Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 8:23 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
Czy zmiana lamp na Xenon jest wogóle możliwa? Bo same lampy raczej nie wystarczą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 12:34 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
boogie napisał(a):
pimi napisał(a):

Zresztą, parkujemy autem, jakaś jest nierówność, wyłączamy silnik, idziemy. Ponowne odpalenie, xenon się bujnie w górę w dół, nastąpi korekcja ustawienia, czyli parkując wcześniej, xenon był źle ustawiony, wypoziomowany.....
Zgadzam sie zupełnie, że ustawiony prawidłowo reflektor nie będzie oślepiał, i samoregulacja nic tu specjalnego nie da, tym bardziej że jej działanie jest mocno kulawe.....


Wedlug wiedzy ktora posiadam fabryczna regulacja xenonow dziala nie na zasadzie korekcji tylko przy uruchamianiu, samochod posiada dwa czujniki poziomowania jeden z przodu drugi z tylu auta w zawieszeniu i chodzi o ty ze jesli dane auto jest przeladowane np. na tylna os to w tym przypadku zostaje poddana korekcja swiatel, oczywiscie nie w niektorych autka sa inne rozwiazania poziomowania.

Jesli chodzi o problem z xenonami bez spryskiwaczy i poziomowania to na dzien dzisiejszy o ile w polsce policja zabierze nam dowod i skieruje na badanie techniczne to za granicam PL np. Niemcy ich policja jest uczulona na tego typu przerobki i tam moze to kogos drogo kosztowac...

Reasumujac w Porsche przekladka z zwyklych lamp na xenonowe nastepuje tylko poprzez wymiane samych reflektorow i ewentualnie bezpiecznikow swiatel gdyz te powinny byc mocniejsze, to z spryskiwaczami i poziomowaniem jest jak koledzy wczesniej opisali...




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 13:00 

Dołączył: 14.06.2009
Posty: 216
System poziomowania chciałem i tak sobie darować, ale spryskiwacze to rzeczywiście ważna sprawa. Niestety taka przeróbka jest już zbyt kosztowna...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 13:21 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
RaFFi napisał(a):
... ewentualnie bezpiecznikow swiatel gdyz te powinny byc mocniejsze...


Nie wiem skad ta teoria skoro przetwornice palnikow ksenonowych pobieraja mniej pradu (chyba 35W) niz tradycyjne zarowki (55 - 70W zaleznie od typu zarowki).
Jak juz wczesniej bylo napisane reflektory ksenonowe maja "zimne" swiatlo , zarowki zuzywaja dużą czesc prądu na wytwarzanie ciepla.
Ksenony przy mniejszym poborze pradu generuja wiekszy strumien swietlny i w zwiazku z tym, potrzebne jest samopoziomowanie i spryskiwacze bo ewentualne oslepianie kierowcow jest duzo wieksze.

Wracajac do tematu - sadze ze po wymianie lamp beda problemy z elektronika - komunikaty o uszkodzonych zarowkach itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 13:23 

Dołączył: 26.04.2011
Posty: 47
boogie napisał(a):
pimi napisał(a):

zarówno poziomowanie, jak i spryskiwacze reflektorów ksenonowych mają na celu zapobieganie oślepianiu kierowców jadących z przeciwnej strony. pzdr


Zupełnie sie nie zgodze....
Poziomowanie działa wyłącznie w momencie włączenia świateł na postoju, kilka razy bujnie soczewką w górę w dół, w zależności od tego jak auto akurat stoi.
Poziomowanie nie jest dynamiczne, i częśto gęsto auta podjeżdżające pod górkę, na podjazdach z xenonami oślepiają.

Zresztą, parkujemy autem, jakaś jest nierówność, wyłączamy silnik, idziemy. Ponowne odpalenie, xenon się bujnie w górę w dół, nastąpi korekcja ustawienia, czyli parkując wcześniej, xenon był źle ustawiony, wypoziomowany.....
Zgadzam sie zupełnie, że ustawiony prawidłowo reflektor nie będzie oślepiał, i samoregulacja nic tu specjalnego nie da, tym bardziej że jej działanie jest mocno kulawe.....





Piszesz o rozwiązaniach z przeszłości. Wszystkie obecnie stosowane systemy maja poziomowanie dynamiczne z uwzględnieniem prędkości jazdy. To skomplikowane urządzenia z zastosowaniem algorytmów. W dobie
AFS,AFL Plus czy Tri-Xsenonow nikt nie pozwoli sobie na tak niedoskonale rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 14:16 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Jeszcze chcialem dopisac, ze zasilanie lamp przednich moze (nie musi) przechodzic przez modul lub sterownik ktory sprawdza zarowki i moze posiadac funkcje soft startu, zasilanie impulsowe itp by wyzluzyc zywotnosc zarowek przednich a wtedy prztwornica moze glupiec, nie dzialac lub po prostu sie spalic.
Taki modul moze byc wmontowany bezposrednio w lampe i wtedy wymiana bedzie prostsza - bo wymieniamy lampe razem ze sterownikiem przystosowanym do innego typu zrodla swiatla.
To trzeba by zweryfikowac przed wymianą.
Na pewno nie obejdzie sie bez przeprogramowania bo w najlepszym przypadku lampy beda swiecic ale beda bledy w systemie - to nie tylne oswietlenie LED gdzie komputer oszukuje sie opornikami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 15:00 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
Cytuj:
Nie wiem skad ta teoria skoro przetwornice palnikow ksenonowych pobieraja mniej pradu (chyba 35W) niz tradycyjne zarowki (55 - 70W zaleznie od typu zarowki).


Michale ta teoria wziela sie z praktyki iz kilka razy w modelach 996 po przekladce na xenony przy zapalaniu przepalaly sie bezpieczniki... :wink:

... to iz xenony pobieraja mniej pradu to sie zgadza lecz zauwazylem tez kilka razy ze przy slabym akumlatorze zdaza sie ze przetwornice nie odpalaja... :shock:




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 17:38 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
boogie napisał(a):
pimi napisał(a):

zarówno poziomowanie, jak i spryskiwacze reflektorów ksenonowych mają na celu zapobieganie oślepianiu kierowców jadących z przeciwnej strony. pzdr


Zupełnie sie nie zgodze....
Poziomowanie działa wyłącznie w momencie włączenia świateł na postoju, kilka razy bujnie soczewką w górę w dół, w zależności od tego jak auto akurat stoi.
Poziomowanie nie jest dynamiczne, i częśto gęsto auta podjeżdżające pod górkę, na podjazdach z xenonami oślepiają.

Zresztą, parkujemy autem, jakaś jest nierówność, wyłączamy silnik, idziemy. Ponowne odpalenie, xenon się bujnie w górę w dół, nastąpi korekcja ustawienia, czyli parkując wcześniej, xenon był źle ustawiony, wypoziomowany.....
Zgadzam sie zupełnie, że ustawiony prawidłowo reflektor nie będzie oślepiał, i samoregulacja nic tu specjalnego nie da, tym bardziej że jej działanie jest mocno kulawe.....


nie masz się co zgadzać albo nie zgadzać - po prostu te elementy służą do tego. Koledzy zdążyli już wytłumaczyć co i jak.
A reflektory jakie by nie były, powinny być właściwie ustawione - "święta prawda"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 17:41 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
RaFFi napisał(a):
boogie napisał(a):
pimi napisał(a):

Zresztą, parkujemy autem, jakaś jest nierówność, wyłączamy silnik, idziemy. Ponowne odpalenie, xenon się bujnie w górę w dół, nastąpi korekcja ustawienia, czyli parkując wcześniej, xenon był źle ustawiony, wypoziomowany.....
Zgadzam sie zupełnie, że ustawiony prawidłowo reflektor nie będzie oślepiał, i samoregulacja nic tu specjalnego nie da, tym bardziej że jej działanie jest mocno kulawe.....
[quote="RaFFi"]

dla wyjaśnienia : to nie ja pisałem, ale boogie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 21:17 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
pimi napisał(a):

dla wyjaśnienia : to nie ja pisałem, ale boogie


Tak sorki pimi wkradl mi sie blad :notworthy:




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 22:30 

Dołączył: 26.04.2011
Posty: 47
Śledziłem kiedyś wątek o tej tematyce na niemieckim forum. Mimo zdecydowanie dużego respektu do przepisów, jeden z miłośników marki dokonał przeróbki swojego auta. Pamiętam jego euforię po pierwszych jazdach. Minęło trzy tygodnie możne miesiąc jak napisał posta relacjonując kontrolę drogową, która pozbawiła go prawa do poruszania się po drogach publicznych. Policjant (również jeżdżący Porsche) zaraz po zatrzymaniu stwierdził ze w tym modelu nie występowały fabrycznie xenony. Kosztowna przeróbka + mandat wyleczyły fascynata z dalszych modernizacji tego typu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 19.11.2011, 23:44 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Koledzy
Mam w 996 założone xenony. Tak kupiłem to auto 3,5 roku temu. Zakladał je poprzedni własciciel. W czasie tego czasu raz przepaliła mi się przetwornica i raz padła zarówka. Koszt w każdym przypadku ok. 100 zł. Miałem kilkakrotnie kontrolę drogową. Zaden policjant nie poruszył tematu xenonów. Na przegladach nie miałem problemu. Poza tym zadnych problemow. Już się do nich przyzwyczailem.

Pozdr
Wojtek
911, 996, 3.4 2000


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.06.2013, 15:15 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
Witam,

Koledzy czy udało się wam rozwiązać problem z podłączeniem spryskiwaczy?
Mam boxstera 986 z 2002r i wymieniłem lampy na xenonowe. Same lampy działają prawidłowo. Mam dylemat jak/ pod co podłączyć silniczek spryskiwaczy tak aby jak we wszystkich samochodach uruchamiał się ze zwłoką a nie razem ze spryskiwaczami przedniej szyby?

Przeglądając schemat instalacji elektrycznej w boxsterze, wyszukałem schemat na którym widnieje jakiś przekaźnik który w prosty sposób zasila ten silniczek oznaczenie M288.

Tutaj link do screena http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 63510.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.06.2013, 23:43 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Najprawdopodobniej na aucie nie bedzie wiazki by ot tak podpiac przekaznik i silniczek... Trzeba by ja zrobic, dokupic przekaznik, pompke, rurki, manetke... jak zobaczysz ile kosztuja sprykiwacze to mysle, ze odpuscisz temat...
Zbiorniczek chyba tez jest inny - bynajmniej ma inny numer ale nie wiem czy to tylko otwor pod pompe zrobili czy tez jest zupelnie inny i nie ma w ogole mocowania pompki i jest mniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.06.2013, 14:58 

Dołączył: 19.05.2011
Posty: 139
Wszystko mam już podłączone, tzn spryskiwacze, wszystkie rurki, inny zbiorniczek z 2 pompkami. Wszystko działa idealnie gdy podłączam pompkę bezpośrednio pod aku. Teraz został mi problem podłączenia tego pod jakiś przekaźnik żeby pompka pracowała ze zwłoką czasową.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 27.06.2013, 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Odniosę się jeszcze do kilku wcześniejszych wypowiedzi odnośnie spryskiwaczy i poziomowania.

Otóż bardzo dobrze pamiętam test prasowy pierwszego, wówczas jeszcze testowego, samochodu wyposażonego w xenony, to było BMW 7. Badania prowadziła Hella. Po przejeździe odcinka na drodze publicznej mijani kierowcy zostali poproszeni o komentarz do tego co przed chwilą widzieli na swojej drodze. Wszyscy bez wyjątku byli zaskoczeni intensywnością nowych świateł oraz ich podatnością na oślepianie przy wszelkich nierównościach drogi (oczywiście wówczas xenon był czymś zupełnie nowym i nieznanym - pewna część była zwyczajnie uprzedzona do zbyt intensywnego i "zimnego" światła).

W trakcie testów okazało się, że zwykły brud nie tyle zmniejsza ilość światła na drodze, co powoduje dodatkowe oślepianie. Cząstki brudu na szybie reflektora powodują dodatkowe odbicia, które "rozregulowują" snop światła. Spryskiwacz gwarantuje odpowiednie ułożenie wiązki bez dodatkowych odbić (nikt się nie przejmuje brudnymi światłami użytkownika - to jego sprawa jeśli mniej widzi...). Oczywiście czysta lampa lepiej świeci, ale to jakby zysk przy okazji.

Dodatkowo z powodu intensywności świecenia świateł wyładowczych, zdecydowano o obowiązku stosowania automatycznego poziomowania, mającego gwarantować właściwe ułożenie wiązki światła przed samochodem. Wiadomo wszem i wobec jakie podejście mają użytkownicy do swoich samochodów. Wielu z nich w ogóle nie przejmuje się regulacją świateł. W przypadku xenonów takie zaniedbanie mogłoby być katastrofalne następstwa...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: :)
PostNapisane: 28.06.2013, 23:48 

Dołączył: 22.08.2009
Posty: 268
w nowym citroenie w ogóle nie ma fabrycznie spryskiwaczy do xenonów:) ponoć jakieś nowe nie brudzące się "szkło":D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.06.2013, 1:51 

Dołączył: 20.06.2012
Posty: 345
amerykańskie wersje np. 350z i s2k też nie miały spryskiwaczy, mimo seryjnych xenonów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2013, 17:23 

Dołączył: 6.09.2011
Posty: 44
Musisz mieć samo pozomowanie oraz spryskiwacze inaczej dowód zabierają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.07.2013, 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Widocznie Francuzi wymyślili jakieś niebrudzące się tworzywo.
No i oczywiście poziomowanie i spryskiwacze to pomysł dla Europy.
Amerykanie mają symetryczne światła, być może u nich nie ma nakazu stosowania spryskiwacza (a może samochód został tam przerobiony ???)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum