Autor |
Wiadomość |
Duke
|
Napisane: 5.06.2023, 12:43 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
bilex napisał(a): Panowie, dlaczego w tym radosnym kraju cały czas panuje przekonanie, że wina jest zawsze po stronie kupującego "bo nie sprawdził". Tak głęboko mamy znormalizowane oszustwa, że przerzucamy odpowiedzialność? Naprawdę? [...] Za oszustwo odpowiada oszust. Tyle. I powinien być pociągnięty do odpowiedzialności.
Dokładnie, opis auta zamyka kwestię odpowiedzialności, skoro CarBone napisało, że czysta perfekcja, to taka powinna być, teraz powinni za to odpowiadać, trzeba było głupot nie pisać.
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 5.06.2023, 12:44 |
|
|
W świecie idealnym byłoby tak jak piszecie - opisy zawsze były by 100% zgodne z rzeczywistością, a sprzedający honorowi i w ogóle nieskazitelnie uczciwi. Ale nie żyjemy w świecie idealnym i drogie zakupy należy sprawdzić, na ile się da, zanim się przybije targu (albo liczyć na szczęśliwy traf - ale wówczas pretensje raczej głównie do siebie należy kierować). Dziwne że to trzeba tłumaczyć... Autor wątku nawet CarFaxu nie sprawdził, tu jest serio zero wysiłku włożone przed zakupem, żeby cokolwiek zweryfikować i stąd tyle negatywnych komentarzy w jego kierunku.
Bo że sprzedający tu odwalili niezły toitoi, to nikt nie neguje i powinni oni ponieść tego jakieś konsekwencje.
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 5.06.2023, 12:52 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
Eternit napisał(a): Autor wątku nawet CarFaxu nie sprawdził, tu jest serio zero wysiłku włożone przed zakupem, żeby cokolwiek zweryfikować i stąd tyle negatywnych komentarzy w jego kierunku. Sprawdziłem VIN auta w CarVertical, bo ten oprócz US obejmuje też historię w Europie. I niestety to okazał się być błąd, bo dane z US w CarVerticalu okazały się niekompletne - zabrakło info o cofniętym przebiegu. Jest to o tyle dziwne, że teoretycznie raporty powinny być identyczne, bo zarówno CarFax, jak i CarVertical, korzystają z tej samej rządowej bazy danych w US (CarFax to nie baza danych, lecz nazwa firmy udostepniającej dane z rządowej bazy; to najbardziej popularna ale nie jedyna tego typu firma w US).
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 5.06.2023, 12:58 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 171 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
Może głupie pytanie, ale skąd wiadomo, które dane są prawidłowe? Czy te dane z firmy Carfax czy te z firmy CarVertical czy te z licznika?
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
pmka
|
Napisane: 5.06.2023, 13:03 |
|
Dołączył: 17.09.2022 Posty: 171 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 831
|
Czy w 964 da się odczytać jakieś roboczogodziny z komputera? Ilość zapłonów, czas pracy silnika, motogodziny, itd?
_________________
Przemek 40 years of 911 No. 0719
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 5.06.2023, 13:08 |
|
|
Ten temat to jest dosłownie poradnik jak nie kupować auta.
|
|
Góra |
|
KJK
|
Napisane: 5.06.2023, 13:26 |
|
Dołączył: 9.08.2021 Posty: 86
|
No tak Adam to jest Twoja wina bo nie sprawdziłeś, zapytaj przy okazji jak sprawdzila by go przed zakulem Twoja zona gdyby miala kaprys kupić "pure perfection "
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 5.06.2023, 13:29 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
pmka napisał(a): Może głupie pytanie, ale skąd wiadomo, które dane są prawidłowe? Czy te dane z firmy Carfax czy te z firmy CarVertical czy te z licznika? Obydwa raporty - ten z CarVertical, który ściągnąłem przed zakupem, oraz ten z CarFax, który ściągnąłem po rozebraniu silnika (gdy nabrałem podejrzeń, co do rzeczywistego przebiegu auta), zawierają te same dane. Tylko że w CarFaxie masz 10x więcej data points (zdarzeń z odnotowanym przebiegiem auta). CarVertical jest dziurawy jak szwajcarski ser.
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 5.06.2023, 14:42 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 254
|
Jesli chodzi o walki rozrządu to można je kupić u Świątka w Bydgoszczy. Regeneracja kosztowała koło 650 pln/1 szt. Natomiast nowy 1200pln. Cena mogła się zmienić bo ostatnio kupowałem w zeszłym roku. Firma ta dostarcza walki do wielu pośredników w De i można je kupić pod inną nazwą za cenę x5 - życie. Co do konikow, kupowałem nowe w Porsche po 400 ale aktualnie nie są dostępne jako nowa część. Porsche oferuje je jako część wymienna w kwocie 630 pln za sztukę na wymianę. Jesli koniki nie są za mocno wytarte łatwo je regenerować przez szlifowanie. Usługę taka robi też firma Świątek po 30 lub 50 za szt. Co do zużycia konikow i walkow to jest to standard jak dla mnie. Wszystkie co rozebrałem miały ubytki. Porsche uzylo najtańszej technologii, odlew żeliwny. W moich samochodach mam walki od Świątka i koniki przeszlifowane. Kontrole robiłem po 15 tys. przebiegu i jest OK. Szpilki w Porsche to aktualna cena 235pln przed rabatem.
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 5.06.2023, 16:00 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Z tymi wałkami od Świątka to byłbym ostrożny. Doświadczyłem różnych efektów. Przyznam, że reklamacje załatwiał bardzo ok., ale nie jest to już ten Świątek co kiedyś, co nie znaczy, że robi słabo !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 5.06.2023, 16:14 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
OK, dzwoniłem do Świątka. Nowe wałki to koszt 1600zł / szt, ale czas oczekiwania to niestety aż 8tyg. Hubert ma jakiś używany wałek - Światek polecał przysłać do nich do oceny, choćby po to, aby zrobić blue-print cyfrowy, aby mieć 100% pewności, że chcemy wsadzić 2 identyczne wałki. Koszt 160zł. Można od razu zrobić fosforowanie wałków (koszt chyba także ok 150zł ZTCP), a jak trzeba - przeszlifować. Szlifowanie ma sens, gdy wżery nie są głębsze niż 0.5mm (podobno z US potrafią przyjść i wałki szlifowane na 1.5mm, ale wtedy śruba wychodzi poza zakres regulacji i koniki źle leżą). Przy zamawianiu nowych wałków, polecał zrobienie ich na nadwymiar i rozwiercenie głowic (czyli podobny zabieg do osiowania bloku silnika). Wtedy jest pewność, że wszystko będzie w osi (głowice na jednej wysokości). Przy okazji zareklamował swoje usługi w obróbce głowic do 911. Mówi, że ma specjalną maszynę, która pozwala splanować na raz wszystkie 6 głowic (głowiczek) - tak aby wszystkie po obróbce miały identyczną wysokość. Podobno nie jest to wcale takie oczywiste i mieli do czynienia ze sporą ilością przypadków, gdzie po remoncie głowice różniły się delikatnie wysokością, co skutkowało zatarciem się wałka w niedługim czasie. Nie jestem specjalistą od głowic, więc tylko przekazuję, co mi powiedział. Polecał również Pana Bogdana z Porsche Katowice, jako chodzącą encyklopedię w zakresie tych silników. Rafał-EL: Szpilki do Porsche (oryginalne, bo tylko takie mają sens) 48,78 € / szt: https://teile.com/pl/porsche-sklep-czes ... wicy/7713448,78€ * 24 = 1 170,72 € = 5240,26zł
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 5.06.2023, 17:01 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Z dobrego serca i pewnej wiedzy przestrzegam przed nadmiarem "dobrych, sprawdzonych rad itd. przy okazji". Łatwo przekombinować i ..robić..robić...
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
KJK
|
Napisane: 5.06.2023, 17:43 |
|
Dołączył: 9.08.2021 Posty: 86
|
pdmobil napisał(a): Z tymi wałkami od Świątka to byłbym ostrożny. Doświadczyłem różnych efektów. Przyznam, że reklamacje załatwiał bardzo ok., ale nie jest to już ten Świątek co kiedyś, co nie znaczy, że robi słabo ! Dokładnie tak
|
|
Góra |
|
Rafał-El
|
Napisane: 5.06.2023, 20:53 |
|
Dołączył: 25.02.2018 Posty: 254
|
Panowie, a jaki problem mieliście z walkami od Świątka ? Czy to jest duży problem technologiczny zrobić taki wałek? Jakie macie uwagi ?
|
|
Góra |
|
bary
|
Napisane: 5.06.2023, 21:25 |
|
Dołączył: 3.05.2011 Posty: 1351
|
|
Góra |
|
Mikołaj
|
Napisane: 5.06.2023, 21:36 |
|
Dołączył: 18.07.2018 Posty: 862 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 805
|
Elberoth napisał(a): Panowie, nie bądźcie śmieszni.
Jeżeli przy sprzedaży auta deklarujesz pewien stan i przebieg (i w oparciu o te parametry negocjujesz z kupującym cenę), to są to warunki wiążące.
Nie możesz powiedzieć po sprzedaży - "a no tak, auto ma faktycznie 300k, a nie 120k jak panu mówiłem, plus silnik do generalnego remontu, no ale o co Panu chodzi, przecież kupił Pan trochę taniej".
Tzn. możesz tak zrobić, będąc Januszem-oszustem.
To auto nie było sprzedawane jako totalny szrot pod projekt, w który trzeba włożyć 200kzł. To auto było sprzedawane jako "Pure Perfection, nothing to say more™", z przebiegiem 120kkm. Tu masz 100% racji Stary! Niestety rynek samochodów używanych w Polsce jest makabryczny (na zachodzie to się chociaż nie zawsze znają i nie mają intencji Cie oszukać) ale w PL jak się wóz rozpada albo trzeba włożyć, to się składa na sztukę, daje najniższą cenę i zawsze ktoś kupi - niestety zazwyczaj jest to okraszone pięknym marketingiem, który jest zamierzonym kłamstwem lub zatajeniem posiadanej wiedzy.
_________________
MB W126 260SE '87 MB C126 560SEC '90 MB R129 SL500 '99 MB W204 C63 AMG '09 Porsche 911 996.2 C2 '01 Honda CRX ED9 K20 track tool '90 BMW S1000R '17
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 5.06.2023, 21:52 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
|
Góra |
|
seteman
|
Napisane: 5.06.2023, 23:49 |
|
Dołączył: 19.09.2012 Posty: 208
|
A poprzedniego właściciela auta i CarBone jak nie było tak nie ma… czyli ewidentnie chcą przeczekać aż temat upadnie…
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 5.06.2023, 23:49 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Rafał-El napisał(a): Panowie, a jaki problem mieliście z walkami od Świątka ? Czy to jest duży problem technologiczny zrobić taki wałek? Jakie macie uwagi ? Przede wszystkim ilość sugestii co by zrobić, żeby było lepiej=drożej, przekraczająca wymagania fabryczne. Ja przekonałem się, że faceci z fabryki zrobili dobrą robotę ! Sposób modyfikacji wałków był dyskusyjny ( koło podstaw, fazy), na koniec wycięcie pod klin przestawione. To kilka zdarzeń ze zleconych prac, które w efekcie, po konsultacjach, dały dobry wynik, ale co roboty przy tym było, to było. Moje doświadczenia z firmą sięgają czasów 126p....i generalnie to b. dobra firma. Może w zakresie Porsche się udoskonalili. W zakresie napraw takich defektów jak pokazane, to są i inne, równie dobre.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
kilazz
|
Napisane: 6.06.2023, 21:01 |
|
Dołączył: 27.05.2009 Posty: 870
|
Taka mała uwaga odnośnie przebiegu,jezeli to Kanada to tam używają kilometrów, co oznacza że w 2003 było to raczej 119tys km a nie mil. W 2011 było to 103tys km tak jak podane i przeliczone na mile, czyli dalej się nie pokrywa ale różnica dużo mniejsza.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|