Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.03.2013, 15:21 

Dołączył: 17.03.2013
Posty: 3
Szanowni, prośba o poradę dla nowicjusza. Szukam 996 w opcji 4wd > 3.4. Jest do wziecia turbo, absolutnie udokumentowane w aso, niebite, jezdzone na rownym asfalcie, po duzym przegladzie. Czyli bajka. Ale nabite 222000 km. Napiszcie prosze, co onacza taki wynik dla tego silnika? Omijac szerokim lukiem czy nie zniechecac sie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2013, 16:07 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Ja bym się nie zniechęcał. Wiele 964/993 bez problemów jeździ z takimi przebiegami, więc czemu 996 Turbo miałoby być gorsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.03.2013, 19:46 

Dołączył: 17.03.2013
Posty: 3
Fakt. Z drugiej strony np niektórzy spece od chip tuningu odmawiają usługi w przypadku silnika pow 160000-170000 km. Argument jest taki, że przy tym przebiegu bliżej do remontu niż do sportu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.03.2013, 20:17 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Skoro "spece" mają takie opinie, to może lepiej, że odmawiają...

Czym innym jest 200 kkm zrobione po autostradzie, czym innym 200 kkm na torze lub po bułki do sklepu. Jak masz wątpliwości zawsze możesz pokusić się o pomierzenie ciśnienia sprężania i "endoskopię" cylindrów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.03.2013, 20:42 

Dołączył: 17.03.2013
Posty: 3
Życie nie pozwoli na endoskopię. Pomiar ciśnienia też nie będzie łatwym tematem. Decyzja jest do podjęcia na podstawie oceny organoleptycznej i podstawowego przeglądu. Stąd prośba o pomoc ekspercką Forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.03.2013, 21:18 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
No to fusy, szklana kula, itd.
Na pocieszenie - przebieg nie ma tu nic do rzeczy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.03.2013, 21:22 

Dołączył: 3.10.2007
Posty: 876
Racjonalnie rzecz biorąc, starałbym się "uwzględnić" w cenie zakupu ew. koszt zastępczego silnika - ok. 30.000 pln. Co nie znaczy, że ten stary nie pojeździ jeszcze 100.000. Reszta auta jest pancerna i do ogarnięcia.

Egzemplarz, o którym myślisz, chyba znam i nie powinien kosztować bez opłat więcej niż 25 kEUR. Powodzenia !

No i plusem jest niekręcony przebieg, przynajmniej wiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.03.2013, 22:17 

Dołączył: 24.01.2010
Posty: 133
KQ1 napisał(a):
Szanowni, prośba o poradę dla nowicjusza. Szukam 996 w opcji 4wd > 3.4. Jest do wziecia turbo, absolutnie udokumentowane w aso, niebite, jezdzone na rownym asfalcie, po duzym przegladzie. Czyli bajka. Ale nabite 222000 km. Napiszcie prosze, co onacza taki wynik dla tego silnika? Omijac szerokim lukiem czy nie zniechecac sie?


Silnik 996 tt podobnie jak gt3 wykonany był z zupełnie innych materiałów niż zwykle 996.
Silnik turbo nie miał żadnych wad w przeciwieństwie do zwykłego 996.
Przebieg 200 tys przy regularnie serwisowanym aucie to nic wielkiego.
Te silniki osiągały bez problemu 400 000 km


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.03.2013, 23:52 

Dołączył: 11.07.2010
Posty: 220
W USA jezdzi jedno 996tt ktore przekroczylo juz pol miliona kilometrow...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.04.2013, 22:20 

Dołączył: 7.05.2012
Posty: 28
W 911 turbina to mocna jednostka. Jak wyzej hans wspomnial pozbawiony wad fabrycznych w stosunku do pozostalych 911. De facto to silnik jest zbudowany na tym z 993 tylko dolozone chlodzenie ciecza.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2013, 0:55 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
a ja bym powiedział ze blizej mu do 996GT1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: 996 turbo
PostNapisane: 23.04.2013, 19:25 

Dołączył: 24.01.2010
Posty: 133
porscheee napisał(a):
a ja bym powiedział ze blizej mu do 996GT1


Sinik 996tt bazuje na gt1 podobnie jak gt3
Przebieg 200 tys przy regularnym serwisie to żaden problem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.04.2013, 20:01 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
to ze do Gt1 podobny nie ma odniesienia do przebiegu nie w tym znaczeniu się wypowiedziałem tylko do 993... , wiadomo zawsze lepiej mieć mniej niż więcej , bierz tez pod uwagę pozniejsza odsprzedaż , pojezdzisz rok , 2 ,3 i będzie 260 -280 tys i co z tym wtedy , tak jak Alex pisze jezeli jest to uwzględnione w cenie czyli poniżej 100tys i to po opłatach wedle mnie można brac , nie tak dawno był taki za 90tys zł w autoamcie i za 100tys w manualu (miały mankamenty ale tez mniejsze przebiegi ), pamiętaj ze to automat zawsze tansze , co do silnika na wymiane mozna już kupic dużo taniej , silnik z przebiegiem około 100tys km można wyrwac za blisko 20tys zł


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum