Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.03.2017, 20:17 

Dołączył: 19.03.2017
Posty: 13
Witam,

Panowie, nadszedł ten czas i postanowiłem kupić pierwszy sportowy samochód w swoim życiu. Na chwilę obecną rozważam 997.2 TTS / 991.1 TTS, nie wykluczam że w tej kwestii coś się jeszcze zmieni ale puki co prosiłbym Was o kilka porad przed zakupem tego auta.

- jaki budżet przyszykować na 997.2 Turbo S, auta te już drożeją czy cena zaczęła spadać? Także prosiłbym Was panowie oczywiście w przybliżeniu na jaką sumę się szykować za zadbany egzemplarz (rozrzut chociażby na mobile.de jest duży)

- czy takie auto jest drogie w eksploatacji przy codziennym użytkowaniu?

- czy wersja ta nadaje się jako auto na codzień na każdą porę roku? Przebiegów dużych nie planuje, tak naprawdę tylko po Warszawie.

- auto sprawdzi się jako pierwszy sportowy wóz dla osoby która przesiada się ze skromnego A5 3.0 tdi, czy nie przerośnie mnie jako kierowcy :) ?

Z góry dzięki za pomoc,
Gerard


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2017, 20:28 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
A5 masz na sprzedaż?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2017, 21:01 

Dołączył: 19.03.2017
Posty: 13
Bristol napisał(a):
A5 masz na sprzedaż?


Tak. Ale najpierw muszę je czymś zastąpić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2017, 21:36 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Ja uważam, że turbo S to za szybkie auto na pierwsze Porsche.
Ale to tylko moje skromne zdanie. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.03.2017, 22:13 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
Moje pierwsze Porsche to właśnie było 997.2 TTS. Moim zdaniem po 2 latach użytkowania to rewelacyjne auto. Dla "cywila" super jako DD i na tor jako wyścigówka. Jak trafisz dobrą sztukę koszty eksploatacji są absolutnie do zaakceptowania. Ja w swoim wymieniłem tylko klocki i w ranach gwarancji czujnik temperatury. Reszta to tylko paliwo.

Największy problem będziesz miał ze znalezieniem dobrego egzemplarza, większość ma albo kosmiczne przebiegi albo po przygodach. Co oczywiście jeżeli znasz prawdę nie musi dyskwalifikować auta. Budżet? Na dobra sztukę pewnie powyżej 400tys.

Czy za szybki? Hmmm to zależy od kierowcy, rozsądku. Ten samochod trzeba odkrywać, kawałek po kawałku i po jakimś czasie będziesz wiedział ma co go stać i na co Ciebie stać w tym aucie. Idiota nawet matizem sie zabije.

Udanych poszukiwań.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.03.2017, 21:14 

Dołączył: 19.03.2017
Posty: 13
Dziękuje Panowie za odpowiedzi.

W dużej mierze rozchodzi mi się o to czy auto nie męczy przy codziennym użytkowaniu, miałem przyjemność ostatnio jazdy nowym R8 i auto bajeczne ale na pewno nie jako główny samochód. Zbyt narwany i agresywny jak dla mnie, może wychodzi brak doświadczenia.

Zaczynam poszukiwania wymarzonego Prosiaka, zobaczymy czy uda się znaleźć ciekawy model w znośnej cenie jeżeli nie będę celować w nowszy model.

ps. Zakup rozważam tylko w leasingu także powiedzcie Panowie którzy macie doświadczenie, jeżeli zdecydowałbym się na nowe 991.2 od PL dealera można liczyć u nich na jakieś sensowniejsze rabaty ew może ktoś z forumowiczów jest w stanie coś załatwić :)

Auto chce kupić w kwietniu / maju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2017, 8:40 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
DD - daily driver - auto na codzień :wink:

A pisze jako ktoś kto ma problemy z kręgosłupem i stoi w korkach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2017, 9:36 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 232
Nr klubowicza: 517
...sensowny rabat to max 5% no chyba iz zmieniasz 4-te Porsche w ciągu 5 lat to powyżej 12%. Limity na PL w sumie na całą Europe są jeszcze większe niż rok temu dla aut ze znaczkiem Turbo. Nie zdziwię się jeśli ci powiedzą iż auto do odbioru 2018r:(




_________________

911 991.2 TTS and 718GTS RS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.03.2017, 12:48 

Dołączył: 19.03.2017
Posty: 13
maja22 napisał(a):
...sensowny rabat to max 5% no chyba iz zmieniasz 4-te Porsche w ciągu 5 lat to powyżej 12%. Limity na PL w sumie na całą Europe są jeszcze większe niż rok temu dla aut ze znaczkiem Turbo. Nie zdziwię się jeśli ci powiedzą iż auto do odbioru 2018r:(


Ale że aż tak źle :(

Myślałem że są bardziej przyjaźni dla nowych klientów a tak trzeba będzie ciągnąć auto z DE, przynajmniej od ręki można znaleźć ciekawą sztukę. Zobaczymy co czas pokaże, na pewno nic innego aniżeli 911.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2017, 20:07 

Dołączył: 19.03.2017
Posty: 13
Miałem Panowie możliwość sprawdzenia tzn chwili obcowania z zarówno 997.2 jak i 991.1/2 TTS i zdecydowanie bardziej pod-pasował mi nowszy model. Czuć skok generacji pomiędzy tymi samochodami i to zdecydowanie, tym bardziej że auto ma być na codzień a nie do kolekcji.

Teraz pora znaleźć odpowiedni egzemplarz co wcale nie jest takie proste, wybór również skomplikowany, starszy 991.1 TTS czy nowszy 991.2 4S/GTS ?? Twardy orzech do zgryzienia a kwota do zapłacenia podobna.

PS. Niby pierdoła ale w nowym 991.2 bardzo przypadł mi do gustu system multimedialny, poprzednik pod tym względem trochę kuleje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2017, 20:48 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Zależy na czym bardziej ci zależy. Obydwa auta bardzo szybkie, oczywiście ze wskazaniem na TTS ale GTS byłby nowy... jak do jazdy na codzień to obydwa raczej kaprys niż ekonomika i użytkowość więc Ty decyduj! Fajny dylemat masz :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2017, 23:21 

Dołączył: 19.03.2017
Posty: 13
Otóż to, nie lada problem z wyborem :) Prawda jest taka że na co bym się nie zdecydował na pewno nie będę zawiedziony po tym co już zobaczyłem.
Jakby nie patrzeć GTS'a można trochę "ulepszyć" o dodatkowych kilka KM jakby brakło seryjnych. Śmiesznie to brzmi gdy mówi to osoba jeżdżąca TDI :)

Mam taki biznes że ten prosiak będzie moją dostawczą furą :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.03.2017, 23:49 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Idealny model biznesowy!!! :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2017, 8:47 

Dołączył: 1.07.2016
Posty: 232
Nr klubowicza: 517
Ja bym brał nowego GTS czerwony z czarnymi dodatkami jest przepiękny. A jak Ci zabraknie KM to zawsze można podać......




_________________

911 991.2 TTS and 718GTS RS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2017, 9:09 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 760
maja22 napisał(a):
Ja bym brał nowego GTS czerwony z czarnymi dodatkami jest przepiękny. A jak Ci zabraknie KM to zawsze można podać......


Dla mnie to też idealna konfiguracja...Domyślam się, że turbo jest świetne i piekielnie szybkie, ale GTS to chyba fajny kompromis. Chociaż słowo kompromis jest w przypadku takich aut zupełnie nie na miejscu. Mi osobiście bardziej podoba się karoseria bez tych wlotów powietrza błotnikach i dużego spoilera z turbo. No ale wiadomo gusta są przeróżne i na szczęście aż tyle różnych modeli 911 do wyboru. Ostatnio przymierzałem się do 991.2 S i w porównaniu do mojej 997 to jak przeskok z poloneza do 997. Jak na moją jazdę 420km to na pewno za dużo. Co prawda jak kupowałem 997 to wydawało mi się, że 355km to spora moc ale po kilku dniach to wrażenie mija-słowem pewnie nawet te 500+ koni w turbo po kilku tygodniach powszednieją i zawsze mocy możne być więcej.
Reasumując zazdroszczę dylematu. W mojej ocenie 991.2 GTS ma tak wiele zalet, że zaoszczędzone 300k w porównaniu do turbo jest tylko jedna z nich.

Kibicuję w poszukiwaniach!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.03.2017, 23:09 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
GTS to żaden kompromis tylko nieco inne podejście do jazdy 911. Chociaż teraz tez jest turbo to jednak styl auta inny. Nie tak nachalny i umięśniony jak TT a ciagle bardzo mocny i, mimo turbo doładowania - bardziej klasyczny. W sumie to masz dwa w jednym i jeszcze z możliwością rozwoju w zakresie KM. Jesli cena gra rolę to zdecydowanie GTS. Jak kupowałem TT to jeszcze nie było tego modelu. Gdybym miał wybór to chyba wybrał bym GTS (chociaż teraz raczej bym się nie zamienił). Tylna oś skrętna i silnik z turbo robią ogromna różnice. Wolnossące są dla zakochanych :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.04.2017, 0:53 

Dołączył: 19.03.2017
Posty: 13
Niniejszym oświadczam że zakup 911 (991.2) odkładam na rok 2018, ale... jedzie do mnie z za Odry odświeżony Cayman 718 S w pięknym niebieskim, smerfnym kolorze :D

Zakup 911 (991.2) przeniesiony na rok 2018 i będzie to na pewno model Carrera 4GTS. Wybór padł na Caymana ponieważ GTS to nowy model, praktycznie niemożliwy do znalezienia w dobrej cenie jako auto używane. Patrząc na cennik Porsche i to jakie "dają" rabaty wybór nowego auta to dla mnie niepotrzebna strata kasy.

Dodam że konfigurując na stronie Porsche model 4GTS który by mnie interesował wychodzi cena oscylująca w granicach 900k brutto :shock: a nie chcę wydać więcej niż 500k netto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum