Autor |
Wiadomość |
wit007
|
Napisane: 19.05.2014, 11:09 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Zamierzam zajrzeć autem i na tor, więc chyba zwykłe TRW/Textary się nie za bardzo nadadzą. Ktoś ma jakieś doświadczenia? EBC Yellow? A może Red? Ferodo 2500? A może sprawdzony przez Bartka Pagid RS Yellow? Tylko gdzie to ostatnie kupić? Tarcze będą Zimmermann albo Ate.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 19.05.2014, 11:25 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Ja używam EBC Yellow - w zestawieniu z opona semislick na torze pracują na granicy swoich możliwości, ale jeszcze dają radę. Jakie Ty masz tarcze z przodu ? 318 mm ? Jeśli tak, to pewnie to taki sam zestaw jak w moim boxiku. A na jakich oponach będziesz jechał ? Na drogowych jest szansa, że textar da radę, jak na semi to odradzam textary na tor - jest mocno prawdopodobne, że pył z kolcków zespoli Ci się z Zimmermanami - tzw depozyt i tarcza będzie do wyrzucenia (ew przetoczenia). Ferrodo DS2500 wg mnie również polegnie na semislickach. Pagida nie uzywałem - ale skoro u Bartka daje radę, to chyba jest ok, bo Bartek jedzie naprawdę szybko. EBC red na bank polegnie, nawet nie próbuj, koledze odkleił się materiał cierny od płytki metalowej . Na pewno dadzą radę ferrodo DS1.11 - ale są trudno dostępne, podobna mieszanka to Mintex M1166. Ja dla siebie zamówiłem w ramach testów EBC blue ndx - w odróżnieniu od zwykłych blue mają hamować również na zimno, błyskawicznie się układać do tarczy, dawać radę z temperaturą co najmniej tak jak yellow, no i być trwalsze o 40% od yellow. Jak przetestuję, to zdam relację, ale to jeszcze ze dwa trackdaye zejdą
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 19.05.2014, 11:29 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Dzięki - tak mi się zdaje, że 318 przód i 299 tył. EBC Red miałem swego czasu w 964 i nie narzekałem, ale teraz mocy troszkę więcej Na tor zdecydowanie semislick.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 19.05.2014, 11:44 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
wit007 napisał(a): Dzięki - tak mi się zdaje, że 318 przód i 299 tył. EBC Red miałem swego czasu w 964 i nie narzekałem, ale teraz mocy troszkę więcej Na tor zdecydowanie semislick.
No to poniżej żółtych EBC bym nie schodził, bo zniszczysz klocki i tarcze błyskawicznie. A 964 też na semislickach jeździło w zestawieniu z ebc red ?
Zresztą i tak przygotuj się na to, że tarcze mocno dostaną w ucho
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 19.05.2014, 11:46 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Nie zdążyło Jeździło na Conti Sport 3. Domyślam się, na szczęście tarcze są dość tanie
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 19.05.2014, 12:04 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
wit007 napisał(a): Nie zdążyło Jeździło na Conti Sport 3. Domyślam się, na szczęście tarcze są dość tanie
Z moich obserwacji wynika, że semislick znacznie podnosi wymagania dla zestawu tarcze/klocki. Siły które ta opona jest w stanie przenieść, są sporo większe niż na drogówce, więc obciążenie dla układu hamulcowego wzrasta.
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 19.05.2014, 15:41 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
Broń się jak możesz przed ferodo 2500,miały być lepsze niż seria a tymczasem są tak twarde że zużyłem tarcze a klocki nówka,co prawda w 993 ale i tak syf jak cholera .Ferodo tylko DS3000 ale do 911 ich nie ma.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 19.05.2014, 16:58 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Adi_rallye napisał(a): Broń się jak możesz przed ferodo 2500,miały być lepsze niż seria a tymczasem są tak twarde że zużyłem tarcze a klocki nówka,co prawda w 993 ale i tak syf jak cholera .Ferodo tylko DS3000 ale do 911 ich nie ma.
A jak skuteczność hamowania ? I odporność na temperaturę ?
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 19.05.2014, 17:11 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
TomRS napisał(a): Adi_rallye napisał(a): Broń się jak możesz przed ferodo 2500,miały być lepsze niż seria a tymczasem są tak twarde że zużyłem tarcze a klocki nówka,co prawda w 993 ale i tak syf jak cholera .Ferodo tylko DS3000 ale do 911 ich nie ma. A jak skuteczność hamowania ? I odporność na temperaturę ?
Nawet na seryjnej gumie mają problem. Wywalam je
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 19.05.2014, 17:13 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Ja polecam EBC Red Stuff - skuteczność hamowania nieporównywalna z OEM, a zużycie tarcz nieznaczne.
Jedno wiem - następne też będą Redstuff'y.
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 19.05.2014, 17:13 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Czyli dobrze podejrzewałem, że ds2500 nie dadzą rady na torze.
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 19.05.2014, 17:28 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
TomRS napisał(a): Adi_rallye napisał(a): Broń się jak możesz przed ferodo 2500,miały być lepsze niż seria a tymczasem są tak twarde że zużyłem tarcze a klocki nówka,co prawda w 993 ale i tak syf jak cholera .Ferodo tylko DS3000 ale do 911 ich nie ma. A jak skuteczność hamowania ? I odporność na temperaturę ?
Nawet na seryjnej gumie mają problem. Wywalam je
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 19.05.2014, 18:45 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Przegapilem wczesniej ten watek i czuje sie wywolany do tablicy. Do tej pory moje doswiadczenia zaczynaja sie i koncza na 964 i na tej podstawie pisze.
EBC yellow plus zwykle opony Conti 18" - dobry zestaw, gdy nim jezdzilem, to nie bylem w stanie go "naduzyc" - Tor Poznan 2:05
Pagid RS yellow plus zwykle Bridgestone 16" - z opon zostaly strzepy, hamowanie o wiele lepsze, zero fadingu, rewelacyjne po rozgrzaniu (Paul Ricard 34 st C) - TP 1:59
Seryjny klocek, seryjna tarcza, C2 plus semislick Michelin Cup 17" - klocki nie dawaly rady w Poznaniu, fading, plywanie tylu auta przy hamowaniu, poczucie lekkiej niestabilnosci - TP 1:54,5
Pagid RS yellow przod, trickstuff czerwony tyl (brak malego Pagida do tylnego zacisku wczesnego 964 C2) plus Michelin Cup 16" - pewne hamowanie przez caly czas, >30 okrazen, stabilne auto - TP 1:54,3xx
Jedyny minus Pagida to piszczenie - w miescie brzmi jakby ocieraly kola, a na torze jak jakas trabko-piszczalka. Ja z tym moge zyc, ale nie kazdemu przypadnie to do gustu. Mozna kupic we Francji w sklepie Oreca - wysylaja. http://www.oreca.fr/en/
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Adi_rallye
|
Napisane: 19.05.2014, 21:02 |
|
Dołączył: 11.06.2011 Posty: 859
|
BT napisał(a): Jedyny minus Pagida to piszczenie - w miescie brzmi jakby ocieraly kola, a na torze jak jakas trabko-piszczalka. Ja z tym moge zyc, ale nie kazdemu przypadnie to do gustu. Mozna kupic we Francji w sklepie Oreca - wysylaja. http://www.oreca.fr/en/
Uwielbiam osobiście to rajdowo-wyścigowe piszczenie,znaczy że klocek schodzi
|
|
Góra |
|
BT
|
Napisane: 19.05.2014, 22:28 |
|
Klubowicz |
|
Dołączył: 11.01.2011 Posty: 3043 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 258
|
Adi_rallye napisał(a): BT napisał(a): Jedyny minus Pagida to piszczenie - w miescie brzmi jakby ocieraly kola, a na torze jak jakas trabko-piszczalka. Ja z tym moge zyc, ale nie kazdemu przypadnie to do gustu. Mozna kupic we Francji w sklepie Oreca - wysylaja. http://www.oreca.fr/en/Uwielbiam osobiście to rajdowo-wyścigowe piszczenie,znaczy że klocek schodzi
Zle sie wyrazilem. Tez bardzo lubie ten dzwiek, szczegolnie trabko-piszczalkowy
_________________
Bartek
997.1 GT3 964 C2 958 3.0d 996 turbo X50 [był] 964 C4 [był]
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 19.05.2014, 23:06 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Dołączam do klubu
Także lubię jak po dniu na torze ładnie piszczą
Ja mam EBC zielone, ale waga piórkowa w porównaniu do Waszych,
będą czerwone za jakiś czas.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.05.2014, 9:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Dzięki za opinie - a czy EBC Yellow też piszczą? Pytam, bo są łatwiej dostępne niż Pagid
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 20.05.2014, 9:32 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
wit007 napisał(a): Dzięki za opinie - a czy EBC Yellow też piszczą? Pytam, bo są łatwiej dostępne niż Pagid
W zasadzie prawie wcale nie piszczą. Jednak Pagida pozycjonowałbym wyżej niż EBC w kwestii jakości klocka.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 21.05.2014, 3:36 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
|
Góra |
|
TomRS
|
Napisane: 21.05.2014, 7:13 |
|
Dołączył: 16.12.2011 Posty: 825
|
Ty masz Turbinę ? To moim skromnym zdaniem, żadne z tych klocków nie podołają trudom trackdaya w takim aucie.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|