Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 28.08.2011, 15:34 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Witam,

Oddałem ostatnio porszaka do mechanika - drobne wycieki oleju. Niestety po powrocie, pojawił się dźwięk stukania w silniku. Na zimnym silniku, kiedy ciśnienie oleju jest duże dźwięku raczej nie było lub sporadycznie, na gorącym natomiast pojawiał się bez przerwy. W obrębie 1500 - 3000 obr/min i gdy koła "ciągnęły" silnik. Zawsze podczas jazdy 2, 3, 4, 5 bieg, rzadko na postoju. Prawa strona auta - chyba 6-ty cylinder

Wczoraj pośmigałem trochę w deszczu. Silnik dziwnie pracował przez chwilę - jak by na jednym cylindrze nie było iskry lub paliwa, ale podczas przyspieszania wszystko wróciło do normy. myślałem, że może gdzieś coś zamokło. Dzisiaj też silnik przez moment "przerywał" - może przez 5 - 6 sekund, ale od samego początku zaczął "stukać":

Nakręciłem filmik na którym słychać stukanie:

>>> http://youtu.be/m754mGc_un4 <<<

Przejżyjcie proszę od początku, ale najlepiej słychać w 50 sekundzie, gdy silnik wchodzi na 2000 rpm. Olej OK i moc samochodu OK.

Będę wdzięczny za podpowiedź. Dzięki !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2011, 16:24 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
on coś w ogóle nierówno chodzi,coś jakby cewka.To raczej mały pikuś ale ja tam słyszę coś bardziej niepokojącego.wygląda to na panewke.Niech może ktoś jeszcze się wypowie bo mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2011, 16:41 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
ten silnik to chodzi jak szrot.Od początku tak masz?coś mi się obiło o uszy że kupiłeś polecany egzemplarz z forum?

no to się nie dziwie że teraz wszyscy cicho siedzą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2011, 17:02 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
cholera, zaniepokoiłeś mnie. :( Mam 2 znajomych z taką samą 996 jak ja i targę - wydaje mi się, że wszystkie pracują identycznie, oprócz tego stukania. Ale nie ma co gdybać.

Przestawiłem auto, żeby nie było echa i ponagrywałem z kilku innych ujęć. Zmontuję coś sensownego z tego co nagrałem i za parę minut podrzuce linka. Dzięki !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2011, 17:45 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Link do filmiku

>>> http://youtu.be/3zJRRJ9oH3k


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2011, 18:07 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
Panewka.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2011, 18:56 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
@bukers

No to nie fajnie :( Orientujesz się może z czym będę sie borykał - dla mnie to juz trochę zbyt skomplikowane. Na koniec klasycznie - sama panewka nie jest droga, ale może orientujesz ile taka operacja może kosztować ?

Z góry Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2011, 19:22 

Dołączył: 3.01.2009
Posty: 108
Panewka jak nic :-(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 28.08.2011, 19:40 

Dołączył: 11.02.2011
Posty: 372
theshape czytaj PW.
pewnie wał jest do wymiany a to już 3tys.euro.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2011, 14:54 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Autko po podwyższeniu ciśnienia (i dokładnym wyschnięciu po bardzo mocnej ulewie - jeśli to miało jakieś znaczenie). Brzmi tak:

>>> http://youtu.be/JTvgcWWdENo <<<

Normalnie jakiś cud nad Odrą...

Wymienię od razu olej i do sprawdzenia została pompa oleju. Mechanik uznał, że to nie mogą być ani zawory ani panewki - mówi, że to inny rodzaj dźwięku, a przy ostatnim grzebaniu olej był czysty bez opiłków itp. Postawił na ciśnienie, olej i pompę. Mam nadzieję, że się nie myli, póki co jestem dobrej myśli. Za kilka dni zobaczymy...

dla ścisłości - od zakupu jeździłem na Castrolu Magnatec 10W40 - przesiadam się na Mobil 1 10W40.

bukers80, piotr_d - dzięki za zaangażowanie :)

Pozdrawiam,
Radek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2011, 17:20 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Brzmi jakby przyczyną stukania był regulator luzu zaworowego, który teraz przestał stukać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2011, 17:28 

Dołączył: 14.01.2010
Posty: 264
Lokalizacja: Katowice
Nr klubowicza: 221
Chyba musisz sie udac do serwisu porsche lub do kogos kto posiada tak zwany wideoendoskop i nalezy sprawdzic gladzie cylindrow na 5-6 cylindrze
wedlug mnie na 99% przytarte gladzie... normalne podczas przekrecenia silnika na nierozgrzanym motorze
moze sie myle bo tak trudno z filmiku odczytac ale radzil bym to sprawdzic jak sie to pojawi ponownie...




_________________

AUTO-DUSZA specjalizacja PORSCHE


rafi.d@porscheclub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2011, 20:37 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Nie jestem ekspertem, ale głosuję na opinię przedstawioną przez kl
Dźwięk z filmiku 1 i 2 najbardziej kojarzy mi się z odgłosami zużytych szklanek/popychaczy zaworowych. Regulacja luzów jest hydrauliczna.
Po zmianie oleju (zwłaszcza z semisyntetyka na pełen) szklanki mogą tak pracować. Mam tak w swoim 944S (odgłosy stukania bardzo podobne, pojawiły się po zmianie oleju).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.08.2011, 20:47 

Dołączył: 19.10.2007
Posty: 406
Są to na 200% odgłosy zużytych szklanek- popychaczy zaworowych.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 31.08.2011, 10:18 

Dołączył: 25.08.2011
Posty: 18
porka 1 napisał(a):
Są to na 200% odgłosy zużytych szklanek- popychaczy zaworowych.


Nie wiem czy na 200% ale też mi się tak wydaje.
Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.09.2011, 16:05 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
Witam,

odświeżam wątek, bo w końcu udało mi się doprowadzić wszystko do porządku. Okazało się, że żadnej tragedii nie było. Trochę sprężanie w cylindrach ma różnice + zły olej i niskie ciśnienie i smarowanie nie dawało rady.

tak na chybcika:

1. wymiana oleju z Castrol na Mobil 1
2. wymiana tłumików
3. podniesienie ciśnienia do 1,8 - 2 bar na gorącym
+ mały gadżet... jak już wyciągałem tłumiki, to mechanik zaaplikował mi mały hack tłumika... tak właśnie to wygląda (foto nie moje, ale mam identycznie):

Obrazek

całość działa tak:

>>>http://www.youtube.com/watch?v=pDJdt3wEpiQ<<<

Pozdrowienia :)
Radek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.11.2011, 13:15 

Dołączył: 14.05.2010
Posty: 3
theshape napisał(a):


tak na chybcika:

1. wymiana oleju z Castrol na Mobil 1
2. wymiana tłumików
3. podniesienie ciśnienia do 1,8 - 2 bar na gorącym
+ mały gadżet...


Interesuje mnie punkt 3 możesz napisać coś więcej.
Olej wymieniony (0/40) i niestety mam ten sam dzwiek :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2012, 15:42 

Dołączył: 18.10.2012
Posty: 33
Witam

Otoz mam identyczne dzwieki jak samochod jest na biegu jalowym.. Moglbys wyjasnic co dala wymiana tlumikow i jak podniesc cisnienie oleju na goracym jezeli o te cisnienie chodzi w punkcie 3?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.10.2012, 16:23 

Dołączył: 27.05.2011
Posty: 231
P.W.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 27.06.2015, 14:38 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
takijeden napisał(a):
theshape napisał(a):


tak na chybcika:

1. wymiana oleju z Castrol na Mobil 1
2. wymiana tłumików
3. podniesienie ciśnienia do 1,8 - 2 bar na gorącym
+ mały gadżet...


Interesuje mnie punkt 3 możesz napisać coś więcej.
Olej wymieniony (0/40) i niestety mam ten sam dzwiek :(


Trafiłem na taki wątek penetrując temat ciśnienia oleju.
Zainteresował mnie o tyle, że radość pierwszych kilometrów (ok.800) zakłóca właśnie ciśnienie oleju, które dopóki silnik nie jest dobrze nagrzany oscyluje ok. 4-4.5, ale pózniej na wolnych obrotach ok.1.5 natomiast podczas jazdy to ok.3-3.5. W starszych moich "wiatrakach" było tak, że przy 3 tyś obr. było ok.3, przy 4-ech tyś.ok.4, przy 5 tyś. obr. ok.5. i do tego jestem przyzwyczajony.
Zmiana czujnika oleju na inny nic nie przyniosła, zmiana oleju z Mobila 5/50 na Motul 15/50 również. Oczywiście zużycia oleju nie zauważyłem, a samochód jeżdzi pięknie. A, no i jeszcze - przez ok.2 sek. po uruchomieniu zimnego silnika ( po nocy np.) słychać grzechot, tak jakby napinacze się utwardzały. Szklanek nie słychać. Stąd zaciekawiło to co na wstępie - czy - jak-można podnieść ciśnienie oleju?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum