Autor |
Wiadomość |
Silent
|
Napisane: 21.05.2014, 7:35 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Witam , zostałem wywołany do tablicy
Panowie , problem występuje tylko przy tzw małym zacisku , przód tarcza 318 mm , Boxster /996 /997 C2 przy 330 mm jak w 996 /997
S,4S , 996 Turbo ten problem nie występuje , moim skromnym zdaniem wygrzanie klocków i ułożenie do tarcz ma duże znaczenie ,
spalenie górnej powłoki klocki powoduje jego zeszklenie i brak hamowania lub spalenie czyli się rozsypie , ile firm klocków tyle opinii
Ferrodo uważa ,że EBC to g.. , a EBC odwrotnie , twarde klocki zjadają tarcze i piszczą , a miękkie się ścierają , uważam ,że studzenie hamulców na torze ma bardzo duże znaczenie, pozdrawiam
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 21.05.2014, 7:53 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Silent napisał(a): Ferrodo uważa ,że EBC to g...
Skoro EBC ładuje swoje klocki na pierwszy montaż do większości motocykli (w tym super sportów) takie twierdzenie to delikatnie mówiąc bzdura. 
|
|
Góra |
|
mgrab
|
Napisane: 21.05.2014, 8:33 |
|
Dołączył: 28.12.2011 Posty: 779
|
Silent napisał(a): Witam , zostałem wywołany do tablicy Panowie , problem występuje tylko przy tzw małym zacisku , przód tarcza 318 mm , Boxster /996 /997 C2 przy 330 mm jak w 996 /997 S,4S , 996 Turbo ten problem nie występuje , moim skromnym zdaniem wygrzanie klocków i ułożenie do tarcz ma duże znaczenie , spalenie górnej powłoki klocki powoduje jego zeszklenie i brak hamowania lub spalenie czyli się rozsypie , ile firm klocków tyle opinii Ferrodo uważa ,że EBC to g.. , a EBC odwrotnie , twarde klocki zjadają tarcze i piszczą , a miękkie się ścierają , uważam ,że studzenie hamulców na torze ma bardzo duże znaczenie, pozdrawiam
Łukasz a do twojego byłego auta to jakie byś klocki i tarcze polecał? chodzi mi o takie zwykłe pyrkanie po mieście...
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 21.05.2014, 9:57 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Proponuję OE -Textar
Jak będziesz potrzebował daj znać ,
Pozdrawiam , Łukasz
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 21.05.2014, 9:58 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Łukasz ma rację jeśli chodzi o wielkość tarczy - faktycznie z tarczami 330 i większymi problem nie występuje, albo jeśli występuje, to później i słabiej niż z tarczami 318. Tak czy inaczej - na częste i aktywne udziały w track day nie schodziłbym poniżej klocka klasy żółtego ebc - przy firmie się nie upieram oczywiście, najistotniejsze jest jak klocek sobie radzi z wysokimi temperaturami. Kwestia wygrzania i ułożenia klocków, oraz schładzania po sesji ma ogromne znaczenie tak jak pisze Łukasz. Ale mimo tego że to robię bardzo starannie, to jak na razie tylko żółte EBC funkcjonują w miarę poprawnie. No ale ja mam tarcze 318 mm. Co do jakości EBC - jak mam być szczery, to też nie jestem bezgranicznie zachwycony - występują spore różnice w jakości działania poszczególnych kompletów. Jedne generują zdecydowanie większe tarcie niż inne, jakby mieszanka nie zawsze była identyczna - uprzedzając pytania, klocek mam zawsze dokładnie to samo oznaczenie katalogowe. Używam ich, bo to jak na razie jedyne klocki które wypróbowałem i dają radę w moim aucie na torze A EBC w motocyklach - motocykl waży najczęściej około 200 kg , a tarcze hamulcowe mają też około 30 cm średnicy i zdecydowanie lepsze chłodzenie. Więc obciążenia termiczne są sporo mniejsze niż w aucie.
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 21.05.2014, 10:04 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Panowie, jest jeszcze jedno, droższe wyjście z sytuacji - ceramika
Jurek miał swojego czasu w Boxsterze i dawały radę
Miłego dnia
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 21.05.2014, 10:13 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Silent napisał(a): Panowie , jest jeszcze jedno , droższe wyjście z sytuacji -ceramika Jurek miał swojego czasu w Boxsterze i dawały radę Miłego dnia ,
He he  Jest też jeszcze inna opcja - zdecydowanie tańsza. Przednie zaciski Boxstera idą na tył, razem z tarczą tylną od któregoś 996 (nie pamiętam tak dokładnie), a na przód lądują zaciski z chyba 996 gt3 mk II (nie pamiętam na 100%, mogę sprawdzić), ew komplet przedni Brembo z oferty FVD za ca 3,5 tys euro na koło (z tarczą z wymiennym wieńcem)  . I zdaje się korektor siły hamowania trzeba też wymienić. Pytanie tylko, czy warto inwestować takie pieniądze w zabawę na trackday  I byłbym zapomniał - felgi min 19 cali.
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 21.05.2014, 10:53 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
I to jest odpowiedź : dlaczego w 996 /997 4S montują zaciski i klocki na tył z seryjnych przodów 996 /997/Boxsterów 
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 21.05.2014, 18:33 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Silent napisał(a): twarde klocki zjadają tarcze i piszczą , a miękkie się ścierają , uważam ,że studzenie hamulców na torze ma bardzo duże znaczenie, pozdrawiam
Jeśli tor to
Pagid (najróżniejsze kombinacje)
lub
Ferrodo (ale tylko DS 2.11)
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 21.05.2014, 21:22 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2066
|
yellow stuff
jedzą tarcze... piszczą blaszki nie klocki
+ upgrade felg (zmiana z 17 na 18 podniosła mocno komfort terminczny)
zwykły Dot 5
|
|
Góra |
|
tomislaw5
|
Napisane: 5.08.2014, 0:29 |
|
Dołączył: 9.11.2012 Posty: 234 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 358
|
Ja również poproszę o poradę. Na przodzie będę musiał wymienić klocki. Jakie będą lepsze? Oryginalne czy jakieś tuningowe? Pagid niebieskie albo żółte? Yellow albo red stuff? 50% to jazda na co dzień i 50% Track Day-e i imprezy klubowe. 993 turbo.
Przy kolejnej zmianie klocków będę musiał wymienić tarcze i ten sam dylemat. 
_________________
G50 3.2 965 993tt
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 5.08.2014, 7:20 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Proponuję zestaw EBC Yellow plus tarcze Zimmermann nawiercany.
Pozdrawiam ,
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 5.08.2014, 9:18 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Troszkę się wetnę - skończyłem właśnie pierwszy komplet EBC Blue Stuff NDX w Boxiku. Zdecydowanie polecam zamiast Yellow - wytrzymują jednego trackdaya dłużej, mniej maltretują tarczę, na zimno i na codzień zdecydowanie biją Yellow skutecznością i dozowalnością, na torze też zauważalnie lepiej sobie radzą niż Yellow. Z zimmermanem też dobrze współpracują.
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 5.08.2014, 10:08 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
Tak , tylko z Blue do 993 będzie ciężko , nie wiem czy produkują , zaraz sprawdzę , pozdrawiam
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 5.08.2014, 10:24 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
ja mam bardzo dobre doświadczenia z EBC Redstuff i takie polecam z pełnym przekonaniem. 
|
|
Góra |
|
Silent
|
Napisane: 5.08.2014, 13:02 |
|
Dołączył: 13.02.2009 Posty: 382
|
W REDach popsuła się mieszanka , strasznie piszczą ostatnio poszły
do DB9 , masakra , ale za to BLUE są dostępne 
|
|
Góra |
|
tomislaw5
|
Napisane: 5.08.2014, 13:43 |
|
Dołączył: 9.11.2012 Posty: 234 Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 358
|
Ok.dzięki bardzo za rady. Spróbuję EBC Blue Stuff NDX .

_________________
G50 3.2 965 993tt
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|