym zastanawiać. Lepiej jeździć 911 niż spędzić kilka lat na poszukiwaniu sztuki w idealnej konfiguracji.
|
|
Góra |
|
patrico
|
Napisane: 18.02.2013, 23:52 |
|
Dołączył: 28.02.2012 Posty: 228
|
mnie się wydaje, że właśnie manual w tym zestawieniu jest odpowiedni (wiem z autopsji ) super słyszalność silnika no i sam ustawiasz sobie bieg jaki chcesz
|
|
Góra |
|
markar
|
Napisane: 18.02.2013, 23:52 |
|
Dołączył: 16.01.2012 Posty: 115
|
osiągami nie powala,bo w moim przypadku do danych fabrycznych,które mierzyłem Drift boxem do 100 km,h traci ok 1,5 sek,ale to przecież nie auto wyścigowe i znaczek 911 nic w tym przypadku nie znaczy-myślę oczywiście o przyspieszeniach bo nim się rozpędzi do drugiego biegu to mija wieczność,potem jest już przyzwoicie.
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 19.02.2013, 0:18 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
W automacie jest coś takiego jak tryb ręczny i jak przychodzi ochota albo potrzeba aby ustawić sobie konkretny bieg to nic nie stoi na przeszkodzie ...... a spróbujcie zmusić manuala aby wam sam biegi zmieniał
Automat bardziej uniwersalny, a do autka z przeznaczeniem do codziennej eksploatacji zwyczajnie bardziej wygodny.
A poza tym celujesz w autko które z racji wieku będzie miało już sporo za sobą i jak sam mówisz ma być na lata - w/g mnie manual nie rokuje ani tu ani tu .....
|
|
Góra |
|
Tromer
|
Napisane: 19.02.2013, 1:31 |
|
Dołączył: 4.05.2007 Posty: 479
|
od ponad 20 lat jeżdżę Porsche i zawsze uważałem ze automat to dla starszych facetów.....az byłem na testach w Berlinie gdzie podstawiono ponad 100 szt nowych 911 (997) Turbo dla 100 fanatyków marki Porsche.
Były i manualne i automaty
Jazda odbywała się po Berlinie, na autostradzie i na czas na torze. O dziwo wyniki wskazywały ze osoby które (tak jak większość z nasz) nie byli rajdowymi kierowcami mieli znaczne lepsze wyniki w automacie.
Od tego czasu (w Porsche) preferuje automat. Jakbym był rajdowym kierowcą bym może miał inne zdanie.....ale nie jestem i nie będę
Myślę ze jakbym chciał polepszyć swój wynik na torze to skuteczniejszy efekt nie byłby efektem manualnej czy automatu, 996 czy 997, czarny czy czerwony tylko ile godzin i w jaki sposób się szkoliłem i do jakiego stopnia jestem skoncentrowany.
|
|
Góra |
|
Minio_78
|
Napisane: 19.02.2013, 9:54 |
|
Dołączył: 17.02.2013 Posty: 75
|
Wlasnie podejrzewam ze najgorszy moze byc ten start gdy silnik na 1biegu musi sie rozkrecic od samego dolu dodatkowo "walczac" z dluzszym pierwszym biegiem by rozwinac moment.
Wydaje mi sie ze AUTO przemawia na wieksza trwalosc w stosunku do MANUAL-a i sprzegla no i motoru. Tak mi sie jakos utrwalilo bo chyba trudniej go zameczyc. Celuje w samochod prawie 10letni w ktorym zalezy mi by byl jak najlblizszy stanu fabrycznemu i dobrej kondycji. Ostatnie moje auta to fakt automaty a ostatnia skrzynia zdecydowanie ma przewage nad manualem chociazby z racji ilosci przelozen.
Tutaj bedzie 5 biegow, 1340kg masy i 320 koni musi juz jednak radzic sobie z ta buda mysle. W Trybie Tiptronic mozna go przeciez poprzeciagac na biegac jesli bede chcial pokonywac serpentyny sluchajac motoru na wysokich obrotach - poprawnie? Da sie to chyba wymusic...
Co by nie bylo sciagniety dach nawet w garazu bedzie mi malowal usmiech na buzi - tak to sobie wyobrazam
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 19.02.2013, 10:48 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Tromer napisał(a): od ponad 20 lat jeżdżę Porsche i zawsze uważałem ze automat to dla starszych facetów.....az byłem na testach w Berlinie gdzie podstawiono ponad 100 szt nowych 911 (997) Turbo dla 100 fanatyków marki Porsche. Były i manualne i automaty Jazda odbywała się po Berlinie, na autostradzie i na czas na torze. O dziwo wyniki wskazywały ze osoby które (tak jak większość z nasz) nie byli rajdowymi kierowcami mieli znaczne lepsze wyniki w automacie. Od tego czasu (w Porsche) preferuje automat. Jakbym był rajdowym kierowcą bym może miał inne zdanie.....ale nie jestem i nie będę Myślę ze jakbym chciał polepszyć swój wynik na torze to skuteczniejszy efekt nie byłby efektem manualnej czy automatu, 996 czy 997, czarny czy czerwony tylko ile godzin i w jaki sposób się szkoliłem i do jakiego stopnia jestem skoncentrowany. Tomek ale calym tym wywodem nie obaliles tezy ze "automat jest dla starszych facetow"
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 19.02.2013, 13:43 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Minio_78 napisał(a): Tutaj bedzie 5 biegow, 1340kg masy i 320 koni musi juz jednak radzic sobie z ta buda mysle.
Moja Carrera 4 3.6 w cabrio ma w dowodzie wpisane 1560 kg...
Ale te 6 cylindrów i tak daje radę
Ja preferuję manual - tym bardziej że to auto "weekendowe". No i nie jestem jeszcze "starszym panem"
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
patrico
|
Napisane: 19.02.2013, 13:56 |
|
Dołączył: 28.02.2012 Posty: 228
|
joko napisał(a): W automacie jest coś takiego jak tryb ręczny i jak przychodzi ochota albo potrzeba aby ustawić sobie konkretny bieg to nic nie stoi na przeszkodzie ...... a spróbujcie zmusić manuala aby wam sam biegi zmieniał
Oczywiście, że ustawisz sobie bieg, ale dla 'fun'u" nie zrobisz 'przegazówki' na sprzęgle jadąc powoli w korku
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 19.02.2013, 14:36 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
patrico napisał(a): Oczywiście, że ustawisz sobie bieg, ale dla 'fun'u" nie zrobisz 'przegazówki' na sprzęgle jadąc powoli w korku
Wrzucasz na N robisz przegazówkę, wrzucasz na D - jedziesz. Jestem przekonany, że da się to zrobić jadąc powoli w korku...
|
|
Góra |
|
patrico
|
Napisane: 19.02.2013, 16:05 |
|
Dołączył: 28.02.2012 Posty: 228
|
kl napisał(a): patrico napisał(a): Oczywiście, że ustawisz sobie bieg, ale dla 'fun'u" nie zrobisz 'przegazówki' na sprzęgle jadąc powoli w korku Wrzucasz na N robisz przegazówkę, wrzucasz na D - jedziesz. Jestem przekonany, że da się to zrobić jadąc powoli w korku...
uuuuu, ja nie z tych użytkowników, który tak wachlują automatem szkoda go może.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 19.02.2013, 18:17 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
A czego szkoda, skoro możliwość przełączenia na N i D bez wciskania pedału hamulca została przewidziana fabrycznie?
|
|
Góra |
|
joko
|
Napisane: 19.02.2013, 19:02 |
|
Dołączył: 29.08.2011 Posty: 519
|
Cytuj: Oczywiście, że ustawisz sobie bieg, ale dla 'fun'u" nie zrobisz 'przegazówki' na sprzęgle jadąc powoli w korku
O kurde, widzę Kolego Patrico, że pojechałeś grubo
Z takimi argumentami to ciężko nawet polemizować ...... no bo co można temu przeciwstawić ? .......... no chyba tylko łatwiejszy i bezpieczniejszy w wykonaniu "zimny łokietek" w przypadku automatu (bo prawa rączka może wspierać kierownicę, zamiast wiosłować biegami )
Nie wiem czemu ale coraz bardziej mi to porównanie zalatuje testem porównawczym a'la TOP GEAR
|
|
Góra |
|
markar
|
Napisane: 19.02.2013, 23:18 |
|
Dołączył: 16.01.2012 Posty: 115
|
[quote="kl"
Wrzucasz na N robisz przegazówkę, wrzucasz na D - jedziesz. Jestem przekonany, że da się to zrobić jadąc powoli w korku...[/quote]
można nawet wrzucić wsteczny gdy auto jedzie do przodu(potrafi to np moja kochana żona),tylko po co???
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 20.02.2013, 0:58 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
markar napisał(a): można nawet wrzucić wsteczny gdy auto jedzie do przodu(potrafi to np moja kochana żona),tylko po co???
Pytaj patrico - ja tylko podałem rozwiązanie przy automatycznej skrzyni.
|
|
Góra |
|
patrico
|
Napisane: 20.02.2013, 1:48 |
|
Dołączył: 28.02.2012 Posty: 228
|
kl napisał(a): A czego szkoda, skoro możliwość przełączenia na N i D bez wciskania pedału hamulca została przewidziana fabrycznie? słyszałem, że nie należy zbyt wiele 'podróżować' na N. myślałem, że można coś popsuć jestem niedouczony może w mechanice. joko napisał(a): Cytuj: Oczywiście, że ustawisz sobie bieg, ale dla 'fun'u" nie zrobisz 'przegazówki' na sprzęgle jadąc powoli w korku O kurde, widzę Kolego Patrico, że pojechałeś grubo Z takimi argumentami to ciężko nawet polemizować ...... no bo co można temu przeciwstawić ? .......... no chyba tylko łatwiejszy i bezpieczniejszy w wykonaniu "zimny łokietek" w przypadku automatu (bo prawa rączka może wspierać kierownicę, zamiast wiosłować biegami ) Nie wiem czemu ale coraz bardziej mi to porównanie zalatuje testem porównawczym a'la TOP GEAR Nie wiem czy grubo czy chudo, w każdym bądź razie nikt nie pytał czy da się robić "zimny łokietek", czy można "wspierać kierownicę", czy można zmieniać z D na N w czasie jazdy, czy można zrobić sobie przegazówkę Reasumując widać jak byk, że porównanie (nie od strony technicznej, mechanicznej etc.) automatycznej skrzyni z manualną w tym wypadku to daleka droga i trudna. Więc pozostaje życzyć szczęśliwego Nowego Roku. jeśli chcecie polemizować na ten temat. kl napisał(a): markar napisał(a): można nawet wrzucić wsteczny gdy auto jedzie do przodu(potrafi to np moja kochana żona),tylko po co??? Pytaj patrico - ja tylko podałem rozwiązanie przy automatycznej skrzyni.
ja nie w temacie. nie potrafię odpowiedzieć. chyba trzeba pytać żony.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|