Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 7.11.2023, 17:21 

Dołączył: 7.11.2023
Posty: 23
Hej. Poszukuję auta na weekendowe szwędanie się po okolicy. Coś, co będzie mi dawać przyjemność z jazdy. 3 auto w rodzinie, także nie musi być rozsądne.
Zastanawiam się na Boxsterem 718 lub nad starszą carrerą - 996.
Forum już dość przetrzepałem, także o typowych problemach 996 już wiem. Mimo to kusi mnie fakt, że to jednak 911 i dodatkowo nie powinno już tracić na wartości.
Z drugiej strony kusi mnie 718 Boxster. Natrafiłem nato ogłoszenie - trochę już wisi więc może ktoś mógłby się o tym wypowiedzieć?
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... FuoAF.html

W przypadku 911 biorę pod uwagę głównie auta z DE - mieszkam w Czechach także odpada mi koszt akcyzy.
Dzięki serdeczenie,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2023, 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
czy-podstawowy-718-cayman-ma-sens-t27444.html

Sporo masz w tym temacie wyjaśnione

Zanim cokolwiek kupisz - PRZEJEDŹ SIĘ, POMACAJ I OCEŃ NA ŻYWO. Tego żadne rady co kupić nie zastąpią. ✌️


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2023, 23:39 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
JayKay napisał(a):
http://porscheclub.pl/forum/czy-podstawowy-718-cayman-ma-sens-t27444.html

Sporo masz w tym temacie wyjaśnione

Zanim cokolwiek kupisz - PRZEJEDŹ SIĘ, POMACAJ I OCEŃ NA ŻYWO. Tego żadne rady co kupić nie zastąpią. ✌️


+1 Najlepsze rozwiązanie :thumbup:




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2023, 9:18 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
996 i 718 są tak różne, że ciężko doradzać. Najlepiej przejedż się i jednym i drugim i podejmij decyzję. Dzielą je lata świetne w konstrukcji. Jeden to youngtimer, drugi to jeszcze nowoczesna konstrukcja. Jeżeli chcesz klasyka, 911 i potrzebujesz więcej niż 2 miejsc np. dla dzieci wybierz 996. Jeżeli chcesz nowoczesne, szybkie i fajne Porsche na wypad w weekend dla 2 osób wybierz 718. Trzymanie cen to wrózenie z fusów. Pamiętam jak mówiło się, jak wchodziła 718, że za parę lat bedzie ich tyle, do tego z 2.0 i turbo, ze nikt ich nie będzie chciał i będą po 100 tys, a jednak po 6 latach są wystawiane w cenach, za które były kupowane jako nowe. Zapewne to po części zasługa Porsche, ceny nowych w stosunku do 2016 poszły o ponad 70% w górę. Dlatego wybierz sercem, tego który do Ciebie bardziej przemówi podczas przejażdzki.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2023, 9:50 

Dołączył: 7.11.2023
Posty: 23
Andruszka napisał(a):
9Pamiętam jak mówiło się, jak wchodziła 718, że za parę lat bedzie ich tyle, do tego z 2.0 i turbo, ze nikt ich nie będzie chciał i będą po 100 tys, a jednak po 6 latach są wystawiane w cenach, za które były kupowane jako nowe. Zapewne to po części zasługa Porsche, ceny nowych w stosunku do 2016 poszły o ponad 70% w górę.


Jako fan motoryzacji doskonale znam ten problem. Pamiętam, jak ceny 718 Boxster startowały na chyba 240k PLN. Niestety wtedy o takim aucie mogłem tylko marzyć.
Jeszcze pytanie odnośnie 718 - czy faktycznie, ten silnik najlepiej się sprawdza z PDK? Miał ktoś okazję jeździć z manualem? Jakie wrażenia? Dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2023, 12:01 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
LuckyLuk napisał(a):
Jeszcze pytanie odnośnie 718 - czy faktycznie, ten silnik najlepiej się sprawdza z PDK? Miał ktoś okazję jeździć z manualem? Jakie wrażenia? Dziękuję


Miałem. To nie jest tak, że w ogóle się nie sprawdza ale na niskich obrotach jest bardzo słaby. Powiedzmy, że jedziesz na II biegu, zwalniasz żeby przepuścić pieszych, toczysz się, piesi przechodzą, wciskasz gaz i nic... Redukcja na jedynkę załatwia sprawę ale na dłuższą metę trochę to upierdliwe. Wydaje mi się też (choć nie jestem pewien), że PDK ma krótsze przełożenia i problem jest ciut mniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.11.2023, 12:50 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
tunix napisał(a):
LuckyLuk napisał(a):
Jeszcze pytanie odnośnie 718 - czy faktycznie, ten silnik najlepiej się sprawdza z PDK? Miał ktoś okazję jeździć z manualem? Jakie wrażenia? Dziękuję


Miałem. To nie jest tak, że w ogóle się nie sprawdza ale na niskich obrotach jest bardzo słaby. Powiedzmy, że jedziesz na II biegu, zwalniasz żeby przepuścić pieszych, toczysz się, piesi przechodzą, wciskasz gaz i nic... Redukcja na jedynkę załatwia sprawę ale na dłuższą metę trochę to upierdliwe. Wydaje mi się też (choć nie jestem pewien), że PDK ma krótsze przełożenia i problem jest ciut mniejszy.


Myślę, że w tym przypadku i przy PDK można dać tryb Sport, lub jak jest Sprt Chrono, (co polecam) tryb Sport +, będzie wtedy mocno redukował biegi i trzymał niskie, co uchroni przed spadkiem mocy na wyższym biegu. Lub czeka wachlowanie biegami w manualu.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum