Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 3.11.2016, 22:03 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
W 911 tak. W 126p nie wiem. Nie pamietam.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.11.2016, 22:26 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Bluestar napisał(a):
Jerzy napisał(a):
Ma. Ale akurat 911 dzięki takiemu umieszczeniu silnika ma lepsza trakcje niż większość aut, nie tylko Cayman / Boxster. Skuteczność hamowania też nie do pobicia. Zbalansowany rozkład masy zapewnia lepszy handling ale niekoniecznie trakcję.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Chcesz powiedzieć że silnik z tyłu zapewnia lepszą trakcję niż silnik umieszczony centralnie?

Tak zapewnia lepszą trakcję chociażby przy przyśpieszaniu, ruszaniu, wychodzeniu z zakrętów. Teoretycznie powinien być problem z wchodzeniem w zakręty ale jakoś sobie z tym 911 radzi. I moim zdaniem lepiej niż wymienieni bracia. Dzięki dociążeniu tylnej osi równiez podczas hamowania masz lepszą trakcję i wynikającą z tego lepszą efektywność tego manewru.
W Caymanie rozkład masy (czy teroretycznie w 911 z centralnym silnikiem ) zapewnia lepszą stabliność auta przy przechodzeniu z zakrętu w zakręt ale to nie oznacza lepszej trakcji. Przekonaj mnie, że jest inaczej.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 1:26 

Dołączył: 17.04.2011
Posty: 305
Spróbuj sobie wyłączyć wszystkie elektroniczne kagańce i zobaczysz jaka jest trakcja w aucie z silnikiem umieszczonym za tylną osią.
Tak owszem lepsza przy ruszaniu ale trakcja to nie tylko jazda na wprost.
Inżynierowie Porsche od ponad 50lat walczą z podsterownością na wejściu i nadsterownością na wyjściu z zakrętu i napisano o tym niezliczoną ilość materiału.
Jeśli tylko auto nie ma jakiegoś zaburzonego rozkładu masy to auto z centralnie umieszczonym silnikiem podczas jazdy w zakrętach z definicji ma lepszą trakcję niż auto z silnikiem umieszczonym tak daleko z tyłu jak w 911. Oczywiście współczesna elektronika niweluje i tłumi większość efektów ubocznych ale na sucho fizyka robi swoje.

Jak myślisz dlaczego w aucie typu RSR kierunek zmian położenia silnika jest z tyłu do środka. Znudził im się tak daleko z tyłu czy też może próbują poprawić ogólnie pojętą trakcję auta?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 1:33 

Dołączył: 6.03.2011
Posty: 110
Z tego co wiem to silnik przesuwają do środka żeby mieć miejsce na większy dyfuzor. Są to chyba wymogi nowej klasy GT. ( GTE ? )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 9:06 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
W uproszczeniu trakcja to przyczepność a wy to ciagle donosicie sie do rozkładu masy i stabilności. Jasne ze łatwiej kierować autem stabilnym. Ale nie piszcie ze Cayman ma lepsza trakcje od 911. Mylicie pojęcia. 911 ma super trakcję i mocno nie super stabilność i dlatego wymaga większych umiejętności żeby jechać szybko.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 15:17 

Dołączył: 10.02.2013
Posty: 28
Jerzy napisał(a):
W uproszczeniu trakcja to przyczepność a wy to ciagle donosicie sie do rozkładu masy i stabilności. Jasne ze łatwiej kierować autem stabilnym. Ale nie piszcie ze Cayman ma lepsza trakcje od 911. Mylicie pojęcia. 911 ma super trakcję i mocno nie super stabilność i dlatego wymaga większych umiejętności żeby jechać szybko.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Jasne że Cayman ma gorszą trakcję, bo ma dużo gorsze zawieszenie, dużo gorsze hamulce. I tu jest właśnie to o czym pisałem wcześniej, głównie z tego powodu Cayman i Boxster nie dostają mocniejszych silników, lepszego zawieszenia i hamulców, bo spadłaby sprzedaż Carrery.
Myślę że usytuowanie silnika w 918ce zamknie tę dyskusje :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 16:46 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Trakcję (jeśli mamy na myśli przyczepność przy ruszaniu oraz skuteczność hamowania) 991 ma lepszą. Natomiast Cayman lepiej radzi sobie w zakrętach (ma lepszy rozklad masy tj.jest mniej nadsterowny).

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Dawne 911 (bez rozbudowanej elektroniki) są nie bez przyczyny nazywane "młot" albo "producent wdów"...

Nikt już nie pcha silnika za tylną oś, a i ten w 911 coraz bardziej zmierza do... środka (może kiedyś w końcu wskoczy przed tylną oś) :D




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 22:47 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
rafie napisał(a):
Dawne 911 (bez rozbudowanej elektroniki) są nie bez przyczyny nazywane "młot" albo "producent wdów"...

Nikt już nie pcha silnika za tylną oś, a i ten w 911 coraz bardziej zmierza do... środka (może kiedyś w końcu wskoczy przed tylną oś) :D


Widow maker to była nazwa 996 GT2. I łatwo sobie wyobrazić dlaczego. :twisted:

Od kilkudziesięciu lat nikt nie pcha silnika za tylną oś oprócz 911. Przedostatni Mohikanin to 126.
Jednak jakiś sens w tym jest bo z cywilnych aut na torze trudno dorównać 911.
Ferrari czy Lambo musi zbroić się na potęgę, żeby lepiej jechać a i tak nie jedzie szybciej od najwyższych modeli 911.
I pewnie dlatego jesteśmy na tym forum.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
Jerzy napisał(a):
(...)
Od kilkudziesięciu lat nikt nie pcha silnika za tylną oś oprócz 911. Przedostatni Mohikanin to 126.
Jednak jakiś sens w tym jest bo z cywilnych aut na torze trudno dorównać 911.
Ferrari czy Lambo musi zbroić się na potęgę, żeby lepiej jechać a i tak nie jedzie szybciej od najwyższych modeli 911.
I pewnie dlatego jesteśmy na tym forum.


A ja jednak myślę, że to raczej wynik "tradycji konstrukcji"... Ciekawe czy Porsche projektując od nowa samochód w klasie 911 i nie mając za plecami tradycji tej konstrukcji, wsadziłoby ponownie silnik za tylną oś ??? :wink:




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 23:42 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Nie wsadziłoby. Tyle, że wtedy nie bylibyśmy na tym forum :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.11.2016, 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 18.01.2012
Posty: 1647
Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
e tam, dlaczego ? Ja bym nie pogardził 911 z silnikiem za fotelami - w sumie takiego mam, nazywa się Boxster :D
Czegoś z silnikiem za przednią osią też bym spróbował - to się tu nazwya transaxle i można spotkać w 944S :D




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2016, 0:14 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Wszystko prawda ale legenda i wielki postęp tej marki został zbudowany od 911 (901). I stąd mamy wszystkie inne modele.
I coś w tym jest jednak, bo mimo fajnych transaxli to jednak już ich nie produkują a marka dalej kusi.
Na moim etapie świadomości, chyba najbardziej by mnie cieszyło nowe 928. Może być hybryda albo elektryk + 600 KM, tylna oś skrętna, wygoda i mój syn obok, bajery w kokpicie itd.
Tyle, że to się będzie nazywać e-mission i obawiam się, że raczej będzie w lidze 918.
Podjechałbym sobie na tor Poznań, podpiął pod gniazdko, wypił herbatkę, pogadał... a potem poniżej 1,40, do hotelu, pod gniazdko i zabawa.
Trochę - albo bardzo - brakowało by mi dźwięku ale to się da dorobić.... Eee jednak wolę moją 911!




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 5.11.2016, 4:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Jerzy napisał(a):

Widow maker to była nazwa 996 GT2. I łatwo sobie wyobrazić dlaczego. :twisted:.

"Widowmaker" to 930 Turbo na dlugo, dlugo przed 996 GT2


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum