Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.11.2008, 14:38 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Jak sądzicie, jak będzie wyglądał spadek wartości modelu 996?
Z tego co widać, zadbana 993 kosztuje więcej niż zadbana 996. Wiadomo, 993 to ostania 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem, koniec pewnej epoki.

Patrząc jednak na ceny 996 można mieć wątpliwości, czy ich spadek będzie porównywalny do spadku cen Boxterów, czy raczej starszych 911?

Pytam, bo przymierzam się do kupna 996 po lifcie - prawdopodobnie C2 i szukam czegoś na parę lat. Ma to być samochód do normalnego przemieszczania się - na chude lata mam A4 1,9 TDI :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.11.2008, 20:57 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Hmm..dawno mnieły czasy gdy 911 tka miała 5 % spadku rocznej wartościa a jak się dobrze kupiło wybrany model to zaczynała być lokatą kapitału.
Obecnie utrata wartości 3 letniej 911 to ok 50% i niezależnie od modelu.
Piszę tu o średniej cenie...bo może zdarzyć się wyjątek choć wątpię.
W ubiegłym roku oglądałem w komisie 996 4S z 2003/ 2004 rok do sprzedania za 270 tys zł do negocjacji,Auto było niemal nowe ,bogata opcja z fakturą na 450 tys. Przebieg 20 000 km , utrata wartości ok 200 000 zł na tyle się godził właściciel.Wychodzi ,że jeden kilometr bez kosztów paliwa kosztował właścicela ok 10 zł.
W sąsiednim wątku jest podobne auto za 120 000 zł !!!!
Roczna utrata wartości to ok 100 000 zł ( bez kosztów obsługi)

Czy jest lepszy moment aby takie auto teraz kupić ?? Chyba nie :idea:

Polecam 996 po FL w kategorii cena/osiągi/przyjemnośc z jazdy.
Podobnie 964 w tych samych kategoriach.
( też wydawalo się ,że 964 będzie trzymać cenę ,niedawno mowy niebyło aby kupić takie auto poniżej 100 000żl a teraz zdarzają się egzemplarze i po 50 000 zł)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.11.2008, 21:25 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
No wlasnie - rok temu ogladalem 964 i w zasadzie ponizej 80 tys zl w ogole nie bylo zadnych aut. Teraz widze, ze w tym przedziale mozna powybrzydzac.

Zastanawiam sie, czy juz czas kupowac 996 - czy np wiosna ta za 120 bedzie kosztowala 80 tys...

Dokladnie interesuje mnie 996 po lifcie. No chyba, ze 997... :) :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.11.2008, 22:18 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
kl napisał(a):
No wlasnie - rok temu ogladalem 964 i w zasadzie ponizej 80 tys zl w ogole nie bylo zadnych aut. Teraz widze, ze w tym przedziale mozna powybrzydzac.

Zastanawiam sie, czy juz czas kupowac 996 - czy np wiosna ta za 120 bedzie kosztowala 80 tys...

Dokladnie interesuje mnie 996 po lifcie. No chyba, ze 997... :) :)


Ogólnie te auta są najtańsze ,listopad ,grudzień,styczeń potem ceny nawet rosną bo na wiosnę ludzie je kupują.( Szczególnie w niemczech bo tam jest normalny rynek - u nas jest chory rynek- myślę że co drugie auto u nas jest feralne dodatkowo).
Spadki wartości aut 5 letnich i starszych będą już niwielkie po 5 %do 10 % ,i punkatami oporu będą kolejne modele,930,964,993,996,996 fL.
O ile 996 przed FL można w jakimś sensie porównać z 993 to jednak 996 FL jest wyrażnie lepsze.
Co do 997 , to pamiętaj ,że mechnaicznie niczym się nieróżni od 996 FL :idea: Płacisz jedynie za inny wygląd.
Z koleii 997 S - to wyższa liga ,cała mechanika jest inna.

Reasumując z mojego punktu widzenia ,jeśli 996 to tylko 996 FL, jeśłi niestać Cię to nie 993 lecz 964!!
Jeśli zaś 997 to tylko 997 S .




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 4.11.2008, 0:07 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Moje 4 ostatnie samochody nie byly kupowane w Polsce i raczej nie zmienie tego "przyzwyczajenia". Nie jestem w stanie sobie racjonalnie wyjasnic dlaczego auta w Polsce sa tansze niz w krajach, z ktorych zostaly sprowadzone - pamietajac, ze po drodze zarobil na nich fiskus i handlarz.

Rozwazalem sprowadzenie 996FL z USA, z tego co wyczytalem nie roznia sie w sposob znaczny (wiadomo jednostki miary, reflektory i zawieszenie) od wersji EU.

996 przed liftem w ogole nie biore pod uwage. Poszukiwania zawezilem do rocznikow od 2003. Przy czym nieco zamieszania wprowadza mi roczny Cayman, ktorego mozna "wyrwac" w podobnej kwocie do 996FL.

964 bardzo mi sie podoba, ale nie do konca wyobrazam sobie go w codziennej eksploatacji - za przeproszeniem po bulki do sklepu. Z tego co widze, rynek uzywanych Porsche nie cechuje sie wielka podaza, wolalbym nie kupowac wiec niczego tymczasowo jak 964, z mysla o odsprzedazy i zakupie 996FL.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.11.2008, 11:04 

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 380
Jestem zdania ze najlepiej kupic auto od osoby ktorej mozna zaufac i jako priorytet kierowac sie bezwypadkowoscia i stanem faktycznym.

Jesli miala by to byc inwestycja na dluzej to wybralbym 911SC, 964 lub 993. Nie straci na wartosci za duzo. Pewnie 993 a 996 nie rozni sie dramatycznie w prowadzeniu. Koszty nie wiem czy nie beda nizsze minimalnie dla 993. Co wiecej w moim przekonaniu Porsche poskompilo na wykonczeniu 996 a i te ciagle informacje na temat problemow z silnikami i ich wymianami...Chociaz z drugiej strony chyba bardziej podoba mi sie 996.

Reasumujac, jesli jest czas i ochota, zapoznalbym sie z modelami 964, 993, 996, a na koniec 997Turbo (nie wyobrazalne przeżycie). Wydaje mi sie ze 964 i 993 bedzie pomimo lat sprawiac wrazenie lepiej wykonczonego auta. Ale to maybe subiektywizm.

http://www.porscheclub.home.pl/forum/vi ... 6193#26193


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: jw
PostNapisane: 5.11.2008, 12:43 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 148
"Co do 997 , to pamiętaj ,że mechnaicznie niczym się nieróżni od 996 FL Płacisz jedynie za inny wygląd. "

Chyba trochę przesadziłeś....
Silnik jest ten sam, ale cała reszta chyb nie...
Róźnica w prowadzeniu auta jest kolosalna :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.11.2008, 13:24 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Abelard - przy zakupie samochodu i inwestycjach finansowych nie ufam nikomu :) Auto kupione od osoby, ktorej moglem zaufac "pociagnelo" mnie najwiecej w mojej motoryzacyjnej historii.

Porsche 993 jest ok - bardzo mi sie podoba, jednak nadal wydaje mi sie, ze do codziennej jazdy 996 bedzie chyba nieco lepsze. Poza tym cenowo: zadbane 996 vs. zadbane 993, 996 wychodzi korzystniej.

Czy problemy z silnikami (i inne uciazliwe wady) 996 nie zostaly wyeliminowane wraz z liftingiem??


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: autp
PostNapisane: 5.11.2008, 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
moje 3 gorsze jako uzytkownika 993 (do sprzedania zreszta)

rzeczywiscie ciezko nim jezdzic po bulki - ciezko chodzace sprzeglo, dosyc glosny silnik - to sportowy samochod - zaleta .. nie gotuje sie w korkach :)

996/997 to auta raczej klasy GT ktore dobrze znosza codzienna eksploatacje - jeden z kolegow z wawy na co dzien 997 2S bez inego auta - bardzo zadowolony

zdaje sie ze 3.6 w 996 nie ma juz chorob wieku mlodzienczego - ale nie jest to rock solid 3.0 3.2 3.6 chlodzone powietrzem




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: jw
PostNapisane: 5.11.2008, 15:21 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
mn napisał(a):
"Co do 997 , to pamiętaj ,że mechnaicznie niczym się nieróżni od 996 FL Płacisz jedynie za inny wygląd. "

Chyba trochę przesadziłeś....
Silnik jest ten sam, ale cała reszta chyb nie...
Róźnica w prowadzeniu auta jest kolosalna :lol: :lol:


Porównywałem dokładnie PET i dane techniczne 996 model 2004 i 997 model 2005.Doszukałem się jedynie różnicy w skrzyni biegów. tzn dodano 1 łożysko.Oczywiście w każdym roku Porsche wprowadza szereg innowacji ,część numerów katalogowych z 996 przechodzi na numery 997 ale to nieznaczy ,że śą to istotne zmiany.Njczęściej zmieniane były ,linki zmiany biegów,elementy zewnętrzne skrzyni,łożyska ,simeringi.
Najwięcej powyższych zmian było w latach 2003 i 2004.Bodjże linka zmnany biegów były zmieniane 7 krotnie(miałem ten problem) , podobnie problem z lejącą uszczelką na wale(RMS) w 997 zstosowano nową "teflonową " uszczelkę ale ponoć problem pozostał.Choć od któregoś tam rocznika przekonstruowano coś w tej całej okolicy?wał?/??

Marcin-- no z całą pewnością nie jest to solid rock , a 993 jest natrwalsze z całej serii wiatraków...




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: autp
PostNapisane: 5.11.2008, 15:48 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Dokladnie tak postrzegam 911 - 964 i 993 to zdecydowanie "drugie" auta, uzywane dokladnie wtedy, kiedy wlasciel ma ochote pojechac gdzies Porsche.

996 natomiast wydaje mi sie znacznie bardziej codziennym samochodem, do jazdy w deszczu, stania w korkach i pod marketem :) Widzialem z reszta odstatnio na mobile 996 z 1999 roku z przebiegiem 650 tys km :)

A'propos 911 chlodzonych powietrzem. Zawsze sie zastanawialem na ile wydajne jest to chlodzenie w korkach? Z silnikami chlodzonymi powietrzem mam do czynienia tylko w motocyklach, a moje V2 (1,7 litra) latem bez trudu rozgrzewa olej do 100-115 C...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: autp
PostNapisane: 5.11.2008, 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
kl napisał(a):
A'propos 911 chlodzonych powietrzem. Zawsze sie zastanawialem na ile wydajne jest to chlodzenie w korkach?


kup i testuj :)
zima latem jesienia
rok dwa trzy
podnos do gory.. zmieniaj oleje...
miej Porsche... 996/997 auta dla kazdego :)

a tak serio 11 l oleju, chlodnica oleju + wiatrak
silniki na innych pasowaniach (Jurek skoryguj mnie)
technologia dopracowywana przez Porsche od lat 60... Rychu im dawal aluminium :) wiec jakos daje rade
kiedys grzejac auto przed proba zapomnialem sie i zostawilem - dochodzi do pewnego poziomu i nie idzie dalej
chociaz przy duzej ilosc trakc dayow ludzie dokladaja chlodnice
ja np jezdze pernametnie bez oslony silnika od spodu - podobno najbardziej przy przegrzaniu cierpia prowadnice zaworow




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: jw
PostNapisane: 5.11.2008, 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
jurek968 napisał(a):
mn napisał(a):
"

Marcin-- no z całą pewnością nie jest to solid rock , a 993 jest natrwalsze z całej serii wiatraków...

podobno do dzis (??) blok w Gt3 996 i 997 ma oznaczenia 993 wiec cos w tym jest
a milo wchodzic do auta wiedzac ze dol silnika byl uzyty w Gt1...




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: autp
PostNapisane: 5.11.2008, 21:29 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
kl napisał(a):
Dokladnie tak postrzegam 911 - 964 i 993 to zdecydowanie "drugie" auta, uzywane dokladnie wtedy, kiedy wlasciel ma ochote pojechac gdzies Porsche.

996 natomiast wydaje mi sie znacznie bardziej codziennym samochodem, do jazdy w deszczu, stania w korkach i pod marketem...


Zgadzam się w 100% - nie wyobrażam sobie codziennego tłuczenia prosiątka po naszych pie...ych dziurach.. :x

kl napisał(a):
A'propos 911 chlodzonych powietrzem. Zawsze sie zastanawialem na ile wydajne jest to chlodzenie w korkach? Z silnikami chlodzonymi powietrzem mam do czynienia tylko w motocyklach, a moje V2 (1,7 litra) latem bez trudu rozgrzewa olej do 100-115 C...


Wydajnośc zadziwiająco dobra - pare razy miałem okazje latem stanąć na dłużej w korku i pomimo pewnych obaw...spokój.
Dochodzi do ok. 100º i dalej nie rośnie.

PS. V2 1700 - brzmi niezwykle znajomo :)
Czyżby XV Warrior? 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: autp
PostNapisane: 5.11.2008, 21:30 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
ups :crazy: podwójny post.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: autp
PostNapisane: 5.11.2008, 21:38 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
911Bart napisał(a):
PS. V2 1700 - brzmi niezwykle znajomo :)
Czyżby XV Warrior? 8)


Blisko!

Yamaha MT-01 :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.11.2008, 21:42 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
silnik ten sam 8)
Perfect bike. Huh? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.11.2008, 22:06 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
911Bart napisał(a):
silnik ten sam 8)
Perfect bike. Huh? :)


Wymarzony - chociaz kazdy normalny czlowiek narzekalby na wiatr i wibracje. Mniejszym moze przeszkadzac tez wysokosc i masa (260 kg) ale dla mnie jest to DOKLADNIE TO :)

Mam nadzieje, ze z 911 tez tak bedzie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.11.2008, 22:09 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
kl napisał(a):
Mam nadzieje, ze z 911 tez tak bedzie :)

Zdziwisz się jak dużo mają ze sobą wspólnego!
To mówię ja - posiadacz 2-óch warriorów.. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 7.11.2008, 0:30 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Duc748 napisał(a):
a tak serio 11 l oleju, chlodnica oleju + wiatrak
silniki na innych pasowaniach (Jurek skoryguj mnie)


A jak wyglada zuzycie oleju w silnikach chlodzonych powietrzem? I ogolnie koszty utrzymania takiej 911? Slyszalem, ze w 993 sa problemy z przekladniami kierowniczymi?

Nie ukrywam, ze na widok 964 i 993 serce bije mi mocniej niz 996/997 :)

Moze to jest jakas opcja - w koncu po co mam jezdzic po bulki Porsche? :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum