Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 27.06.2015, 22:04 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Chyba tylko zmianą oleju. Ale 3-3,5 wydaje mi się normalne.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 7:16 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Zmiana oleju może spowodować niewielki wzrost ciśnienia, ale nie jest to metoda.
W "wiatrakach' można zastosować "kryzy", które powodują zwiększenie ciśnienia na panewkach kosztem smarowania klawiatury (widać uznali w fabryce, że tak można bez szkody dla silnika). O takie rozwiązanie mi chodzi, techniczne.
Oczywiście zmierzę realne ciśnienie manometrem, bo to co pokazuje zegar mnie niepokoi. Dane fabryczne mówią, że przy nagrzanym oleju (90st.C) przy 1000 obr/min powinno być min. 1.7 (bar), przy 2000 - 3.5, przy 3000 - 4.6.
Na dodatek ciekawe spostrzeżenie - kiedy odpuszczam pedał gazu, na chwilę ciśnienie nieznacznie rośnie. Czasem też, przy równej jeżdzie, przy ok.3000 obr. potrafi skoczyć z ok.3 na ok. 4 bara. Zawór ciśnieniowy pompy ???




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 28.06.2015, 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1589
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
pdmobil napisał(a):
Trafiłem na taki wątek penetrując temat ciśnienia oleju.
Zainteresował mnie o tyle, że radość pierwszych kilometrów (ok.800) zakłóca właśnie ciśnienie oleju, które dopóki silnik nie jest dobrze nagrzany oscyluje ok. 4-4.5, ale pózniej na wolnych obrotach ok.1.5 natomiast podczas jazdy to ok.3-3.5. W starszych moich "wiatrakach" było tak, że przy 3 tyś obr. było ok.3, przy 4-ech tyś.ok.4, przy 5 tyś. obr. ok.5. i do tego jestem przyzwyczajony.
Zmiana czujnika oleju na inny nic nie przyniosła, zmiana oleju z Mobila 5/50 na Motul 15/50 również. Oczywiście zużycia oleju nie zauważyłem, a samochód jeżdzi pięknie. A, no i jeszcze - przez ok.2 sek. po uruchomieniu zimnego silnika ( po nocy np.) słychać grzechot, tak jakby napinacze się utwardzały. Szklanek nie słychać. Stąd zaciekawiło to co na wstępie - czy - jak-można podnieść ciśnienie oleju?


Piotrze widzę mamy te same obawy. Podczas jazdy zawsze interesuje mnie obrotomierz i wskazówka ciśnienia oleju ;)
W 944 miałem zawsze 3 na jałowych i 5 bar przy obciążeniu, więc byłem przyzwyczajony do wysokich ciśnień.
U mnie w 3.6 ciśnienia są na zimno 5 bar, na ciepło na wolnych 1,5-1,7 bar, na ciepło przy 4000 rpm ok 4,0-4,5 bar. Czujnik też wymieniałem. Z tego co czytałem, na rennlist podają podobne parametry. Wiec chyba tak ma być...
Porsche zaleca jedynie min. 3,5 bar przy 4000 rpm na rozgrzanym oleju.
Jeżdżę na Mobil1 5W50 - ale planuję przy najbliższej okazji wymienić na Liqui Moly 10W60 (za namową Cichego ;)

Przy odpalaniu - zwłaszcza po dłuższym postoju - też mam przez 1-2 sek podobny "grzechot".

Jedyna rzecz, jaką będę u siebie instalował w najbliższym czasie, to taka drobna modyfikacja miski olejowej, zapobiegająca odpływaniu oleju spod smoka w długich, szybko przejeżdżanych łukach (co, myślę jest częstym problemem, odpowiedzialnym zapewne za część "katastrof" w silnikach 996):
http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/924S-14-25/-/-/item/item_details/VID_10058982-VCD_67931377-gid_194-sort_4-display_50-item_FVD20799601/Tuning_-_Engine_-_Oil_System_FVD20799601_Deep_Sump_Oil_Pan_Kit_-_996_997__Boxster_99-04__987_987c.html




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 17:41 

Dołączył: 25.10.2014
Posty: 51
U mnie w silnporscheiku 3.4 na castrolu cisnienie nawet na rozgrzanym silniku bylo ok 2.8 -3 a jak cisnalem gaz zawsze w okolicach 5.
Po wymianie oleju na inny- shella nigdy cisnienie nie osiagnelo 5 barow a na luzie przy rozgrzanym silniku wskazuje 1.4 - 2.
Tez mnie to niepokoilo ale mechanik zapewnil ze to sa prawidlowe parametry.
Zastanawiam sie czy nie zmienic znow oleju
Czy ma to sens skoro parametry sa prawdlowe ( ponoc).
Niepokoi mnie tylko to ze na shellu nigdy nawet przy blisko 6000 obr cisnienie nie dochodzi do 5 barow co na castrolu bylo juz przy ok 3000.
Tez bede wdzieczny za Wasze cenne wskazowki.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 17:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Zamiast podawać producenta oleju podaj lepiej jego parametry bo podejrzewam , że tu tkwi przyczyna innych wskazań. Podejrzewam, że Shell ma inną lepkość czyli jest rzadszy i dlatego ma niższe ciśnienia. Co niekoniecznie jest gorsze w smarowaniu (choć Rafał Dusza ma inne zdanie, że "woda" nie smaruje a szybciej ubywa i leje gęstszy)




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 18:05 

Dołączył: 25.10.2014
Posty: 51
DK napisał(a):
Zamiast podawać producenta oleju podaj lepiej jego parametry bo podejrzewam , że tu tkwi przyczyna innych wskazań. Podejrzewam, że Shell ma inną lepkość czyli jest rzadszy i dlatego ma niższe ciśnienia. Co niekoniecznie jest gorsze w smarowaniu (choć Rafał Dusza ma inne zdanie, że "woda" nie smaruje a szybciej ubywa i leje gęstszy)

Castrol edge 10W/60
A shell to helix ultra racing 10W/60


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 28.06.2015, 18:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
piterson napisał(a):
Porsche zaleca jedynie min. 3,5 bar przy 4000 rpm na rozgrzanym oleju.


Poprawka (przynajmniej według instrukcji do 997.1):
"Ciśnienie oleju w temperaturze roboczej silnika i przy liczbie obrotów 5000 1/min powinno wynosić ok. 3,5 bara lub więcej"

W sumie dziwie sie ze tak malo, u mnie przy tych obrotach zawsze jest 5 barow, nawet na 0w40.
Poki nikomu nie spada ponizej tych 3,5 to chyba bym sie nie przejmowal za bardzo, a na pewno nie grzebal nic mechanicznie.
Choć pomysl z miską z przegrodami bardzo fajny, na poznań (szczegolnie na 'babie jadze') jak znalazl ;)




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 18:36 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
A gdy przy 3000 obr jest 4 i czym wyzej obroty to wyżej cisnienie a jak przyhamowuje do zera to spada do 0.5
to też jest ok?
Mam tak od czterech lat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 20:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.01.2011
Posty: 3043
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
964coupe napisał(a):
A gdy przy 3000 obr jest 4 i czym wyzej obroty to wyżej cisnienie a jak przyhamowuje do zera to spada do 0.5
to też jest ok?
Mam tak od czterech lat.


Pół bara na jałowym w 964 to mało. Powinno by powyżej 1, jeśli dobrze pamietam. U mnie tak jest przy 280 tys km przebiegu.




_________________

Bartek

997.1 GT3
964 C2
958 3.0d
996 turbo X50 [był]
964 C4 [był]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.06.2015, 23:01 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Mój wiatrak w żadnych warunkach nie spadł z ciśnieniem na jałowym poniżej 1,5.
Jarecki miał kiedys 964, które miało na jałowym jakieś mega-wysokie ciśnienie oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2015, 8:34 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
W manualu mam min.1.5 ale tam są obroty trochę wyższe .Automat inaczej hamuje silnikiem.Na manometrze sprawdzane i oby dwa są ok.
Cis zależy od stylu jazdy i temperatury nie tylko silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.06.2015, 15:38 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
jako że rzadko patrzę na wskażniki, dzisiaj przejechałem się 964 manualem i automatem(przebieg podobny mam w obu) i zwróciłem uwagę że
Manual na rozgrzanym ma 900obrotów i 1,5bar .Przy 2tys.obr.2bara,przy trzech trzy itd...
Automat na rozgrzanym ma 500obrotów i 0,5bar.Przy 1tys.2bara,przy 2tys.obr.już 4bara.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 30.06.2015, 16:50 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
pdmobil napisał(a):
takijeden napisał(a):
theshape napisał(a):


tak na chybcika:

1. wymiana oleju z Castrol na Mobil 1
2. wymiana tłumików
3. podniesienie ciśnienia do 1,8 - 2 bar na gorącym
+ mały gadżet...


Interesuje mnie punkt 3 możesz napisać coś więcej.
Olej wymieniony (0/40) i niestety mam ten sam dzwiek :(


Trafiłem na taki wątek penetrując temat ciśnienia oleju.
Zainteresował mnie o tyle, że radość pierwszych kilometrów (ok.800) zakłóca właśnie ciśnienie oleju, które dopóki silnik nie jest dobrze nagrzany oscyluje ok. 4-4.5, ale pózniej na wolnych obrotach ok.1.5 natomiast podczas jazdy to ok.3-3.5.(........)
Zmiana czujnika oleju na inny nic nie przyniosła, zmiana oleju z Mobila 5/50 na Motul 15/50 również.(.............) Szklanek nie słychać. Stąd zaciekawiło to co na wstępie - czy - jak-można podnieść ciśnienie oleju?


Wracając do punktu wyjścia, czyli niskie ciśnienie w 996 - co może być przyczyną ? Zawór pompy oleju ? Jak się upewnić czy to nie jest to spadek ciśnienia na panewkach ? Czy się przyzwyczaić? Czy ktoś przerabiał ten temat ? Czy można, jak wspomniał przedmówca, "zwiększyć ciśnienie na gorącym.." i co to może być ten mały gadżet ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2015, 7:08 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Pierwszym krokiem w kierunku podwyższenia ciśnienia było sprawdzenie zaworka pompy olejowej. To banalnie prosta czynność. Zaworek okazał się mocno porysowany, nawet ze śladami wytarć. Domniemanie, że podobnie wytarta jest gładz cylindra, w którym zaworek pracuje, spowodowało, że wymieniłem dekielek pompy (sprzedawany łącznie z zaworkiem). Przy okazji przekonałem się, że innych wytarć we wnętrzu pompy nie ma. Operacja ta spowodowała chyba iluzoryczny wzrost. Na wolnych obrotach przybyło ciśnienia śladowo (mierzone zewnętrznym manometrem). Na wysokich nic. Krótki grzechot przy zimnym rozruchu pozostał. Ponieważ grzechot dochodzi wyrażnie z tyłu i lewej strony, został wymieniony napinacz lewego łańcucha rozrządu. Ta operacja spowodowała wzrost ciśnienia na wolnych obrotach (silnik nagrzany pow. 95st.) o ok. 0.25 bara - czyli zauważalny na wskażniku!), a na wysokich już zdecydowanie 0.5 plus. Następny krok to wymiana napinacza łańcucha wałka pośredniego i kolejny wzrost ciśnienia. Teraz na wolnych obrotach ciśnienie nie spada poniżej ok.1,5 bara, a na wyższych wskazuje prawidłowość: 2000rpm. - 3 bary +, 3000rpm. i wyżej 4-4,5 bara. W każdym razie warunek określony w instrukcji obsługi - "przy 5000rpm. ciśnienie nie powinno być niższe niż 3.5 bara" jest spełniony z nawiązką.
Grzechot przy zimnym rozruchu stał się dużo, dużo mniejszy, prawie śladowy.
Wcześniejsze zmiany oleju - z Mobil 5-50 na Motul V300 15/50 nie przyniosły nic. Zmiana na Liqui Moly 10/60 - owszem, nieco tak.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 20.07.2015, 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
pdmobil (So cze 27, 2015 13:38) napisał(a):
zakłóca właśnie ciśnienie oleju, które dopóki silnik nie jest dobrze nagrzany oscyluje ok. 4-4.5, ale pózniej na wolnych obrotach ok.1.5


pdmobil (Pn lip 20, 2015 6:08) napisał(a):
Ta operacja spowodowała wzrost ciśnienia na wolnych obrotach (...) Teraz na wolnych obrotach ciśnienie nie spada poniżej ok.1,5 bara


rozumiem, że tu wkradł się jakiś błąd (bo było 1,5 i jest 1,5, wiec nie ma poprawy) ?

pdmobil napisał(a):
został wymieniony napinacz lewego łańcucha rozrządu. Ta operacja spowodowała wzrost ciśnienia

pdmobil napisał(a):
wymiana napinacza łańcucha wałka pośredniego i kolejny wzrost ciśnienia


wymiana łańcuchów/napinaczy rozrządu powoduje wzrost ciśnienia oleju? nie widzę związku, jak to działa? (nie znam się i nie krytykuję/podważam, po prostu jestem ciekaw)




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2015, 22:13 

Dołączył: 27.10.2014
Posty: 95
mikey85 jak dasz za napinacze i łańcuchy z 6kafla to bądż pewny że auto się naprawi,dzwięki przy odpalaniu ucichną a ciśnienie pójdzie do góry.To wszystko w głowie,stanie się w głowie.Ale nie przesądzam że ucichło na chwilę po wymianie oleju.

Napinacze nie mają Żadnego wpływu na ciśnienie ani na grzechot.
To co słychać to zupełnie coś innego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.07.2015, 22:58 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Napinacze mogą mieć wpływ na ciśnienie oleju i na pewno mają wpływ na grzechot.
Napinacze są zasilane olejem silnikowym - do poprawnej pracy wymagają ciśnienia. Jeśli są nieszczelne to ucieka z nich olej podczas postoju auta. Uruchamiamy silnik i pusty napinacz za lużno napręża łancuch rozrządu powodując grzechot - dopiero po chwili jak dostanie ciśnienia i napełni się olejem grzechot ustępuje. Miałem taki przypadek tylko, że rozrząd grzechotał cały czas.
Mocno wywalony napinacz może powopdować zmniejszenie ciśnienia oleju ze względu na jego ubytek przez ten uszkodzony napinacz - ale to musiałby byc bardzo "wywalony".


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2015, 0:07 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3928
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
lotoss napisał(a):
mikey85 jak dasz za napinacze i łańcuchy z 6kafla to bądż pewny że auto się naprawi,dzwięki przy odpalaniu ucichną a ciśnienie pójdzie do góry.To wszystko w głowie,stanie się w głowie.Ale nie przesądzam że ucichło na chwilę po wymianie oleju.

Napinacze nie mają Żadnego wpływu na ciśnienie ani na grzechot.
To co słychać to zupełnie coś innego.


Zatem bardzo proszę kolegę o sugestię, a może jasne wskazanie - CO MA ?
Co i dlaczego brzęczy ?
Będę wdzięczny, bo dalej trochę brzęczy. Na zimnym, po nocy, przez ok. 2 sekundy.
Każda opinia cenna !

Działam intuicyjnie :( , no i opisałem zauważone efekty, może przypadkowe, ale na pewno NIE spowodowane wymianą oleju, którą zrobiłem wcześniej.
Co do kosztów - dekiel pompy oleju z zaworkiem -kpl. - 460.-
Uszczelka - 34,-
Napinacz łańcucha - 370,-
Napinacz łańcucha wałka pośredniego - 267,-
Podkładki pod napinacze - 2 x 4 = 8,-
Doradztwo pionu technicznego PCW - bezcenne.
Doradztwo kolegów - również, zawsze mile widziane !
Robocizna ...kolega mi zrobił. :)

Mikey85 - tak, przekłamanie :oops: Przed tymi zabiegami, przy dobrze nagrzanym silniku, na wolnych obrotach ciśnienie oscylowało ok. 1 bara, choć nie to mnie martwiło najbardziej.

Michał - dobrze, że TY to napisałeś, dzięki :)




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2015, 9:40 

Dołączył: 28.07.2012
Posty: 335
u mnie w Boxie też tak jest od ok. 2 miesięcy, tylko na zimnym potrafi na sekundę dwie zagrzechotać, czyli wychodzi na to, że też napinacz do wymiany? da się jeszcze z tym jakiś czas pojeździć czy natychmiast do wymiany?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.07.2015, 12:53 

Dołączył: 21.10.2012
Posty: 583
Jaki masz przebieg? Najpierw jedź podepnij pod kompa. Powinny wyskoczyć błędy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum