Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.09.2024, 12:23 

Dołączył: 6.06.2023
Posty: 6
Cześć,

Od jakiegoś czasu zwróciłem uwagę, że mam dziwne skoki temp. silnika (tak to wskaźnik temp silnika nie oleju :wink: ) Temp skacze podczas postoju na światłach do 97, czasem nawet do 107 stopni. (tem oleju ok. 100) Po ruszeniu spada do 92/90, czasami temp. utrzymuje się ponad 90 podczas jazdy. Na komp. brak błędów

:roll: Nie jestem pewny czy to normalne, czy szukać gdzieś usterki.
Wymieniany był kiedyś termostat, auto jest po dużym serwisie.

Z góry dzięki za pomoc 8)


Porsche Macan
silnik 2.0 TFSI
rocznik 2019
przebieg 120k


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2024, 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5150
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Może czujnik temp. Pamiętam jedną taką Panamerę. Znam przykłady z innych marek.
Jak jest tani i w dogodnym miejscu - ja bym spróbował od tego zacząć.
Taka porada na odległość.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2024, 19:56 

Dołączył: 6.06.2023
Posty: 6
Dzięki, sprawdzę.
Natomiast przy walniętym czujniku byłby chyba jakiś błąd pod kompem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2024, 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5150
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Mógłby być, ale w tym przypadku który znam - nie było. Były takie zakłócenia pracy czujnika, ale dla sterownika silnika było jasne - temp. wzrosła, temp. opadła. Tak ja to widzę. Samo wypięcie wtyczki może wiele powiedzieć, czasem pojawia się tam płyn chłodzący i tak właśnie zostaje uszkodzony czujnik.

W aucie jest kilka czujników temp cieczy chłodzącej. Możesz podpiąć komputer i monitorować wszystkie jednocześnie. Ciekawe czy na wszystkich będą takie zamiany. Oczywiście pewnie nie jednocześnie, bo są w różnych miejscach, ale raczej jeżeli to nie czujnik to powinny być większe lub mniejsze.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 14:17 

Dołączył: 6.06.2023
Posty: 6
Rozumiem, dzięki za wskazówkę, sprawdzę pod tym kątem.

Wymieniałem wcześniej termostat w serwisie i mam wrażenie, że dzieje się to od tego czasu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: wczoraj, 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5150
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Może auto zostało źle odpowietrzone. Teoretycznie zbiornik jest dość wysoko w 2.0 w stosunku do silnika i nie powinno być problemów, ale termostat jednak jest sterowany z elektroniki silnika i pewnie jest procedura.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum