Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.12.2012, 1:58 

Dołączył: 28.12.2012
Posty: 5
Czołem!
a więc noszę się z zamiarem zakupu nowej 911 (991) i zwracam się do Was z prośbą o wskazanie plusów/ minusów dotyczących użytkowania tego rodzaju samochodu, przy założeniu, iż:
1. ma to być samochód całoroczny,
2. ma to być samochód co do zasady służący tylko mnie (żona ma swój),
3. ma to być samochód, którym będę poruszał się przede wszystkim po mieście (Warszawa), jak i po Polsce (a więc różne drogi),
4. może się zdarzyć, że będę musiał przejechać jakiś kawałek z żoną i 7 letnim dzieckiem,
5. rocznie przejeżdżam 20-30 kkm,
6. codziennie spędzam 2-3h w warszawskich korkach,
7. lubię jazdę dynamiczną, jednak cenię (zwłaszcza w trasie) komfort,
8. z torem mam doświadczenia i go lubię, ale nie szukam samochodu na tor a do codziennego użytkowania (dowieźć się, przywieźć zakupy, pojechać na spotkanie, etc.).

Waham się pomiędzy marzeniem - 911, a nową M5 lub RS5.

Prośba o rzeczowe sugestie :) - bez gdybania i bazujące na konkretnych doświadczeniach. Najbardziej zależy mi na spostrzeżeniach osób, które korzystają z 911 "na codzień" i to przez cały rok.

Będę wdzięczny za wszelkie pomocne słowa.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
A ja powiem trochę inaczej - Porsche nie jest stworzone do stania w korkach. Wiadomo że jak ktoś się uprze to da się (ale wtedy pod żadnym pozorem manual!!!)
Kilka razy zdarzyło mi się przejechać przez zakorkowany Kraków w 911 i stwierdziłem że nigdy więcej... To auto jest stworzone do prędkości, otwartych dróg, zakrętów itp.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 13:50 

Dołączył: 30.01.2011
Posty: 244
Jezeli cenisz komfort, idz w strone bmw. Porschakiem nacieszysz sie troche, ale pozniej bedziesz narzekal wlasnei na brak komfortu, szczegolnie na polskich drogach. Przy 30 k km rocznie , jezdzenie tylko sportowym porsche to wedlug mnie nonsens. Mam zestaw BMW 528 f10 i Caymana S, z czego jeden jest do jazdy na trasy i na co dzien do miasta, a drugi na tor i w weekendy, czsami wyjade nim w tygodniu. Moim zdaniem optymalne rozwiazanie.

A co do m5 i rs5, to mialem prez ostatnie 4 lata 2 audi a5 i jedno a6. Bmw zdecydowanie wygrywa, jedyny minus auta to troche malo miejsca z tylu

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 14:03 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Jeżdżę 911 997 na codzień, korki, zima . Auto jest super, ale nie oszukujmy sie, poza namiastką komfortu jakie daje ci wykończenie w pełnej skórze deski, boczków itp. To podczas jazdy jak chodzi o komfort to do M5 daleko. :) więc pytanie co kto lubi.
Ale pamiętaj ze 991 jest dużo bardziej komfortowe jak chodzi o zawieszenie, jak jeździłem 991 S to miałem wrażenie ze płynie na 20" kołach w stosunku do mojej na 19".

Na dalekie trasy mam tez F10 bo czasami jest praktyczniejsze.

Dobry znajomy ma M5 F10, piękne auto pod każdym względem, ale z drugiej strony 911 to ona nigdy nie będzie. Więc pytanie czego naprawdę chcesz, kup auto dla własnej satysfakcji a nie dla wyliczeń za i przeciw jak to robią księgowe :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 15:18 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Kocham Porsche, kocham Carrerę, ale stanie nią w korkach odbiera dużą część przyjemności i radości z Niej płynacej. Mam manuala, a sprzęgło w Carrerze trzeba mocno cisnąć :)
Tak jak kolega pisał, to auto musi czuć wiatr.... :)
Do korków nie polecam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 15:22 

Dołączył: 26.10.2012
Posty: 213
Jeżdżę nową 991 S Cabrio, teraz w zimę, leżakuje w garażu bo za bardzo się o prosie boje(sól, śnieg) nie powinno nic sie stać ale lubie usiąść sobie w garażu i popatrz sobie na te linie odpalic go posłuchać dźwięku silnika. A w lato frajda nie z tej ziemi. Nie wiem czy interesuje cie wersja cabrio ale jest super(chociaż sam nie byłem początkowy do niej przekonany). Komfort tego samochodu w podróżowaniu zarówno na krótkich jak i długich trasach jest z najwyższej półki. siedzisz wtopiony w siedzenia, naprawdę auto świetne. Decyzja należy do ciebie, JA POLECAM. A no i naprawdę auto stosunkowo mało pali mało pali.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 19:28 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Jasne rozumiem Twoje pochwały, tylko w Tarnowie nie musicie tyle stać w korasach co tu w Wawie niestety :-(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 20:19 

Dołączył: 28.12.2012
Posty: 5
No więc w rachubę wchodzi wyłącznie automat ze wzgl. na korki. Niestety trzeciego samochodu po prostu nie mam już gdzie ani garażować, ani postawić pod domem, więc 911 musiałoby jeździć cały rok.

Kilka lat temu jeździłem przez kilka miesięcy BMW Z4 3.0si i niestety stanie w korkach było męczarnią (w dodatku z manualem) - mam prawie 190 cm wzrostu i kolana, przy siedzeniu praktycznie na podłodze, po prostu odmawiały współpracy. 911 jest na szczęście o dobry rozmiar większe.

Ciekaw jestem jeszcze jaką najdłuższą trasę w Polsce pokonaliście 911 bez odczuwania zmęczenia? Czy była to podróż incydentalna, czy zdarzało się Wam jeździć częściej?

pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 20:44 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Mi zdarzają sie trasy po 400-500km i bez problemu, sama przyjemność.
Po 100-200km bardzo często jeżdżę.

Miałem Z4, 911 jest lepiej wykończone poziom komfortu podobny. Ze wzrostem w 911 nie bedzie raczej problemu.

Aa, mam oczywiście automat i uważam to za jedyna słuszną opcje - przynajmniej dla mnie. I nie chodzi o to ze nie umiem jeździć manualem ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 20:45 

Dołączył: 26.10.2012
Posty: 213
Oczywiscie, korki nawet jeśli się pojawiają to są nieporównywalne z tymi w stolicy. Dalsze podróże także są wygodne i tak jak mówisz w 911 jest dość dużo miejsca, chociąż dalsza podróż dla osoby z tyłu może po dłuższym czasie przestać być komfortową


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 21:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Pawelinho71 napisał(a):
Dalsze podróże także są wygodne i tak jak mówisz w 911 jest dość dużo miejsca, chociąż dalsza podróż dla osoby z tyłu może po dłuższym czasie przestać być komfortową


Duzo zalezy od tego, czy z tylu posadzisz 7-latka, czy zone. :wink: Moi synowie (8 i 6 lat) nigdy nie narzekaja, ale chyba tez juz sa zarazeni...




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 21:12 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
byłem swoją 911-tką (S, PDK) kilka razy w Monachium, Stuttgartcie, Frankfurcie, Nurburgring i pokonywałem te trasy za jednym "zamachem". Jazda 911-tką te 1000-1200km to była sama przyjemność :).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 21:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
Jazda prosiakiem daleko, po autostradzie, jest czysta przyjemnoscia. Jazda w korkach i dziurach po miescie - tylko przez pierwsze kilka(nascie) minut. PDK najlepszy wybor.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 23:01 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
W trasie zawsze przyjemność ale w mieście w korkach mała :-(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.12.2012, 23:33 

Dołączył: 14.08.2011
Posty: 290
maac napisał(a):

Ciekaw jestem jeszcze jaką najdłuższą trasę w Polsce pokonaliście 911 bez odczuwania zmęczenia? Czy była to podróż incydentalna, czy zdarzało się Wam jeździć częściej?

pzdr


2x Amsterdam - Wwa - Amsterdam (ok 1200 w jedna strone, oczywiscie powroty innego dnia)
1x Amsterdam - Szczecin
1x Szczecin - Wwa

Sama przyjemnosc, poza korkami na Autobahnie. W korku nie lubie 964 i do codziennego jezdzenia po Wwie bym nie wybral tego auta. I to nie tylko ze wzgledu na mniejszy komfort itp. Po prostu latwo o obcierke, stluczke, pukniecie w drzwi na parkingu itp. Do codziennej jazdy wole SUVa, lepiej sie u nas sprawdza niz dobra limuzyna (zmienilem teraz Lexa GSa na Cayenne, jest fajniej).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.12.2012, 0:25 

Dołączył: 5.01.2008
Posty: 2134
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 170
zapomnij o RS5, ma tylko ladny dzwiek, znam juz 2 przypadki, ze auto znowu mocy nie trzymaja i maja po 400-410KM....
nowe M5 jest przekozak, auto mega przeciag, wygodne i szybkie....
wiec rozsadek mowi M5 lub moze nowe S6/S7
a serce zawsze bedzie mowic 991 :)
ewentualnie pomysl nad Panamera....ale Turbo to juz naprawde gruba kasa :(




_________________

Było 997.1 TT - 563 KM
Jest: 991.2 TTS - 585 KM na razie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.12.2012, 0:46 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Marzenia trzeba spełniać, życie jest zbyt krótkie żeby z tym zwlekać...;)

Zdecydowanie bierz 991 S lub 4S, obowiązkowo z PDK i ciesz się życiem... gwarantuję że nie będziesz żałował...;)




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.12.2012, 1:16 

Dołączył: 5.01.2010
Posty: 72
Jak na co dzień to dlaczego nie GTR?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.12.2012, 1:23 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Nawiązując do pytania bazowego - zdecydowanie kupić 991.
Odpuść sobie "wynalazki" - w przypadku 911 radość i permanentny banan na twarzy 8) gwarantowane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.12.2012, 2:05 

Dołączył: 28.12.2012
Posty: 5
Nissan po pierwsze primo zbyt plastikowy, po drugie primo niestety nie tak niezawodny. Po trzecie primo dość szybko traci na wartości. Ale to oczywiście kwestia gustu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum