Autor |
Wiadomość |
vako
|
Napisane: 29.08.2016, 15:16 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Witam,
Jakie macie ustawione ciśnienie w oponach do codziennej jazdy a jakie ustawiacie na tor ?
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 29.08.2016, 23:08 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Na codzień takie jak zaleca producent a na tor polecam takie jak zaleca producent tylko z korektą dotyczącą temperatury powietrza. Nie wiem jakie są zalecenia dla 991.2 S ale przypuszczam że przód około 2.2 a tył 2,5. Na tor bym dał tyle samo albo 2,0 i 2,3 na gorąco. W zależności od warunków przyczepności/ umiejętności i stylu jazdy można się z tym trochę pobawić i pozmieniać nieco balans. Może ktoś kto zna się na oponach się wypowie.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 30.08.2016, 10:44 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Dzięki, najbardziej interesuje mnie jakie ciśnienie sprawdza się u Was na torze bo wiem, że niektóre auta przy nieodpowiednim ciśnieniu z przodu mają zupełnie inną charakterystykę i potrafią być nadsterowne/pod-sterowne itp więc odpowiednie ciśnienie potrafi bardzo dużo zmienić.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 30.08.2016, 12:25 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Nie tylko ciśnienie jest ważne, ale również opona w jakiej to ciśnienie panuje.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 30.08.2016, 13:30 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Napisz w końcu jakie masz zalecane ciśnienie?
Tak jak pisałem - to zawsze będzie kwestia zmiany balansu auta i stylu jazdy czy też wyczucia zachowania auta. Najlepiej ustawić sobie ciśnienie pod siebie empirycznie. Jak zrobisz takie same ciśnienie z tyłu i z przodu to teoretycznie auto będzie bardziej nadsterowne niż normalnie 911 jest. Ale bardziej precyzyjne przy wchodzeniu w zakręty chyba.
Tu musiałby się wypowiedzieć doświadczony kierowca / inżynier wyścigowy ale ja nie zaliczam siebie do tych kategorii.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 30.08.2016, 13:55 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Ja na oponach z homologacja drogową zawsze stosowałem taką procedurę - przed wyjazdem na tor upuszczałem 0,2-0,3 bar poniżej ciśnienia nominalnego. Po pierwszej sesji, zaraz po zjeździe, mierzyłem ciśnienia i ustawiałem tak, żeby na gorąco było tyle co zaleca producent auta. A później to już trzeba reagować na to co się dzieje z autem i korygować.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 30.08.2016, 14:24 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
TomRS napisał(a): Ja na oponach z homologacja drogową zawsze stosowałem taką procedurę - przed wyjazdem na tor upuszczałem 0,2-0,3 bar poniżej ciśnienia nominalnego. Po pierwszej sesji, zaraz po zjeździe, mierzyłem ciśnienia i ustawiałem tak, żeby na gorąco było tyle co zaleca producent auta. A później to już trzeba reagować na to co się dzieje z autem i korygować. Z doświadczenia - można spokojnie na początek zjechać 0,5 bara na zimno. Tylko trzeba wtedy progresywnie i spokojnie rozgrzewać opony.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 30.08.2016, 16:24 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Właśnie dlatego upuszczałem mniej, żeby przypadkiem z felgi nie zeszła.
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 30.08.2016, 18:35 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Dzięki Panowie za info. Jerzy nie mam auta przy sobie bo jestem na wyjeździe innym autem. Sprawdzę jak wrócę do domu. Zapamiętałem tylko że komputer pokazywał mi 2,2 z przodu i 2,4 z tyłu jak sprawdzałem na ostatniej trasie ale to raczej nie są poprawne wartości. Dodatkowo z tego co pamiętam to przy drzwiach są podane 2 wartości normalna i do jazdy 270+ i tam było większe ciśnienie więc chyba trzeba to jakoś wyśrodkować bo z prędkościami różnie bywa
|
|
Góra |
|
PAVO
|
Napisane: 30.08.2016, 20:57 |
|
Dołączył: 27.08.2013 Posty: 173
|
Czy na torze nie powinno się raczej stosować metody ustawiania ciśnienia wg temperatury (oczywiście opony)?
Zakładając, że zależy nam na jak największej powierzchni styku opony z powierzchnią jezdną, dążymy do ciśnienia, które zapewni jak najbardziej płaską oponę w miejscu styku. Czyli po kilku okrążeniach, kiedy opona jest już wygrzana, mierzymy (pirometrem) temperaturę opony przy (Z) zewnętrznej i (W) wewnętrznej stronie bieżnika i (Ś) pośrodku bieżnika. Bierzemy (Z+W)/2 i porównujemy z Ś. Tak dobieramy ciśnienie, aby po kolejnych próbach te wartości były jak najbardziej zbliżone. Robimy to dla każdego koła z osobna, bo każda opona będzie się inaczej nagrzewać. Wartości będą też inne na innych torach bo będzie inna ilość zakrętów prawo / lewo.
Nadsterowność i podsterowność kontrolujemy doborem szerokości opony oraz ustawieniami zawieszenia.
Przynajmniej tak mówi teoria. W praktyce ja... ja szukam auta na tor.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 31.08.2016, 0:50 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Różnicę w temperaturze między zewnętrzną a wewnętrzną krawędzią opony wyrównuje się głównie przez regulację pochylenia koła. Ciśnienia to już dopieszczanie wyników.
|
|
Góra |
|
PAVO
|
Napisane: 31.08.2016, 0:57 |
|
Dołączył: 27.08.2013 Posty: 173
|
TomRS napisał(a): Różnicę w temperaturze między zewnętrzną a wewnętrzną krawędzią opony wyrównuje się głównie przez regulację pochylenia koła. Ciśnienia to już dopieszczanie wyników. Racja.
|
|
Góra |
|
Miniac
|
Napisane: 31.08.2016, 19:32 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
R888 w 19'' - 1.9przód/2.1tył po rozgrzaniu.
|
|
Góra |
|
Jaśnie Panicz
|
Napisane: 31.08.2016, 21:11 |
|
Dołączył: 7.07.2015 Posty: 67
|
Miniac napisał(a): R888 w 19'' - 1.9przód/2.1tył po rozgrzaniu. Hmm czy to jest Twoje ciśnienie na drogę na codzień? hmm mega małe to ja chyba jeżdzę na kamieniach, to co na naklejce plus rozgrzanie +0,3 bara się robi.
|
|
Góra |
|
radzi1oo
|
Napisane: 31.08.2016, 22:31 |
|
Dołączył: 9.06.2016 Posty: 6
|
Rozgrzanie rozgrzaniu nie równe. Trzeba mieć na uwadze, że ciśnienie w oponach rośnie o 0,1 bara na każde 10 stopni wzrostu temp. Czyli zakładając, że temp na zewnątrz jest 20 stopni, a optymalna temp. pracy dla danej mieszanki wynosi ok 60 stopni i ciśnienie 2 bary, to musimy wystartować na ciśnieniu 1,6bara.
|
|
Góra |
|
Miniac
|
Napisane: 31.08.2016, 23:47 |
|
Dołączył: 2.01.2015 Posty: 41
|
Jaśnie Panicz napisał(a): Miniac napisał(a): R888 w 19'' - 1.9przód/2.1tył po rozgrzaniu. Hmm czy to jest Twoje ciśnienie na drogę na codzień? hmm mega małe to ja chyba jeżdzę na kamieniach, to co na naklejce plus rozgrzanie +0,3 bara się robi. Tyle ustawione miałem "na Poznaniu". Na co dzień 2.3przód/2.8tył.
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 1.09.2016, 0:59 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Ja natomiast w trakcie zawodów nigdy nie mam ponad 2.00 bara....
A tak serio na naszych imprezach max 1.8 przód/tył różnica max 0.1 ale to mało kto jest w stanie ogarnąć waniejsza jest geometria, tak by cała opona pracowała !!!
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 1.09.2016, 9:56 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Paweł ty jeździsz na slicku więc zupełnie inny system walutowy
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 1.09.2016, 12:03 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Wartości ciśnienia są inne, ale zasady ustawiania takie same.
|
|
Góra |
|
vako
|
Napisane: 5.09.2016, 22:58 |
|
Dołączył: 26.09.2012 Posty: 210
|
Takie info jest na drzwiach, jak to prawidłowo odczytać ? 2,2 na 2,6 to będzie na co dzień a drugie 2,0 na 2,2 tor ? Z tego co piszecie najlepiej na tor na rozgrzanej oponie 1,9 max 2,0 na 2,0 max 2,1
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|