Autor |
Wiadomość |
Kubuś72
|
Napisane: 11.11.2020, 21:01 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
|
Góra |
|
Tobis
|
Napisane: 11.11.2020, 21:22 |
|
Dołączył: 10.12.2019 Posty: 95
|
pdmobil napisał(a): Nie demonizujcie ! Jak używasz takiego auta do jeżdzenia po liściach albo do kościoła to pewnie jeszcze długo pojeździ,ale pojedź na trackday gdzie jest naturalne środowisko dla samochodów sportowych lub wystarczy hamownię to wyjdą od razu skutki uboczne tych rysek. Jak wynkia z opisu niektórych, nie było trackdaya z któtego jedna 996 nie wracała na lawecie. Sięgałem swego czasu opini w warsztacie specjalizującym w porsche . Ogólny wniosek nie polecany setki wymian. Dla mnie świadczy to że te silniki są do dupy.Dla kogoś innego super ale odczarować prawdę ciężko.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.11.2020, 22:12 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Czym Tobis jezdzisz na co dzień, a czym na trackdaye ? Tym samym ? Do dupy jest używanie codziennego samochodu sportowego do wyczynu ! Ludzie myślący powinni wiedzieć.....Ikar nie wiedział, to spadł. Bo miał złe skrzydła czy mądrzejszego nie posłuchał ? Myślę,że znaczna większość z nas jeżdzi do pracy, na wycieczki, niektórzy po lasach nawet i po liściach, a ci, którzy jeżdża wyczynowo, kupuję dedykowany do tego sprzęt. Przecież Firma zabrania używania sportowych opon bez homologacji ! Wiem, że silniki z pierwszych serii 996 czy 997 były słabe, ale.... nie demonizujcie ! No dobra, każdy chętny niech sprawdzi endoskopem...koniecznie ! Tylko uwaga - z dobrymi gładziami, na trackdayu można panewkę obrócić, co chyba częściej eliminuje te auta z konkurencji torowej
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.11.2020, 23:09 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Piotrze, myślę że awarii jest znacznie więcej niż 5-7%. Zwłaszcza w 997.1 S. Kiedyś rozmawiałem w ASO na ten temat. Też stwierdzili, że przesadzam, bo oni znają dosłownie 3-4 przypadki. Taka liczba wynika z prostej matematyki - silnik w ASO to jakieś 120k. Podczas gdy „na mieście” da się go naprawić za 1/4 tej sumy
PS. Mi też padł silnik M97.01
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.11.2020, 23:11 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
wit007 napisał(a): Piotrze, myślę że awarii jest znacznie więcej niż 5-7%. Zwłaszcza w 997.1 S. Kiedyś rozmawiałem w ASO na ten temat. Też stwierdzili, że przesadzam, bo oni znają dosłownie 3-4 przypadki. Taka liczba wynika z prostej matematyki - silnik w ASO to jakieś 120k. Podczas gdy „na mieście” da się go naprawić za 1/4 tej sumy
PS. Mi też padł silnik M97.01 Padł w jakich okolicznościach, Witku ? Piszesz o Żółtym ? Jaka była jego historia Ustalmy, każdy silnik przed zakupem trzeba sprawdzić endoskopem, żeby nie wpaść w drogą naprawę. Słówko do Tobisa : Do kościoła mam na piechotę. Do tych bardziej zabytkowych jeżdżę różnymi samochodami, jak przyjdzie wola... ...nigdy w kapeluszu ! A jazdę po liściach, błocie, śniegu czy wodzie ( nie powolną! ) wręcz uwielbiam !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.11.2020, 23:19 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ale po co sprawdzać, jak podobno pada jakiś marny procent? Silnik w żółtym padł na torze. A po rozebraniu okazało się, że był tulejowany na stalowo. Sprawdzałem go endoskopem - były rysy
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 11.11.2020, 23:27 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
wit007 napisał(a): Ale po co sprawdzać, jak podobno pada jakiś marny procent? Silnik w żółtym padł na torze. A po rozebraniu okazało się, że był tulejowany na stalowo. Sprawdzałem go endoskopem - były rysy Sprawdzać, żeby nie dyskutować ... Witku, ale co padło ? Cylindry? Tłoki ? Zatarł się ? (może przez złe wstawione tuleje,po taniości? czy przez rysy ?) Czy panewka, wał ? Pytam nie z przekory czy złośliwości, a z czystej ciekawości. Bo te 996 które ja znam, padnięte na torze, to z powodu wad w smarowaniu, albo w chłodzeniu.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 11.11.2020, 23:42 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Urwała się korba. Pytanie czy przyczyną nie był tłok, który mógł stanąć.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 12.11.2020, 0:16 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Nie.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 12.11.2020, 0:20 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
Daro, chyba z części tego wątku musisz żałożyć nowy 😁. Czy to prawda, że silniki w 996 i 997.1 są do dudy?
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 12.11.2020, 11:54 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
oprocz wersji turbo, tak.
|
|
Góra |
|
Tobis
|
Napisane: 12.11.2020, 12:47 |
|
Dołączył: 10.12.2019 Posty: 95
|
Przecież nikt nie mówi o traktowaniu samochodu wyczynowo a normalny niedzielny wyskok na seryjnych oponach po torze. Mówię, strach jechać na hamownię. Jeśli małe ryski nic nie znaczą to dlaczego odpalenie silnika jak olej spłynie słychać w sąsiadującej ulicy? Kiedyś odpaliłem zimne 996 w komisie. Traktor.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 12.11.2020, 14:15 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
prnit napisał(a): oprocz wersji turbo, tak. GT3 i GT2 też mają pancerne (w porównaniu do "zwykłych" wersji) silniki
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 12.11.2020, 16:08 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 12.11.2020, 16:24 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
partyro napisał(a): Dziękuję Wszystkim za szczere komentarze dotyczące 911. Wracając do 944 to czy znacie może to S2 cabrio? https://www.olx.pl/oferta/porsche-944-s ... G1x9i.htmlGdybym miał wybierać między takim 944 s2 cabrio a 996 to bez zastanowienia brałbym to cabrio.
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 12.11.2020, 17:21 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
partyro napisał(a): Dziękuję Wszystkim za szczere komentarze dotyczące 911. Wracając do 944 to czy znacie może to S2 cabrio? https://www.olx.pl/oferta/porsche-944-s ... G1x9i.htmlJezdziles jakims starszym cabrioletem ? o ile w roadsterach tybu boxster buda jest sztywna o tyle w 944 obawiałbym się, że brak dachu = duzo gorsze prowadzenie/trzeszczace plastiki. Chociaz dla mnie 944 cabrio wyglada mega
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 12.11.2020, 19:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
944 S2 Cabrio to super auto, miałem !!! Podobnie zresztą jak 968 Cabrio, mam. Ale tutaj jakbyś się chciał skusić na ten model to raczej szukaj manuala. Tiptronic znacznie zmienia charakter auta i robi z niego czystego bulwarowca. Oba prowadzą się świetnie, są dużo bardziej komfortowe niż 911 z analogicznego okresu no ale nie są 911, co niektórym może przeszkadzać... Ps. I w moich nic nie skrzypiało/skrzypi i budy też się nie gną 944 S2 Cabrio ma też na sprzedaż Marek Półtorak w Warszawie (Marek356), srebrne z szarym środkiem, amerykańskie, oczywiście w manualu (szczerze mówiąc to nie widziałem nigdy S2 w automacie, chyba nie było...)
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
mata70
|
Napisane: 12.11.2020, 22:31 |
|
Dołączył: 7.10.2016 Posty: 781 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 490
|
partyro napisał(a): Dziękuję Wszystkim za szczere komentarze dotyczące 911. Wracając do 944 to czy znacie może to S2 cabrio? https://www.olx.pl/oferta/porsche-944-s ... G1x9i.htmlTego nie znam, ale jako właściciel S2 w cabrio polecam kierunek. Super auto, można pośmigać, rewelacyjne prowadzenie, wyprodukowali tego niewiele, jak nie jest zajechane to nic nie trzeszczy. Musisz tylko lubić trzymać auto na wysokich obrotach wtedy jest mega frajda z jazdy. Osobiście szukałbymm wersji ROW że względów wizualnych. Marka auto o którym wspominał Michał godne uwagi ale US, natomiast z tego co pamiętam zdecydowanie niższy przebieg niż to z linka.
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 13.11.2020, 16:35 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
Mata napisał(a): Oba prowadzą się świetnie, są dużo bardziej komfortowe niż 911 z analogicznego okresu no ale nie są 911, co niektórym może przeszkadzać... Ps. I w moich nic nie skrzypiało/skrzypi i budy też się nie gną Serio ? Ja zawsze boje sie tego w starych cabrio bo bywa roznie, ehhh w takim razie chyba sam będę musiał zagłębić temat 944 bo te auta naprawdę wyglądają genialnie bez dachu
|
|
Góra |
|
DW
|
Napisane: 13.11.2020, 17:24 |
|
Dołączył: 22.01.2013 Posty: 544 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
|
Uważam że najlepsze cabrio to takie, które zostało zaprojektowane jako cabrio a nie nadwozie zamknięte i robimy kolejną wersję ucinając dach i dokładając wzmocnienia. Ale miałem okazję poprowadzić i 944 i 968 w wersji cabrio w dobrym stanie i rzeczywiście są sztywne, bez trzeszczeń i skrzypień w czasie jazdy i tej ,,galarety" nadwozia charakterystycznej dla wielu kabrioletów zrobionych z zamkniętych nadwozi.
_________________
Boxster S 981 '12 928 S2 ’ 86 Było 928 S4’ 90
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|