Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
Offline
PostPosted: 12.10.2019, 22:24 

Joined: 4.09.2015
Posts: 441
tsubasa wrote:
No jak mnie zdechl to objawy podobne. Krecil na cieplym i nie odpalal po czym jak ostygl to odpalil.. czujnik u qbaka cos lekko ponad 300.. i czujnik polozenia walu nie daje checka na desce..

Tsubasa jesteś pewien że to czujnik położenia dawał ci takie objawy, myślę że to EVAP już się sypał czyt. zawór odpowietrzenia :!:
Przeczytajcie o objawach w tym wątku:
przerywa-przy-przyspieszaniu-spadki-mocy-nierowne-obr-t20413.html?hilit=nie%20odpala#p206976
Romcio jak potrzebujesz używki na podmianę to mam swój, mogę ci wysłać :arrow:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 12.10.2019, 23:34 

Joined: 10.06.2017
Posts: 507
Szwagierek w wątku który dałeś jest dużo innych problemów tj.nierówne wolne obroty czy spadki mocy a u mnie tylko zimny chodzi ,ciepły nawet nie prychnie a gdy lekko ostygnie to cyk. A czy gdyby zawór odpowietrzający zbiornik byłby walnięty to nie pomogło by otwarcie korka wlewu bo też tak próbowałem , paliwa jest 1/3 .


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.10.2019, 1:04 
User avatar

Joined: 20.05.2015
Posts: 1243
Location: Tychy
Club number: 468
Romcio wrote:
Szwagierek w wątku który dałeś jest dużo innych problemów tj.nierówne wolne obroty czy spadki mocy a u mnie tylko zimny chodzi ,ciepły nawet nie prychnie a gdy lekko ostygnie to cyk. A czy gdyby zawór odpowietrzający zbiornik byłby walnięty to nie pomogło by otwarcie korka wlewu bo też tak próbowałem , paliwa jest 1/3 .


Czujnik położenia wału daje o sobie znać po podłączeniu komputera i rozgrzaniu samochodu.
U mnie auto zgasło po rozgrzaniu do około 80oC, gdy temperatura spadła do 70oC normalnie chodziło.

Daj znać jaka finalnie była usterka i powodzenia!




_________________

pozdrawiam
Adam

=========================
944/970/986/996

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.10.2019, 7:54 

Joined: 11.05.2014
Posts: 1522
U mnie zawor odpowietrzenia odpowiadal za nierowna prace na wolnych i gasniecie auta zaraz po odpaleniu.. zawor EVAP mozna sprawdzic Piwisem - diagnostyka z poziomu komputera powoduje ze slychac jak cyka - otwiera sie i zamyka..
Nowy zawor w ASO wychodzi 602pln ja z braku czasu przed wyjazdem w alpy kupilem na szybko 2 na allegro (wszystkie jakie byly wystawione) - mam ten drugi moge ci wyslac - podmienisz i dasz znac czy pomoglo
U mnie po podmianie auto jezdzi idealnie. Ale wczesniej zmienilem tez pompe paliwa, maf sensor, odme, czujnik walu i ten zawor na sam koniec..


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 13.10.2019, 11:10 

Joined: 10.06.2017
Posts: 507
Dzięki za wszystkie sugestie. Po objawach i waszych opisach skłaniam się ku usterce czujnika wału. Chwilowo muszę temat odstawić bo mnie żona odstawi do kąta :wink: miało być coś do mieszkania a tu pompa itd. Zobaczymy po wymianie czujnika, może będę potrzebował tego zaworu. Dziś mam doła na maxa- Kubica kicha, siatkarze kicha ,samochód kicha, zegarek przedwczoraj kicha, wybory parlamentarne pewnie też kicha...Idę po piwo i narka.HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.11.2019, 20:08 

Joined: 10.06.2017
Posts: 507
Problem zdiagnozowałem przez stopniowe rozgrzewanie silnika i przy okazji czujnika położenia wału a potem szybko go schładzałem .Wyszło że powyżej 60 stop -temp czujnika- kaput a po szybkim ostudzeniu poniżej 55 stopni odpala. Czujnik wymieniony, o dziwo prosta operacja i auto śmiga :drive: .Dzięki wszystkim za podpowiedzi także te telefoniczne :notworthy: . Po tym co teraz napiszę to pewnie niektórzy mnie przeklną za ingerencję ale....Było tak,...podczas tych wszystkich prób gdy szukałem usterki miałem cały czas podłączony skaner obd i zaobserwowałem że jest szybko dość wysoka temp powietrza zasysanego.Pomyślałem że to pewnie zasługa ciepła które emanuje do góry z kol. wydech. Wymontowałem całą rurę dolotu i widzę jakiś 20 cm króciec chowający się pod kol. dolotu ale zaślepiony a kawałek dalej po przeciwnej str. jakaś plastykowa puszka ,pusta i tez bez połączeń.Szybka decyzja oba te elementy odpięte-opaski i zaślepione jak najkrócej by dolot był jak najprostszy potem cały zaizolowałem pianką z folią alu i taśmą termiczną . Efekt że w analogicznym czasie pracy silnika temp, powietrza w dolocie obd pokazało 9 stopni mniej. :shock: Wiem że mogę się sam oszukiwać ale jak auto jest mocno nagrzane to trochę żwawiej się wkręca na obroty. Idę za ciosem i na wiosnę owijam kolektor wydechowy. Co o tym sądzicie.HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.12.2019, 17:11 

Joined: 4.09.2015
Posts: 441
Panowie,

Krótki tutorial w kwestii problemów z odpalaniem Porsche Boxster 986.

Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy (+80 stC) i zgaszeniu brak możliwości uruchomienia auta, błąd w sterowniku silnika P0336 RPM signal implausible. Do wymiany czujnik położenia wału korbowego.

Po rozgrzaniu silnika do wyższej temperatury pracy (+90 stC) i zgaszeniu problemy z uruchomieniem auta, długie kręcenie rozrusznikiem, odpalenie silnika z gazem tak jakby był zalany, błąd w sterowniku silnika P0441 EVAP incorrect flow detected (small leak) lub P0446 EVAP vent control circuit malfunction (USA), do wymiany zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa znajdujący się pod kolektorem ssącym.

Wymiana powyższego zaworu może również dotyczyć gdy mamy problem z zatankowaniem pojazdu (pistolet odbija), zawór przytrzymuje opary w zbiorniku paliwa.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.12.2019, 17:41 
User avatar

Joined: 20.05.2015
Posts: 1243
Location: Tychy
Club number: 468
Opisywałem to jakoś w lipcu 2015r jak miałem Boxsterem pojechać z synem w podróż śladami Porsche ;)
Fajnie, że auto działa bo w taką pogodę to możesz zadać nim szyku jadąc na pasterkę ;)




_________________

pozdrawiam
Adam

=========================
944/970/986/996

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 23.12.2019, 19:04 

Joined: 10.06.2017
Posts: 507
Kol szwagierek mam małe pytanie .Te błędy o których piszesz są do odczytania tylko na diagnostyce dedykowanej do porsche czy na testerze uniwersalnym . Pytam bo np. błędu czujnika wału na skanerze uniwersalnym nie ma i check się nie zapalił.HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.12.2019, 0:04 

Joined: 4.09.2015
Posts: 441
Romcio wrote:
Kol szwagierek mam małe pytanie .Te błędy o których piszesz są do odczytania tylko na diagnostyce dedykowanej do porsche czy na testerze uniwersalnym . Pytam bo np. błędu czujnika wału na skanerze uniwersalnym nie ma i check się nie zapalił.HEJ

Tester dedykowany do Porsche, silnik M96.22.
Na testerze uniwersalnym g.... zobaczysz, próbowałem podłączyć chiński elm przez bluetooth do 986, nie udało się odczytać błędów :banghead: .


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 24.12.2019, 1:00 

Joined: 10.06.2017
Posts: 507
Mam skner uniwersalny Viaken na kablu i gdy zapalił mi się check spowodowany sondą lambda mam kod i opis po polsku i podejrzewam że tylko kody które wywalają cheka mogę odczytywać.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron