Autor |
Wiadomość |
Dazzz
|
Napisane: 29.12.2020, 9:51 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 16
|
Hej, pozwólcie ,że troszke zamieszam ,ponieważ taki sam dylemat przechodziłem kilka miesięcy temu no podobny ponieważ byłem troszkę bardziej sprecyzowany tzn. Corvette c7 czy Panamera, ściągany z USA czy Europejski itd. Po mniejwięcej roku poszukiwań i zbieraniu informacji doszedłem do wniosku ,że jeżeli chodzi o Corvette to istnieje większe prawdopodobieństwo że będzie to ściągana klejonka, wktórej najczęstsze awarie to awaria skrzyni biegów (ok. 50tyś) ,słaby dostęp do części zamiennych i niestety mało konkretnych osób w PL naprawi to auto A muszę powiedzieć,że cholernie mi się podobało. Rozsądek wziął góre więc Panamera. Los chciał,że trafiło sie ogłoszenie 10 letniej Panki Turbo 500KM które zweryfikowałem wciągu 1 dnia na drugi auto było już moje. 1 właściciel,Salon Polska,nowy silnik (stary się zmielił po 185tyś),nowe hamulce, po wymianie wszystkich płynów i oczywiście z pełną historią z ASO do tej pory. Nie chcę Ci mieszać w głowie, niemniej jednak musisz bardziej sprecyzować swoje "sercowe" potrzeby przed zakupem, i szukać,pytać auto gdzieś tam jest i czeka na Ciebie. Ps. Porównując wszystkie powyżej wymienione samochody można jedynie stwierdzić , że są to zupełnie inne pod prawie każdym względem auta, nie da się porównać Porsche do Corvette i tyle. Zyczę Ci powodzenia i cierpliwości.
|
|
Góra |
|
Wiktorowski
|
Napisane: 30.12.2020, 14:37 |
|
Dołączył: 30.12.2020 Posty: 10
|
Dlaczego mówicie, że Panamery są tak awaryjne? Czy taką opinię moze potwierdzić ktoś, kto posiada model z 10-12 rocznika?
Jeżdżę na codzień często wspomninanym w tym wątku mustangiem gt, ale od dwóch miesięcy mam juz dwójkę dzieci i brak tylych drzwi powoduje, że trzeba zmienić auto.
Panamera z 10-12 rocznika jest podobnej wartości, a na rodzinę (dwa foteliki z tylu) jest idealna. Szeroka klapa bagaznika również sie przydaje.
O ile mustang gt z usa (bo eu są porażka), to auto bezawaryjne i trzeba by ściany albo przydrożnego drzewa żeby je na stałe uziemić, to Wasze teksty odnośnie panamery wskazuja ze z nią jest inaczej.
Dlaczego tak odradzacie takie piekne auto?
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 30.12.2020, 15:14 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Zawsze mozesz sie nie sugerowac powszechna opinia i sam sprawdzic, ale potem nie narzekaj ze to studnia bez dna i ze wydales x pln na naprawy.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Wiktorowski
|
Napisane: 30.12.2020, 15:22 |
|
Dołączył: 30.12.2020 Posty: 10
|
Oczywiście, jakas tam opinia jest rozgłaszana, nikt nikogo nie będzie winił.
Liczyłem jednak na bardziej konstruktywną odpowiedź, szczególnie gdyby pochodziła od posiadacza takiego auta.
|
|
Góra |
|
Dazzz
|
Napisane: 30.12.2020, 15:57 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 16
|
Johnny napisał(a): Zawsze mozesz sie nie sugerowac powszechna opinia i sam sprawdzic, ale potem nie narzekaj ze to studnia bez dna i ze wydales x pln na naprawy. Ja posiadam 10 letnią Panamerę i byłem zdecydowany do jej zakupu dlaczego ? ano dlatego, że jak każde auto psuje się jak jest tylko eksploatowane "na wariata". Oczywiście, że sama marka mówi za siebie i części nie będą tanie. Należy zapoznać się co jest problemem danego modelu, czyli odnośnik do histori awaryjności danego modelu i przed zakupem zainteresować się właśnie tymi rzeczami. Co poza tym ... no jak każda maszyna lubi być dopieszczana czyli regularne przeglądy, odczyty parametrów pracy i porównywanie ich ze standardami. Rownie ważną rzeczą jest zaopatrzenie sie w osobę/warsztat który specjalizuje się w Porsche (nie koniecznie ASO), i raz w roku poprosić o profesionalne oględziny zabaweczki. Jednym słowem -jak się dba tak się ma
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 30.12.2020, 16:03 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Nie mialem tego auta, ale jakbym bral to tylko w leasingu z gwarancja. Jak w wiekszosci drogich nowoczesnych aut jest duzo problemow, jednemu nic sie nie bedzie dzialo to bedzie polecal, a drugi bedzie odwiedzial tylko serwis. Auto jest na tyle stare i popularne, ze jest pelno wiedzy w internecie czy to polskim czy angielskim na temat niezawodnosci. Nawet nad Twoim postem pisal uzytkownik ze rozsypal sie silnik po 185k. Czego wiecej trzeba? Jest duze ryzyko, w 10 letnim zwyklym dieslu 2.0 mozesz wlozyc spokojnie 10k na start, wiec co dopiero w Panamere? Jak ktos jest swiadomy kosztow to w porzadku.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Dazzz
|
Napisane: 30.12.2020, 16:07 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 16
|
Johnny napisał(a): Nie mialem tego auta, ale jakbym bral to tylko w leasingu z gwarancja. Jak w wiekszosci drogich nowoczesnych aut jest duzo problemow, jednemu nic sie nie bedzie dzialo to bedzie polecal, a drugi bedzie odwiedzial tylko serwis. Auto jest na tyle stare i popularne, ze jest pelno wiedzy w internecie czy to polskim czy angielskim na temat niezawodnosci. Nawet nad Twoim postem pisal uzytkownik ze rozsypal sie silnik po 185k. Czego wiecej trzeba? Jest duze ryzyko, w 10 letnim zwyklym dieslu 2.0 mozesz wlozyc spokojnie 10k na start, wiec co dopiero w Panamere? Jak ktos jest swiadomy kosztow to w porzadku. Masz rację moja miała wymieniony silnik na nowy przy 185K -na szczęście na gwarancji także następne "mam nadzieję" 185K przede mną
|
|
Góra |
|
Wiktorowski
|
Napisane: 30.12.2020, 16:59 |
|
Dołączył: 30.12.2020 Posty: 10
|
@Dazz
Jak użytkowałeś samochód, że silnik do wymiany przy 185k? Wymieniałeś filtry i oleje wg porsche czy częściej?
Aha no i wersję masz wolnossąca czy doladowana?
|
|
Góra |
|
Wiktorowski
|
Napisane: 30.12.2020, 17:27 |
|
Dołączył: 30.12.2020 Posty: 10
|
Johnny napisał(a): Nie mialem tego auta, ale jakbym bral to tylko w leasingu z gwarancja. Jak w wiekszosci drogich nowoczesnych aut jest duzo problemow, jednemu nic sie nie bedzie dzialo to bedzie polecal, a drugi bedzie odwiedzial tylko serwis. Auto jest na tyle stare i popularne, ze jest pelno wiedzy w internecie czy to polskim czy angielskim na temat niezawodnosci. Nawet nad Twoim postem pisal uzytkownik ze rozsypal sie silnik po 185k. Czego wiecej trzeba? Jest duze ryzyko, w 10 letnim zwyklym dieslu 2.0 mozesz wlozyc spokojnie 10k na start, wiec co dopiero w Panamere? Jak ktos jest swiadomy kosztow to w porzadku. Johny, kolega powyżej wymienił silnik przy 185kkm, ok, ale internet, do którego odsylasz, choćby artykuł który ktoś wcześniej przytoczył stawia Panamere za najbardziej niezawodną w swojej klasie. Także statycztycznie wygląda ona bardzo dobrze, a tu na forum opinie zgoła odwrotne. Ja bardzo o auta dbam, serwisuje częściej niz mówi producent, używam glownie w trasach- nie dojeżdżam do pracy samochodem, więc czynnik ludzki tutaj nie przyklada sie do zuzycia. Myślałem, że jeśli upoluje zadbany egzemplarz, serwisowany, bezwypadkowy badz po niewielkiej szkodzie to posłuży na długie lata. (mysle o wersji 4,8 NA gdyż wychodzę z założenia ze turbina to narkotyk, daje kopa ale skraca życie, za bardzo)
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 30.12.2020, 18:41 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
żeby się nie okazało że awaryjne Panamery to tak jak sypiące się IMSy , więcej paniki niż prawdy.
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 30.12.2020, 19:54 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Wiktorowski
|
Napisane: 30.12.2020, 22:20 |
|
Dołączył: 30.12.2020 Posty: 10
|
Johnny napisał(a): Od paru h wertuje to forum, ale jeszcze sporo do przeczytania zostalo. Dziękuję Johny!
|
|
Góra |
|
Dazzz
|
Napisane: 30.12.2020, 22:40 |
|
Dołączył: 27.12.2020 Posty: 16
|
Wiktorowski napisał(a): @Dazz
Jak użytkowałeś samochód, że silnik do wymiany przy 185k? Wymieniałeś filtry i oleje wg porsche czy częściej?
Aha no i wersję masz wolnossąca czy doladowana? Ja kupiłem auto już po wymianie silnika. A silnik padł dla tego, że poprzedni właściciel nie zwrócił uwagi na luzy w jednym z turbo które sie rozsypało w drobny mak silnik zassał ten mak i po wszystkim. Wersja doładowana 4.8 biturbo 500KM Dzieki Johny za wrzucenie już przerabianego tematu naprawdę się przydaje,szczególnie nowym forumowiczom -np. Ja Po przeczytaniu moja teza potwierdziła się w znacznym stopniu,rzucę takie przemyślenie- albo kupić 10 latka po wymianie silnika albo z przebiegiem powyżej 200K bo co miało sie stać to już się stało. Wszyscy piszą ,że ok 200K zaczeły się problemy. Oczywiście jest to grono ludzi którzy problemy mieli, ci którym nie działa się większa krzywda pewnie nadal jeżdżą isię cieszą Panamerą, a przynajmniej mają sentyment do tego modelu Porsche.
|
|
Góra |
|
Wiktorowski
|
Napisane: 12.01.2021, 10:36 |
|
Dołączył: 30.12.2020 Posty: 10
|
Słuchajcie kochani, nie wiem czy osobny post czy tu, bo w sumie tematycznie pasuje. Powiedzcie Na co szczególnie zwrocic uwagę przy oględzinach. Auto ma mi zastąpić mustanga 5.0 i rodzinne kombi. Panamera gabarytami i silnikiem pasuje idealnie. Kwestia zadbanego egzemplarza.. https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-p ... CGOPn.htmlBędę dziękować za każde słowa wiedzy i porady
|
|
Góra |
|
Dan
|
Napisane: 27.03.2021, 17:38 |
|
Dołączył: 27.03.2021 Posty: 2
|
Polecam Subaru BRZ albo WRX STI z manualem. Świetnie się prowadzi, praktycznie bezawaryjne, tanie w serwisie i wygląda genialnie niczym klasyczna rajdówka mimo że wnętrze jakieś super luksusowe nie będzie. Dla początkującego amatora poszukującego mocnych wrażeń ten wybór będzie najlepszy.
|
|
Góra |
|
wyszuy
|
Napisane: 2.04.2021, 14:47 |
|
Dołączył: 15.03.2021 Posty: 106
|
Dan co Ty piszesz
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|