Autor |
Wiadomość |
adamax
|
Napisane: 18.10.2018, 20:12 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Jak w tytule. Wymienione świece i cewki. Przeczyszczona odma, przepustnica i silnik krokowy. Auto jak dzisiaj wyjechało z warsztatu to wolne były w granicach 630-660 - minimalne falowanie. Przejechałem jakieś 100km i zostawiłem auto na 20 minut na parkingu. Odpaliłem i było Ok, ale po 5-10 minutach stania w korku falowanie przybrało na mocy tj. waha się w granicach 600 (mam wrażenie że zaraz zgadnie) do 800. Jakieś pomysły? Komputer nic nie pokazuje.
Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Wcooba
|
Napisane: 18.10.2018, 20:53 |
|
Dołączył: 19.02.2017 Posty: 33
|
Jakies podejrzane odglosy na biegu jalowym? W moim 996.1 czasami slychac stukanie. Z poczatku myslalem ze to oznaka owalnosci cylindrow ale 2ch mechanikow po osluchaniu stetoskopem stwierdzilo ze raczej slaby popychacz, zacinajacy sie przy niskim cisnieniu oleju. Efekt uboczny: falujace obroty. Workaround: nie wylaczac klimy - obroty nie schodza tak nisko i efekt nie wystepuje Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 18.10.2018, 20:58 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Pytanie czy problem występował przed serwisem tj.wymianą świec,cewek.Sprawdz czy nie są poluzowane obejmy podciśnień powietrza.Może podczas serwisu ruszyli to?
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 18.10.2018, 22:36 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Przed wymiana świec i cewek auto czasami gasło i pojawiały się błędy z zapłonem na cylindrach. Faktycznie jak włączona jest klima to obroty są bardzo stabilne w granicach 940-960. Nie ma żadnych niepokojących odgłosów. Auto idealnie przyspiesza, nie ma żadnej „zadyszki”, generalnie idzie jak burza. Tylko ta jedna mała sprawa mnie zastanawia.
Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 20.10.2018, 21:25 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
Słuchaj, a może poprostu przepustnica jest brudna. Często zdarza się że właśnie przy brudnej przepustnicy obroty tak falują. Weź trochę benzyny ekstrakcyjnej i spróbuj przemyć. Na pewno nie zaszkodzi, a jest szansa że pomoże.
Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 21.10.2018, 12:08 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Michał, przepustnica była myta. Zastanawia mnie, czy może być to związane z używanym olejem. Poprzedni właściciel nie pamiętał co lał i auto raczej chodziło Ok. Ja nadałem 5W40, kilku kolegów tutaj do takiego auta z podobnym nalotem polecają 10W60. A może takie falowanie jest w „normie” Porsche, skoro wg instrukcji może palić 1,5l oleju na 1000 km Czy silnik krokowy można jakoś zdiagnozować na 100% ze to on, lub nie on? Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 21.10.2018, 15:30 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
Odepnij wtyczkę z silnczka krokowego I zobacz co się stanie.
Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 21.10.2018, 15:49 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
adamax a co ma olej od smarowania silnika do jego pracy na biegu jałowym przyczyny mogą być w układzie dolotu powietrza ,wtryskowym ,elektryce czyli czujniki. Bez uczciwej diagnostyki nic nie zrobisz.Myślę że czeka cię wizyta w warsztacie.Powodzenia HEJ
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 21.10.2018, 17:26 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Mic182 napisał(a): Odepnij wtyczkę z silnczka krokowego I zobacz co się stanie.
Pozdrawiam, Michał Michał, która to? Masz jakaś fotkę/rysunek? Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 22.10.2018, 8:44 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
10W-60 to do ostrej jazdy. Normalnie lepiej lać to, co zaleca producent
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 22.10.2018, 10:07 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
Na filmiku nie widzę nic niepokojącego.Delikatnie może bujać igła,to samochód sportowy a nie dizel.
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 22.10.2018, 10:34 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Arekk napisał(a): Na filmiku nie widzę nic niepokojącego.Delikatnie może bujać igła,to samochód sportowy a nie dizel. W 986 igła stoi jak wryta - stąd moje pytanie, bo nie mam innego 996 do porównania. Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 22.10.2018, 11:57 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Adam, chyba za dużo w aptece siedzisz...
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 22.10.2018, 12:19 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
Dobra, więc tak. Mam podobnie w 986 tylko u mnie skoki są równomierne o ok 20 obrotów.. Też na początku mnie to wkurzało. Szukałem gdzie leży problem. Prawda jest taka, że doszłoby do tego bym wymienił pół samochodu. Kiedyś zostało mi 5 litrów benzyny 95 ostan z kosiarki. Wlałem do baku i przestało falować.... Podmieniałem przepływomierz , czyściłem przepustnicę i wymieniłem świece. Jak doszedłem do cewek zrozumiałem, iż jak tak dalej pójdzie to wymienię pół samochodu i cewek już nie wymieniłem. Podmieniłem niestety tylko 4 szt i dalej było to samo. Od tego czasu nie zwracam uwagi na wolne obroty.
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 22.10.2018, 16:41 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
U mnie stoją jak wryte (obroty). 986. Może one (te 986) są lepsze od tych 996 ? 😛😉
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 22.10.2018, 17:18 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
A propos adamax jakie paliwo lejesz ,a może zmieniałeś ostatnio stację bo pamiętam twoje starsze wpisy o 996 i było super.
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 23.10.2018, 16:24 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Romcio napisał(a): A propos adamax jakie paliwo lejesz ,a może zmieniałeś ostatnio stację bo pamiętam twoje starsze wpisy o 996 i było super. Paliwo to zawsze 98, zazwyczaj Orlen lub BP. Często jeżdzę za granicę tym autem i tam tez 98. Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
oskar
|
Napisane: 4.12.2018, 20:49 |
|
Dołączył: 11.11.2018 Posty: 53
|
U mnie (981) dzisiaj pojawiło się właśnie takie delikatne falowanie po odbiorze auta z aso po dużym przeglądzie. Nie próbowałem wyłączać klimy. Dziś już późno było ale jutro dzwonię z zapytaniem lub awanturą https://www.youtube.com/watch?v=24XfKieHt8I - tu twierdzą, że to niby "normal", zobaczymy co jutro serwis powie.
|
|
Góra |
|
arczimi
|
Napisane: 5.12.2018, 15:42 |
|
Dołączył: 21.10.2012 Posty: 583
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|