Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 0:31 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Gyarto napisał(a):
.

Zastanawiam się jeszcze nad jednym, czy polować na eSke czy jak będzie to szarpać 2.7.

Sam musisz sobie odpowiedziec czego oczekujesz. Pamietaj ze nawet S to nie jest jakies mocne auto na dzisiejsze standardy. Jak interesuje Cie glownie wiatr we wlosach to 2.7 tez bedzie super. Dla mnie np ta S w manualu to jednak minimum. Zaden ze mnie scigant ale jednak od weekendowki Porsche oczekuje ze moge depnac jak mam ochote. Zalezy tez czy szukasz automatu czy manuala, mysle ze przy automacie roznica bedzie mala. Natomiast S ma 6 biegowy manual a 2.7 tulko 5 biegow. Nie mam porownania ale ludzie mowia ze róznica jest ogromna i tu potwierdzam, ten manual 6b jest fantastycznie zestopniowany. Jak chcesz sie pobawic to tylko dobrze zagrzac silnik i w zasadzie w miescie nie wbijasz wyzej niż drugi bieg a wtedy zaczyna sie zabawa :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 11:33 

Dołączył: 27.01.2020
Posty: 23
Cóż ja po roku śmigania i 22k km za sobą mogę powiedzieć że 2.7 jest w zupełności wystarczające jako daily i jako auto do relaksu.

Fakt nie jest to rakieta ale 3.2 też nią nie będzie.

Zresztą wszystkie porządne auta sportowe w ostatnich latach strasznie przyspieszyły :D

Jeśli jest coś czego brakuje 2.7, co ma 3.2 to faktycznie skrzynia.

A co do samych kosztów utrzymania to nie jest źle większość jest w przyzwoitych cenach ale czasem można się nieźle zaskoczyć.

np. wiatraki od chłodnic czy uszczelka od dachu...

Z drugiej strony ja jestem mało obiektywny bo to moje pierwsze Porsche.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 13:10 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
Gyarto - spokojnie :) jak będziesz miał ochotę się przejechać czy pogadać zapraszam. Nie musisz od razu kupować . Zobaczysz jak się prowadzi 986 i czego możesz się spodziewać po takim aucie . A przy okazji będziesz miał też jakiś już punkt odniesienia. No i oczywiście kawkę też spokojnie wypijemy .
Jak widzisz - koszty utrzymania , są takie na jakie pozwala Ci sakiewka. Jedni płacą w dziesiątkach rocznie , bo tego potrzebują , inni w 4 lata wydają dyszkę bo w aucie weekendowym , trochę mniej będzie wydatków. Jak zrobisz dobry pakiet startowy to kolejny rok , może dwa już tylko na oleju i filtrach przelecisz.

Miłej lektury i analiz :lol:
Masz co robić.
Ave




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 15:21 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 286
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Ja od 6 lat buduje od zera swoją g911 i mimo iż byłem na ponad 10 zlotach Porsche do zakupu 986 zawsze niestety jako pasażer.
Ponieważ odbudowa się przedłużała postanowiłem kupić "kanalize" aby mieć w końcu swoje Porsche na zlocie.
Przyznam iż byłem fanatycznym wyznawcą wiatraków jako jedyne słuszne :)
Moje podejście zmieniło się po zakupie właśnie Boxa.
Uważam iż jest to idealne auto do jazdy na przejażdżki z otwartym dachem (trzeba tylko pamiętać o kremie z filtrem), zabawy na ciasnym torze (na duże brakuje mu jednak mocy) czy do turystycznego wyjazdu weekendowego.
Mam 2.7 i uważam że do takich akcji jest idealny, uwielbiam jego dźwięk wydechu wkręcającego się na wysokie obroty z otwartym dachem, jego wygląd nie jest wcale jeszcze "zabytkowy", moi sąsiedzi nie wiedzą ile ma lat czy 5 czy 15 czy 20, ponieważ nie siedzą w modelach tak jak "My".
Wiele Pań i dziewczyn często przez szybę swoich samochodów przeważnie typu Suv(np Cayene czy Q&) mówiło - "o jakie ładne autko :)"
Kupiłem go od właściciela, który miał go 10 lat i wszystko robił w serwisach porsche (faktury na 20 tyś przez 10 lat), ja na start zrobiłem pakiet startowy z oponami za około 7 tyś.

Wydaje mi się iż ceny Boxów w dobrym stanie raczej już nie spadną i wydanie 50 za dobrą sztukę to będzie dobry zakup.

Pozdrawiam :)

Załącznik:
FB_IMG_1593349278987.jpg

Załącznik:
received_1355548391298392.jpeg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 16:28 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1191
Kolega wyżej fajnie rozwodzi się nad przewagą S nad słabszymi odmianami ale zapomniał dodać że właśnie S-ka jest droższa w utrzymaniu np hamulce nie są zamienne z niższymi modelami. Sama S też jest droższa w zakupie. Jako bulwarowa pojeżdżawka dla przyjemności nawet 2.5 jest ok. A co osiągów -nie ma co się podniecać tymi 250 kucami bo jak co do czego to dzisiejsze dupowozy z turbinami nie odstają i można się niemile zdziwić. Dla wekendowego fanu każdy jest git. Mi nie przeszkadza nawet tiptronic bo wiekszość jazdy to tzw. w koło komina a nie autostrada. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 22:21 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
No z tymi hamulcami to przesadziles. Niby S ma hamulce od 996 ale o ile one moga byc droższe? O 500 plnow jak komplet w czesciach kosztuje 2000zl. No i w weekendowce to hamulce raczej zmieniasz raz na posiadanie auta.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Hamulców nigdy nie za wiele - ja w 996 cabrio założyłem cały komplet z 996 turbo bo kilka awaryjnych hamowań do dziś niemile wspominam...
Różnice w kosztach tarcz/klocków są pomijalne więc żaden argument.

W kwestii kosztów użytkowania - można założyć przy dłuższym posiadaniu, że ok 5k na rok to taka rozsądna średnia kwota za auto w przyzwoitym stanie technicznym (po zrobieniu pakietu startowego). W jednym roku wydasz 10k, ale w następnych np po 2-3k (podstawowy serwis). Oczywiście mówimy o serwisowaniu poza ASO i przebiegach kilka tys km/sezon.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.03.2021, 23:58 

Dołączył: 7.04.2015
Posty: 950
Jeszcze w temacie porownania do Mazdy mx5. Akurat mam dobre bo brat ma NC i wielokrotnie porownywalismy. Dla mnie to jednak zupelnie inne auta. MX 5 jest super ale do powyglupiania sie, po 200 km aytostrada nie chcialem tego auta na oczy ogladac przez miesiac. Głosne, skrzypi, taki gokart, w srodku totalny plastik. Porsche natomiast to paradoksalnie bardzo wygodne auto, fantastycznie wyciszone jak na roadstera i rocznik. Mozna nim spokojnie jezdzic w komforcie jak normalnym autem albo lepiej. Dwa bagazniki naprawde sa pojemne. Jedynie klaustrofobia mi przeszkadza, no ale chyba kazdy kto kupuje roadstera nie oczekuje przestrzeni w kabinie.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.03.2021, 8:41 

Dołączył: 30.03.2021
Posty: 52
Czosnek napisał(a):
Cóż ja po roku śmigania i 22k km za sobą mogę powiedzieć że 2.7 jest w zupełności wystarczające jako daily i jako auto do relaksu.

Fakt nie jest to rakieta ale 3.2 też nią nie będzie.

Zresztą wszystkie porządne auta sportowe w ostatnich latach strasznie przyspieszyły :D

Jeśli jest coś czego brakuje 2.7, co ma 3.2 to faktycznie skrzynia.

A co do samych kosztów utrzymania to nie jest źle większość jest w przyzwoitych cenach ale czasem można się nieźle zaskoczyć.

np. wiatraki od chłodnic czy uszczelka od dachu...

Z drugiej strony ja jestem mało obiektywny bo to moje pierwsze Porsche.


Jako były użyktownik 986 2.7 w pełni się zgadzam z kolegą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.03.2021, 10:48 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
Miałem 2,7 w caymanie 987 i nic temu autu nie brakowało, niska waga, fajna charakterystyka silnika który wysoko się kręcił i była zabawa, trudno też jest powiedzieć czy tam 245KM to mało czy dużo..6 sek do 100 w takim małym aucie było wystarczające.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.04.2021, 9:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Ludzki umysł to jednak "prymitywne narzędzie" i ile by nie było mocy to zawsze -przydało by się więcej :D a po przejażdżce Taycanem wszystko inne słabo się rozpędza.
Masz możliwość kupić S to bierz i tak po czasie pójdziesz dalej.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum