Autor |
Wiadomość |
westbam1973
|
Napisane: 19.03.2019, 16:02 |
|
Dołączył: 6.08.2016 Posty: 202
|
Witam. Mam pytanie o wymianę rozrządu w 911 - 996. Model z silnikiem 3,4 i 3,6. Jak to wygląda - co ile wymieniamy oraz koszt wraz robocizną. Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 19.03.2019, 16:53 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Droga impreza same uszczelki itp to jakieś 5 tys zł łańcuchy chyba po 1500 do tego ślizgi , olej płyn chłodniczy , robicizna bo motor trzeba rozłożyć w drobny mak , plus demont i zamont motoru , myśle ze 20 pęknie , ale warto robić jak auto ma ponad 120 tys i chcesz je na dłużej , łańcuchy potrafia się wyciagnac a nawet jestem pewin ze każdy się rozciąga tylko malo kto w pl to robi tnąc koszta ...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 19.03.2019, 17:53 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
E, chyba trochę przesadziłeś. W Boxsterze rozrząd to ok. 7k więc w 996 może trochę drożej (chyba że ceny jakoś raptownie poszły w górę, ale nie wydaje mi się)
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 19.03.2019, 21:40 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Samo wyjęcie i włożenie silnika ile wedle Ciebie nie mówię o rozkręcaniu go tylko wyjąc i włożyć ? 7 to nawet nie pokryje części do wymiany rozrządu ... mam gdzieś taka fv z jednego 996 z przed 3 lat chyba i tam chyba była 2 z przodu , gdybym miał Możliwość wklejenia foto pokazałbym i to nie było aso ...
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 19.03.2019, 22:42 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
To jest jak najbardziej realne co pisze Porscheee, jeśli wymieniamy wszystko to na tyle będzie opiewał rachunek, często jak nie ma dużej ilości stopni na rozrządzie to zostawia się długie łańcuchy ewentualnie wymienia się tzw płetwy (długie ślizgi) oraz krótkie łańcuszki ze ślizgami. Ja sobie podliczyłem uszczelki, filtr oleju, ślizgi bez łańcuchów na ok 1040 euro (OEM) a doliczmy jeszcze 3000 zł za łańcuchy oraz płyn chłodzący i olej. Robota całościowo co najmniej 1900 euro, pytanie jeszcze czy manual czy tiptronic i czy doliczać obróbkę głowic. W 3.6 M96.03 może być odrobinę taniej (3 łańcuchy).
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 19.03.2019, 23:58 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Wiadomo ze jak ktoś się decyduje na taki ruch to przy jednej robicie robi wymienia wszystko co dotyczy tematu , ja opisałem przykład 3.6 motoru na oryginalnych częściach z porsche z robicizna w servisie znanym na forum ale nie aso . Decyzja zapadła przy przebiegi 130 tys km .
|
|
Góra |
|
logos
|
Napisane: 20.03.2019, 11:05 |
|
Dołączył: 23.03.2007 Posty: 469
|
Wymieniałem rozrzad w moim 996 3,4 manual ze 3 lata temu. O ile pamietam o koniecznosci wymiany rozrzadu informuje PIWIS mierzący rociagniecie lancucha. Ja tego nie robilem. Wymienialem ze wzgledu na przebieg 180 tkm. Jeszce o tym nie wiedzialem. Wymienialem rozrząd na oryginalnych częsciach bez lańcuchów które nie były rozciagniete. Mocno zuzyte byly ślizgi i napinacze. Do wymiany konieczne są specjlane narzedzia które udostepnił mi Michal. W efekcie auto po wymianie rozrzadu w Bydgoszczy i tak trafilo do Porsche Pana ponieważ moj mechanik nie potrafil zestroic silnika. Częsci kupilem w firmie .... na zachodzie Polski. O ile pamietam koszt ok. 6 - 8 tys zł.
Pozdr Wojtek P.S. Teraz auto ma 224 tkm i jeszcze silnik zyje.
|
|
Góra |
|
Probe914
|
Napisane: 27.03.2019, 19:15 |
|
Dołączył: 10.02.2019 Posty: 36
|
dzisiaj zamowilem w aso slizgi i lancuchy do 996 3.4l koszt w aso po upustach 3000zl. do tego dojdzie robota ( w moim zakresie)wiec z kad te koszta? o ktorych piszecie ??
|
|
Góra |
|
szwagierek
|
Napisane: 27.03.2019, 19:48 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 626
|
Probe914 napisał(a): dzisiaj zamowilem w aso slizgi i lancuchy do 996 3.4l koszt w aso po upustach 3000zl. do tego dojdzie robota ( w moim zakresie)wiec z kad te koszta? o ktorych piszecie ?? "Po upustach" a bez upustów ile? Które dokładnie części? Wszystkie 5 łańcuchów?
|
|
Góra |
|
Probe914
|
Napisane: 27.03.2019, 20:00 |
|
Dołączył: 10.02.2019 Posty: 36
|
nie wiem ile bez upustow bo to kolega mi latwil lancuch 2x 400zl napinacz 1x 535 napinacz 1x 441 slizg 2x 104 slizg 2x 144 slizg 1x 249 lancuszek walkow 2x 127 lancuch pompy oleju 1x 84zl taki komplet. ale na stronie www.rosepassion.com kompletny rozrzad tez widzialem kolo 3000zl wiec nie wiem z kad te ceny wymian ??? nie wiem co do roboty bo raz robilem glowice i lancuch w 997 4s ale to dawno bylo i nie pamietam juz wiec nie wiem ile czasu.no ale mysle ze gdzies za miesiac wezme sie za moja 996
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 27.03.2019, 20:19 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Po pierwsze nie mowimyno szukaniu gdzieś w świecie najtańszych części tykko o zakupie w pl aso . Po drugie kupujemy wszystko zgodnie ze sztuka a nie tylko wybiórczo . Zamykać teamt raz na zawsze .Same uszczelki to chyba koło 5 tys a łańcuch jeden 1500 kurde będę w poniedzialek w Gdyni To wkleję fv z przed 3 lat chyba , na przykładzie 996 turbo , sama robocizna silnika złożyć rozłożyć tonkolejne 5 nie mówię o wyciągnięciu inwlozwniu oraz płynach .
|
|
Góra |
|
mareknowak
|
Napisane: 27.03.2019, 21:12 |
|
Dołączył: 3.08.2015 Posty: 734
|
A co ty taki nerwowy jesteś. Dlaczego niby zamykać temat...? Ktoś spytał i czeka na odpowiedzi. Myślę, że ciekawy wątek, bo osobiście tez jeżdżę tym modelem i jestem ciekaw jak to wygląda. Nie interesuje - odpuść.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 27.03.2019, 21:26 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1191
|
Kol.porschee a jesteś pewny że te z aso to naj...,ponieważ ktoś tu na forum pisał o pewnym oleju z aso który okazał się identyczny jak na wolnym rynku tylko cena razy trzy.
|
|
Góra |
|
porka 1
|
Napisane: 27.03.2019, 23:00 |
|
Dołączył: 19.10.2007 Posty: 406
|
Jak widzę te wypowiedzi na forum odnośnie silników 3,4 i 3,6 i cen za usługi to mi ręce opadają po prostu ,,barszcz biały i ślady zębów na kaszance. Jest tylko jeden gość w Polsce i w DE który ogarnia temat odnośnie silników Porsche 996 Przy mnie rozebrał silnik 3,4 na części pierwsze w ciągu 45 minut co do jednej śrubki....... gość w jednym paluszku ma temat 3,4 a w drugim 3,6 podchodzi profesjonalnie do tematu pochodzi z Olsztyna (Stare Jabłonki) Edmund posiadam namiary do niego. A ASO PORSCHE mogło by się sporo nauczyć od niego.Dosłownie i w przenośni.... Jestem w stanie dać namiar do gościa jeżeli jest ktoś chętny. Łańcuchy rozrządu niestety w 3,4 są daremne i technologicznie ten silnik jest prosty jak młot do betonu....niestety nie wytrzymuje katowania....mój silnik wytrzymał rok czasu ze strzałem 120KM z NITRO. Ja osobiście korzystałem z wiedzy tego gościa i usług w 2010-2011 roku.
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 27.03.2019, 23:55 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Ok inaczej skoro , można rozrząd zmienić na ori częściach i zgodnie ze sztuka porsche za 8000zl w 996 turbo to proszę podać adres podstawie 2 egzemplarze na wymianę , nie zaszkodzi a za taka cenę warto ... narazie zmieniłem w jednym i wyszło ponad 20 , w sumie to moge podstawić 4 bo jeszcze mam dwa silniki luzem do projektów .
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 28.03.2019, 0:01 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
mareknowak napisał(a): A co ty taki nerwowy jesteś. Dlaczego niby zamykać temat...? Ktoś spytał i czeka na odpowiedzi. Myślę, że ciekawy wątek, bo osobiście tez jeżdżę tym modelem i jestem ciekaw jak to wygląda. Nie interesuje - odpuść. Zamykać temat silnika skoro rozkręcamy to robimy wszytko zeby nie wracać a Ty nerwowy i odrazu bez zastanowienia piszesz o zamknięci tematu na forum 😳 widać nigdy nie robiłeś silnika ze nie skumałeś zwrotu technicznego
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 28.03.2019, 0:09 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Panowie piszecie o trzech "zupełnie" innych silnikach. Porscheee ma w 996 turbo silnik Mezgera. Silniki 3,4 i 3,6 n/s różnią się, choć ja bym nie przesadzał jeżeli chodzi o te różnice między nimi. Każdy ma specyficznie ustawiany rozrząd z blokadami, ale każdy inaczej. Choć ogólna zasada jest taka sama. Łańcuchy w 3,4 są faktycznie prawie dwa razy tańsze niż w 3,6 n/a i 3,6 turbo. Silnik 3,6 turbo - kompletnie inna bajka jeżeli chodzi o składanie, bardzo dużo elementów, każdy ze swoim oddzielnym "uszczelnieniem". Jak ktoś widział jak się składa silnik w wiatraku to mniej więcej tak, tylko dużo trudniej (trudniej, czyli więcej elementów). To jest silnik wiatraka do którego dołożono płaszcze wodne oraz turbiny. Nie był początkowo do tego zaprojektowany. Czyli plątanina wszystkiego A ustawienie rozrządu - kompletnie inne blokady, klucze. Tu już wchodzimy w obszary blokad do gt3 (też ciekawy silnik do złożenia ). Probe914, jak będziesz się decydował na zakup, to daj znać na PW z cenami, może uda mi się zrobić lepszą
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 28.03.2019, 0:14 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
Romcio napisał(a): Kol.porschee a jesteś pewny że te z aso to naj...,ponieważ ktoś tu na forum pisał o pewnym oleju z aso który okazał się identyczny jak na wolnym rynku tylko cena razy trzy. Nie wiem czy naj ale fajnie mieć dokumentacje tak istotnego zabiegu na przyszłość z nr każdej czesci użytej z nr porsche na fv a nie np „czesci” nie wspomnę juz o nazwie zakładu który to wykonuje bo zawsze lepiej mieć się gdzie zwrócić o info skoro znaja już egzemplarz niż nikomu nie znany Kowalski Jan . Gdybys chcial kupić takie auto i wiedziałbyś ze silnik był rozkręcony w drobny mak chciałbyś mieć taka historie udokumentowana czy jest malo istotne i wystrczy ze sprzedajcy powie sam zmieniłem rozrząd części kolega załatwił ..
|
|
Góra |
|
Probe914
|
Napisane: 28.03.2019, 7:47 |
|
Dołączył: 10.02.2019 Posty: 36
|
porscheee napisał(a): Po pierwsze nie mowimyno szukaniu gdzieś w świecie najtańszych części tykko o zakupie w pl aso . Po drugie kupujemy wszystko zgodnie ze sztuka a nie tylko wybiórczo . Zamykać teamt raz na zawsze .Same uszczelki to chyba koło 5 tys a łańcuch jeden 1500 kurde będę w poniedzialek w Gdyni To wkleję fv z przed 3 lat chyba , na przykładzie 996 turbo , sama robocizna silnika złożyć rozłożyć tonkolejne 5 nie mówię o wyciągnięciu inwlozwniu oraz płynach . Podane przeżeranie ceny są cenami z aso kompletnego rozrządu (podeśle fotkę jak dojdzie) Co do czesci to nie masz racji bo febi robi na 1 montaż i na wtórny rynek wiec te czesci są Ok na niektórych zestawach są zacierane tylko numery orginalne by je sprzedać na wtórnym rynku ( zerknij na fotkę odmyktóra kupiłem ).Drozej nie zawsze lepiej A co do robocizny to nie pamietam dobrze ile roboty jest ale w najgorszym wypadku zawsze możesz rozpiąć i zapiać łańcuch , nie wiem jak to jest ze ślizgami
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Probe914
|
Napisane: 28.03.2019, 8:03 |
|
Dołączył: 10.02.2019 Posty: 36
|
Wiesz kolego porcheee jeżeli wydaje na czesci 3000zl. Plus robota moja po godzinach pracy , a miałbym postawić komuś i wydać 22000zl. Po to żeby mieć dokument :/ to wole sam sobie to zrobić . Na 19000zl to ja muszę trochę popracować . To są fotki 997 które robiłem, rozrząd ustawiany bez blokad.Auto do tej pory jeździ i dobrze jezdzi
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|