Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.08.2016, 15:16 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Witam,

Jakie macie ustawione ciśnienie w oponach do codziennej jazdy a jakie ustawiacie na tor ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.08.2016, 23:08 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Na codzień takie jak zaleca producent a na tor polecam takie jak zaleca producent tylko z korektą dotyczącą temperatury powietrza.
Nie wiem jakie są zalecenia dla 991.2 S ale przypuszczam że przód około 2.2 a tył 2,5.
Na tor bym dał tyle samo albo 2,0 i 2,3 na gorąco. W zależności od warunków przyczepności/ umiejętności i stylu jazdy można się z tym trochę pobawić i pozmieniać nieco balans. Może ktoś kto zna się na oponach się wypowie.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2016, 10:44 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Dzięki, najbardziej interesuje mnie jakie ciśnienie sprawdza się u Was na torze bo wiem, że niektóre auta przy nieodpowiednim ciśnieniu z przodu mają zupełnie inną charakterystykę i potrafią być nadsterowne/pod-sterowne itp więc odpowiednie ciśnienie potrafi bardzo dużo zmienić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2016, 12:25 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Nie tylko ciśnienie jest ważne, ale również opona w jakiej to ciśnienie panuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2016, 13:30 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Napisz w końcu jakie masz zalecane ciśnienie?

Tak jak pisałem - to zawsze będzie kwestia zmiany balansu auta i stylu jazdy czy też wyczucia zachowania auta.
Najlepiej ustawić sobie ciśnienie pod siebie empirycznie.
Jak zrobisz takie same ciśnienie z tyłu i z przodu to teoretycznie auto będzie bardziej nadsterowne niż normalnie 911 jest. Ale bardziej precyzyjne przy wchodzeniu w zakręty chyba.

Tu musiałby się wypowiedzieć doświadczony kierowca / inżynier wyścigowy ale ja nie zaliczam siebie do tych kategorii.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2016, 13:55 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Ja na oponach z homologacja drogową zawsze stosowałem taką procedurę - przed wyjazdem na tor upuszczałem 0,2-0,3 bar poniżej ciśnienia nominalnego. Po pierwszej sesji, zaraz po zjeździe, mierzyłem ciśnienia i ustawiałem tak, żeby na gorąco było tyle co zaleca producent auta. A później to już trzeba reagować na to co się dzieje z autem i korygować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2016, 14:24 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
TomRS napisał(a):
Ja na oponach z homologacja drogową zawsze stosowałem taką procedurę - przed wyjazdem na tor upuszczałem 0,2-0,3 bar poniżej ciśnienia nominalnego. Po pierwszej sesji, zaraz po zjeździe, mierzyłem ciśnienia i ustawiałem tak, żeby na gorąco było tyle co zaleca producent auta. A później to już trzeba reagować na to co się dzieje z autem i korygować.

Z doświadczenia - można spokojnie na początek zjechać 0,5 bara na zimno.
Tylko trzeba wtedy progresywnie i spokojnie rozgrzewać opony.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2016, 16:24 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Właśnie dlatego upuszczałem mniej, żeby przypadkiem z felgi nie zeszła.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2016, 18:35 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Dzięki Panowie za info.
Jerzy nie mam auta przy sobie bo jestem na wyjeździe innym autem. Sprawdzę jak wrócę do domu. Zapamiętałem tylko że komputer pokazywał mi 2,2 z przodu i 2,4 z tyłu jak sprawdzałem na ostatniej trasie ale to raczej nie są poprawne wartości. Dodatkowo z tego co pamiętam to przy drzwiach są podane 2 wartości normalna i do jazdy 270+ i tam było większe ciśnienie więc chyba trzeba to jakoś wyśrodkować bo z prędkościami różnie bywa ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2016, 20:57 

Dołączył: 27.08.2013
Posty: 173
Czy na torze nie powinno się raczej stosować metody ustawiania ciśnienia wg temperatury (oczywiście opony)?

Zakładając, że zależy nam na jak największej powierzchni styku opony z powierzchnią jezdną, dążymy do ciśnienia, które zapewni jak najbardziej płaską oponę w miejscu styku. Czyli po kilku okrążeniach, kiedy opona jest już wygrzana, mierzymy (pirometrem) temperaturę opony przy (Z) zewnętrznej i (W) wewnętrznej stronie bieżnika i (Ś) pośrodku bieżnika. Bierzemy (Z+W)/2 i porównujemy z Ś. Tak dobieramy ciśnienie, aby po kolejnych próbach te wartości były jak najbardziej zbliżone. Robimy to dla każdego koła z osobna, bo każda opona będzie się inaczej nagrzewać. Wartości będą też inne na innych torach bo będzie inna ilość zakrętów prawo / lewo.

Nadsterowność i podsterowność kontrolujemy doborem szerokości opony oraz ustawieniami zawieszenia.

Przynajmniej tak mówi teoria. W praktyce ja... ja szukam auta na tor.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2016, 0:50 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Różnicę w temperaturze między zewnętrzną a wewnętrzną krawędzią opony wyrównuje się głównie przez regulację pochylenia koła. Ciśnienia to już dopieszczanie wyników.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2016, 0:57 

Dołączył: 27.08.2013
Posty: 173
TomRS napisał(a):
Różnicę w temperaturze między zewnętrzną a wewnętrzną krawędzią opony wyrównuje się głównie przez regulację pochylenia koła. Ciśnienia to już dopieszczanie wyników.


Racja.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2016, 19:32 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
R888 w 19'' - 1.9przód/2.1tył po rozgrzaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2016, 21:11 

Dołączył: 7.07.2015
Posty: 67
Miniac napisał(a):
R888 w 19'' - 1.9przód/2.1tył po rozgrzaniu.



Hmm czy to jest Twoje ciśnienie na drogę na codzień? hmm mega małe to ja chyba jeżdzę na kamieniach, to co na naklejce plus rozgrzanie +0,3 bara się robi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2016, 22:31 

Dołączył: 9.06.2016
Posty: 6
Rozgrzanie rozgrzaniu nie równe. Trzeba mieć na uwadze, że ciśnienie w oponach rośnie o 0,1 bara na każde 10 stopni wzrostu temp. Czyli zakładając, że temp na zewnątrz jest 20 stopni, a optymalna temp. pracy dla danej mieszanki wynosi ok 60 stopni i ciśnienie 2 bary, to musimy wystartować na ciśnieniu 1,6bara.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2016, 23:47 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Jaśnie Panicz napisał(a):
Miniac napisał(a):
R888 w 19'' - 1.9przód/2.1tył po rozgrzaniu.



Hmm czy to jest Twoje ciśnienie na drogę na codzień? hmm mega małe to ja chyba jeżdzę na kamieniach, to co na naklejce plus rozgrzanie +0,3 bara się robi.


Tyle ustawione miałem "na Poznaniu". :wink:

Na co dzień 2.3przód/2.8tył.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2016, 0:59 

Dołączył: 10.05.2007
Posty: 487
Ja natomiast w trakcie zawodów nigdy nie mam ponad 2.00 bara....

A tak serio na naszych imprezach max 1.8 przód/tył różnica max 0.1 ale to mało kto jest w stanie ogarnąć waniejsza jest geometria, tak by cała opona pracowała !!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2016, 9:56 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Paweł ty jeździsz na slicku więc zupełnie inny system walutowy :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2016, 12:03 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Wartości ciśnienia są inne, ale zasady ustawiania takie same.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.09.2016, 22:58 

Dołączył: 26.09.2012
Posty: 210
Takie info jest na drzwiach, jak to prawidłowo odczytać ?
2,2 na 2,6 to będzie na co dzień a drugie 2,0 na 2,2 tor ?
Z tego co piszecie najlepiej na tor na rozgrzanej oponie 1,9 max 2,0 na 2,0 max 2,1


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum