Autor |
Wiadomość |
simprez
|
Napisane: 29.05.2008, 23:18 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
|
Góra |
|
richie
|
Napisane: 29.05.2008, 23:28 |
|
Dołączył: 4.04.2007 Posty: 167
|
no drwalu a to beczkami już nie latasz?
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 30.05.2008, 7:05 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
simprez napisał(a): no tak tylko S było produkowane tylko i wyłącznie w zamkniętej budzie, no i te 190PS to chyba trochę za mało, chociaż pewnie w porównaniu do S2 zbyt drastycznej różnicy nie ma. richie napisał(a): no drwalu a to beczkami już nie latasz?
beczki oczywiście 2szt nadal są
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.05.2008, 9:25 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
jurek968 napisał(a): Całe zawieszenie,wszystkie elementy wnętrza,szyby,hamulce,dół silnika jest identyczny
Tak nie jest. Różnic jest wbrew pozorom mnóstwo. Różnią się sprężyny wahacze, miski, silent blocki, transwał, sprzęgło. Wszedzie są niuanse. Począwszy od kół zębarych w rozrządzie, przez osłony terminczne przy kolektorze, do lewarka zmiany biegów. Szyby też są inne, instalacja elektryczna (bolesny przykład - przekaźnik podnoszenia świateł). Wnętrza identyczne ? Spóbuj dokupić np: boczek na drzwi do 968. Pozmieniali nawet takie rzeczy jak kierownice powietrza do hamulców, wężyk i siłownik wysprzęgnika.
|
|
Góra |
|
Blumen
|
Napisane: 30.05.2008, 9:41 |
|
Dołączył: 13.03.2007 Posty: 827
|
pozwolę sobie podsumować jedną rzecz, o ile sam dobrze rozumuję
968 - mniejsze spalanie, większa moc, dostęp części mechanicznych dobry, lecz droższy (przeważnie ASO). Części blacharskie są trudne do zdobycia, bardzo ograniczona ilość części używanych.
944 s2 - spalanie wyższe (trasa 9 - miasto do ok. 16), moc wystarczająca części tańsze, większa dostępność części używanych, łatwiejszy w obsłudze, części blacharskie w większości bez większych kłopotów.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 30.05.2008, 10:53 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
tkacki napisał(a): jurek968 napisał(a): Całe zawieszenie,wszystkie elementy wnętrza,szyby,hamulce,dół silnika jest identyczny Tak nie jest. Różnic jest wbrew pozorom mnóstwo. Różnią się sprężyny wahacze, miski, silent blocki, transwał, sprzęgło. Wszedzie są niuanse. Począwszy od kół zębarych w rozrządzie, przez osłony terminczne przy kolektorze, do lewarka zmiany biegów. Szyby też są inne, instalacja elektryczna (bolesny przykład - przekaźnik podnoszenia świateł). Wnętrza identyczne ? Spóbuj dokupić np: boczek na drzwi do 968. Pozmieniali nawet takie rzeczy jak kierownice powietrza do hamulców, wężyk i siłownik wysprzęgnika.
Silent blocki jak i wachacze ? Może masz rację ale mam całą szafkę i na pierwszy rzut oka wydają się identyczne...boczki drzwi w CS są jak w 944S ,traswał jest inny to fakt ale się niepsuje, drobne elementy faktycznie inne wysprzęglik,wodziki skrzyni,napinacz paska ale to nierzutuje chyba na koszty utrzymania.
W 911 tce ,z reguły każdy rocznik ma inne części i wszystko trzeba sprawdzać wg. PET....czasem w obrebie rocznika np. linki zmiany biegów ,były inne ,to dopiero jest zamieszanie
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.05.2008, 11:19 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
No właśnie te niuanse...... 996 miało chyba 15 wersji uszczelniacza pod kołem zamachowym.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 30.05.2008, 12:17 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Witam, moim zdaniem te wszystkie zmiany dążyły w kierunku udoskonalenia auta pod względem niezawodnośći. Kolega który kupił sobie 968 mając już kilka sztuk 924, 944, 944S2 powiedział że w 968 zostały wyeliminowane wszystkie wady i niedzociągłości porzednich modeli
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 30.05.2008, 15:48 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Blumen napisał(a): 968 - mniejsze spalanie, większa moc, dostęp części mechanicznych dobry, lecz droższy (przeważnie ASO). Części blacharskie są trudne do zdobycia, bardzo ograniczona ilość części używanych. 944 s2 - spalanie wyższe (trasa 9 - miasto do ok. 16), moc wystarczająca części tańsze, większa dostępność części używanych, łatwiejszy w obsłudze, części blacharskie w większości bez większych kłopotów.
Dokładnie.
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 30.05.2008, 20:57 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
wpadł mi jeszcze jeden pomysł
951
czy mam go sobie wyklepać ?
porównywałem dzisiaj ceny w intercars i w większości ceny części zamiennych ( np silnikowych - osprzęt ) jest podobny jak w S2 i 968. Pompa wody 1k pln, tarcze hamulcowe 550zl szt ( boscha ? - bez sensu ? ), wiec może i nad tym autem warto się zastanowić ?
które lepsze i mądrzejsze w wyborze ? 220ps ( ponizej 87r ) czy 250ps ( powyzej 88r ? ). Jak tam się trzymają turbinki ? Czy spalanie oscyluje na poziomie podobnym do S2 ?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 30.05.2008, 21:26 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
jezeli dysponujesz kwota 50tys jest moje do oddania,tarcze,klocki,pompa wody nowa - skoro o takie sprawy sie martwisz oraz kilkanascie podstawoych elementow eksploatacyjnych nie mówic o tuningu,turbiny w tych modelach sa naprawde zywotne,trzeba miec talent aby taka zajechac ,stare turbiny kkk np w porównaniu z japonskimi sa duzo bardziej zywotne ,ale trzeba dbac ,mój ma ksiazke servisowa udokumentowany przebieg i naprawy , dokładne faktory co było wymienione wiec nie kupujesz w ciemno ,jezeli bedziesz zainteresowany mozemy nawet porozmawiac o gwaracji gdyz znam to auto od kazdej srobki ,szczegóły na tel ,spalanie wieksze od 944s2 i 968 bo w granicach 12-15 ale to w zaleznosci od doładowania itp , mój oczywiscie to turbo s ,jezeli chcesz szukac turbo zwykłego tonapewno kupisz duzotaniej ale maja wiecej mankamentow i ciezej o dobry stan nie mówiac o praktycznie idealnym ze wzgledu na roczniki i przebiegi
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 31.05.2008, 7:04 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Turbo jest duzo drozsze w utrzymaniu niz s2 i 68. A o spalaniu nie ma co myslec, tym autem nie da sie jezdzic ekonomicznie bo ciagnie go do wysokich obrotow.
Jesli chodzi o cala rodzinke 44-podobnych to turbiny sa zdecydowanie najdrozsze. Poza tym tez trzeba o nie odpowiednio dbac.
No i dochodzi do tego najwazniejsza rzecz - zeby znalezc dobra eSke niedosc ze trzeba sie naszukac to moze byc ciezko o egzemplarze tansze niz 10 tys eu w dobrym stanie.
|
|
Góra |
|
drwal
|
Napisane: 2.06.2008, 7:57 |
|
Dołączył: 28.08.2007 Posty: 522
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 2.06.2008, 7:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
A to nei to przy ktorym tkacki grzebal?
|
|
Góra |
|
mr-nemo
|
Napisane: 2.06.2008, 10:07 |
|
Dołączył: 21.05.2007 Posty: 214
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|