Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.08.2015, 11:35 

Dołączył: 24.08.2015
Posty: 2
Zastanawiam się, czy można zaoszczędzić na zmianie opon i robić to samemu? Jakie przyrządy są do tego niezbędne?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2015, 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.03.2009
Posty: 2284
Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
Zawsze robię to sam -dwie łyżki + młotek i po sprawie
Wyważam tylko statycznie .Szczególnie wdzięczne do zmiany są o dużej średnicy , niskim profilu oraz runflaty :roll:




_________________

-http://classic911.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2015, 13:37 

Dołączył: 23.07.2015
Posty: 193
Zaoszczędzić pewnie że można ale fortuny z tego raczej nie będzie.
Ile przytulisz ? 160 zł na jednej wymianie ? Jeżeli masz warsztat do dyspozycji to spoko... wpp to bez sensu. No chyba że będziesz przekładał opony co tydzień.

Tak jak chris napisał: musisz mieć łyżki do opon i młotek. Ponad to klucz dynamometryczny, wyważarkę, obciążniki do felg, smarowidło do nowych opon (chyba że na mydło chcesz nakładać) i dobrze jest mieć pastę miedziankę aby śruby przesmarować.

Pozdr!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2015, 14:31 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Na dobrą sprawę wszystko można zrobić samodzielnie tylko po co?
Szczerze nie wpadłbym na to żeby garażowo zabierać się za wymianę opon w Porsche...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2015, 14:36 

Dołączył: 22.12.2014
Posty: 22
To tylko wyważarka a ja maszyna do zdejmowania opony z felgi i zakładania? Kiedyś z czystej ciekawości próbowałem zdjąć i założyć oponę (14" stalowa) domowymi metodami, skoczyło się uszkodzeniem felgi i opony. Także nie polecam. Ale jak ktoś chce spróbować, to tutaj jest algorytm postępowania:
REKLAMA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2015, 15:43 

Dołączył: 11.07.2014
Posty: 32
przy tej czynności należy używać samego młotka - jedno dobre puknięcie powinno przynieść spore oszczędności


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2015, 16:49 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
chris napisał(a):
Zawsze robię to sam -dwie łyżki + młotek i po sprawie
Wyważam tylko statycznie .Szczególnie wdzięczne do zmiany są o dużej średnicy , niskim profilu oraz runflaty :roll:


Podobnie jak chris jestem starej szkoły. Używam młotka ! Ja mam jeszcze pod ręką opatrunki, plaseterki, bandaż.....idzie jak z płatka :evil:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.08.2015, 18:19 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1306
Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
Dobre,,,a ja jestem zdania zeby autor tematu dalej 'DALEJ SAMODZIELNIE(WŁASNORECZNIE) DOSTARCZAŁ SOBIE PRZYJEMNOSC" zamiast zadawac tak infantylne pytania :?:




_________________

było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum