Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.10.2019, 22:24 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
tsubasa napisał(a):
No jak mnie zdechl to objawy podobne. Krecil na cieplym i nie odpalal po czym jak ostygl to odpalil.. czujnik u qbaka cos lekko ponad 300.. i czujnik polozenia walu nie daje checka na desce..

Tsubasa jesteś pewien że to czujnik położenia dawał ci takie objawy, myślę że to EVAP już się sypał czyt. zawór odpowietrzenia :!:
Przeczytajcie o objawach w tym wątku:
przerywa-przy-przyspieszaniu-spadki-mocy-nierowne-obr-t20413.html?hilit=nie%20odpala#p206976
Romcio jak potrzebujesz używki na podmianę to mam swój, mogę ci wysłać :arrow:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.10.2019, 23:34 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Szwagierek w wątku który dałeś jest dużo innych problemów tj.nierówne wolne obroty czy spadki mocy a u mnie tylko zimny chodzi ,ciepły nawet nie prychnie a gdy lekko ostygnie to cyk. A czy gdyby zawór odpowietrzający zbiornik byłby walnięty to nie pomogło by otwarcie korka wlewu bo też tak próbowałem , paliwa jest 1/3 .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2019, 1:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Romcio napisał(a):
Szwagierek w wątku który dałeś jest dużo innych problemów tj.nierówne wolne obroty czy spadki mocy a u mnie tylko zimny chodzi ,ciepły nawet nie prychnie a gdy lekko ostygnie to cyk. A czy gdyby zawór odpowietrzający zbiornik byłby walnięty to nie pomogło by otwarcie korka wlewu bo też tak próbowałem , paliwa jest 1/3 .


Czujnik położenia wału daje o sobie znać po podłączeniu komputera i rozgrzaniu samochodu.
U mnie auto zgasło po rozgrzaniu do około 80oC, gdy temperatura spadła do 70oC normalnie chodziło.

Daj znać jaka finalnie była usterka i powodzenia!




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2019, 7:54 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
U mnie zawor odpowietrzenia odpowiadal za nierowna prace na wolnych i gasniecie auta zaraz po odpaleniu.. zawor EVAP mozna sprawdzic Piwisem - diagnostyka z poziomu komputera powoduje ze slychac jak cyka - otwiera sie i zamyka..
Nowy zawor w ASO wychodzi 602pln ja z braku czasu przed wyjazdem w alpy kupilem na szybko 2 na allegro (wszystkie jakie byly wystawione) - mam ten drugi moge ci wyslac - podmienisz i dasz znac czy pomoglo
U mnie po podmianie auto jezdzi idealnie. Ale wczesniej zmienilem tez pompe paliwa, maf sensor, odme, czujnik walu i ten zawor na sam koniec..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.10.2019, 11:10 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Dzięki za wszystkie sugestie. Po objawach i waszych opisach skłaniam się ku usterce czujnika wału. Chwilowo muszę temat odstawić bo mnie żona odstawi do kąta :wink: miało być coś do mieszkania a tu pompa itd. Zobaczymy po wymianie czujnika, może będę potrzebował tego zaworu. Dziś mam doła na maxa- Kubica kicha, siatkarze kicha ,samochód kicha, zegarek przedwczoraj kicha, wybory parlamentarne pewnie też kicha...Idę po piwo i narka.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.11.2019, 20:08 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Problem zdiagnozowałem przez stopniowe rozgrzewanie silnika i przy okazji czujnika położenia wału a potem szybko go schładzałem .Wyszło że powyżej 60 stop -temp czujnika- kaput a po szybkim ostudzeniu poniżej 55 stopni odpala. Czujnik wymieniony, o dziwo prosta operacja i auto śmiga :drive: .Dzięki wszystkim za podpowiedzi także te telefoniczne :notworthy: . Po tym co teraz napiszę to pewnie niektórzy mnie przeklną za ingerencję ale....Było tak,...podczas tych wszystkich prób gdy szukałem usterki miałem cały czas podłączony skaner obd i zaobserwowałem że jest szybko dość wysoka temp powietrza zasysanego.Pomyślałem że to pewnie zasługa ciepła które emanuje do góry z kol. wydech. Wymontowałem całą rurę dolotu i widzę jakiś 20 cm króciec chowający się pod kol. dolotu ale zaślepiony a kawałek dalej po przeciwnej str. jakaś plastykowa puszka ,pusta i tez bez połączeń.Szybka decyzja oba te elementy odpięte-opaski i zaślepione jak najkrócej by dolot był jak najprostszy potem cały zaizolowałem pianką z folią alu i taśmą termiczną . Efekt że w analogicznym czasie pracy silnika temp, powietrza w dolocie obd pokazało 9 stopni mniej. :shock: Wiem że mogę się sam oszukiwać ale jak auto jest mocno nagrzane to trochę żwawiej się wkręca na obroty. Idę za ciosem i na wiosnę owijam kolektor wydechowy. Co o tym sądzicie.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2019, 17:11 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Panowie,

Krótki tutorial w kwestii problemów z odpalaniem Porsche Boxster 986.

Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy (+80 stC) i zgaszeniu brak możliwości uruchomienia auta, błąd w sterowniku silnika P0336 RPM signal implausible. Do wymiany czujnik położenia wału korbowego.

Po rozgrzaniu silnika do wyższej temperatury pracy (+90 stC) i zgaszeniu problemy z uruchomieniem auta, długie kręcenie rozrusznikiem, odpalenie silnika z gazem tak jakby był zalany, błąd w sterowniku silnika P0441 EVAP incorrect flow detected (small leak) lub P0446 EVAP vent control circuit malfunction (USA), do wymiany zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa znajdujący się pod kolektorem ssącym.

Wymiana powyższego zaworu może również dotyczyć gdy mamy problem z zatankowaniem pojazdu (pistolet odbija), zawór przytrzymuje opary w zbiorniku paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.12.2019, 17:41 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Opisywałem to jakoś w lipcu 2015r jak miałem Boxsterem pojechać z synem w podróż śladami Porsche ;)
Fajnie, że auto działa bo w taką pogodę to możesz zadać nim szyku jadąc na pasterkę ;)




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.12.2019, 19:04 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Kol szwagierek mam małe pytanie .Te błędy o których piszesz są do odczytania tylko na diagnostyce dedykowanej do porsche czy na testerze uniwersalnym . Pytam bo np. błędu czujnika wału na skanerze uniwersalnym nie ma i check się nie zapalił.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2019, 0:04 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
Romcio napisał(a):
Kol szwagierek mam małe pytanie .Te błędy o których piszesz są do odczytania tylko na diagnostyce dedykowanej do porsche czy na testerze uniwersalnym . Pytam bo np. błędu czujnika wału na skanerze uniwersalnym nie ma i check się nie zapalił.HEJ

Tester dedykowany do Porsche, silnik M96.22.
Na testerze uniwersalnym g.... zobaczysz, próbowałem podłączyć chiński elm przez bluetooth do 986, nie udało się odczytać błędów :banghead: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2019, 1:00 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Mam skner uniwersalny Viaken na kablu i gdy zapalił mi się check spowodowany sondą lambda mam kod i opis po polsku i podejrzewam że tylko kody które wywalają cheka mogę odczytywać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2023, 16:15 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
No i to znowu Ja . Cieszyło przez trzy lata i dziś zonk . Zrobiłem z żoną rano po sklepach 20 km w tym kilka odpalań i ok. Powrót do domu i po paru godz jadę po piccę , dojeżdżam 10 km i ok , odbieram jedzenie odpalam a on paręsekund chodzi i wbijam D i chcę jachać a on zdechł. Ponawiam odpalenie i załapuje ale łapie nierówno , prychnie i stop , nastepnie tylko kręci bez życia. Dałem mu ostygnąć 10min i jest bez zmian zaczyna łapac i poprycha i nic. Auto odcholowane i du... Trzy dni temu miałem akcję że aku się rozładowało kompletnie i jak chciałem odpalić to tylko przygasły kontrolki . Nic nie robiłem tylko zmierzyłem aku było 10v . Kupiłem nowy Trzy dni stał z nowym aku i dziś to jego pierwsze km. Trzy lata temu była nowa pompa paliwa i czujnik położenia wału który okazał się przyczyną . Czy myślicie że to znowu cholerny czujnik po trzech latach. :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2023, 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5185
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Ja bym jeszcze sprawdzić przekaźnik jeżeli nie wymieniałeś.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.06.2023, 20:16 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Miałem inny używany przekażnik pompy paliwa i bez zmian. Poczekałem kilka godzin aż motor ostygł i próba odpalenia bez zmian. Kręci i ani prychnie. Jutro umówiłem się z mechanikiem i będziemy szukać . Mam pytanie czy jest jakiś inny przekażnik poza pompy paliwa który może odcinać zapłon lub paliwo. Gdzieś jakiś forumowicz pisał o jakim bezpieczniku koło akumulatora. A czy przekażniki w bagażniku są w tym temacie istotne. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.06.2023, 13:13 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Po przekręceniu stacyjki na przekażniku pompy paliwa czuć pstryknięcie że załącza a w podglądzie diagnostyki mechanik powiedział że podczas próby rozruchu nie reaguje odczyt obrotów. Mechanik stwierdził że podejrzewa czujnik położenia wału i jutro założymy nowy. Bezpieczniki przejrzałem -całe, czy jest jakiś inny przekażnik który może tak odciąć , a jak się ma sprawa z immo. Czy gdy jest coś z immo to kręci ale nie odpala czy nawet nie kręci. Ktoś coś.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.06.2023, 21:24 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Kużwa dzwoni mój mechanik i mówi że co pare godzin załącza się syrena alarmu , sprawdził że po zablokowaniu drzwi kluczykiem alarm się aktywuje po paru sekundach podwójnym krótkim sygnałem ale drzwi pasażera się nie zamykają . Co sądzicie , najpierw szukać po stronie kierowcy bo ona chyba podaje na stronę pasażera czy od razu prawe drzwi. A dodatkowo jeśli zamknie centralnym z pilota =centralka dodatkowa uniwersalna= to blokują się oba drzwi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2023, 16:29 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Dla nowych i potomnych info że czujnik położenia wału może się też objawić jako nagłe zatrzymanie pracy silnika bez widocznej przyczyny. I dodatkowo nie działa po ostygnięciu a nie jak w większości przypadków że zimny odpali. Został mi do naprawy wspomniany zamek drzwi pasażera. Pilotem zdalnie oraz przyciskiem blokady na konsoli oboje drzwi się ryglują a zamknięcie mechanicznie kluczykiem zamyka tylko kierowcy. Ponowie pytanie gdzie szukać po kolei , oczywiście do zamka tych felernych zajrzę. HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2023, 17:56 

Dołączył: 17.07.2021
Posty: 42
Miałem odwrotną sytuację z zamkiem, Romcio. Pomogła u mnie wymiana na nowy. Europejski oryginał kosztuje ok. 400 pln.

Spróbuj przekluczyć w drzwiach 2x na otwarcie auta, potem 3x na zamknięcie auta, *powinno* się zamknąć z obu stron.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2023, 19:46 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1190
Spróbowałem , nie działa. Zastanawiam się jaka jest procedura , czy str. kierowcy nawala bo nie daje sygnału do pasażera czy sygnał idzie a zamek pasażera kicha .Ten włączający się co jakiś czas alarm to pewnie przez ten zamek. Pfemek czy u ciebie nawalił od strony kierowcy i tego masz nowego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.06.2023, 19:53 

Dołączył: 17.07.2021
Posty: 42
U mnie wadliwy był od strony pasażera, pomagało tylko zamknięcie na *sposób*.

Pilotem zamykały się tylko drzwi kierowcy. Oprócz drzwi, nie ryglował się także siłownik wlewu paliwa.

Po wymianie zamka wszystko wróciło do normy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum