Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.09.2023, 18:45 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
Turbo x50 w tip to najgorsza opcja w tej wersji , miałem takiego w dodatku w cabrio , nie dość że ciężki nie dość że turbo x50 wolniej się wkręca na boost to jeszcze powolna skrzynia . X50 ma sens w manualu . W takim przypadku mocno prawdopodobne że lepiej się wam jeździło 4s ale tylko i wyłącznie dlatego 😉


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2023, 21:15 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
porscheee napisał(a):
Turbo x50 w tip to najgorsza opcja w tej wersji , miałem takiego w dodatku w cabrio , nie dość że ciężki nie dość że turbo x50 wolniej się wkręca na boost to jeszcze powolna skrzynia . X50 ma sens w manualu . W takim przypadku mocno prawdopodobne że lepiej się wam jeździło 4s ale tylko i wyłącznie dlatego 😉


To miałeś popsute te x50. Ja mam coupe x50 tip i to jest zupełnie inny samochod niż standardowy turbo tip.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2023, 21:33 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
oczywiście ze to całkiem inny samochód dobrze ze czujesz różnice i żeby nie było tez wole x50 ale mówimy o mieście w automacie .
Mój ex 47 tyś przebieg km od pierwszego wlasciela wersja eu 100% bezypwypadek tyle ze cabrio 2004 , chcesz mi powiedział ze lepiej jeździ w mieście x50 tip niż zwykle k16 :lol: , x50 na co dzień w tip jest gorsze niż c4s . jak nie czujesz tego nałóż sobie wykresy jak buduje moc k16 vs k24 o woglnossaku nie wspomnę . mowa o jeździ miejskiej bo o takiego tu pyta gość ewentualnie inwestycja :lol:
Ps w załączniku parę wykresów tylko te co mam dziś pod ręką 😂 wszystkie pochodzą od różnych 996 tt wszyStko badam od 15 lat na jednej i tej samej hamowni obciążeniowej przebadałem każdą możliwą sprężarkę i opcje techart od 1-4 stage , fvd , ruf, sportec , evoms itd itd na tych motorach dostępne w eu jak i w USA . Myślę że koło 50 Mezger tt w różnych konfiguracjach przerobiłem a może więcej …
Przyjedź swoim postawie na rolki zdziwisz się jak pracuje ta przestarzała skrzynia z dużą sprężarka jak k24 vs 16 seria , masz wykształcenie to wiem ze doskonale rozumiesz mechanikę a fizyki nie oszukasz


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2023, 22:06 

Dołączył: 25.02.2018
Posty: 254
Rzadko jeżdżę po mieście, głównie za miastem, jak są "puste drogi". Nie widzę sensu stać w korkach tym samochodem. Moze dla tego nie odczułem problemu o którym piszesz. Mi sprawia przyjemność jak silnik się wkręcił na obroty przy przyspieszaniu i dupa zaczyna robić się nerwowa i lekko chodzi lewo prawo. W zwykłym turbo nie ma tego efektu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.09.2023, 22:09 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3162
Rafał-El napisał(a):
Rzadko jeżdżę po mieście, głównie za miastem, jak są "puste drogi". Nie widzę sensu stać w korkach tym samochodem. Moze dla tego nie odczułem problemu o którym piszesz. Mi sprawia przyjemność jak silnik się wkręcił na obroty przy przyspieszaniu i dupa zaczyna robić się nerwowa i lekko chodzi lewo prawo. W zwykłym turbo nie ma tego efektu

no to ok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.09.2023, 22:30 

Dołączył: 20.10.2014
Posty: 292
Lokalizacja: Sosnowiec
Nr klubowicza: 759
Doświadczyłem prywatnie jazdy wszystkimi wersjami 996 które mam, miałem
i uwielbiam. Nie ma co porównywać 4S do turbo. Turbo do dziś zaskakuje osiągami a 4s to jedna z ładniejszych wersji 911 ale masę turbo czuć niestety w osiągach. Ciekawym połączeniem przyjemności z jazdy i wyglądu jest wersja 4S cabrio i w tej wersji zaakceptowałbym w niej skrzynię automatyczną.
Obecnie doświadczam przyjemności z obecnej pogody w 4S cabrio manual w czarnym trochę dla mnie nudnym zestawieniu kolorów.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Online
PostNapisane: 26.09.2023, 22:39 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Kolego zależy co lubisz.
„Inwestycyjnie” raczej turbo. Zdarzają się egzemplarze w przyzwoitych cenach.
4S tak jak ktoś pisał ceny są zupełnie odjechane.
Kiedyś ktoś pisał, że jak nie stać kogoś na Turbo to kupował 4S, akurat z tym się nie zgadzam, ale Turbo to nadal bardzo szybkie auto z legendarnym silnikiem.

Zdecyduj sam, dla mnie optymalny konfig (jakim czasami jeżdżę) to Turbo w tipie.




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.09.2023, 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.05.2015
Posty: 684
Lokalizacja: Gdynia
Nr klubowicza: 615
Cóż, "każda pliszka swój ogonek chwali" ;)

Od razu na bok można odłożyć wyraz "inwestycyjnie" jeśli chcesz jeździć tym autem. A jak pojeździsz, nawiniesz przebiegu to z inwestycji klops będzie i nie ma co się czarować. Czy to będzie TT czy 4S.

Mezger to legenda, synonim niezawodności i bilet do prędkości ponad 300 km/h. I za to trzeba uczciwie zapłacić.

Ale może boisz się pojechać szybciej niż marne 220-230 (jak niżej podpisany), nie masz zacięcia sportowego (nie jeździsz na torze 10+ razy w roku) i masz wylane na legendy, małą liczbę egzemplarzy danej konfiguracji itp (jak niżej podpisany) i chcesz sobie dynamicznie pomykać po winklach autem do tego stworzonym.

Co do rzekomo obowiązkowej katastrofy czekającej każdy nie-Mezerowy silnik z 996 - po raz kolejny polecam grupę właścicieli 996 i 997 z dużymi przebiegami https://www.facebook.com/groups/214831583778785 - tam jest rzeczywistość a nie plotki.

Co do właściwości jezdnych 996 C4S - w 2002 w konkursie Evo Car of the Year to auto stanęło na drugim miejscu podium ustępując tylko Hondzie NSX-R. Ale wiadomo, co te pismaki tam wiedzo ;)
(warto odnotować, że dwa lata wcześniej 1. miejsce przypadło 996 turbo)

Co do pismaków to Ben Barry i Ben Oliver z Car Magazine oraz Adam Towler i Jethro Bovington z EVO mają 996. Żaden z nich nie ma Mezgera. Piszą, że są zadowoleni :)
(OK, Bovingtonowi trzy lata temu padł silnik 3.4 i Tuthill wstawił mu 3.8 z 991.1 GTS)

Reasumując - chcesz jeździć - przejedź się jednym i drugim, sam oceń co jest dla Ciebie, na Twoje umiejętności, na Twoją kieszeń, na tapetę w Twoim telefonie.
Jak chcesz inwestować, to kup cokolwiek z małym przebiegiem i wstaw do szafy na dekadę.




_________________

996 C4S


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum