Wpadłem na forum w sprawie PCM, ale pomyślałem że dodatkowo podzielę się opinią. Ohlinsa R&T miałem przez rok. Ulica/autostrada/tor. Zmieniałem w nim sprężyny, kręciłem regulacją w każdą stronę - niestety bezskutecznie
Ten zawias nie ma dla mnie zastosowania, poza możliwością dowolnego obniżenia auta - za co duży plus. Ciekawostką było, że im bardziej utwardzałem zawieszenie (wspólna regulacja dla dobicia i odbicia), to tym lepiej zawieszenie było dostrojone do auta, ale tym samym tak niemożliwie twarde, że niemożliwe do codziennej jazdy. Generalnie po tym doświadczeniu byłem już zdecydowany sprzedać 911tkę... dałem jednak szansę KW V3 ze względu na osobne regulacje tłumienia i mimo ogromnej poprawy i wręcz braku bolączki lekkiego przodu, niestety również nie byłem zachwycony. Auto odebrałem na ustawieniach sugerowanych przez KW*. Po zmianie nastawów (dość mocno nietypowych) zachowanie auta kompletnie się odmieniło! O ile wcześniej duża prędkość i autostradowe nierówności powodowały strach, o tyle teraz - mam doskonałe 'daily'. To jak to auto teraz jeździ w porównaniu do tego co oferował PASM + Bilstein i Ohlins jest trudne do opisania. Jak jazda za karę vs przyjemność. Na torze nim jeszcze nie byłem i możliwe, że spotka mnie tam rozczarowanie (zawieszenie niejako uliczne), ale pewność i spokój z jaką Porsche się teraz prowadzi napawa optymizmem.
* Miałem tyle pytań do dilera KW odnośnie tego, jak to możliwe, że inni producenci z fabryką włącznie, oferują takie badziewie (a 911 jednak może genialnie jeździć
) i czemu moje nastawy są diametralnie inne (mam minimalne możliwe odbicie - pełne otwarcie), że ten wysłał mnie do fabryki KW na szkolenie dla profesjonalistów - prowadzone przez Wolfganga Webera. Facet nie pracuje dla KW, więc kilka 'pocisków' było. Np to, że ich sugestie nastawów są z sufitu, regulacje zbyt czułe (jeden klik to czasem za dużo), oraz że sprężyny nie są najtrwalsze (nie robi ich KW). Potwierdzał też, że osobne zaworowanie "highspeed" (które -ciekawostką- jest V3 i Clubsport 2 - tyle że bez regulacji), jest zbyt słabe na takie tory jak N-ring (lokalesi to właśnie przerabiają). Poza tym stwierdził, że jeździł już na niemal wszystkim i ze smutkiem (jego słowa) musi przyznać, że aktualnie nie widzi konkurencji dla KW Competition.
Mam nadzieje, że nie przynudziłem