Autor |
Wiadomość |
Andruszka
|
Napisane: 9.11.2020, 21:59 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
To co pisze Mata, to niestety prawda, szanse na remont to moim zdaniem nawet 60/40. Nie da się w inny sposób skutecznie sprawdzić stanu gładzi, najpewniejsza metoda to endoskop, u mnie trwało to może z 15-20 minut, wystarczyło wykręcić świece. Nawet silniki do remontu z porysowanymi gładziami nie wykazują spadków mocy, czy jakiegoś charakterystycznego odgłosu, czy dymienia. Jak już słychać postukiwania panewek to już lepiej nie jechać nawet kilometra.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 9.11.2020, 22:15 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Andruszka napisał(a): To co pisze Mata, to niestety prawda, szanse na remont to moim zdaniem nawet 60/40. Nie da się w inny sposób skutecznie sprawdzić stanu gładzi, najpewniejsza metoda to endoskop, u mnie trwało to może z 15-20 minut, wystarczyło wykręcić świece. Nawet silniki do remontu z porysowanymi gładziami nie wykazują spadków mocy, czy jakiegoś charakterystycznego odgłosu, czy dymienia. Jak już słychać postukiwania panewek to już lepiej nie jechać nawet kilometra. Wykręcili ci świece bez demontażu zderzaka i wydechów? Jadę zaraz na serwis olejowy z wymianą świec. Za samą robociznę powiedzieli mi 4tys.Podobno tyle zabawy z tymi świecami.
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 9.11.2020, 22:57 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Duke napisał(a): Cena z kosmosu za nie-Turbo 996. Co do 944, pojawiło się fajne Turbo S na grupie FB Porsche 944 Poland. I do tego w rozsądnej cenie jak za Turbo S
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 9.11.2020, 23:15 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
Ojej... ryzyko jest naprawdę wysokie. Dzięki za info.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 9.11.2020, 23:39 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
mata70 napisał(a): Duke napisał(a): Cena z kosmosu za nie-Turbo 996. Co do 944, pojawiło się fajne Turbo S na grupie FB Porsche 944 Poland. I do tego w rozsądnej cenie jak za Turbo S +1, co prawda od razu widzę 3 rzeczy, które bez pytania bym robił od razu po zakupie, ale warto się targować, właściwa wersja, właściwa skrzynia, tylko sport sitze brak, dobry materiał na super auto.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 10.11.2020, 1:11 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Arekk napisał(a): Za samą robociznę powiedzieli mi 4tys.Podobno tyle zabawy z tymi świecami. Cena za usługę kosmiczna. W turbo jest większy problem z dostępem, w wolnossaku mniejszy - ale ceny u specjalistów poza ASO są kilkakrotnie niższe...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 10.11.2020, 1:14 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 10.11.2020, 13:36 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
No skubany umie jechać widać w paru momentach jak ostro walczył z przyczepnością ale przy wyprzedzaniu tej białej 911 myślałem, że się nie wyrobi przed skrętem :O , tor suchy i pewnie na semi jak nie na pełnych zapieprzał.
_________________
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 10.11.2020, 14:32 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
Duke napisał(a): Partyro, może to Cię przekona: https://www.youtube.com/watch?v=_85099hlExA Turbo S fajniejsze od 996(pewnie mi się oberwie). Argument ostateczny "ale to nie 911" . Po mimo tego, ze jest masa aut, która prowadzi się fajniej to jednak zawsze warto odhaczyć to marzenie
|
|
Góra |
|
Andruszka
|
Napisane: 10.11.2020, 14:39 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
Arekk napisał(a): Andruszka napisał(a): To co pisze Mata, to niestety prawda, szanse na remont to moim zdaniem nawet 60/40. Nie da się w inny sposób skutecznie sprawdzić stanu gładzi, najpewniejsza metoda to endoskop, u mnie trwało to może z 15-20 minut, wystarczyło wykręcić świece. Nawet silniki do remontu z porysowanymi gładziami nie wykazują spadków mocy, czy jakiegoś charakterystycznego odgłosu, czy dymienia. Jak już słychać postukiwania panewek to już lepiej nie jechać nawet kilometra. Wykręcili ci świece bez demontażu zderzaka i wydechów? Jadę zaraz na serwis olejowy z wymianą świec. Za samą robociznę powiedzieli mi 4tys.Podobno tyle zabawy z tymi świecami. Pisałem o 996, ale i 997 nie kojarzę by zdejmowali wydechy i zderzak, przy wykrecaniu świec, na pewno zdejmowali puszkę filtra i chyba tyle.
_________________
Andrzej 911
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 10.11.2020, 15:45 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
MDU napisał(a): Duke napisał(a): Partyro, może to Cię przekona: https://www.youtube.com/watch?v=_85099hlExA Turbo S fajniejsze od 996(pewnie mi się oberwie). Argument ostateczny "ale to nie 911" . Po mimo tego, ze jest masa aut, która prowadzi się fajniej to jednak zawsze warto odhaczyć to marzenie Niby tak, ale 996.1-997.1(podobają mi się te auta!) to dla kogoś o mocnych nerwach, albo kogoś kto nie musi się przejmować silnikiem, bo $ to nie problem, albo kupił auto tanio, albo w pakiecie z dodatkowym silnikiem w promocji, albo Michał właśnie zmienił silnik : D ja słyszę każdy szczegół w aucie i posiwiałbym znacznie szybciej z nerwów. Warunkowo z nie GT/Turbo, jest 996 X51 ze znacznie poprawionym silnikiem.
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 10.11.2020, 23:00 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
Którą wersję 911 polecacie biorąc pod uwagę bezawaryjność? Czytałem gdzieś, że w przypadku 997.1 to najlepsze są wersje S 3.8 od 2007 roku. Czy to prawda? Pierwsze wersje 997 to podobno mają te same problemy co w 996.
W przypadku 944 to czytałem, ze S2 jest najlepsza. Turbo wymaga większej uwagi i nakładów. Koszty utrzymania/serwisowania S2 w porównaniu do standardowej wersji są duże większe?
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.11.2020, 0:57 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Duke napisał(a): Niby tak, ale 996.1-997.1(podobają mi się te auta!) to dla kogoś o mocnych nerwach, albo kogoś kto nie musi się przejmować silnikiem, bo $ to nie problem, albo kupił auto tanio, albo w pakiecie z dodatkowym silnikiem w promocji, albo Michał właśnie zmienił silnik : D ja słyszę każdy szczegół w aucie i posiwiałbym znacznie szybciej z nerwów. Warunkowo z nie GT/Turbo, jest 996 X51 ze znacznie poprawionym silnikiem. Ludzie opamiętajcie się ! Czy to jest forum malkontentów-kalkulatorów z endoskopem w ręku ? Zobaczcie ile 911, 944, jeżdzi, jeżdzi, jeżdzi. Sprawdzisz endoskopem...będzie ryska, a może dwie ryski....ile rysek dyskwalifikuje silnik, który pracuje bez zarzutu ? A w wiatrakach co ? Nie ma tego ? Bo o nich to nie wspominacie. Nikasil inny ? Spodziewam się - tak piszcie, piszcie- wywodów na temat, ile rysek na gładzi itd. Ilu z Was oglądało endoskopem gładzie w celach decyzyjnych? Na pewno kilku z nas ma w tym doświadczenie, ale spytam..ile rysek na gładzi dyskwalifikuje ? No jasne...ma ich nie być....w starym samochodzie, tak ? Ile można znalezć powodów, żeby nie kupić Porsche, 911-tki, którą się wymarzyło, uwielbia i która znalazła się w zasięgu możliwości finansowych ? (może zbyt ciasnych na decyzję?)
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Ogest
|
Napisane: 11.11.2020, 1:11 |
|
Dołączył: 9.09.2012 Posty: 164
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 11.11.2020, 15:44 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
pdmobil napisał(a): Duke napisał(a): Niby tak, ale 996.1-997.1(podobają mi się te auta!) to dla kogoś o mocnych nerwach, albo kogoś kto nie musi się przejmować silnikiem, bo $ to nie problem, albo kupił auto tanio, albo w pakiecie z dodatkowym silnikiem w promocji, albo Michał właśnie zmienił silnik : D ja słyszę każdy szczegół w aucie i posiwiałbym znacznie szybciej z nerwów. Warunkowo z nie GT/Turbo, jest 996 X51 ze znacznie poprawionym silnikiem. Ludzie opamiętajcie się ! Czy to jest forum malkontentów-kalkulatorów z endoskopem w ręku ? Zobaczcie ile 911, 944, jeżdzi, jeżdzi, jeżdzi. Sprawdzisz endoskopem...będzie ryska, a może dwie ryski....ile rysek dyskwalifikuje silnik, który pracuje bez zarzutu ? A w wiatrakach co ? Nie ma tego ? Bo o nich to nie wspominacie. Nikasil inny ? Spodziewam się - tak piszcie, piszcie- wywodów na temat, ile rysek na gładzi itd. Ilu z Was oglądało endoskopem gładzie w celach decyzyjnych? Na pewno kilku z nas ma w tym doświadczenie, ale spytam..ile rysek na gładzi dyskwalifikuje ? No jasne...ma ich nie być....w starym samochodzie, tak ? Ile można znalezć powodów, żeby nie kupić Porsche, 911-tki, którą się wymarzyło, uwielbia i która znalazła się w zasięgu możliwości finansowych ? (może zbyt ciasnych na decyzję?) Mam dokładnie takie samo zdanie, powodzenia w poszukiwaniach 996 bez najmniejszej rysy na gładziach, kupiłem dwie 911, jedną 997.1 S i 996 4S, odważnie, bez sprawdzenia, w obu po zakupie przy okazji wymiany świec sprawdziłem gładzie i są ok, chociaż nie są nowe, fakt może to niskie przebiegi tych samochodów pomogły we właściwym stanie silników i cieszę się nimi cały czas.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 11.11.2020, 15:51 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Podobnie kupiłem w ciemno 944, 928 i też jeżdżą i cieszą, żaden z moich samochodów nie był okazją cenową, może tutaj pies jest pogrzebany?
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 11.11.2020, 16:34 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 307
|
pdmobil napisał(a): Duke napisał(a): Niby tak, ale 996.1-997.1(podobają mi się te auta!) to dla kogoś o mocnych nerwach, albo kogoś kto nie musi się przejmować silnikiem, bo $ to nie problem, albo kupił auto tanio, albo w pakiecie z dodatkowym silnikiem w promocji, albo Michał właśnie zmienił silnik : D ja słyszę każdy szczegół w aucie i posiwiałbym znacznie szybciej z nerwów. Warunkowo z nie GT/Turbo, jest 996 X51 ze znacznie poprawionym silnikiem. Ludzie opamiętajcie się ! Czy to jest forum malkontentów-kalkulatorów z endoskopem w ręku ? Zobaczcie ile 911, 944, jeżdzi, jeżdzi, jeżdzi. Sprawdzisz endoskopem...będzie ryska, a może dwie ryski....ile rysek dyskwalifikuje silnik, który pracuje bez zarzutu ? A w wiatrakach co ? Nie ma tego ? Bo o nich to nie wspominacie. Nikasil inny ? Spodziewam się - tak piszcie, piszcie- wywodów na temat, ile rysek na gładzi itd. Ilu z Was oglądało endoskopem gładzie w celach decyzyjnych? Na pewno kilku z nas ma w tym doświadczenie, ale spytam..ile rysek na gładzi dyskwalifikuje ? No jasne...ma ich nie być....w starym samochodzie, tak ? Ile można znalezć powodów, żeby nie kupić Porsche, 911-tki, którą się wymarzyło, uwielbia i która znalazła się w zasięgu możliwości finansowych ? (może zbyt ciasnych na decyzję?) No właśnie, zgadzam się z Tobą w 100 %, czasami jak się czyta niektóre komentarze to okazuje się iż 911 to mega kiepskie auto. Oczywiście uważam że jest dokładnie odwrotnie
|
|
Góra |
|
Tobis
|
Napisane: 11.11.2020, 16:45 |
|
Dołączył: 10.12.2019 Posty: 95
|
Każda sroka swój ogonek chwali, ale prawda jest taka że 996 i 997 pierwszej generacji to nie były udane konstrukcje silnikowe. Wystarczy zobaczyć jak daleko idące zmiany konstrukcyjne silnika 997.2 zaszły. Gdyby wszystko było super to produkowali by ten stary silnik do dziś. Jak poczytałem na tym forum posty sprzed... 10lat, to każdy uciekał od tego modelu a teraz jaka to super konstrukcja.
Sprawdzcie czy dalej macie orginalne silniki bo 10lat temu miewały już drugi, trzeci motor,aby jeszcze chwilę pojeździły, aby do sprzedaży. Być może czas działa na ich korzyść, konserwują się i teraz są super.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.11.2020, 20:13 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Tobis napisał(a): Każda sroka swój ogonek chwali, ale prawda jest taka że 996 i 997 pierwszej generacji to nie były udane konstrukcje silnikowe. Wystarczy zobaczyć jak daleko idące zmiany konstrukcyjne silnika 997.2 ...... Dla pełnego obrazu silników, warto oswoić się ze statystyką, że to 5-7% silników padło. A ile z głupoty kierowców ? Ile tych wadliwych konstrukcji jeżdzi ? Nie kupi X, któremu nie spodobają się gładzie, to kupi Y, który pewno pojeżdzi parę lat z bananem na ustach, albo padnie mu silnik, to będzie kombinował. A ile tych niezawodnych, poprawionych konstrukcji też ma porysowane gładzie, przegrzane motory, wypalone uszczelki ? A ile ja robiłem silników, Mezgerów !, z wydartymi gładziami ? Ja nie piszę o silnikach ! Przecież ! Ja piszę o ludziach ! Nie demonizujcie !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|