Autor |
Wiadomość |
Jerzy
|
Napisane: 3.11.2016, 22:03 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
W 911 tak. W 126p nie wiem. Nie pamietam.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 3.11.2016, 22:26 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Bluestar napisał(a): Jerzy napisał(a): Ma. Ale akurat 911 dzięki takiemu umieszczeniu silnika ma lepsza trakcje niż większość aut, nie tylko Cayman / Boxster. Skuteczność hamowania też nie do pobicia. Zbalansowany rozkład masy zapewnia lepszy handling ale niekoniecznie trakcję.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Chcesz powiedzieć że silnik z tyłu zapewnia lepszą trakcję niż silnik umieszczony centralnie? Tak zapewnia lepszą trakcję chociażby przy przyśpieszaniu, ruszaniu, wychodzeniu z zakrętów. Teoretycznie powinien być problem z wchodzeniem w zakręty ale jakoś sobie z tym 911 radzi. I moim zdaniem lepiej niż wymienieni bracia. Dzięki dociążeniu tylnej osi równiez podczas hamowania masz lepszą trakcję i wynikającą z tego lepszą efektywność tego manewru. W Caymanie rozkład masy (czy teroretycznie w 911 z centralnym silnikiem ) zapewnia lepszą stabliność auta przy przechodzeniu z zakrętu w zakręt ale to nie oznacza lepszej trakcji. Przekonaj mnie, że jest inaczej.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Lamer
|
Napisane: 4.11.2016, 1:26 |
|
Dołączył: 17.04.2011 Posty: 305
|
Spróbuj sobie wyłączyć wszystkie elektroniczne kagańce i zobaczysz jaka jest trakcja w aucie z silnikiem umieszczonym za tylną osią. Tak owszem lepsza przy ruszaniu ale trakcja to nie tylko jazda na wprost. Inżynierowie Porsche od ponad 50lat walczą z podsterownością na wejściu i nadsterownością na wyjściu z zakrętu i napisano o tym niezliczoną ilość materiału. Jeśli tylko auto nie ma jakiegoś zaburzonego rozkładu masy to auto z centralnie umieszczonym silnikiem podczas jazdy w zakrętach z definicji ma lepszą trakcję niż auto z silnikiem umieszczonym tak daleko z tyłu jak w 911. Oczywiście współczesna elektronika niweluje i tłumi większość efektów ubocznych ale na sucho fizyka robi swoje.
Jak myślisz dlaczego w aucie typu RSR kierunek zmian położenia silnika jest z tyłu do środka. Znudził im się tak daleko z tyłu czy też może próbują poprawić ogólnie pojętą trakcję auta?
|
|
Góra |
|
Raihkim
|
Napisane: 4.11.2016, 1:33 |
|
Dołączył: 6.03.2011 Posty: 110
|
Z tego co wiem to silnik przesuwają do środka żeby mieć miejsce na większy dyfuzor. Są to chyba wymogi nowej klasy GT. ( GTE ? )
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 4.11.2016, 9:06 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
W uproszczeniu trakcja to przyczepność a wy to ciagle donosicie sie do rozkładu masy i stabilności. Jasne ze łatwiej kierować autem stabilnym. Ale nie piszcie ze Cayman ma lepsza trakcje od 911. Mylicie pojęcia. 911 ma super trakcję i mocno nie super stabilność i dlatego wymaga większych umiejętności żeby jechać szybko.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
Bluestar
|
Napisane: 4.11.2016, 15:17 |
|
Dołączył: 10.02.2013 Posty: 28
|
Jerzy napisał(a): W uproszczeniu trakcja to przyczepność a wy to ciagle donosicie sie do rozkładu masy i stabilności. Jasne ze łatwiej kierować autem stabilnym. Ale nie piszcie ze Cayman ma lepsza trakcje od 911. Mylicie pojęcia. 911 ma super trakcję i mocno nie super stabilność i dlatego wymaga większych umiejętności żeby jechać szybko.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Jasne że Cayman ma gorszą trakcję, bo ma dużo gorsze zawieszenie, dużo gorsze hamulce. I tu jest właśnie to o czym pisałem wcześniej, głównie z tego powodu Cayman i Boxster nie dostają mocniejszych silników, lepszego zawieszenia i hamulców, bo spadłaby sprzedaż Carrery. Myślę że usytuowanie silnika w 918ce zamknie tę dyskusje
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 4.11.2016, 16:46 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Trakcję (jeśli mamy na myśli przyczepność przy ruszaniu oraz skuteczność hamowania) 991 ma lepszą. Natomiast Cayman lepiej radzi sobie w zakrętach (ma lepszy rozklad masy tj.jest mniej nadsterowny).
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 4.11.2016, 18:10 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Dawne 911 (bez rozbudowanej elektroniki) są nie bez przyczyny nazywane "młot" albo "producent wdów"... Nikt już nie pcha silnika za tylną oś, a i ten w 911 coraz bardziej zmierza do... środka (może kiedyś w końcu wskoczy przed tylną oś)
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 4.11.2016, 22:47 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
rafie napisał(a): Dawne 911 (bez rozbudowanej elektroniki) są nie bez przyczyny nazywane "młot" albo "producent wdów"... Nikt już nie pcha silnika za tylną oś, a i ten w 911 coraz bardziej zmierza do... środka (może kiedyś w końcu wskoczy przed tylną oś) Widow maker to była nazwa 996 GT2. I łatwo sobie wyobrazić dlaczego. Od kilkudziesięciu lat nikt nie pcha silnika za tylną oś oprócz 911. Przedostatni Mohikanin to 126. Jednak jakiś sens w tym jest bo z cywilnych aut na torze trudno dorównać 911. Ferrari czy Lambo musi zbroić się na potęgę, żeby lepiej jechać a i tak nie jedzie szybciej od najwyższych modeli 911. I pewnie dlatego jesteśmy na tym forum.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 4.11.2016, 23:39 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
Jerzy napisał(a): (...) Od kilkudziesięciu lat nikt nie pcha silnika za tylną oś oprócz 911. Przedostatni Mohikanin to 126. Jednak jakiś sens w tym jest bo z cywilnych aut na torze trudno dorównać 911. Ferrari czy Lambo musi zbroić się na potęgę, żeby lepiej jechać a i tak nie jedzie szybciej od najwyższych modeli 911. I pewnie dlatego jesteśmy na tym forum. A ja jednak myślę, że to raczej wynik "tradycji konstrukcji"... Ciekawe czy Porsche projektując od nowa samochód w klasie 911 i nie mając za plecami tradycji tej konstrukcji, wsadziłoby ponownie silnik za tylną oś ???
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 4.11.2016, 23:42 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Nie wsadziłoby. Tyle, że wtedy nie bylibyśmy na tym forum
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 4.11.2016, 23:45 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
e tam, dlaczego ? Ja bym nie pogardził 911 z silnikiem za fotelami - w sumie takiego mam, nazywa się Boxster Czegoś z silnikiem za przednią osią też bym spróbował - to się tu nazwya transaxle i można spotkać w 944S
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 5.11.2016, 0:14 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Wszystko prawda ale legenda i wielki postęp tej marki został zbudowany od 911 (901). I stąd mamy wszystkie inne modele. I coś w tym jest jednak, bo mimo fajnych transaxli to jednak już ich nie produkują a marka dalej kusi. Na moim etapie świadomości, chyba najbardziej by mnie cieszyło nowe 928. Może być hybryda albo elektryk + 600 KM, tylna oś skrętna, wygoda i mój syn obok, bajery w kokpicie itd. Tyle, że to się będzie nazywać e-mission i obawiam się, że raczej będzie w lidze 918. Podjechałbym sobie na tor Poznań, podpiął pod gniazdko, wypił herbatkę, pogadał... a potem poniżej 1,40, do hotelu, pod gniazdko i zabawa. Trochę - albo bardzo - brakowało by mi dźwięku ale to się da dorobić.... Eee jednak wolę moją 911!
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 5.11.2016, 4:06 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Jerzy napisał(a): Widow maker to była nazwa 996 GT2. I łatwo sobie wyobrazić dlaczego. . "Widowmaker" to 930 Turbo na dlugo, dlugo przed 996 GT2
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|