Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.05.2008, 9:36 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
Z racji tego, że z każdej strony czuję nacisk rodziny :P muszę zakupić coś nowszego ( wszystkie moje auta jakie posiadam są rocznikami < 1980 ;) ). Wybór padł na 968 bądź 944 S2 cabrio ( no tak kompromis :P auta o kilkanaście lat młodsze :) ). Jakie są opinie o 968 ? Czy 44 cabrio to mądre rozwiązanie ? Czy koszt częsci eksploatacyjnych obu aut jest podobny ?

czekam na odpowiedzi ( za które już dziękuję ) i dalszą dyskusję ( bynajmniej z mojej strony ;) )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 10:04 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Ciezko znalezc 68 w dobrym stanie za male pieniadze. Zreszta z S2 Cabrio jest podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 11:01 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Drwalu - myslę, że S2 bez cabrio (jeśli < 30k zł), albo 68 (jeśli 40k zł > Twój stan majątkowy > 30k zł).
ew. sprzedaj żonę i kup 911 ;) (ale bez gazu ;) )
ja osobiście nie kupiłbym wersji cabrio ze względu na problemy z przeciekaniem (gdzieś o tym słyszałem, ale nie przeszedłem tego, bo kabrioleta porsche nigdy nie miałem), z myciem auta i paroma innymi szczegółami...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 11:08 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Przecieki to uszczelki. Ja bym tam cabrio z checia przygarnal, a najlepiej 951 cabrio :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 13:27 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
S2. W eksploatacji tańsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 13:31 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
tkacki napisał(a):
S2. W eksploatacji tańsze.


jesli to tkacki mówi to szukam S2. No i tylko cabrio, najwyżej nie będe go mył :lol: :wink: :wink:

a co do turbo to piękna sprawa, tylko dorwać ładną to jest troche mocne wyzwanie... czasowe i pieniężne :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 13:38 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Hmm..niezgadzam się z Tomkiem....w czym jest S2 tańsze?
Pomijam ,oczywiście sprawy wypadkowe...bo blachy,zderzaki są owszem w S2 tańsze.
1.zużycie paliwa w 968 mniejsze.
2.wymiana sprzęgła ,w 968 tańsza robocizna i części.
3. skrzynia biegów jest bezawaryjna ,mozna o niej zapomnieć ,czego nieda się powiedzieć o S2.

Co innego? Ilośc oleju ta sama,osprzęt silnika właściwie ten sam, obsługa ta sama,zwieszenie identyczne,hamulce identyczne,żarówki te same.......
Właściwie kłopot jest jedynie z układem wydechowym.Oryginalny jest niezniszczalny pod warunkiem,że nikt nic w nim niegrzebał.eśli jednak ktos coś z nim robił to zaczyna się sypać ,brak jest w europie podróbek.Pozostaje tylko oryginalny lub ściąganie z USA.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 13:41 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
klocki ? tarcze? amorki ? wydech ? czyli to są elementy ze sobą nawzajem zamienne ?

osprzęt silnika też ? ja wiem ze oba to 3000ccm, ale nawet na pierwszy rzut oka silniki inaczej wyglądają...

a ile 968 spala ? ( generalnie w mercedesowskich gaźnikach jestem przyzwyczajony do 20l/100km, więć każda wartość poniżej to dla mnie mało :P ;) )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 13:58 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
klocki,tarcze,amorki te same.zawieszenia są identyczne.
O ile się niemylę to paski i rolki rozrządu są identyczne w S2 a jeśli nawet nie to ceny są za wymianę takie same.
968 ma nieco nowocześniejszy system elektroniczny,przepływomierz z gorącym drutem,system Vario Cam i skrzynię 6 biegowa.To powoduje,że na trasie to super ekonomiczne auto.O ile pamietam jak był sprawny to na trasie palił mi poniżej 8 litrów a w mieście ok 10 litrów.
Po prostu auto jest w miarę lekkie,ma tylko 4 cylindry a system Vario daje sporo momentu obrotowego nawet na niskich obrotach,czyli da się jechac na 6 biegu przy 2000 do 3000 obrotów.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 14:04 

Dołączył: 28.08.2007
Posty: 522
jurek - pisząc te rzeczy nie ułatwiasz mi wyboru :P ( już miałem prawie 100% na S2 ;) )

może jakiś posiadacz S2 jeszcze coś ciekawego napisze ?

a może kupię po prostu jedno z dwóch jak się trafi ? Na bank nie będzie błedny wybór wybierając jedno z tych dwóch samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 14:12 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
drwal: kupuj to co sie trafi w dobrym stanie. Bo uznasz dzisiaj ze kupisz 68 i po pol roku dojdziesz do wniosku ze nie masz co kupic mimo ze masz na to fundusze. Z tego co ludzie pisza raczej 68 i S2 nie roznia sie tak bardzo cenowo jesli chodzi o utrzymanie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 15:31 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
No pozostaje różnica w cenie między 968 i 944S2.
W tej chwili są na allegro ,2 egzemplarze 968 cabrio, oba bardzo ładne tylko ta cena...49 tys....ale w realu np. ten czerwony robi duże wrażenie,piękne klasyczne Porsche....




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 16:09 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Nie chcę wdawać się w polemikę. Są różnice. Miałem S2, mam 968.
Moje doświadczenie jest takie, że z S2 było lżej. Wynika to głównie z tego, że w autach z dużym przebiegiem potrzeba czasem kupić więcej niż tylko paski/olej. Poza tym nie cierpię w 968 szeregu utrudnień, które fabryka dodała, aby zarobić na serwisie. Wyjątkiem jest sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 18:25 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
jurek968 napisał(a):
No pozostaje różnica w cenie między 968 i 944S2.
W tej chwili są na allegro ,2 egzemplarze 968 cabrio, oba bardzo ładne tylko ta cena...49 tys....ale w realu np. ten czerwony robi duże wrażenie,piękne klasyczne Porsche....


ale to czerwone jest chyba w automacie jak się nie mylę...

co do cen, to mam s2 i byłem w serwisie P.C.W. jak była ta wyprzedaż części, zobaczyłem jaka jest różnica w cenach części pomiędzy 944 a 968 i stwierdziłem, że dokonałem dobrego wyboru na moją kieszeń :)

ale.....

jeśli kupisz zapuszczone s2, to władujesz dużo pieniędzy, taniej może wyjść zakup 968. Wniosek - zależy ile chcesz przeznaczyć na zakup, a jak kupisz zadbane (obojętnie jaki model) to na pewno będziesz zadowolony :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 18:27 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
wampir napisał(a):
Przecieki to uszczelki. Ja bym tam cabrio z checia przygarnal, a najlepiej 951 cabrio :twisted:


dzisiaj rozmawiałem chwilkę "przez szybę" z właścicielem.... 944 Cabrio z rejestracją TURBO - autko naprawdę prezentuje się świetnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 18:35 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Blumen -- różnica w cenach,ale jakich części??
3/4 to są te same części.Całe zawieszenie,wszystkie elementy wnętrza,szyby,hamulce,dół silnika jest identyczny, czy świece zapłonowe mają taką różnicę w cenie??kable zapłonowe? filtr oleju( kosztuje ok 30 pln)? filtr powietrza?

Chodzi mi o fakt ,że czasem starsze auto jest kosztowniejsze w eksploatacji jak nowe.
Tak jest np. w przypadku starcyh 911- ktoś myśli ,że się opędzi kilkoma stówkami....przewody wysokiego napięcia w opolcie kosztują ponad 1000 zł na ten przykład :)

Moim zdaniem jak kupi kiepski egzemplarz to się niepozbiera w kosztach ,obojętne czy to będzie 944 2,5 ,czy 944 S2 czy 968.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 19:29 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
chodziło mi bardziej o Napinacz, ślizgi i tym podobne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 20:06 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Rejestracja turbo to byle autko wojtka. Czy on jeszcze je ma? Nie wiem. Swojego czasu pojawial sie na zlotach, i to bylo prawdziwe turbo cabrio... Rodzynek w polsce.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 20:19 

Dołączył: 13.03.2007
Posty: 827
wampir napisał(a):
Rejestracja turbo to byle autko wojtka. Czy on jeszcze je ma? Nie wiem. Swojego czasu pojawial sie na zlotach, i to bylo prawdziwe turbo cabrio... Rodzynek w polsce.


jeszcze je ma, mówił, że ostatnio rzadko jest na forum PCP i zlotach, ale postara się coś w tym temacie zmienić. Przypomniałem mu o spotkaniu w weekend


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.05.2008, 20:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
No to fajnie, milo by bylo jakby ten rodzynek zaczal sie znowu pojawiac :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum