|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sebas169
|
Napisane: 1.12.2016, 22:54 |
|
Dołączył: 1.12.2016 Posty: 4
|
Witam wszystkich. Jestem Sebastian. Zarejestrowałem się gdyż chcę zakupić Panamerę najprawdopodobniej 4s, ale patrzę tez 3.6. Dopiero namierzyłem 3-4 sztuki i mam zamiar w przyszłym tygodniu je obejrzeć. Cena w której się obracam to +- 200 tyś zł. Chciałbym o kilka porad na co zwrócić uwagę przy pierwszym spotkaniu z Panamerą, trochę poczytałem ale wydaje mi się, ze na tym forum dopiero można uzyskać kilka rzetelnych informacji. Czy bac sie przebiegu powyżej 100 000 tys km udokumentowanego ? Z góry dziekuję i liczę na wyrozumiałość dla mam nadzieję przyszłego posiadacza Panamery.
|
|
Góra |
|
chris_3
|
Napisane: 1.12.2016, 23:17 |
|
Dołączył: 6.09.2015 Posty: 187 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 454
|
Witaj Polecam Turbo, albo GTS (4S - za mało mocy), poza tym Turbo jest lepiej wyposażone. Koniecznie zwróć uwagę, czy jest gwarancja Porsche Approved! (bez gwarancji musisz mieć drugie 200k PLN na ewentualną wymianę amortyzatorów, silnika, PDK, itd..) Co do przebiegu to polecam jednak duży przebieg (do 200k km było sporo akcji serwisowych i usterek; od 200k, gdzie jest już wszystko powymieniane, to nie ma co się popsuć wtedy Poza tym, zobacz gdzie była serwisowana (zalecane: PorschePana i ASO). Poniżej interesujący dla Ciebie post kolegi @Marcin B. z wątku: panamera-zamiast-911-ale-jaka-t15614.htmlMarcin B. napisał(a): Dodam swoje parę groszy. Jeżdże Panamerą Turbo od 1,5roku i jest to auto które w ogóle mnie nie zaczęło nudzić. Polecam szczególnie tą wersję ponieważ ma osiągi 911(albo lepsze), daje frajdę 911, a jednak możesz zabrać dzieci, i duży bagaż(pakuje niewiele mniej niż do Cayenne!). Najważniejsze - tylko Approved. W ciągu 1,5 roku miałem a)wymieniony silnik, b) wymienione wszystkie amortyzatory c)właśnie mam wymienianą skrzynię PDK. Koszt części i robocizny PCW pewnie dorównał by już do wartości auta... wszystkie usterk zdarzyły się między 60 a 70kkm, przebieg malutki... W dzisiejszych czasach wszystkie auta są marnej jakości, to wynika z globalnej ekonomii... są tylko super marne i mniej marne... Moim zdaniem powinniśmy odejść od sugerowania się tabelami niezawodności przy wyborze nowego auta, a skupić się na zabezpieczeniu własnego interesu. Osobiście, obserwując własne doświadczenia, nigdy już nie kupię auta które nie będzie chronione gwarancją przez cały okres mojego użytkowania... Dodam że mam jeszcze Cayenne z nową skrzynią od roku, miałem 997.2 które 2 lata temu też dostało nowe PDK. Do tego dochodzi dużo drobnych napraw... Więc z mojej perspektywy Porsche bez approved to samobójstwo. Mimo to, KOCHAM Porsche za to co daje mi za kierownicą i za jakość wykonania(tą naoczną i dotykową), a naprawy nie zniechęciły mnie do marki. To zapewne przez wyjątkowo sprawny i profesjonalny serwis Porsche Centrum Warszawa, który za każdym razem zadbał zarówno o moje auto jak i mój pełen komfort.
_________________
718 Cayman GTS 4.0 PDK 718 Boxster - out Panamera Turbo - out 997.1 3,6 - out Cayenne S 4.5 - out
|
|
Góra |
|
zibi911
|
Napisane: 1.12.2016, 23:33 |
|
Dołączył: 23.02.2008 Posty: 865 Lokalizacja: Drammen/Wadowice
Nr klubowicza: 318
|
Hej Faktycznie 4s to minimum ale wydaje mi sie ze juz duza frajdę sprawi Ci GTS,cos pomiędzy 4s a turbo,dobrze jedzie i fajnie wyposażony ,paru klubowiczow ma gtsy i sa zadowoleni,pare tez gtsow jest na sprzedaż,takze pytaj,szukaj
|
|
Góra |
|
raf86
|
Napisane: 1.12.2016, 23:55 |
|
Dołączył: 12.08.2012 Posty: 560
|
chris_3 napisał(a): Witaj Co do przebiegu to polecam jednak duży przebieg (do 200k km było sporo akcji serwisowych i usterek; od 200k, gdzie jest już wszystko powymieniane, to nie ma co się popsuć wtedy Czasami po prostu nie mogę wytrzymać bo ciężko to się czyta. Najlepiej kupić z przebiegiem 500tys. km bo jak tyle przejechała to kolejne 100tys. na pewno też przejedzie. Akcje serwisowe nic nie mają do przebiegu - akcje serwisowe są dla konkretnych modeli, których dotyczą i można je wykonać kiedy się chce - nawet po 15 latach. Oczywiście już raz zrobione nie są wykonywane po raz drugi. Rozumiem, że się kupiło samochód z dużym przebiegiem z wymienionym silnikiem, pdk, amortyzatorami, ale na szczeście nie wszystkich samochodów to dotyka i są też w klubie samochody które mają po 100 kilkadziesiąt tysięcy i nic im nie dolegało. Masz rację, że najlepiej mieć gwarancję, ale jak masz 4 Porsche i masz płacić co roku 50tys. zł. a robisz po 10tys. km to wtedy średnio jest to opłacalne, bo się po 2 latach uzbiera i na silnik czy pdk.
|
|
Góra |
|
sebas169
|
Napisane: 2.12.2016, 0:11 |
|
Dołączył: 1.12.2016 Posty: 4
|
Dzięki za zainteresowanie. Powiem szczerze, ze nie przypuszczałem że ten zakup skłoni mnie do tego abym tak mocno wgłębił sie w temat, ale widzę ze nie ma wyjscia, przy zakupie poprzednich moich samochodów raczej nie wymagało to takiej wiedzy. Z waszych wypowiedzi wnioskuje ze warto jednak wiecej czasu poswiecic na zapoznanie sie z autem. Wasze wypowiedzi bardzo mi pomagają i myslę, ze z wasza pomoca przygotuję sie do zakupu dobrego auta
|
|
Góra |
|
hubi_pl
|
Napisane: 2.12.2016, 1:12 |
|
Dołączył: 26.09.2015 Posty: 543
|
Wyposazenie nie ma wiele wspolnego z wersja, widzialem wiele Turbo gorzej wyposazonych niz moje 4S...to jest kwestia jaka ktos bral konfiguracje, co dokupowal...jedyne co to diesele - sporo widzialem "gołych"
|
|
Góra |
|
maras
|
Napisane: 2.12.2016, 11:58 |
|
Dołączył: 30.11.2012 Posty: 30
|
sebas169 napisał(a): Witam wszystkich. Jestem Sebastian. Zarejestrowałem się gdyż chcę zakupić Panamerę najprawdopodobniej 4s, ale patrzę tez 3.6. Dopiero namierzyłem 3-4 sztuki i mam zamiar w przyszłym tygodniu je obejrzeć. Cena w której się obracam to +- 200 tyś zł. Chciałbym o kilka porad na co zwrócić uwagę przy pierwszym spotkaniu z Panamerą, trochę poczytałem ale wydaje mi się, ze na tym forum dopiero można uzyskać kilka rzetelnych informacji. Czy bac sie przebiegu powyżej 100 000 tys km udokumentowanego ? Z góry dziekuję i liczę na wyrozumiałość dla mam nadzieję przyszłego posiadacza Panamery.
|
|
Góra |
|
kcyrankowski
|
Napisane: 4.12.2016, 19:31 |
|
Dołączył: 8.04.2015 Posty: 56
|
Witam, zdecydowanie odradzam zakup auta bez gwarancji Porsche Approved - szybko może okazać się że zakup lub wymiana rzeczy które się popsuły podwoi wartość auta - zwłaszcza w przypadku Panamery w której takie rzeczy zdarzają się bardzo często. Co do samego auta to z doświadczenia mogę podpowiedzieć (swojego szukałem ponad 3 miesiące i jeździłem wszystkimi wersjami poza benzyną 300KM) abyś skupił się na Turbo, ew. GTS. Dlaczego?
po 1. Turbo/GTS samo z siebie wygląda lepiej niż pozostałe 4s, s czy diesel - ładniejsze lampy, inny spojler z tyłu po 2. Wyposażenie wersji Turbo w 90% przypadków jest dużo lepsze niż pozostałych po 3. Wrażenia z jazdy jakie daje Turbo są nie do opisania - przy niewiele większym zużyciu paliwa w stosunku do 4s/GTS
Ja po 3 miesiącach oglądania, testowania itp. kupiłem wersje Turbo z pakietem Sport Design (inne zderzaki z przodu i z tyłu tak jak w GTS) w dodatku dobrze wyposażoną i jestem bardzo zadowolony. Samochód daje masę frajdy i dzięki Porsche Approved można spać spokojnie - ja osobiście miałem 2 przypadki dzięki którym uniknąłem naprawdę sporych kosztów.
Powodzenia w poszukiwaniach!
|
|
Góra |
|
kcyrankowski
|
Napisane: 4.12.2016, 19:37 |
|
Dołączył: 8.04.2015 Posty: 56
|
a wracając do kwestii "na co zwrócić uwagę przy zakupie" - w wersjach z silnikiem v8 "stukanie w silniku" - hałasujący lub niedziałający tylny spojler - skrzypiące zawieszenie - amortyzatory te rzeczy przerabiałem u siebie niektóre brzmią banalnie ale gdyby nie gwarancja wcale nie byłyby tanie.
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 4.12.2016, 20:21 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Z drugiej strony warto pamietac, ze Porsche rokrocznie plasuje sie w czolowce rankingów niezawodności TUV/Dekra, w tym takze Cayenne i Panamera (pomimo krotszej historii modelu).
Na forach internetowych czesto wyraz swojego niezadowolenia daja pojedyncze rozczarowane osoby, ale po pierwsze nie wszyscy niezadowoleni pisza, a po drugie setki tysiecy zadowolonych uzytkownikow z reguly nie pisze w internecie o tym, jak bezawaryjnie jezdza ich samochody. Bo o czym tu pisac..?
A Cayenne i Panamer sprzedaje sie najwiecej (no, teraz dochodza tez Macany), wiec nawet jesli liczba wadliwych pojazdow jest zauwazalna, to jako odsetek sprzedanych aut danego modelu zarowno Panamera, jak i Cayenne radza sobie bardzo dobrze.
Opowiadalem niedawno kolegom o znajomym, ktory jezdzi Cayennem 3.6 od 8 lat, nabil grubo ponad 200 tys. km i do tej pory mial tylko koszty eksploatacyjne. Teraz kupil nowego Cayenna, ale starego tez sobie zostawil. No ale na forum o tym nie pisze...
Swoja droga gwarancja Porsche Approved daje spokoj, wiec tez bym polecal, przynajmniej na pierwszy rok eksploatacji po zakupie, zeby ewentualne zaniedbania poprzedniego wlasciciela nie zabolaly.
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
sebas169
|
Napisane: 4.12.2016, 22:08 |
|
Dołączył: 1.12.2016 Posty: 4
|
Witam. Przyznaję, ze zarejestrowanie się na to forum było strzałem w dziesiątke, wasze wszystkie porady są bardzo cenne i po tygodniu spędzonym tu na forum zaczerpnąłem już trochę potrzebnej mi początkowej wiedzy na temat modelu. Chciałem zwrócić uwagę na bardzo wysoki poziom i kulturę ludzi oraz, że wszyscy bez wiekszych problemów dzielą się swoimi doświadczeniami. Na początku byłem trochę przerażony tymi różnymi dolegliwościami modelu, ale z biegiem czasu wszystko sobie poukładałem i od przyszłego tygodnia umówię sie na 2-3 spotkania, naprawdę te wskazówki sa bardzo pomocne i nawet przy rozmowie telefonicznej juz wiem jakie pytania zadac na początek, zeby sie dużo nie najeżdzić. Będę was informował na bieząco o postępach w poszukiwaniach, a i na forum już ze dwie sztuki mi zaoferowano. Takze dziekuje bardzo za dotychczasową pomoc i na pewno sie jeszcze przyda. Pozdrawiam wszystkich.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|