Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 9.11.2020, 21:59 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
To co pisze Mata, to niestety prawda, szanse na remont to moim zdaniem nawet 60/40. Nie da się w inny sposób skutecznie sprawdzić stanu gładzi, najpewniejsza metoda to endoskop, u mnie trwało to może z 15-20 minut, wystarczyło wykręcić świece. Nawet silniki do remontu z porysowanymi gładziami nie wykazują spadków mocy, czy jakiegoś charakterystycznego odgłosu, czy dymienia. Jak już słychać postukiwania panewek to już lepiej nie jechać nawet kilometra.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2020, 22:15 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
Andruszka napisał(a):
To co pisze Mata, to niestety prawda, szanse na remont to moim zdaniem nawet 60/40. Nie da się w inny sposób skutecznie sprawdzić stanu gładzi, najpewniejsza metoda to endoskop, u mnie trwało to może z 15-20 minut, wystarczyło wykręcić świece. Nawet silniki do remontu z porysowanymi gładziami nie wykazują spadków mocy, czy jakiegoś charakterystycznego odgłosu, czy dymienia. Jak już słychać postukiwania panewek to już lepiej nie jechać nawet kilometra.


Wykręcili ci świece bez demontażu zderzaka i wydechów?
Jadę zaraz na serwis olejowy z wymianą świec. Za samą robociznę powiedzieli mi 4tys.Podobno tyle zabawy z tymi świecami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2020, 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 7.10.2016
Posty: 781
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
Duke napisał(a):
Cena z kosmosu za nie-Turbo 996. Co do 944, pojawiło się fajne Turbo S na grupie FB Porsche 944 Poland.


I do tego w rozsądnej cenie jak za Turbo S




_________________

Mateusz

http://www.pba.pl
http://www.balticlodge.pl
http://www.lidiakalita.pl
http://www.rehasport.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2020, 23:15 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 123
Ojej... ryzyko jest naprawdę wysokie.
Dzięki za info.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.11.2020, 23:39 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
mata70 napisał(a):
Duke napisał(a):
Cena z kosmosu za nie-Turbo 996. Co do 944, pojawiło się fajne Turbo S na grupie FB Porsche 944 Poland.


I do tego w rozsądnej cenie jak za Turbo S


+1, co prawda od razu widzę 3 rzeczy, które bez pytania bym robił od razu po zakupie, ale warto się targować, właściwa wersja, właściwa skrzynia, tylko sport sitze brak, dobry materiał na super auto.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2020, 1:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
Arekk napisał(a):
Za samą robociznę powiedzieli mi 4tys.Podobno tyle zabawy z tymi świecami.


Cena za usługę kosmiczna. W turbo jest większy problem z dostępem, w wolnossaku mniejszy - ale ceny u specjalistów poza ASO są kilkakrotnie niższe...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2020, 1:14 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Partyro, może to Cię przekona: https://www.youtube.com/watch?v=_85099hlExA :D Turbo S fajniejsze od 996(pewnie mi się oberwie).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2020, 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
No skubany umie jechać widać w paru momentach jak ostro walczył z przyczepnością ale przy wyprzedzaniu tej białej 911 myślałem, że się nie wyrobi przed skrętem :O , tor suchy i pewnie na semi jak nie na pełnych zapieprzał.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2020, 14:32 

Dołączył: 30.03.2018
Posty: 175
Duke napisał(a):
Partyro, może to Cię przekona: https://www.youtube.com/watch?v=_85099hlExA :D Turbo S fajniejsze od 996(pewnie mi się oberwie).


Argument ostateczny "ale to nie 911" ;). Po mimo tego, ze jest masa aut, która prowadzi się fajniej to jednak zawsze warto odhaczyć to marzenie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2020, 14:39 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Arekk napisał(a):
Andruszka napisał(a):
To co pisze Mata, to niestety prawda, szanse na remont to moim zdaniem nawet 60/40. Nie da się w inny sposób skutecznie sprawdzić stanu gładzi, najpewniejsza metoda to endoskop, u mnie trwało to może z 15-20 minut, wystarczyło wykręcić świece. Nawet silniki do remontu z porysowanymi gładziami nie wykazują spadków mocy, czy jakiegoś charakterystycznego odgłosu, czy dymienia. Jak już słychać postukiwania panewek to już lepiej nie jechać nawet kilometra.


Wykręcili ci świece bez demontażu zderzaka i wydechów?
Jadę zaraz na serwis olejowy z wymianą świec. Za samą robociznę powiedzieli mi 4tys.Podobno tyle zabawy z tymi świecami.



Pisałem o 996, ale i 997 nie kojarzę by zdejmowali wydechy i zderzak, przy wykrecaniu świec, na pewno zdejmowali puszkę filtra i chyba tyle.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2020, 15:45 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
MDU napisał(a):
Duke napisał(a):
Partyro, może to Cię przekona: https://www.youtube.com/watch?v=_85099hlExA :D Turbo S fajniejsze od 996(pewnie mi się oberwie).


Argument ostateczny "ale to nie 911" ;). Po mimo tego, ze jest masa aut, która prowadzi się fajniej to jednak zawsze warto odhaczyć to marzenie :)


Niby tak, ale 996.1-997.1(podobają mi się te auta!) to dla kogoś o mocnych nerwach, albo kogoś kto nie musi się przejmować silnikiem, bo $ to nie problem, albo kupił auto tanio, albo w pakiecie z dodatkowym silnikiem w promocji, albo Michał właśnie zmienił silnik : D ja słyszę każdy szczegół w aucie i posiwiałbym znacznie szybciej z nerwów. Warunkowo z nie GT/Turbo, jest 996 X51 ze znacznie poprawionym silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.11.2020, 23:00 

Dołączył: 26.10.2020
Posty: 123
Którą wersję 911 polecacie biorąc pod uwagę bezawaryjność?
Czytałem gdzieś, że w przypadku 997.1 to najlepsze są wersje S 3.8 od 2007 roku. Czy to prawda? Pierwsze wersje 997 to podobno mają te same problemy co w 996.

W przypadku 944 to czytałem, ze S2 jest najlepsza. Turbo wymaga większej uwagi i nakładów.
Koszty utrzymania/serwisowania S2 w porównaniu do standardowej wersji są duże większe?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2020, 0:57 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Duke napisał(a):
Niby tak, ale 996.1-997.1(podobają mi się te auta!) to dla kogoś o mocnych nerwach, albo kogoś kto nie musi się przejmować silnikiem, bo $ to nie problem, albo kupił auto tanio, albo w pakiecie z dodatkowym silnikiem w promocji, albo Michał właśnie zmienił silnik : D ja słyszę każdy szczegół w aucie i posiwiałbym znacznie szybciej z nerwów. Warunkowo z nie GT/Turbo, jest 996 X51 ze znacznie poprawionym silnikiem.


Ludzie opamiętajcie się !
Czy to jest forum malkontentów-kalkulatorów z endoskopem w ręku ? Zobaczcie ile 911, 944, jeżdzi, jeżdzi, jeżdzi. Sprawdzisz endoskopem...będzie ryska, a może dwie ryski....ile rysek dyskwalifikuje silnik, który pracuje bez zarzutu ?
A w wiatrakach co ? Nie ma tego ? Bo o nich to nie wspominacie. Nikasil inny ? Spodziewam się - tak piszcie, piszcie- wywodów na temat, ile rysek na gładzi itd. Ilu z Was oglądało endoskopem gładzie w celach decyzyjnych?
Na pewno kilku z nas ma w tym doświadczenie, ale spytam..ile rysek na gładzi dyskwalifikuje ? :wink:
No jasne...ma ich nie być....w starym samochodzie, tak ?
Ile można znalezć powodów, żeby nie kupić Porsche, 911-tki, którą się wymarzyło, uwielbia i która znalazła się w zasięgu możliwości finansowych ? (może zbyt ciasnych na decyzję?)




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2020, 1:11 

Dołączył: 9.09.2012
Posty: 164
Duke napisał(a):
Partyro, może to Cię przekona: https://www.youtube.com/watch?v=_85099hlExA :D Turbo S fajniejsze od 996(pewnie mi się oberwie).
Superowy przejazd, szybkie kontry, aż zachciało mi się pojezdzic 44


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2020, 15:44 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
pdmobil napisał(a):
Duke napisał(a):
Niby tak, ale 996.1-997.1(podobają mi się te auta!) to dla kogoś o mocnych nerwach, albo kogoś kto nie musi się przejmować silnikiem, bo $ to nie problem, albo kupił auto tanio, albo w pakiecie z dodatkowym silnikiem w promocji, albo Michał właśnie zmienił silnik : D ja słyszę każdy szczegół w aucie i posiwiałbym znacznie szybciej z nerwów. Warunkowo z nie GT/Turbo, jest 996 X51 ze znacznie poprawionym silnikiem.


Ludzie opamiętajcie się !
Czy to jest forum malkontentów-kalkulatorów z endoskopem w ręku ? Zobaczcie ile 911, 944, jeżdzi, jeżdzi, jeżdzi. Sprawdzisz endoskopem...będzie ryska, a może dwie ryski....ile rysek dyskwalifikuje silnik, który pracuje bez zarzutu ?
A w wiatrakach co ? Nie ma tego ? Bo o nich to nie wspominacie. Nikasil inny ? Spodziewam się - tak piszcie, piszcie- wywodów na temat, ile rysek na gładzi itd. Ilu z Was oglądało endoskopem gładzie w celach decyzyjnych?
Na pewno kilku z nas ma w tym doświadczenie, ale spytam..ile rysek na gładzi dyskwalifikuje ? :wink:
No jasne...ma ich nie być....w starym samochodzie, tak ?
Ile można znalezć powodów, żeby nie kupić Porsche, 911-tki, którą się wymarzyło, uwielbia i która znalazła się w zasięgu możliwości finansowych ? (może zbyt ciasnych na decyzję?)
Mam dokładnie takie samo zdanie, powodzenia w poszukiwaniach 996 bez najmniejszej rysy na gładziach, kupiłem dwie 911, jedną 997.1 S i 996 4S, odważnie, bez sprawdzenia, w obu po zakupie przy okazji wymiany świec sprawdziłem gładzie i są ok, chociaż nie są nowe, fakt może to niskie przebiegi tych samochodów pomogły we właściwym stanie silników i cieszę się nimi cały czas.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2020, 15:47 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
I mam dylemat, którym dzisiaj, pewnie kiedyś któryś się zepsuje, naprawię i będzie cieszył się dalej. ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2020, 15:51 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Podobnie kupiłem w ciemno 944, 928 i też jeżdżą i cieszą, żaden z moich samochodów nie był okazją cenową, może tutaj pies jest pogrzebany?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2020, 16:34 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 307
pdmobil napisał(a):
Duke napisał(a):
Niby tak, ale 996.1-997.1(podobają mi się te auta!) to dla kogoś o mocnych nerwach, albo kogoś kto nie musi się przejmować silnikiem, bo $ to nie problem, albo kupił auto tanio, albo w pakiecie z dodatkowym silnikiem w promocji, albo Michał właśnie zmienił silnik : D ja słyszę każdy szczegół w aucie i posiwiałbym znacznie szybciej z nerwów. Warunkowo z nie GT/Turbo, jest 996 X51 ze znacznie poprawionym silnikiem.


Ludzie opamiętajcie się !
Czy to jest forum malkontentów-kalkulatorów z endoskopem w ręku ? Zobaczcie ile 911, 944, jeżdzi, jeżdzi, jeżdzi. Sprawdzisz endoskopem...będzie ryska, a może dwie ryski....ile rysek dyskwalifikuje silnik, który pracuje bez zarzutu ?
A w wiatrakach co ? Nie ma tego ? Bo o nich to nie wspominacie. Nikasil inny ? Spodziewam się - tak piszcie, piszcie- wywodów na temat, ile rysek na gładzi itd. Ilu z Was oglądało endoskopem gładzie w celach decyzyjnych?
Na pewno kilku z nas ma w tym doświadczenie, ale spytam..ile rysek na gładzi dyskwalifikuje ? :wink:
No jasne...ma ich nie być....w starym samochodzie, tak ?
Ile można znalezć powodów, żeby nie kupić Porsche, 911-tki, którą się wymarzyło, uwielbia i która znalazła się w zasięgu możliwości finansowych ? (może zbyt ciasnych na decyzję?)
No właśnie, zgadzam się z Tobą w 100 %, czasami jak się czyta niektóre komentarze to okazuje się iż 911 to mega kiepskie auto.
Oczywiście uważam że jest dokładnie odwrotnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2020, 16:45 

Dołączył: 10.12.2019
Posty: 95
Każda sroka swój ogonek chwali, ale prawda jest taka że 996 i 997 pierwszej generacji to nie były udane konstrukcje silnikowe. Wystarczy zobaczyć jak daleko idące zmiany konstrukcyjne silnika 997.2 zaszły. Gdyby wszystko było super to produkowali by ten stary silnik do dziś.
Jak poczytałem na tym forum posty sprzed... 10lat, to każdy uciekał od tego modelu a teraz jaka to super konstrukcja.

Sprawdzcie czy dalej macie orginalne silniki bo 10lat temu miewały już drugi, trzeci motor,aby jeszcze chwilę pojeździły, aby do sprzedaży. Być może czas działa na ich korzyść, konserwują się i teraz są super.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.11.2020, 20:13 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Tobis napisał(a):
Każda sroka swój ogonek chwali, ale prawda jest taka że 996 i 997 pierwszej generacji to nie były udane konstrukcje silnikowe. Wystarczy zobaczyć jak daleko idące zmiany konstrukcyjne silnika 997.2 ......


Dla pełnego obrazu silników, warto oswoić się ze statystyką, że to 5-7% silników padło. A ile z głupoty kierowców ? Ile tych wadliwych konstrukcji jeżdzi ? Nie kupi X, któremu nie spodobają się gładzie, to kupi Y, który pewno pojeżdzi parę lat z bananem na ustach, albo padnie mu silnik, to będzie kombinował. A ile tych niezawodnych, poprawionych konstrukcji też ma porysowane gładzie, przegrzane motory, wypalone uszczelki ? A ile ja robiłem silników, Mezgerów !, z wydartymi gładziami ?
Ja nie piszę o silnikach ! Przecież !
Ja piszę o ludziach !
Nie demonizujcie !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum