Autor |
Wiadomość |
Keber
|
Napisane: 27.12.2022, 16:20 |
|
Dołączył: 10.07.2018 Posty: 120
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 27.12.2022, 17:09 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Nie wiem który to ten coobcio ale przez ten prymitywny skąd inąd język prowadzących to strasznie ciężko się ogląda ten filmik..
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 27.12.2022, 17:19 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
No jak widać, te przypadłości trapiące M96 i M97 z open deck to coś co trzeba wkalkulować w zakup. Chyba nie ma sensu kolejnego tematu wałkować o 996 i 997.1 nieGT i nieTurbo.
A co do samej produkcji, ok on ma wiedzę w tym swoim świecie Nissana - niemniej strasznie się ogląda jego produkcje. Tu dotrwałem z ciekawości, ale z tak rynsztokowym językiem... Jak tak się nadużywa, to zamiast ubarwienia wypowiedzi wychodzi prostactwo.
|
|
Góra |
|
Keber
|
Napisane: 27.12.2022, 17:22 |
|
Dołączył: 10.07.2018 Posty: 120
|
tsubasa napisał(a): Nie wiem który to ten coobcio ale przez ten prymitywny skąd inąd język prowadzących to strasznie ciężko się ogląda ten filmik..
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Boli? Miało boleć.Silniki 996 są z dykty.Przeżyły tylko te,które były traktowane delikatnie. A coobcio ma wielką wiedzę techniczną.Zauważyć można że nie krytykował silnika czy marki.Powiedział tylko że trzeba poprawić fabrykę i będzie ok.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 27.12.2022, 17:30 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Bolą uszy O silnikach 3,4 i 3,6 powszechnie sporo wiadomo i raczej to co on tam mówi to nie jest jakieś nowum.. Problemem jest nie tyle bore scoring co owalizacja. Relatywnie mniej problemów mają Boxstery ale to pewnie przez grubsze ścianki cylindrow..
|
|
Góra |
|
arti_dg
|
Napisane: 27.12.2022, 18:09 |
|
Dołączył: 13.09.2014 Posty: 87
|
Poznałem coobcia osobiście jak mi sprawdzał 370 z przed zakupem (popełniłem taki zakup...). Jest tak wyluzowany, że w praktyce przestaje przeszkadzać rzucanie mięsem... Jednocześnie jest bardzo merytoryczny i pewnie stąd wynika jego popularność. Przy bezpośrednim kontakcie to b fajny gość z bardzo dużą wiedzą techniczną.
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 28.12.2022, 16:00 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 285 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Ale z tą uszczelką ciekawostka, chyba że pekła głowica bardziej
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 28.12.2022, 21:21 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Keber napisał(a): ..... Boli? Miało boleć.Silniki 996 są z dykty.Przeżyły tylko te,które były traktowane delikatnie. A coobcio ma wielką wiedzę techniczną.Zauważyć można że nie krytykował silnika czy marki.Powiedział tylko że trzeba poprawić fabrykę i będzie ok. --> PARAFRAZUJĄC : No to k... w jednym się k.... z tym p......coobcio zgadzam, że k.....996 to nie jest k.....samochód wyścigowy. Już dawno k....to pisałem ! To jest p.....k.....samochód sportowo-turystyczny i k....nigdy wyścigowym nie był ! Do tego są k...inne p.....Porsche np. ten w d...j....GT3 ! A jak ktoś k.... nie potrafi tego zrozumieć to niech się je.....w ten p....łeb. Bo k.....jak chcesz mieć dobry k.... czas na setkę, to nie p......do docinki ! Bo odcinka jest dla k...tumanów, którzy nie kumają, k...., że jeżdzi się na obrotach k...od max.momentu dok...max. mocy, a nie zap....do odcinki, bo się k...czas traci i silnik męczy !KONIEC <----. Traci się też, oglądając takie ustawki, gdzie od samego początku zauważają "panowie redaktorzy", że silnik na wolnych obrotach nierówno pracuje. Proponuję pominąć bzdurne wynurzenia o ciśnieniu oleju na wolnych obrotach, a może bardziej się przejąć klapką popielniczki, żeby panu redaktorowi palca nie przytrzasnęła. A może warto, żeby mu coś przytrzasnęła ? Zepsuli auto ? Widać...nie dla psa kiełbasa Myślę, że jednak wzięli wadliwy samochód dla potrzeb scenariusza programu. Jakoś większe mam poważanie dla autora opisu w Załącznik: 20221227_203641~2_resized.jpg w którym dowodzi, że trwałość silnika 3.4 do 100k.km to mit. Załącznik: 20221227_203721~2_resized.jpg Załącznik: 20221227_203711~2_resized.jpg i myślę, że dziesiątki tysięcy użytkowników, normalnych, rozsądnych, cieszy się tymi samochodami. Nie na wyścigach, ale fajną, sportową ( wcale nie powolną !) jazdą. @adamaks - jak chcesz normalnie sprzedać swój "złom" to nie w Polsce. Tu każdy przed zakupem poczyta Forum PCP, sprawdzi tuleje, wypyta jaki olej lepszy od tego co fabryka zaleca i odpuści..... PS. JEŻELI KOGOKOLWIEK URAZIŁEM JĘZYKIEM, ZACYTOWANYM Z ZAMIESZCZONEGO NA TYM FORUM LINKA, KTÓRY FUNKCJONUJE W PRZESTRZENI PUBLICZNEJ, TO PRZEPRASZAM. NIE JEST TO MÓJ CODZIENNY JĘZYK I ZGODZĘ SIĘ Z PRZEDMÓWCAMI, ŻE TRUDNO TEN CHAMSKI BEŁKOT ZROZUMIEĆ. i mam cichą nadzieję, że wyznawcy tego slangu raczej Porsche nie kupują.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 28.12.2022, 23:24 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 228
Nr klubowicza: 696
|
pdmobil napisał(a): A jak ktoś k.... nie potrafi tego zrozumieć to niech się je.....w ten p....łeb. Bo k.....jak chcesz mieć dobry k.... czas na setkę, to nie p......do docinki ! Bo odcinka jest dla k...tumanów, którzy nie kumają, k...., że jeżdzi się na obrotach k...od max.momentu dok...max. mocy, a nie zap....do odcinki, bo się k...czas traci i silnik męczy Abstrahując od głównego tematu tego wątku - dlaczego od maksymalnego momentu do maksymalnej mocy? Nie jestem kierowcą wyścigowym, więc tylko do fizyki mogę się odwołać. Fizyka mówi że: - samochód przyspiesza proporcjonalnie do momentu na kołach
- moc to iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej
- przekładnia zmniejsza lub zwiększa moment, ale nie zmienia mocy (pomijając straty)
- wniosek 1: moment na kołach jest równy ilorazowi mocy (kół lub silnika) i prędkości obrotowej kół
- wniosek 2: moment na kołach jest maksymalizowany wtedy, gdy maksymalizowana jest moc silnika dla każdej, zadanej prędkości obrotowej kół (czyt. każdej prędkości auta)
- wniosek 3: żeby zmaksymalizować przyspieszenie, należy maksymalizować moc
Biorąc pod uwagę charakterystykę silnika 996, zakres maksymalnej mocy zaczyna się raczej powyżej maksymalnego momentu. Na szybko wyszukany wykres zdaje się potwierdzać to, co mówię. Skąd zatem zalecenie aby jeździć w zakresie od maksymalnego momentu do maksymalnej mocy? Gdzie jest błąd w moim rozumowaniu? A przy okazji: swoje 996 3.4 katowałem niejednokrotnie do odcinki na torze, ma przejechane ponad 200K km i nic mu nie jest, więc nie przesadzajmy z tą awaryjnością.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 29.12.2022, 0:29 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Tak to jest jak spec od nissana bierze się za Porsche..
Dla mnie ci jutuberzy to już dawno zeszli na psy albo robią filmy pod nastolatków którzy głównie fascynują się słownictwem a nie merytoryczną zwartością filmu.. I to widać w zasadzie u każdego znaczynajac od Buddy, przez Ciźlę a skończywszy na takim coobcio..
Tu nie ma znaczenia kontent a same słowa klucze..
Zajechalem Porsche 3,4 to złom Zakopałem się na pustyni
Itp itd..
Żenada kreowana głównie dla nastolatków..
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 29.12.2022, 10:59 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
siersciu napisał(a): ... Skąd zatem zalecenie aby jeździć w zakresie od maksymalnego momentu do maksymalnej mocy? Gdzie jest błąd w moim rozumowaniu?
A przy okazji: swoje 996 3.4 katowałem niejednokrotnie do odcinki na torze, ma przejechane ponad 200K km i nic mu nie jest, więc nie przesadzajmy z tą awaryjnością. @siersciu - zapewne zauważyłeś, że trzymając silnik na odcince, jazda jest nieefektywna. Spójrz na wykres Załącznik: 20221018_140550~2_resized.jpg , który pozwala zrozumieć, dlaczego fajna jazda jest w przedziale 4500 - 6500obr/min, a piłowanie powyżej 7000 do odcinki -7300, nie ma sensu. Stąd m.in. się biorą straty ułamków sekundy, których brakuje "coobciowi". Zatem, mając np. nieduży dystans, gdzie jedziesz np. dokręconą dwójką i nie zmieniasz biegu, lepiej przytrzymać na tych +6500obr niż dławić silnik odcinką. Ja też nie mam (oby) złych doświadczeń z kręceniem 996/3.4, ale fakt, że to nie jest konstrukcja wyczynowa. WYCZYNOWA ! to jest silnik przeznaczony do normalnego użytkowania.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 29.12.2022, 12:00 |
|
|
Takich filmów jest mnóstwo z różnymi samochodami, kiedyś trafiłem jak gość jechał wiatrakiem i zredukował nie na ten bieg co chciał, zamieniając silnik w sieczkarnie. Zdarza się, podobnie jak auta w kiepskim stanie.
Tutaj to albo trafili na minę, albo celowo wzięli minę, bo jest to materiał na dużo więcej wyświetleń. Ja dalszej historii śledził nie będę, nie jestem jakiś super delikatny, ale dla mnie taka ilość mięsa w języku jest nie do zniesienia i już ten film ledwo obejrzałem.
Pomijam kwestię, ze jak wybierasz się na testy auta którego nie znasz, to pasowałoby wyszperać w necie chociaż pdfa z instrukcją i ja przekartkować, żeby nie ośmieszać się potem jakimiś durnymi tekstami i domysłami.
|
|
Góra |
|
kajtus
|
Napisane: 29.12.2022, 14:05 |
|
Dołączył: 20.07.2017 Posty: 442
|
Rev limiter, jak sama nazwa wskazuje sluzy do ograniczenia maksymalnych obrotow silnika, ktorych przekroczenie moze byc potencjalnie niebezpieczne.
Jesli samochod jest sprawny, to uzywanie pelnego zakresu nie jest absolutnie grozne i kontrolujac temperatury teoretycznie mozna non stop jezdzic na "odcince"! Na materiale coobcia widac, ze nic glupiego nie zrobili i absolutnie nie powiedzialbym, ze zespuli auto swoim działaniem...pech i tyle.
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 29.12.2022, 14:36 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 285 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Załączam wykres mojego boxa, który ma wręcz fabryczne parametry. Jak widać moment od 1600 obr/min jest już stały do 6800 i do takich obrotów efektywnie jest sens ciągnąć silnik.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 29.12.2022, 17:37 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 228
Nr klubowicza: 696
|
pdmobil napisał(a): @siersciu - zapewne zauważyłeś, że trzymając silnik na odcince, jazda jest nieefektywna. Spójrz na wykres Załącznik: 20221018_140550~2_resized.jpg , który pozwala zrozumieć, dlaczego fajna jazda jest w przedziale 4500 - 6500obr/min, a piłowanie powyżej 7000 do odcinki -7300, nie ma sensu. Na załączonym przez Ciebie zdjęciu maksymalny moment jest przy ~4700 a max moc przy 6000, więc 4500-6500 nie pokrywa się ze stwierdzeniem, że "jeżdzi się na obrotach k...od max.momentu dok...max. mocy" Żeby być precyzyjnym: twierdzę, że ten cytat jest fałszywy, a prawdziwe jest takie zdanie: "należy być zawsze na takim biegu, który maksymalizuje moc silnika przy zadanej prędkości", co na ogół tłumaczy się na "bieg należy zmienić na wyższy, jak tylko spowodowny tym spadek prędkości obrotowej silnika spowoduje wzrost jego mocy lub do odcinki, gdy taka chwila nie istnieje". Czy należy jechać do odcinki, zależy przecież od silnika i biegu. Na tym wykresie, który ja załączyłem, (996 3.4 C2/C4), zmiana biegu z 2 na 3 już przy 7000 obrotów na minutę wydaje się bez sensu. Gdy będę przyspieszał dalej na dwójce to w zakresie obrotów od 7000 do 7300 moc będzie w przedziale 260-295 hp. Na trójce odpowiadać to będzie 4800-5000 obrotów, czyli moc będzie od 240hp do 260hp, czyli mniej, czyli mniejszy moment na kołach, czyli mniejsze przyspieszenie. Na tym który Ty załączyłeś faktycznie ciągnięcie do końca spowoduje spadek mocy, więc trzeba zmienić bieg kilkaset obrotów przed odcinką. W każdym razie, zupełnie niestotne jest dla zmiany biegów, przy jakiej prędkości obrotowej jest maksymalny moment. Czy coś nakłamałem?
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 29.12.2022, 17:53 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
siersciu napisał(a): W każdym razie, zupełnie niestotne jest dla zmiany biegów, przy jakiej prędkości obrotowej jest maksymalny moment.
Czy coś nakłamałem? Nic nie nakłamałeś. Dobrze mówisz. Gdyby tak nie było w silnikach turbo o zapłonie iskrowym zmienialibyśmy bieg przy 2k rpm, a nie np przy 7k jak w M4. Tu fajnie tłumaczy: Przyśpieszenie "Why peak acceleration is at peak power" https://www.youtube.com/watch?v=cb6rIZfCuHI&t=0sMoc/moment https://www.youtube.com/watch?v=u-MH4sf5xkY
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 29.12.2022, 18:28 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
@siersciu - wątek jest o "złomie" w postaci 996 3.4 Wykazałeś, w opozycji do tego "coobcio", że może być inaczej i za to dziękuję i potwierdzam. Nieśmiało, bo przecież 996 3.4 to "złom" - tak powiedział COOBCIO ! Wskazałem jeden z powodów, dlaczego jemu to auto słabo przyspiesza. Nie twierdzę, że jazda na odcince rozwala silnik, bo po to zaprojektowali "odcinkę", żeby uchronić motor. Na pewno jazda na odcince nie służy poprawie czasów. Nie jest moim celem prowadzenie dyskusji technicznych na tym Forum, za mało mam odwagi. Co do techniki jazdy, każdy ma swoje doświadczenia i niech robi jak uważa. Ja ufam np. Rossowi Bentleyowi "Szybkość bez tajemnic" dział Timing. Polecam. Ładnie opisuje zmianę biegów w zależności od momentu i mocy...i wiele innych "prawd oczywistych" I na koniec cytat " Mówi się że moc sprzedaje samochody, a moment wygrywa wyścigi" Co do wątku, nie zgadzam się z twierdzeniami "coobcio" i nie przyjmuję jego chamskiej narracji. ps. załączony przeze mnie wykres pochodzi z mojego samochodu, Opel, w którym trochę się napracowaliśmy, żeby krzywe momentu i mocy wyglądały właśnie tak !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 29.12.2022, 19:53 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 228
Nr klubowicza: 696
|
pdmobil napisał(a): . Nie jest moim celem prowadzenie dyskusji technicznych na tym Forum, za mało mam odwagi. Kurczę, straszna szkoda - mówię zupełnie bez ironii. Tak jak pisałem na początku, nie jestem kierowcą wyścigowym, więc nie będę się wymądrzać, co jak wpływa na czas, bo większość z Was objedzie mnie bez wysiłku. Niemniej, nie mam w zwyczaju przyjmować twierdzeń za prawdziwe wyłącznie dlatego, że są "oczywiste". Nawet wspierający je autorytet warto sprawdzić dla celów poznawczych - na tym zresztą opiera się metodą naukowa. To próbuję właśnie zrobić - poddaję swoje, opierające się na fizyce na poziomie liceum, rozumowanie pod ocenę, żeby ktoś znalazł błąd w założeniach lub samym rozumowaniu. Póki ktoś tego nie zrobi, dalej będę mieć dysonans pomiędzy moim zrozumieniem fizyki, a słowami praktyków. Może jednak dasz się namówić na odniesienie się do mojego rozumowania?
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 29.12.2022, 21:52 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Sierściu, masz 100% rację. Proponuję spojrzeć na to inaczej. Czym jest moc wg fizyki? Jest wielkością pracy fizycznej możliwej do wykonania w jednostce czasu. Pracą jest zwiększenie energii kinetycznej samochodu poprzez podniesienie jego prędkości. Weźmy bardzo krótki odcinek czasu - powiedzmy 0.01 sek - zwiększenie prędkości będzie tym większe im większą pracę w tym czasie wykona silnika a będzie ona tym większa im większa jest jego chwilowa moc. Dlatego gdyby do dyspozycji była skrzynia bezstopniowa to aby uzyskać największe przyspieszenie powinna tak dobierać przełożenie by silnik znajdował się w punkcie jego mocy maksymalnej. Mając jednak skrzynie z dyskretnymi przełożeniami należy tak je zmieniać by pole pod wykresem mocy było maksymalne. Dla znakomitej większości samochodowych silników benzynowych będzie to kręcenie auta do samej góry i zmiana tuż przed odcinką - wtedy łapiemy szczyt krzywej mocy i oba jej zbocza. https://www.youtube.com/watch?v=u-MH4sf5xkYJeśli ktoś nie wierzy fizyce proponuje przyjrzeć się jak PDK zmienia biegi przy maksymalnym przyspieszeniu - kręci do samej góry. A co do zdrowotności kręcenia - sorry, ale każdy przyzwoity silnik znosi to całkiem dobrze. Po prostu M9x to silnik specjalnej troski. Porsche było tego świadome i gdy wchodził 9A1 to pojawił się filmik w którym ten silnik na stanowisku testowym symulującym jazdę po torze był kręcony by pokazać, że tym razem nie dali d... https://www.youtube.com/watch?v=fv53RbvgfGc
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|