Autor |
Wiadomość |
partyro
|
Napisane: 13.11.2020, 18:15 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
A gdzie znajdę auto Marka, o którym wspominacie? Próbowałem napisać do Marek356 ale dostałem info, że osoby nie ma na forum.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 13.11.2020, 18:36 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Niech pan do nich dzwoni - cytując klasyka
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 15.11.2020, 10:22 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
Hej. I tak patrząc na 944 doszedłem do ceny ok 80tys PLN (S2 cabrio). Ten poziom pozwala już na 911 996. Wczoraj rozmawiałem z właścicielem tego egzemplarza: https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... Dsvxt.htmlWłaściciel przez ostatnie 3 lata sporo rzeczy w nim powymieniał. Endoskopem sprawdzał silnik przed zakupem. Było ok. Niestety miał tez drobna stłuczkę (dostałem zdjęcia tuż po)- wymieniony błotnik przód, zderzak, lampa i tylne nadkole miało wgniotkę, którą udało się wyprostować. Co sądzicie o tym 996? Czy cena nie jest zbyt niska jak na 911?
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 15.11.2020, 17:57 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Widać, że nie jest to ideal. Na pierwszy rzut oka cena wydaje się adekwatna do stanu natomiast co do tego stanu to: 1. Czy przebieg jest jakos udokumentowany? Wiadomo, że wiele zależy od tego jak ktoś o auto dbał ale fotel kierowcy wygląda rownie dobrze na 300 000 kilometrów. 2. Wersja to golas - plastikowa deska, brak xenonów, prawdopodobnie brak ESP (nie widzę dobrze na zdjęciu), schowki na kasety a nie płyty CD. Kolor najbardziej pospolity jak i z zewnątrz tak i wewnątrz. 3. Auto jak piszesz jest powypadkowe- pytanie czy nie zostały uszkodzone inne elementy jak wanna czy zawieszenie. 4. Pytanie ile rzeczy trzeba na start zrobić?
Jak Ci się auto podoba (a tak czytam Twój post:) ) i idzie uprawdopdobnic przebieg to moim zdaniem warto zrobić przegląd przedzkupowy w sensownym warsztacie (wyklarują się punkty 3 i 4 i być może będziesz mieć lepsze rozeznanie co do punktu 1).
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 15.11.2020, 20:45 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Zacznij od Auto Dusza. Skoro sprzedający pisze, że tam serwisował auto to powinni je tam znać i może coś Ci o tym aucie powiedzą
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 3.12.2020, 23:18 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 4.12.2020, 2:26 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
partyro napisał(a): Czy ktoś z Was zna to auto: https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-9 ... Bl8JV.htmlPrezentuje się naprawdę dobrze. Jakie są Wasze doświadczenia ze skrzynią tiptronik? W sieci są naprawdę skrajne opinie. Czy skrzynia automatyczna pasuje do auta sportowego? PozdRo Wybór skrzyni to indywidualna sprawa, dla mnie automat skreśla auto jeżeli był manual w ofercie i nie chodzi o to czy jest szybki czy nie. Są osoby, które go preferują, kup jak czujesz, tylko tak będziesz zadowolony.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 4.12.2020, 8:41 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Pytanie do czego to auto ? Albo inaczej jakie masz oczekiwania. Jeśli auto ma być do ścigania się po torze albo sprintu z pod świateł to automat odpada. Podobnie jak będziesz probowal jego prace porównywać do współczesnych automatów ZF czy automatycznych skrzyń dwusprzeglowyh - ten automat to konstrukcja z polowy la 90.
Natomiast moim zdaniem do 996 pasuje. Auto nadal jest szybkie i daje dużą przyjemność z jazdy.
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 7.12.2020, 16:37 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
Hej,
Auto miałoby służyć do cieszenia się z jazdy. Głównie miasto (mieszkam w Warszawie), obrzeża i ekspresówka po kraju. Nie planuje pojawić się na torze. Ale nie wykluczam dynamicznego startu spod świateł. Pytanie czy tip nie tłumi potencjału 300KM silnika? Czy tiptronic w trybie manual daje radę? Tak czy inaczej będę musiał to zweryfikować organoleptycznie.
PozdRo
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 7.12.2020, 22:45 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
partyro napisał(a): Hej,
Auto miałoby służyć do cieszenia się z jazdy. Głównie miasto (mieszkam w Warszawie), obrzeża i ekspresówka po kraju. Nie planuje pojawić się na torze. Ale nie wykluczam dynamicznego startu spod świateł. Pytanie czy tip nie tłumi potencjału 300KM silnika? Czy tiptronic w trybie manual daje radę? Tak czy inaczej będę musiał to zweryfikować organoleptycznie.
PozdRo Musisz sam sprawdzic. Jak kupowalem mojego to tez ogladalem i jezdzilem tiptronikuem. Dla mnie totalna kastracja tego auta, a na tory nie jezdze. Cala frajda w nim to miec kontrole nad obrotami. Inni znow twierdzą ze tip jest spoko. Jak sam nie ocenisz to nie bedziesz wiedzial.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 7.12.2020, 22:54 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Przejedź się tipem i manualem, będziesz wiedziałem Jak kupisz manuala i nie będziesz się chciał pożegnać ze swoim kolanem, to zrób na początek sprzęgło i wymień sprężynę pomocniczą pod pedałem sprzęgła. Inaczej każdy korek będzie męczarnią...
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Tokyogarage
|
Napisane: 7.12.2020, 23:36 |
|
Dołączył: 26.09.2020 Posty: 37
|
Każda klasyczna skrzynia automatyczna troszkę obniża osiągi, ale omówmy sie: są to ułamki sekund. Ja myślę. że trzeba ustalić priorytety przy zakupie. Jeżeli sa nimi sport i osiągi to manual, jeżeli stan auta, to lepiej znaleźć ładny, zadbany egzemplarz i nie zwracać uwagi jaka jest skrzynia. Z perspektywy użytkownika tiptronika muszę przyznać, że bardzo ładnie zmienia biegi (do tej pory uznawałem automaty tylko w lexusie), ale jeżeli chodzi o czas zmiany biegów to dwusprzęgłówka to to nie jest. Bardzo cenię sobie to, że nie muszę się zastanawiać w jakim stanie jest sprzęgło i kiedy będzie je trzeba wymienić. Lubię także ten spokój i płynność w trakcie jazdy. Raczej nie ścigam się od świateł do świateł, ale jak już coś to i tak inne auta zostają w tyle (nie wiem, może z szacunku do 911
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 8.12.2020, 3:06 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2068 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Hmm, wątek o 944, a dyskusja o automacie w 996. Tak więc wracając do meritum sprawy. Moim 944 2.5 automat (3 biegi) zrobiłem w tym sezonie jakieś 1600-1700 mil (auto jest z USA). Cóż, nie jest to demon przyspieszenia, ale jako daily car do miasta i na autostradę jest jak znalazł. Jak będziesz kiedyś chciał się przekonać jaka jest różnica między manaulem, a starym automatem to zapraszam
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 8.12.2020, 23:30 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
Adam teraz już tylko myślę o 911. Jak wszystko dobrze pójdzie to będzie to 996. W piątek planuje obejrzeć 996 w manualu i tiptronicu. Nie rozważałem wcześniej automatu, ale w moim budżecie bezwypadkowe, zadbane i z historią serwisową to chyba jedyna opcja. Ale muszę jeszcze sprawdzić czy auto z tip jeździ...
PozdRo
|
|
Góra |
|
bary
|
Napisane: 9.12.2020, 23:49 |
|
Dołączył: 3.05.2011 Posty: 1351
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 10.12.2020, 11:22 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
To 996 jest całe malowane i nie ma żadnej historii serwisowej. W tej cenie to jestem przekonany, że ma przeszłość wypadkową.
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 17.12.2020, 14:26 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 17.12.2020, 14:36 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Moim zdaniem tak. Tulejowanie jest najtańszym i najbardziej zawodnym sposobem naprawy (widziałem przypadki, że dla oszczędności ktoś robił np. 1 czy 2 cylindry a resztę zostawiał). Pytanie gdzie to bylo robione ? Czy są faktury i na jaka kwotę?
Porzadny remont silnika (czy to w technologii zgodnej/zbliżonej do seryjnie zastosowanej czy tez pójście w kierunku tulei plus zakucie silnika) to koszt rzędy 30-40 tys. PLN (z wymiana panewek i innych rzeczy które trzeba = warto zrobić przy okazji). Nikt rozsądny dla auto na sprzedaż tak nie zrobi czy tez po zrobieniu nie będzie chciał szybko sprzedawać (pytanie ile przebiegu zrobione od tego remontu ?)
|
|
Góra |
|
partyro
|
Napisane: 17.12.2020, 14:47 |
|
Dołączył: 26.10.2020 Posty: 123
|
Właściciel wspomniał o kwocie ok 30 tys w profesjonalnym serwisie zajmującym się Porsche. Ma faktury do wglądu i podaje numer do mechanika, który może udzielić więcej informacji. Naprawa była robiona ok 2 lat temu, była gwarancja. Przebieg od tego czasu ok 20 tys km.
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 17.12.2020, 14:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Poproś człowieka o więcej informacji na temat tego remontu, przynajmniej nazwę serwisu: „Dwa lata temu naprawa silnika - tuleje. servis porsche Kraków - udokumentowane”
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|