Autor |
Wiadomość |
Qbak
|
Napisane: 8.05.2018, 0:05 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Wszystko to co kojarzysz będzie ok, czyli ATE, Zimmerman, Brembo. Pomijam mniej znane firmy które robią tarcze typowo do sportu, bo tutaj ceny nierzadko zbliżają się do cen oryginałów.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
sonda
|
Napisane: 8.05.2018, 3:09 |
|
Dołączył: 16.12.2010 Posty: 865 Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
|
Ale dewagacje Jak kupując Porsche zastanawiasz się przetoczyć tarcze czy kupić nowe Jak fajne auto to kup i ciesz się
_________________
997.2 GT3 RS TP:1,41,5 944 S2 CUP JPS TP:1,44,7 Puchar PCP 2015
|
|
Góra |
|
marand
|
Napisane: 8.05.2018, 8:38 |
|
Dołączył: 8.03.2017 Posty: 113
|
Szukałem informacji w sieci i najwięcej osób polecało ATE i Brembo + klocki tego samego producenta, użytkowanie na drogę. Podobno jeszcze trzymają jakość i dobrze sobie radzą.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 8.05.2018, 14:58 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
marand napisał(a): Kupiłem Boxa S z przetaczanymi tarczami. Wymiary trzymały minimalne. Słabo to to hamuje i czuć wibracje, choć niewielkie. Koła są OK, czyli proste i dobrze wyważone, klocki grube. Ja będę wymieniał na nowe, nie czuję się bezpiecznie kiedy hamuję z większych prędkości to jest uczucie jakby puchły. Osobiście nie polecam toczenia. Oczywiście pomijam fakt czy zrobiono to dobrze, nie chcę bić piany z nikim. No właśnie, nie wiadomo kto i jak to zrobił, jakie klocki zastosował itp, czy wibracje powoduje zwichrowana tarcza czy osadzony na niej depozyt z klocka. Nie zamierzam bronić przetaczania dla ratowania tarcz jak niepodległości. Głównie chodziło mi o przetaczanie w celu usunięcia rdzy. Tak jak jeden z kolegów napisał, jeśli klocki tego błyskawicznie nie zetrą , to znaczy że tarcze są już mocno nierówne i szkoda zabawy i czasu. W innym aucie przy zmianie klocków na nowe proszę o przetoczenie tarcz (jeśli grubość pozwala), robię procedurę układania klocków i cieszę się świetnymi hamulcami. W Porsche na ogół po jednym komplecie klocków są już na tyle duże pęknięcia tarczy przy otworach, że przetaczanie nie ma najmniejszego sensu.
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 8.05.2018, 15:30 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Nie kombinuj z przetaczaniem nie warto. Koszt dobrych zamieników to kilkaset zlotych za komplet. Skusiłem sie kiedys na przetaczanie tarcz w Citroenie C5. Po operacji od opilków metalu uszkodzily sie czujniki ABS a tarcze po miesiacu ponownie sie pokrzywily
|
|
Góra |
|
Elberoth
|
Napisane: 8.05.2018, 16:08 |
|
Dołączył: 5.03.2018 Posty: 684
|
logos napisał(a): Po operacji od opilków metalu uszkodzily sie czujniki ABS a tarcze po miesiacu ponownie sie pokrzywily Przetaczanie pokrzywionych tarcz nie ma sensu. Podobnie jak przetaczanie na aucie (efekty uboczne j.w.).
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 8.05.2018, 17:53 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
A tak na poważnie to ta dyskusja zrobiła się trochę mało poważna .Jeśli auto ci się podoba i jest tego warte to kupuj i się raduj.Samochód za kilkadziesiąt tyś.a my tu pitolimy o przetaczaniu tarcz.Przecież marki które koledzy wymienili to dobre markowe produkty,a nie kosztują nie wiadomo ile.Kol adamax pomykasz boxsterem ,jak go kupiłeś też miałeś takie dylematy Kup nowe tarcze l klocki a dla oszczędności wymianę przeprowadż sam i będziesz jeżdził bez duszy na ramieniu że coś padnie.Powodzenia w negocjacjach i zakupie HEJ
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 9.05.2018, 9:13 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Ja czerpię z tego, że widziałem na własne oczy produkcję tarcz, obróbkę, nawiercanie, toczenie ( fabryka Brembo, dużo odlewów dla nich robi (robiła ?) Huta Częstochowa ). W razie potrzeby korzystam z usług warsztatu, który jest blisko serwisu Mitsubishi i tego co wiem, toczyli dla nich tarcze do różnych Evo jak najbardziej używanych do sportu też. Człowiek uczy się całe życie, a w każdym razie może dowiedzieć się różnych ciekawostek
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
adamax
|
Napisane: 10.05.2018, 22:19 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 20.05.2015 Posty: 2069 Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
|
Romcio napisał(a): A tak na poważnie to ta dyskusja zrobiła się trochę mało poważna .Jeśli auto ci się podoba i jest tego warte to kupuj i się raduj.Samochód za kilkadziesiąt tyś.a my tu pitolimy o przetaczaniu tarcz.Przecież marki które koledzy wymienili to dobre markowe produkty,a nie kosztują nie wiadomo ile.Kol adamax pomykasz boxsterem ,jak go kupiłeś też miałeś takie dylematy Kup nowe tarcze l klocki a dla oszczędności wymianę przeprowadż sam i będziesz jeżdził bez duszy na ramieniu że coś padnie.Powodzenia w negocjacjach i zakupie HEJ Pytałem o przetaczanie by zebrać nalot. Po przeglądzie okazało się że jeszcze przeżyją te klocki które teraz są. Niestety „eksploatacyjne” wymiany na razie wyszły z robocizną na blisko 19k pln i sensowność zakupu tego konkretnego egzemplarza mocno spada. Cóż, trzeba dozbierać trochę, albo podjąć decyzję o sprzedaży Boxstera - ale taka okoliczność tylko w przypadku prawdziwej perełki Tak swoją drogą coraz bardziej przyglądam się rynkowi USA, bo tam fajne 996 można trafić za 16-20k USD, a ostatnio była nawet piękna 997 targa w cenie 115k pln na gotowo w Polsce. Dobrze, że mam czym jeździć w te piękne, słoneczne dni. Wysłane z Commodore C64
_________________ pozdrawiam Adam =================== 944/993/986/996T/970 http://www.prosiakovo.plhttp://www.enotrip.pl
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|