Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 23.03.2016, 15:33 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Jak w temacie. Chciałbym wymienić zawieszenie w 997 C2S i przeglądając oferty poza Bilsteinem B16 z Damptronic'kiem, KW V3 i AST w tym przedziale cenowym (a nawet trochę taniej) jest Ohlins Road&Track. Miałem to zawieszenie w poprzednim aucie i byłem zachwycony jeśli chodzi o jazdę autostradową i tor, ale na dziurawych drogach brakowało często skoku. Czy ktoś z kolegów ma takie zawieszenie w 911 lub może też ma/miał jakieś wyżej wspomniane i chciałbym się podzielić odczuciami? (najlepiej tymi "in minus") :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.03.2016, 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
Miniac powtarzam:

nie w twarzy zabawa!

Ohlins - czy jest lepszy name ?
Urzekło mnie, że wypuścili serię do 964

jak musisz... ale po co...

jaką oponę planujesz? chyba nie pełnego slicka




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2016, 0:19 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Duc748 napisał(a):
Ohlins - czy jest lepszy name ?


R&T to jest taki absolutny "entry level" jest wiele modeli lepszych jak i dużo lepszych :)

Cytuj:
Urzekło mnie, że wypuścili serię do 964


To jest bardzo podejrzane, gdyż jeszcze parę lat temu słyszałem że projektują projektują i testują zawieszenia do bieżących modeli i nie planują "retrospekcji". To w odpowiedzi na brak w ofercie R&T to E46 M3.

Cytuj:
jak musisz... ale po co...


Musze i to jak najprędzej. Fabryczne ustawienia PASM są kompletnie skrajne i kompletnie mi nie podchodzą.

Cytuj:
jaką oponę planujesz? chyba nie pełnego slicka


jeszcze się nie zdecydowałem, ale miskę od x51 profilaktycznie założę :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2018, 12:09 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Wpadłem na forum w sprawie PCM, ale pomyślałem że dodatkowo podzielę się opinią. Ohlinsa R&T miałem przez rok. Ulica/autostrada/tor. Zmieniałem w nim sprężyny, kręciłem regulacją w każdą stronę - niestety bezskutecznie :banghead: Ten zawias nie ma dla mnie zastosowania, poza możliwością dowolnego obniżenia auta - za co duży plus. Ciekawostką było, że im bardziej utwardzałem zawieszenie (wspólna regulacja dla dobicia i odbicia), to tym lepiej zawieszenie było dostrojone do auta, ale tym samym tak niemożliwie twarde, że niemożliwe do codziennej jazdy. Generalnie po tym doświadczeniu byłem już zdecydowany sprzedać 911tkę... dałem jednak szansę KW V3 ze względu na osobne regulacje tłumienia i mimo ogromnej poprawy i wręcz braku bolączki lekkiego przodu, niestety również nie byłem zachwycony. Auto odebrałem na ustawieniach sugerowanych przez KW*. Po zmianie nastawów (dość mocno nietypowych) zachowanie auta kompletnie się odmieniło! O ile wcześniej duża prędkość i autostradowe nierówności powodowały strach, o tyle teraz - mam doskonałe 'daily'. To jak to auto teraz jeździ w porównaniu do tego co oferował PASM + Bilstein i Ohlins jest trudne do opisania. Jak jazda za karę vs przyjemność. Na torze nim jeszcze nie byłem i możliwe, że spotka mnie tam rozczarowanie (zawieszenie niejako uliczne), ale pewność i spokój z jaką Porsche się teraz prowadzi napawa optymizmem.

* Miałem tyle pytań do dilera KW odnośnie tego, jak to możliwe, że inni producenci z fabryką włącznie, oferują takie badziewie (a 911 jednak może genialnie jeździć :twisted: ) i czemu moje nastawy są diametralnie inne (mam minimalne możliwe odbicie - pełne otwarcie), że ten wysłał mnie do fabryki KW na szkolenie dla profesjonalistów - prowadzone przez Wolfganga Webera. Facet nie pracuje dla KW, więc kilka 'pocisków' było. Np to, że ich sugestie nastawów są z sufitu, regulacje zbyt czułe (jeden klik to czasem za dużo), oraz że sprężyny nie są najtrwalsze (nie robi ich KW). Potwierdzał też, że osobne zaworowanie "highspeed" (które -ciekawostką- jest V3 i Clubsport 2 - tyle że bez regulacji), jest zbyt słabe na takie tory jak N-ring (lokalesi to właśnie przerabiają). Poza tym stwierdził, że jeździł już na niemal wszystkim i ze smutkiem (jego słowa) musi przyznać, że aktualnie nie widzi konkurencji dla KW Competition.

Mam nadzieje, że nie przynudziłem :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2018, 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Extra,
Czyli można liczyć na Twoją pomoc w nastawieniu V3? :D




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.03.2018, 13:17 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
berni500 napisał(a):
Extra,
Czyli można liczyć na Twoją pomoc w nastawieniu V3? :D


Jeśli tylko będę umiał... :roll:

Generalnie trzeba kręcić zawieszeniem... i nosem. Bo nie może być tak, że szybszy 'w terenie' jest handlowiec w Octavii. Ja nie akceptowałem tego, że opony/geometrię/drogi/oczekiwania mam niewłaściwe. Jeszcze przypomniała mi się ciekawostka.. właściwie dwie.

1. KW robi zawieszenia z homologacją TUV lub homologacją na inne kraje, gdzie przegląd techniczny naprawdę ma miejsce (np W belgii nie można mieć innych sprężyn jak czarne) i homologuje jakiś zestaw do jakiegoś auta. Auta w zależności od wyposażenia i silnika mogą się różnic w wadze do 300kg, są też różnie wyważone. I teraz coś co usłyszałem w fabryce KW, a co mnie mocno zaskoczyło.. Jeśli sprężyny są niewłaściwe (tylko kto ma to stwierdzić?) to odsyłamy je do KW z prośbą o twardsze/miększe i oni nam odsyłają jakie chcemy (bez dodatkowych kosztów), ale.. tu najlepsze. Będą one miały IDENTYCZNE oznaczenie twardości jakie odesłaliśmy (tylko gdzieś jakiś mały znaczek, który niejako "puszcza oko"). Przez to mamy sprężyny odpowiednie i wciąż przechodzimy TUV 8) To samo tyczy się zaworowania.. ale tutaj już jestem za cienki by zamówić poprawkę 100Nm dla dobicia przy 5m/s :wink:

2. KW robi zawszenia tylko na zamówienie - nie maja stocku. Robią do 400stu zestawów dziennie. Główny powód (poza kosztami magazynowania), to to, że cały czas coś poprawiają i zawias zamówiony tydzień temu może się różnić od tego zamówionego dziś. I to nie są małe zmiany. Np kliki w zaworowaniu, albo już kompozytowe pierścienie zamiast przycierających się aluminiowych, inna niższa obudowa, tłoczek pokryty teflonem. Mam tu mieszane uczucia, bo z jednej strony zamawiając dziś masz najlepszy możliwy produkt, ale znajomy co zamówił rok temu może mieć pretensje... Stąd chyba też tak różne (chodź negatywnych nie słysząłem) opinie o KW. Na czubku tego oni nie zmieniają nazwy modeli i ciągle możemy rozmawiać o V3/clubsport a to to już inne zawieszenia będą.

ps. V1 i V2 nawet samo KW nie poleca. 100% to samo to ich tańsza marka ST Suspension, ale klienci w to nie specjalnie wierzą i wolą dopłacić do najniższych modeli. To samo tyczy się V4. Gdy masz Aventadora i V3 wydaje się zbyt tanie. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.10.2018, 13:34 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Kurcze zaskoczyłeś mnie negatywna opinią na temat tego Ohlinsa. Mój PASM w Boxsterze jest już trochę słaby i zacząłem się zastanawiać nad nowym zawieszeniem. Ohlinsa znam z motocykli i zawsze to był TOP, więc zerkałem pożądliwie na tego R&T. Muszę się przyjrzeć KW w takim razie. W aucie torowym mam Moton'a, ale to by było mocno przestrzelone na ulicę chyba.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum