Autor |
Wiadomość |
areksaw
|
Napisane: 5.05.2015, 19:42 |
|
Dołączył: 7.03.2015 Posty: 23
|
Witam wszystkich forumowiczów. W związku z tym, że nieubłaganie zbliża się dzień zakupu mojej pierwszej 911 (996), proszę was o podzielenie się wiadomościami na temat "tulejowania" silnika 996. Po przekopaniu internetu szukał będę na pewno roczników 2002-2004 (te ponoć rzadzej padają), ale przypadkowo znalazłem takie auto:
http://allegro.pl/porsche-911-996-i5307334046.html
Do tej pory myślałem, że tulejowanie to raczej "zło konieczne" w przypadku braku funduszy na nowy silnik, ale tutaj właściciel przedstawia to jako zaletę. Podobnie jest w ogłoszeniu o "tulejowaniu":
http://allegro.pl/silnik-porsche-911-99 ... 70265.html
Same zalety. Żadnych wad. Lepiej niż nowy, ale coś mi tu śmierdzi, bo o ile mi wiadomo, silnik jest aluminiowy, a tuleje nie, i materiał teoretycznie inaczej się rozpręża pod wpływem temperatur. Może ktoś z Was miał okazję takim jeździć i powie , jak to jest w praktyce? Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.05.2015, 19:46 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Tuleje występują w wersji stalowej (budżetowe) i nikasilowej. Niech się wypowiedzą np. Michał928 lub Qbak - mieli nieraz do czynienia z tulejowanymi silnikami.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
lukass
|
Napisane: 5.05.2015, 23:03 |
|
Dołączył: 24.10.2014 Posty: 124
|
areksaw napisał(a): Same zalety. Żadnych wad. Lepiej niż nowy, ale coś mi tu śmierdzi, bo o ile mi wiadomo, silnik jest aluminiowy, a tuleje nie, i materiał teoretycznie inaczej się rozpręża pod wpływem temperatur.
No ale oryginalnie silnik tez ma tuleje cylindra z innego materiału (na 100% jakiś stop żelaza) niz aluminium.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 5.05.2015, 23:04 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Niby który??
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
lukass
|
Napisane: 5.05.2015, 23:19 |
|
Dołączył: 24.10.2014 Posty: 124
|
Fakt, masz racje w Porsche są tuleje aluminiowe z powłoką nikasil. Ale wielu producentów stosuje bloki aluminiowe z tulejami żeliwnymi i nie jest to problemem.
|
|
Góra |
|
areksaw
|
Napisane: 6.05.2015, 22:14 |
|
Dołączył: 7.03.2015 Posty: 23
|
Drążę temat 996 już 3 miesiące i coraz bardziej mnie przeraża. Być może zamiast awaryjnego 996, na które na jesieni chciałbym wydać około 90 tysięcy, może na początek kupić boxtera ( pół 911-stki za pół ceny) i po roku lub dwóch startować do modelu 997 - nie ma co ukrywać ten jest trochę droższy. Ponoć boxtery się nie psują?
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 6.05.2015, 22:18 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
areksaw napisał(a): Drążę temat 996 już 3 miesiące i coraz bardziej mnie przeraża. Być może zamiast awaryjnego 996, na które na jesieni chciałbym wydać około 90 tysięcy, może na początek kupić boxtera ( pół 911-stki za pół ceny) i po roku lub dwóch startować do modelu 997 - nie ma co ukrywać ten jest trochę droższy. Ponoć boxtery się nie psują?
Ale 997 psują się tak samo jak 996
Z Boxsterów celuj w S-ki.
IMHO kupuj 996 po solidnym przeglądzie przedzakupowym i ciesz się jazdą.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
lukass
|
Napisane: 6.05.2015, 22:21 |
|
Dołączył: 24.10.2014 Posty: 124
|
Kup, jeździ i ciesz się za auta (996). Przestań sie martwic na zapas, Wszystkie auta na świecie, bez wyjatku sie psują i mają swoje plusy i minusy. Szkoda zycia na takie zamartwianie. Sie zepsuje to naprawisz i tyle. Ja wyszedłem z takiego założenia i moją C4C zrobiłem już przeszło 6 tyś kilometrów w 2,5 miesiąca.
|
|
Góra |
|
areksaw
|
Napisane: 6.05.2015, 22:36 |
|
Dołączył: 7.03.2015 Posty: 23
|
taa... tylko że boxtera mógłbym mieć już teraz, a na 996 dozbieram dopiero na jesień. A lato idzie... Jedyne co mnie jeszcze powstrzymuje od impulsu, to fakt iż nas jest trójka ( ja, żona i córka -jakieś 126 wzrostu, w sam raz na siedzonko 911), ale na upartego mam jeszcze SUV-a, a w boxterze można jeździć po dwoje - tylko kto z kim? skończy się na tym że żona z córką...
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 6.05.2015, 22:47 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 7.05.2015, 1:32 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
jezeli musisz jeszcze zbierac na 996 to już na pewno nie będzie Cie stać na takie naprawy , kup " poł 911 " z S i ciesz się już dziś , potem dozbieraj na 996 Turbo zamiast awaryjnego 997 przed liftem ...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.05.2015, 9:32 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Z jednym dzieckiem Box idealnie się sprawdzi. Podwózka do szkoły bez problemu. Wypad z żoną też. Ja mam dwójkę dzieci, więc niestety zostaje mi 911
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 7.05.2015, 10:35 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
wit007 napisał(a): niestety zostaje mi 911
no rzeczywiście tylko współczuć
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 7.05.2015, 10:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
mgrab napisał(a): wit007 napisał(a): niestety zostaje mi 911 no rzeczywiście tylko współczuć
Tak myślałem że ktoś zareaguje No trzeba współczuć, bo nie jest łatwo znaleźć sensowną ofertę. A gdybym brał pod uwagę także Boxy i Caymany byłoby dużo łatwiej
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
areksaw
|
Napisane: 7.05.2015, 17:30 |
|
Dołączył: 7.03.2015 Posty: 23
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 7.05.2015, 19:13 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 760
|
Na pierwszy rzut oka to widac ze zderzak z przodu jest zle spasowany. Nie natknalem sie tez na informacje o bezwypadkowosci. No i import USA ale to ulatwi sprawdzenie po VIN historii auta.
Ja tam jestem zwolennikiem tych przegladow przedzakupowych bo bez tego to kupujesz w ciemno...
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 8.05.2015, 6:20 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 8.05.2015, 9:03 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Jakby był ktos zainteresowany to mam ten artykuł w j.polskim
Pozdr
Wojtek 911 996 3,4 2000 manual
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 8.05.2015, 9:53 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Czy mogę prosić ?
Adres podeślę na priv.
|
|
Góra |
|
Gregor 42
|
Napisane: 8.05.2015, 22:04 |
|
Dołączył: 12.07.2014 Posty: 37
|
A czy ktoś naprawiał tu silnik ?http://allegro.pl/silnik-porsche-911-996-986-997-3-2-3-4-3-6-3-8-i5324870265.html
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|