Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 7:35 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
Witam , zostałem wywołany do tablicy :)

Panowie , problem występuje tylko przy tzw małym zacisku , przód tarcza 318 mm , Boxster /996 /997 C2 przy 330 mm jak w 996 /997
S,4S , 996 Turbo ten problem nie występuje , moim skromnym zdaniem wygrzanie klocków i ułożenie do tarcz ma duże znaczenie ,
spalenie górnej powłoki klocki powoduje jego zeszklenie i brak hamowania lub spalenie czyli się rozsypie , ile firm klocków tyle opinii :)
Ferrodo uważa ,że EBC to g.. , a EBC odwrotnie , twarde klocki zjadają tarcze i piszczą , a miękkie się ścierają , uważam ,że studzenie hamulców na torze ma bardzo duże znaczenie, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 7:53 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Silent napisał(a):
Ferrodo uważa ,że EBC to g...

Skoro EBC ładuje swoje klocki na pierwszy montaż do większości motocykli (w tym super sportów) takie twierdzenie to delikatnie mówiąc bzdura. :?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 8:33 

Dołączył: 28.12.2011
Posty: 779
Silent napisał(a):
Witam , zostałem wywołany do tablicy :)

Panowie , problem występuje tylko przy tzw małym zacisku , przód tarcza 318 mm , Boxster /996 /997 C2 przy 330 mm jak w 996 /997
S,4S , 996 Turbo ten problem nie występuje , moim skromnym zdaniem wygrzanie klocków i ułożenie do tarcz ma duże znaczenie ,
spalenie górnej powłoki klocki powoduje jego zeszklenie i brak hamowania lub spalenie czyli się rozsypie , ile firm klocków tyle opinii :)
Ferrodo uważa ,że EBC to g.. , a EBC odwrotnie , twarde klocki zjadają tarcze i piszczą , a miękkie się ścierają , uważam ,że studzenie hamulców na torze ma bardzo duże znaczenie, pozdrawiam


Łukasz a do twojego byłego auta to jakie byś klocki i tarcze polecał? chodzi mi o takie zwykłe pyrkanie po mieście...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 9:57 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
Proponuję OE -Textar :D
Jak będziesz potrzebował daj znać ,
Pozdrawiam , Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 9:58 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Łukasz ma rację jeśli chodzi o wielkość tarczy - faktycznie z tarczami 330 i większymi problem nie występuje, albo jeśli występuje, to później i słabiej niż z tarczami 318. Tak czy inaczej - na częste i aktywne udziały w track day nie schodziłbym poniżej klocka klasy żółtego ebc - przy firmie się nie upieram oczywiście, najistotniejsze jest jak klocek sobie radzi z wysokimi temperaturami. Kwestia wygrzania i ułożenia klocków, oraz schładzania po sesji ma ogromne znaczenie tak jak pisze Łukasz. Ale mimo tego że to robię bardzo starannie, to jak na razie tylko żółte EBC funkcjonują w miarę poprawnie. No ale ja mam tarcze 318 mm. Co do jakości EBC - jak mam być szczery, to też nie jestem bezgranicznie zachwycony - występują spore różnice w jakości działania poszczególnych kompletów. Jedne generują zdecydowanie większe tarcie niż inne, jakby mieszanka nie zawsze była identyczna - uprzedzając pytania, klocek mam zawsze dokładnie to samo oznaczenie katalogowe. Używam ich, bo to jak na razie jedyne klocki które wypróbowałem i dają radę w moim aucie na torze A EBC w motocyklach - motocykl waży najczęściej około 200 kg , a tarcze hamulcowe mają też około 30 cm średnicy i zdecydowanie lepsze chłodzenie. Więc obciążenia termiczne są sporo mniejsze niż w aucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 10:04 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
Panowie, jest jeszcze jedno, droższe wyjście z sytuacji - ceramika :D

Jurek miał swojego czasu w Boxsterze i dawały radę :)

Miłego dnia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 10:13 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Silent napisał(a):
Panowie , jest jeszcze jedno , droższe wyjście z sytuacji -ceramika :D

Jurek miał swojego czasu w Boxsterze i dawały radę :)

Miłego dnia ,


He he :) Jest też jeszcze inna opcja - zdecydowanie tańsza. Przednie zaciski Boxstera idą na tył, razem z tarczą tylną od któregoś 996 (nie pamiętam tak dokładnie), a na przód lądują zaciski z chyba 996 gt3 mk II (nie pamiętam na 100%, mogę sprawdzić), ew komplet przedni Brembo z oferty FVD za ca 3,5 tys euro na koło (z tarczą z wymiennym wieńcem) :). I zdaje się korektor siły hamowania trzeba też wymienić. Pytanie tylko, czy warto inwestować takie pieniądze w zabawę na trackday :) I byłbym zapomniał - felgi min 19 cali.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 10:53 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
I to jest odpowiedź : dlaczego w 996 /997 4S montują zaciski i klocki na tył z seryjnych przodów 996 /997/Boxsterów :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.05.2014, 18:33 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Silent napisał(a):
twarde klocki zjadają tarcze i piszczą , a miękkie się ścierają , uważam ,że studzenie hamulców na torze ma bardzo duże znaczenie, pozdrawiam
:thumbup:

Jeśli tor to

Pagid (najróżniejsze kombinacje)

lub

Ferrodo (ale tylko DS 2.11)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: xxx
PostNapisane: 21.05.2014, 21:22 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2066
yellow stuff
jedzą tarcze... piszczą blaszki nie klocki

+ upgrade felg (zmiana z 17 na 18 podniosła mocno komfort terminczny)
zwykły Dot 5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2014, 0:29 

Dołączył: 9.11.2012
Posty: 234
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 358
Ja również poproszę o poradę. Na przodzie będę musiał wymienić klocki. Jakie będą lepsze? Oryginalne czy jakieś tuningowe? Pagid niebieskie albo żółte? Yellow albo red stuff? 50% to jazda na co dzień i 50% Track Day-e i imprezy klubowe. 993 turbo.
Przy kolejnej zmianie klocków będę musiał wymienić tarcze i ten sam dylemat. :)




_________________

G50 3.2
965
993tt


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2014, 7:20 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
Proponuję zestaw EBC Yellow plus tarcze Zimmermann nawiercany.

Pozdrawiam ,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2014, 9:18 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Troszkę się wetnę - skończyłem właśnie pierwszy komplet EBC Blue Stuff NDX w Boxiku. Zdecydowanie polecam zamiast Yellow - wytrzymują jednego trackdaya dłużej, mniej maltretują tarczę, na zimno i na codzień zdecydowanie biją Yellow skutecznością i dozowalnością, na torze też zauważalnie lepiej sobie radzą niż Yellow. Z zimmermanem też dobrze współpracują.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2014, 10:08 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
Tak , tylko z Blue do 993 będzie ciężko , nie wiem czy produkują , zaraz sprawdzę , pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2014, 10:24 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
ja mam bardzo dobre doświadczenia z EBC Redstuff i takie polecam z pełnym przekonaniem. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2014, 13:02 

Dołączył: 13.02.2009
Posty: 382
W REDach popsuła się mieszanka , strasznie piszczą ostatnio poszły
do DB9 , masakra , ale za to BLUE są dostępne :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.08.2014, 13:43 

Dołączył: 9.11.2012
Posty: 234
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nr klubowicza: 358
Ok.dzięki bardzo za rady. Spróbuję EBC Blue Stuff NDX .

:)




_________________

G50 3.2
965
993tt


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum