Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: 4,5 vs 4,8
PostNapisane: 28.04.2025, 16:40 

Dołączył: 28.04.2025
Posty: 4
Jeszcze raz dzień dobry wszystkim
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu, jakiegoś ciekawego auta z v8 pod maską. Mam możliwość zakupu Cayenne 4,5 od pierwszego i jedynego właściciela z przebiegiem 150 tyś km w pełni udokumentowanym. Auto naprawdę zadbane oryginalny lakier olej wymieniany co 10 tyś itd.
Jako żę silniki 4,5 nie cieszą się zbyt dobrą opinią, chciałbym Was forumowicze zapytać czy jest faktycznie tak źle jak mówią? Auto ma mi służyć jako drugie w domu tylko i wyłącznie do weekendowych wyjazdów roczne przebiegi do 5 tyś km.
Czy przy tym przebiegu jest już przesądzone, że lada moment wystąpią problemy z tulejami? Wypowiedzcie się proszę użytkownicy w kilku zdaniach jak się żyje z 4,5.
Idąc dalej może lepiej poszukać zadbanego 4,8 jakie jest wasze zdanie? oczywiście po zakupie zostawię sobie w skarpecie jakieś 20 25 tyś na nieprzewidziane wydatki.
Pozdrawiam i będę wdzięczny za wszelkie rady i dygresje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 4,5 vs 4,8
PostNapisane: 28.04.2025, 19:21 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5287
Cześć. Sprawdź stan gładzi cylindrów przy zakupie. Będziesz miał odpowiedź kiedy coś się dużego wydarzy. Natomiast miej w głowie, że remont będzie jedna potrzebny za jakiś czas. Może Twoje przebiegi to oddalą w czasie, ale kiedyś będzie się trzeba z tym zmierzyć. 4,8 ma ten sam problem. I też obowiązkowo obejrzałbym gładzie przy zakupie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 4,5 vs 4,8
PostNapisane: 28.04.2025, 21:47 

Dołączył: 28.04.2025
Posty: 4
Dziękuję bardzo za odpowiedź, dokładnie to chcę zrobić, jeśli właściciel się zgodzi,zajrzeć endoskopem do cylindra oraz
Sprawdzić kompresję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 4,5 vs 4,8
PostNapisane: 28.04.2025, 22:19 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5287
Tylko przypadkiem nie poprzestań na kompresji. Ona zwykle wychodzi dobra a nawet doskonała - pomimo uszkodzeń.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 4,5 vs 4,8
PostNapisane: 28.04.2025, 23:20 

Dołączył: 28.04.2025
Posty: 4
Podejdę do tego kompleksowo. Mam taki przedzakupowy niezbędnik :kompresja, test na upg, komputer i przejrzenie świec.
Widziałem parę zatartych cylindrów i kompresja była raczej słaba, dzięki za cenna wskazówkę,że mimo uszkodzeń może wyjść dobrze. Skoro już się tak rozwinęliśmy w dyskusji, co powinno wzbudzić moją czujność przy zakupie jeśli chodzi o 4,5?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: 4,5 vs 4,8
PostNapisane: 29.04.2025, 15:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2241
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Ja jestem również na zakupie Cayenne I, ale zdecydowanie idę w kierunku 3.6 (ze względu na wagę silnika).
Z moich obserwacji (jak przy każdym aucie) warto zobaczyć w jakim stanie ogólnym jest auto, jak często miało wymieniany olej (i gdzie), jakich części używano do jego napraw, jak wygląda blacharka (szczególnie przednie błotniki od strony progów).
Powodzenia w zakupie! W czerwcu klub organizuje imprezę dla "jajecznic" i Cayenne I jest idealny pod nią. A na jesieni specjalny event 4x4 mamy :)




_________________

pozdrawiam
Adam

============
944/993/996T/970
986/996

Kupię 957 3.6

http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum klubowego








Przyklejone




English information
Ostatnie posty forum PCP