|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
LuckyLuk
|
Napisane: 7.11.2023, 17:21 |
|
Dołączył: 7.11.2023 Posty: 23
|
Hej. Poszukuję auta na weekendowe szwędanie się po okolicy. Coś, co będzie mi dawać przyjemność z jazdy. 3 auto w rodzinie, także nie musi być rozsądne. Zastanawiam się na Boxsterem 718 lub nad starszą carrerą - 996. Forum już dość przetrzepałem, także o typowych problemach 996 już wiem. Mimo to kusi mnie fakt, że to jednak 911 i dodatkowo nie powinno już tracić na wartości. Z drugiej strony kusi mnie 718 Boxster. Natrafiłem nato ogłoszenie - trochę już wisi więc może ktoś mógłby się o tym wypowiedzieć? https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/p ... FuoAF.htmlW przypadku 911 biorę pod uwagę głównie auta z DE - mieszkam w Czechach także odpada mi koszt akcyzy. Dzięki serdeczenie,
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 7.11.2023, 17:26 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 7.11.2023, 23:39 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
JayKay napisał(a): http://porscheclub.pl/forum/czy-podstawowy-718-cayman-ma-sens-t27444.html
Sporo masz w tym temacie wyjaśnione
Zanim cokolwiek kupisz - PRZEJEDŹ SIĘ, POMACAJ I OCEŃ NA ŻYWO. Tego żadne rady co kupić nie zastąpią. ✌️ +1 Najlepsze rozwiązanie
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 8.11.2023, 9:18 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
996 i 718 są tak różne, że ciężko doradzać. Najlepiej przejedż się i jednym i drugim i podejmij decyzję. Dzielą je lata świetne w konstrukcji. Jeden to youngtimer, drugi to jeszcze nowoczesna konstrukcja. Jeżeli chcesz klasyka, 911 i potrzebujesz więcej niż 2 miejsc np. dla dzieci wybierz 996. Jeżeli chcesz nowoczesne, szybkie i fajne Porsche na wypad w weekend dla 2 osób wybierz 718. Trzymanie cen to wrózenie z fusów. Pamiętam jak mówiło się, jak wchodziła 718, że za parę lat bedzie ich tyle, do tego z 2.0 i turbo, ze nikt ich nie będzie chciał i będą po 100 tys, a jednak po 6 latach są wystawiane w cenach, za które były kupowane jako nowe. Zapewne to po części zasługa Porsche, ceny nowych w stosunku do 2016 poszły o ponad 70% w górę. Dlatego wybierz sercem, tego który do Ciebie bardziej przemówi podczas przejażdzki.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
LuckyLuk
|
Napisane: 8.11.2023, 9:50 |
|
Dołączył: 7.11.2023 Posty: 23
|
Andruszka napisał(a): 9Pamiętam jak mówiło się, jak wchodziła 718, że za parę lat bedzie ich tyle, do tego z 2.0 i turbo, ze nikt ich nie będzie chciał i będą po 100 tys, a jednak po 6 latach są wystawiane w cenach, za które były kupowane jako nowe. Zapewne to po części zasługa Porsche, ceny nowych w stosunku do 2016 poszły o ponad 70% w górę. Jako fan motoryzacji doskonale znam ten problem. Pamiętam, jak ceny 718 Boxster startowały na chyba 240k PLN. Niestety wtedy o takim aucie mogłem tylko marzyć. Jeszcze pytanie odnośnie 718 - czy faktycznie, ten silnik najlepiej się sprawdza z PDK? Miał ktoś okazję jeździć z manualem? Jakie wrażenia? Dziękuję
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 8.11.2023, 12:01 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
LuckyLuk napisał(a): Jeszcze pytanie odnośnie 718 - czy faktycznie, ten silnik najlepiej się sprawdza z PDK? Miał ktoś okazję jeździć z manualem? Jakie wrażenia? Dziękuję Miałem. To nie jest tak, że w ogóle się nie sprawdza ale na niskich obrotach jest bardzo słaby. Powiedzmy, że jedziesz na II biegu, zwalniasz żeby przepuścić pieszych, toczysz się, piesi przechodzą, wciskasz gaz i nic... Redukcja na jedynkę załatwia sprawę ale na dłuższą metę trochę to upierdliwe. Wydaje mi się też (choć nie jestem pewien), że PDK ma krótsze przełożenia i problem jest ciut mniejszy.
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 8.11.2023, 12:50 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
tunix napisał(a): LuckyLuk napisał(a): Jeszcze pytanie odnośnie 718 - czy faktycznie, ten silnik najlepiej się sprawdza z PDK? Miał ktoś okazję jeździć z manualem? Jakie wrażenia? Dziękuję Miałem. To nie jest tak, że w ogóle się nie sprawdza ale na niskich obrotach jest bardzo słaby. Powiedzmy, że jedziesz na II biegu, zwalniasz żeby przepuścić pieszych, toczysz się, piesi przechodzą, wciskasz gaz i nic... Redukcja na jedynkę załatwia sprawę ale na dłuższą metę trochę to upierdliwe. Wydaje mi się też (choć nie jestem pewien), że PDK ma krótsze przełożenia i problem jest ciut mniejszy. Myślę, że w tym przypadku i przy PDK można dać tryb Sport, lub jak jest Sprt Chrono, (co polecam) tryb Sport +, będzie wtedy mocno redukował biegi i trzymał niskie, co uchroni przed spadkiem mocy na wyższym biegu. Lub czeka wachlowanie biegami w manualu.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|