Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 15.07.2019, 16:11 

Dołączył: 16.02.2017
Posty: 97
Witam,

Spotkał mnie niemiły problem: mój box 2,7 2001r przestał odpalać.
Wszystko było w porządku poprzedniego dnia jak go gasiłem. Następnego dnia odpaliłem go i po dość krótkim czasie zgasł i już dalej nie chciał już odpalić.
1. sprawdziłem wszystkie bezpieczniki: ok
2. aku: ok (doładowany na full)
3. pompa paliwa dziadzia (zmostkowałem na chwilę przekaźnik tak żeby pracowała non stop i podawała paliwo, ale nie odpala mimo tego)
3. błędów w sterowniku żadnych nie pokazuje (podłączam się ELM i odczytuje w komórce)

Podpowiedzcie gdzie dalej szukać i co mogę sprawdzić we własnym zakresie dalej.....
Gdzie i jak sprawdzać iskrę/przekaźniki/itp


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2019, 16:14 

Dołączył: 28.11.2016
Posty: 264
Iskrę sprawdza się, jak w każdym innym aucie - cewka ze świecą na zewnątrz i do masy.

BTW: Pewnie czujnik położenia wału.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2019, 16:20 

Dołączył: 16.02.2017
Posty: 97
Pan Jasiek napisał(a):
Iskrę sprawdza się, jak w każdym innym aucie - cewka ze świecą na zewnątrz i do masy.

BTW: Pewnie czujnik położenia wału.


A przy walniętym czujnikiem wału nie pokazywałby błędu? i na zimnym też by nie palił?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 15.07.2019, 19:10 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 626
"3. pompa paliwa dziadzia (zmostkowałem na chwilę przekaźnik tak żeby pracowała non stop i podawała paliwo, ale nie odpala mimo tego)" sprawdzałeś ciśnienie paliwa manometrem na pompie ?

Błędu z czujnika położenia wału korbowego nie będzie, najlepiej podmienić na używany sprawny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 16.07.2019, 0:51 

Dołączył: 16.02.2017
Posty: 97
szwagierek napisał(a):
"3. pompa paliwa dziadzia (zmostkowałem na chwilę przekaźnik tak żeby pracowała non stop i podawała paliwo, ale nie odpala mimo tego)" sprawdzałeś ciśnienie paliwa manometrem na pompie ?

Błędu z czujnika położenia wału korbowego nie będzie, najlepiej podmienić na używany sprawny.



I chyba od wymiany czujnika zacznę....
Ma ktoś może jeszcze jakieś inne sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.07.2019, 0:12 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2069
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Czujnik położenia wału gasił mi silnik gdy auto było rozgrzane - myśle, że to jednak nie to.
Ja miałem identyczny przypadek jak ty.
U mnie okazało się że tzw. kominki przepuszczały olej i nie było iskry.
Zero błędów na kompie.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.08.2019, 0:30 

Dołączył: 16.02.2017
Posty: 97
Problem rozwiązałem dwa dni (sic!) po napisaniu postu....sam

Ale do rzeczy: posprawdzałem wszystko po kolei, jak należy, wszystko okazywało się działać, więc na żadne wymiany się nie decydowałem.
I kiedy już miałem wołać lawetę i wieźć boxa do warsztatu sprawdziłem to o czym od początku nawet nie pomyślałem....wadliwy okazał się czujnik/pływak paliwa w zbiorniku: wskaźnik pokazywał ok 1/4 baku, natomiast fizycznie było pusto!
Spaliłem później kolejne trzy baki i wróciło do normy, tzn pokazuje prawidłowo łączeni ze świeceniem rezerwy.



Pozdrawiam i może komuś się moja przygoda przyda


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.08.2019, 1:20 

Dołączył: 3.05.2011
Posty: 1351
dc10 napisał(a):
Problem rozwiązałem dwa dni (sic!) po napisaniu postu....sam

Ale do rzeczy: posprawdzałem wszystko po kolei, jak należy, wszystko okazywało się działać, więc na żadne wymiany się nie decydowałem.
I kiedy już miałem wołać lawetę i wieźć boxa do warsztatu sprawdziłem to o czym od początku nawet nie pomyślałem....wadliwy okazał się czujnik/pływak paliwa w zbiorniku: wskaźnik pokazywał ok 1/4 baku, natomiast fizycznie było pusto!
Spaliłem później kolejne trzy baki i wróciło do normy, tzn pokazuje prawidłowo łączeni ze świeceniem rezerwy.



Pozdrawiam i może komuś się moja przygoda przyda



Z doswiadczenia mechanika wiem juz , ze zawsze warto zaczac od sprawdzenia najprostszych rzeczy w poszukiwaniu usterki...

Brawo Ty)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum