Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.10.2022, 0:58 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
Zamierzam w przyszlosci zmienić silnik w 996 z 3.6 na 3.8 z nowszego modelu 997 355ps.
Podobno taki swap to kosmetyka.
Może ma ktoś z Was taki motor w swojej 996 ?
Wydech bedzie pasowal P&P z obecnego 3.6 ? ( aktualnie mam porzadny sportowy caly uklad z GT3 i fajnie jakby nie trzeba było nic przerabiać )
Czy z czymś są jakieś wieksze problemy ?
Dzieki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2022, 8:36 
Avatar użytkownika

Dołączył: 1.09.2020
Posty: 206
Lokalizacja: Cowbridge
Nr klubowicza: 686
Mozesz zalozyc większe tuleje i tłoki, zrobić z takiego 3.6 nawet 4.0. Poggogluj np. Jacka Rabbiego.




_________________

Jest:
`18 Porsche 911
bylo:
`21 992 Turbo
`15 991.1 GT3 CS
`13 R8 V8
`02 996.2 C2 Manual
`74 914 2.0 CanAm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2022, 12:47 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
piotras_81 napisał(a):
Mozesz zalozyc większe tuleje i tłoki, zrobić z takiego 3.6 nawet 4.0. Poggogluj np. Jacka Rabbiego.

Dzieki, Jacka Rabbiego nie moge znależć :)
4.0 to juz chyba ryzykowne ? Cylindry nie beda za cienkie wtedy ? i czy nie trzeba zmieniać innych el. silnika wtedy?

Myśle o silniku z 997, bo na wyjsciu mamy 355 koni z ktorego łatwo mozna zrobic 380


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2022, 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 1.09.2020
Posty: 206
Lokalizacja: Cowbridge
Nr klubowicza: 686
Nie chodzi o grubość ścianki a materiał tulei. Tu masz wykład Rabiego, nawet 4.4 motor zrobił. Przeszukaj sobie playlisty Rennvison.

https://youtu.be/P2KERAshbnQ




_________________

Jest:
`18 Porsche 911
bylo:
`21 992 Turbo
`15 991.1 GT3 CS
`13 R8 V8
`02 996.2 C2 Manual
`74 914 2.0 CanAm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.10.2022, 21:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ja miałem 3.8 z 997.1 w 996.2. I powiem na ten temat dwa słowa - nie polecam ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 1:53 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
wit007 napisał(a):
Ja miałem 3.8 z 997.1 w 996.2. I powiem na ten temat dwa słowa - nie polecam ;)


Czemu nie polecasz ? Powiesz cos wiecej ?
Dlatego ze swap jest problematyczny ? Czy po prostu silnika 3.8 nie polecasz ?
Wszystkie maja problemy- 3.4 3.6 i 3.8 , wiec pomyślałem, że skoro i tak trzeba robić silnik to fajnie by bylo miec wieksza moc wyjsciową.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Zawsze mozesz wsadzic V8 :D

https://youtu.be/1Rbpu3ZlahA




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 12:48 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
Johnny napisał(a):
Zawsze mozesz wsadzic V8 :D

https://youtu.be/1Rbpu3ZlahA


Wiem, nawet przez chwile to rozważałem :lol: . Jednak pomysl odpada, koszty, rzezba i nie bylbym do konca zadowolony majac silnik innej marki.
Chcialbym dobrze zrobic motor porszowski , najlepiej jak już robic to 3.8
Na GT3 jest moim autem marzen, niestety to nie ten pulap cenowy, wiec raczej nigdy tego auta nie kupie. Bardzo chce jak najbardziej upodobnic zwykla 911 do tego modelu i fajnie by bylo rowniez zrobic to pod wzgledem mocowym.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 1.09.2020
Posty: 206
Lokalizacja: Cowbridge
Nr klubowicza: 686
Rozumiem ze masz silniki w swoim 996, wiec sugeruje robić to co masz. Zakup używanego silnika z 997.1 to koszta, te pieniądze możesz przeznaczyć na tuleje + zestaw tlokow i korbowodów. Nie wiem czy się orientujesz ile to kosztuje ale to nie są tanie rzeczy. Powtarzam ze z 3.6 możesz zrobić 4.0 ktore będzie miało ponad 400koni. Pamiętaj tez o układzie smarowania.




_________________

Jest:
`18 Porsche 911
bylo:
`21 992 Turbo
`15 991.1 GT3 CS
`13 R8 V8
`02 996.2 C2 Manual
`74 914 2.0 CanAm


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
A ja powiem inaczej - sprzedaj 996 i kup turbo.
Takie operacje zawsze najmniej opłacalne - tym bardziej, że zamierzasz włożyć najgorszy silnik z całej gamy 996/997.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 20:59 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
piotras_81 napisał(a):
Rozumiem ze masz silniki w swoim 996, wiec sugeruje robić to co masz. Zakup używanego silnika z 997.1 to koszta, te pieniądze możesz przeznaczyć na tuleje + zestaw tlokow i korbowodów. Nie wiem czy się orientujesz ile to kosztuje ale to nie są tanie rzeczy. Powtarzam ze z 3.6 możesz zrobić 4.0 ktore będzie miało ponad 400koni. Pamiętaj tez o układzie smarowania.


Sadzilem, ze wszystkie sa ujowe - 3.4 , 3.6 i 3.8
Dlatego tez pomyslalem ze obojetnie ktory z nich sie porzadnie zrobi (stalowe tuleje i kute tloki ) to bedzie tak samo dobrze. Na wyjsciu mamy 355ps a nie 320
Ale rozumiem, ze moje myslenie jest bledne ?
Orietuje sie ile to kosztuje ale chce miec auto na dlugie lata jak i rowniez spokoj z silnikiem.
W Polsce bez problemu mozna zrobic dobrze 4.0 albo chociaz 3.8-3.9 z 3.6 ?
Czyli mowicie ze robic porzadnie 3.6 tak ?


piterson napisał(a):
A ja powiem inaczej - sprzedaj 996 i kup turbo.
Takie operacje zawsze najmniej opłacalne - tym bardziej, że zamierzasz włożyć najgorszy silnik z całej gamy 996/997.


Kompletnie odpada. Mam scisle okreslone wymagania.
Moim idealem jest jak juz mowilem GT3.
Wolnossacy, dobrze brzmiacy, rowno rozwijajacy moc, tylny naped, lekki itp.
Turbo jezdzilem 997 zrobionym na 580koni i kompletnie jest to auto nie dla mnie ,
Nie podoba mi sie oddawanie mocy, dzwiek, napedy itp.
Lubie auta o charakterystyce czysto torowej.
Poza tym optycznie rowniez kompletnie mi sie to auto nie podoba, w zadnej budzie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 22:18 

Dołączył: 4.05.2011
Posty: 651
Abstrahując od tego, który z silników czy 3.6 czy 3.8 jest bardziej awaryjny, to w jeździe 3.8 jest dużo lepszym silnikiem niż 3.6.
Ma więcej mocy, dużo fajniej jedzie z dołu. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 22:49 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
Eclipser napisał(a):
Abstrahując od tego, który z silników czy 3.6 czy 3.8 jest bardziej awaryjny, to w jeździe 3.8 jest dużo lepszym silnikiem niż 3.6.
Ma więcej mocy, dużo fajniej jedzie z dołu. :)


Dlatego tez chcialem go wsadzic, zakladajac, ze kazdy z nich trzeba wyremontowac.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.10.2022, 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Kto bogatemu zabroni?
Rób co ci odpowiada!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2022, 0:28 

Dołączył: 10.05.2015
Posty: 109
berni500 napisał(a):
Kto bogatemu zabroni?
Rób co ci odpowiada!



Pytam o trudnosc zrobienia swapa.
Czy 3.6 czy to 3.8 i tak najlepiej jest wyremontowac, zeby moc bez stresu dodawac gazu.
No to na logike , sprzedaje swoj stary sprawny silnik 3.6 , kupuje uszkodzony taniej 3.8 ewentualnie sprawny za te same pieniadze i robie remont.
Gdzie tu widzisz jakies potezne koszty ?
3.6 rowniesz trzeba robic, bo padnie predzej czy pozniej.

Poza tym zapytałem o swapa , problemy oraz informacje z tym zwiazane, liczac na rzeczowe i pomocne uwagi.
jak narazie jest "nie polecam" , "kto bogatemu zabroni" albo "kup sobie turbo" :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2022, 1:17 
Avatar użytkownika

Dołączył: 19.02.2018
Posty: 400
Nr klubowicza: 583
@996GT3
no może być trudno, bo jak widzisz robiła to jedna osoba


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2022, 8:25 

Dołączył: 19.09.2012
Posty: 208
996GT3 napisał(a):
berni500 napisał(a):
Kto bogatemu zabroni?
Rób co ci odpowiada!

Poza tym zapytałem o swapa , problemy oraz informacje z tym zwiazane, liczac na rzeczowe i pomocne uwagi.
jak narazie jest "nie polecam" , "kto bogatemu zabroni" albo "kup sobie turbo" :lol: :lol:


Nie spodziewaj sie tu za wiele😉 poza paroma osobami znającymi sie na rzeczy to kółeczko wzajemnej adoracji😉
Techniczne aspekty znajdziesz na forach amerykańskich… tam jest tego więcej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2022, 8:48 

Dołączył: 13.02.2012
Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
Najlepiej podjedż lub zadzwoń, ale lepiej podjechać i porozmawiaj z Michałem z PorschePana w Raszynie, lub z Rafałem z Auto Dusza, nie wiem gdzie mieszkasz, oni mają wiedzę i na pewno pomogą. My tutaj w dużej większości nie jesteśmy mechanikami i trudno mówić o czymś, o czym nie ma się pojęcia. A chłopaki mają tyle pracy, że czasu raczej na pisanie na forum za mało.
Wydaje mi się, że największy problem może być ze sterownikami i wiązkami, ale może się mylę.




_________________

Andrzej
911


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2022, 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
seteman napisał(a):
996GT3 napisał(a):
berni500 napisał(a):
Kto bogatemu zabroni?
Rób co ci odpowiada!

Poza tym zapytałem o swapa , problemy oraz informacje z tym zwiazane, liczac na rzeczowe i pomocne uwagi.
jak narazie jest "nie polecam" , "kto bogatemu zabroni" albo "kup sobie turbo" :lol: :lol:


Nie spodziewaj sie tu za wiele😉 poza paroma osobami znającymi sie na rzeczy to kółeczko wzajemnej adoracji😉
Techniczne aspekty znajdziesz na forach amerykańskich… tam jest tego więcej.


W skrócie, podejmie się z 8 "warsztatów", zrobić potrafią ze 2-3, czas oczekiwania koło pół roku, koszty ze 20 euro plus.
To nie jest przekładka plug&play.
---napisał gość z kółeczka wzajemnej adoracji, za to płacący składki---




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.10.2022, 16:31 

Dołączył: 19.09.2012
Posty: 208
j.[/quote]
.
---napisał gość z kółeczka wzajemnej adoracji, za to płacący składki---[/quote]

Prawda ze to jest dziwne… zawsze jak coś napiszę to pojawiasz się Ty i myślisz ze piszę o Tobie…
Stary nie jesteś pępkiem świata😉 zluzuj gumeczkę bo Ci żyłka pęknie 😁 no chyba że az tak to bierzesz do siebie😁
A tak na marginesie… kiedys rozmawiałem z jednym z chłopaków tu obecnych dużo dłużej niż Ty i dowiedziałem sie ze Ty faktycznie masz ciśnienie na zaznaczenie swojej obecności jakimkolwiek wpisem😁

p.s. A czy Ty jako płacący składki uważasz sie za lepszego od tego niepłacącego? Być moze Tobie członkostwo dodaje +10 do zajebistości ale naprawdę nie musisz tego robić az tak ostentacyjnie😁

Mimo wszystko pozdrawiam jako bezskładkowiec 😉


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum