Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.09.2019, 14:54 

Dołączył: 8.09.2019
Posty: 12
Witam wszystkich.

Chce rozpocząć przygodę z Porsche. Myślałem o 911S ale znajomy poradził mi żeby rozglądać się tylko i wyłącznie za Turbo.
Co poradzicie? Na co co zwrócić uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.09.2019, 22:32 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
Znajomy ma rację pod warunkiem że auto z pewną historią i ceną adekwatną do realiów. W przeciwnym razie, jak kupisz auto po przejściach i niezadbane to zrazisz się do marki.
PS. jak jeszcze znajdziesz Turbawkę z silnikiem Mezger to już w ogóle może się okazać że ta Turbawka będzie miała u Ciebie dożywocie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 8:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
A jakimi autami jeździłeś do tej pory?

Jeśli masz doświadczenie z mocnymi samochodami, to jak najbardziej turbo może być (pamiętaj, że ma 480 lub 500KM w wersji bez S)
A jeśli nie miałeś styczności - zacząłbym zdecydowanie od normalnej wolnossącej 911. Dwa razy tańsze, świetny dźwięk, bardzo dobre osiągi.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 8:36 

Dołączył: 8.09.2019
Posty: 12
Mam doświadczenie z samochodami o mocy powyżej 400 KM. Nie chcę wejść na minę dlatego szukam opinii co kupić. Czytałem że lepszym rozwiązaniem jest S-ka (3.8). Tak jak napisałem wcześniej znajomy doradza tylko i wyłącznie Turbo. Przede wszystkim jako mniej awaryjne?!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 8:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Silnik jest pancerny - najlepsze co w Porsche może być. Nie można powiedzieć tego samego o silnikach 3.8 w przedliftowych 997 (3.6 jest lepsze).
Do tego świetne hamulce, lepsze zawieszenie, agresywny wygląd, super osiągi.
Jeśli zatem Cię stać (dużo wyższa cena, wyższe spalanie i koszt serwisu) a auto okaże się pewne to brać :)




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 10:19 

Dołączył: 8.09.2019
Posty: 12
Czyli przed liftem (1998) wybierać 3.6 a po lifcie 3.8? Turbo ma 3.6


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Dj Pituś napisał(a):
Czyli przed liftem (1998) wybierać 3.6 a po lifcie 3.8? Turbo ma 3.6


Przed liftem (2008) raczej 3.6. Poliftowe oba są dobre.
3.6 w turbo to kompletnie inny silnik niż 3.6/3.8 wolnossące. Hasło "Mezger" - poszukaj, sporo o tym było.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 10:48 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Dj Pituś napisał(a):
Czyli przed liftem (1998) wybierać 3.6 a po lifcie 3.8? Turbo ma 3.6

Rok 1998 obejmuje generację 996,a Ty pisałeś że szukasz 997.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 10:52 

Dołączył: 8.09.2019
Posty: 12
Sorka, miało być 2008 :D

Jak koszty eksploatacji S-ki i Turbo. Przebiegi roczne będą 2000-3000 km.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 11:04 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
Jeżeli chcesz robić 2-3 tys km rocznie,to koszty eksploatacji nie będą miały znaczenia. Skoncentruj się na stanie technicznym w momencie zakupu,bo to będzie decydowało o kosztach na pierwsze parę lat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.09.2019, 11:18 

Dołączył: 8.09.2019
Posty: 12
Tak jak wspomniałem na początku znajomy „kazał” mi zapomnieć o S-ce tylko iść w kierunku Turbo. :D . Rozumiem, że mam iść w tym kierunku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.09.2019, 10:11 

Dołączył: 13.10.2014
Posty: 146
Ja mam Turbo z 2007 roku salon kraj ja jestem drugim właścicielem. Pełna historia, bez przygód, oryginalny lakier, 110kkm. ceramika, automat, cena 280tyś zł umowa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 14.09.2019, 13:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
Polecam http://kimbex.pl/samochody/porsche-997- ... -68200-km/
Cena oczywiście odpowiednia do jakości auta 279 000 zł netto Faktura VAT 23%




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum