Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 0:05 

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5252
Wszystko to co kojarzysz będzie ok, czyli ATE, Zimmerman, Brembo.
Pomijam mniej znane firmy które robią tarcze typowo do sportu, bo tutaj
ceny nierzadko zbliżają się do cen oryginałów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 3:09 

Dołączył: 16.12.2010
Posty: 876
Lokalizacja: Radomsko
Nr klubowicza: 296
Ale dewagacje
Jak kupując Porsche zastanawiasz się przetoczyć tarcze czy kupić nowe
Jak fajne auto to kup i ciesz się :shock:




_________________

997.2 GT3 RS TP:1,41,5
944 S2 CUP JPS TP:1,44,7
Puchar PCP 2015


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 8:38 

Dołączył: 8.03.2017
Posty: 113
Szukałem informacji w sieci i najwięcej osób polecało ATE i Brembo + klocki tego samego producenta, użytkowanie na drogę. Podobno jeszcze trzymają jakość i dobrze sobie radzą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 14:58 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
marand napisał(a):
Kupiłem Boxa S z przetaczanymi tarczami. Wymiary trzymały minimalne.
Słabo to to hamuje i czuć wibracje, choć niewielkie. Koła są OK, czyli proste i dobrze wyważone, klocki grube.
Ja będę wymieniał na nowe, nie czuję się bezpiecznie kiedy hamuję z większych prędkości to jest uczucie jakby puchły. Osobiście nie polecam toczenia.
Oczywiście pomijam fakt czy zrobiono to dobrze, nie chcę bić piany z nikim.


No właśnie, nie wiadomo kto i jak to zrobił, jakie klocki zastosował itp, czy wibracje powoduje zwichrowana tarcza czy osadzony na niej depozyt z klocka. Nie zamierzam bronić przetaczania dla ratowania tarcz jak niepodległości. Głównie chodziło mi o przetaczanie w celu usunięcia rdzy. Tak jak jeden z kolegów napisał, jeśli klocki tego błyskawicznie nie zetrą , to znaczy że tarcze są już mocno nierówne i szkoda zabawy i czasu. W innym aucie przy zmianie klocków na nowe proszę o przetoczenie tarcz (jeśli grubość pozwala), robię procedurę układania klocków i cieszę się świetnymi hamulcami. W Porsche na ogół po jednym komplecie klocków są już na tyle duże pęknięcia tarczy przy otworach, że przetaczanie nie ma najmniejszego sensu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 15:30 

Dołączył: 23.03.2007
Posty: 469
Nie kombinuj z przetaczaniem nie warto. Koszt dobrych zamieników to kilkaset zlotych za komplet. Skusiłem sie kiedys na przetaczanie tarcz w Citroenie C5. Po operacji od opilków metalu uszkodzily sie czujniki ABS a tarcze po miesiacu ponownie sie pokrzywily


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 16:08 

Dołączył: 5.03.2018
Posty: 699
logos napisał(a):
Po operacji od opilków metalu uszkodzily sie czujniki ABS a tarcze po miesiacu ponownie sie pokrzywily


Przetaczanie pokrzywionych tarcz nie ma sensu.
Podobnie jak przetaczanie na aucie (efekty uboczne j.w.).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 8.05.2018, 17:53 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1212
A tak na poważnie to ta dyskusja zrobiła się trochę mało poważna .Jeśli auto ci się podoba i jest tego warte to kupuj i się raduj.Samochód za kilkadziesiąt tyś.a my tu pitolimy o przetaczaniu tarcz.Przecież marki które koledzy wymienili to dobre markowe produkty,a nie kosztują nie wiadomo ile.Kol adamax pomykasz boxsterem ,jak go kupiłeś też miałeś takie dylematy :wink: Kup nowe tarcze l klocki a dla oszczędności wymianę przeprowadż sam i będziesz jeżdził bez duszy na ramieniu że coś padnie.Powodzenia w negocjacjach i zakupie HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 9.05.2018, 9:13 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3933
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Ja czerpię z tego, że widziałem na własne oczy produkcję tarcz, obróbkę, nawiercanie, toczenie ( fabryka Brembo, dużo odlewów dla nich robi (robiła ?) Huta Częstochowa ). W razie potrzeby korzystam z usług warsztatu, który jest blisko serwisu Mitsubishi i tego co wiem, toczyli dla nich tarcze do różnych Evo jak najbardziej używanych do sportu też.
Człowiek uczy się całe życie, a w każdym razie może dowiedzieć się różnych ciekawostek :wink:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 10.05.2018, 22:19 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2144
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Romcio napisał(a):
A tak na poważnie to ta dyskusja zrobiła się trochę mało poważna .Jeśli auto ci się podoba i jest tego warte to kupuj i się raduj.Samochód za kilkadziesiąt tyś.a my tu pitolimy o przetaczaniu tarcz.Przecież marki które koledzy wymienili to dobre markowe produkty,a nie kosztują nie wiadomo ile.Kol adamax pomykasz boxsterem ,jak go kupiłeś też miałeś takie dylematy :wink: Kup nowe tarcze l klocki a dla oszczędności wymianę przeprowadż sam i będziesz jeżdził bez duszy na ramieniu że coś padnie.Powodzenia w negocjacjach i zakupie HEJ


Pytałem o przetaczanie by zebrać nalot. Po przeglądzie okazało się że jeszcze przeżyją te klocki które teraz są.
Niestety „eksploatacyjne” wymiany na razie wyszły z robocizną na blisko 19k pln i sensowność zakupu tego konkretnego egzemplarza mocno spada.
Cóż, trzeba dozbierać trochę, albo podjąć decyzję o sprzedaży Boxstera - ale taka okoliczność tylko w przypadku prawdziwej perełki ;)
Tak swoją drogą coraz bardziej przyglądam się rynkowi USA, bo tam fajne 996 można trafić za 16-20k USD, a ostatnio była nawet piękna 997 targa w cenie 115k pln na gotowo w Polsce.
Dobrze, że mam czym jeździć w te piękne, słoneczne dni.


Wysłane z Commodore C64




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum