Autor |
Wiadomość |
Vic
|
Napisane: 19.06.2019, 22:14 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Witam serdedznie, Pare dni temu dodałem post w którym poinformowałem o zakupie modelu 997 3.6 cabrio z orzebiegiem 96k +. Zaczynam poznawać samochód, jeżdżę 30-40km dziennie i patrzę co sie z nim dzieje. Co dzisiaj zauważyłem i co w jakimś stopniu mnie martwi to:
1) tuż po uruchumieniu - ciśnienie oleju utrzymuje się na poziomie 5 przez dobre 10minut. W książce wyczytałem ze po około 4-5 minutach - powinno się już stabilizować.
2) wg książki - jak silnik jest już ciepły to przy 5000rpm ciśnienie powinno być na poziomie 3.5 - ja widzę ponad 4 nieraz blisko 5.
3) temperatura silnika jest na poziomie około 100-110 stopni przy jeździe 150km/h na tempomacie, ciśnienie oleju ponad 4.
4) przy jeździe na tempomacie widzę ze wskaźnik ciśnienia oleju nie jest stabilny, potrafi wachlować +- 1
5) również zauważyłem, że przy wolniejsze jeździe - 120-130km/h ciśnienie było wyższe aniżeli przy 150km/h
Jazdę zacząłem od spokojnej każdy d 70km/h nie przekraczając 3500rmp przy zmianie biegu, jak silnik już się zagrzał to wjechałem na autostradę i powyższe odnotowałem.
Proszę o poradę - to moje pierwsze zapytanie - dziękuje z góry !
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 19.06.2019, 22:19 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Jak jest silnik wyłączony i przekręcisz na zapłon to jakie ciśnienie pokazuje wskaźnik?
W zasadzie moim zdaniem wszystko mnie więcej w normie, ewentualnie niektóre wahania może nowy czujnik usunąć. W zależności co Ci pokaże na zapłonie. Zobacz na zimnym oraz na rozgrzanym.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Vic
|
Napisane: 19.06.2019, 22:30 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Dziękuje Qback za szybka odpowiedz. Po powiedzmy 30minutach w garażu, stacyjke przekręciłem, ciśnienie oleju 0 temperatura silnika 82 stopnie. Silnik odpaliłem - ciśnienie 1.5, temperatura 82
Dziękuje !
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 19.06.2019, 22:52 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
Vic napisał(a): Dziękuje Qback za szybka odpowiedz. Po powiedzmy 30minutach w garażu, stacyjke przekręciłem, ciśnienie oleju 0 temperatura silnika 82 stopnie. Silnik odpaliłem - ciśnienie 1.5, temperatura 82
Dziękuje ! Czyli ok Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
Vic
|
Napisane: 19.06.2019, 23:03 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Rozumiem że nie mam się czym martwić naprawdę ? Jak tak to się bardzo cieszę ! Dziękuje za odpowiedzi, niemniej jednak każda kolejna ucieszy również.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.06.2019, 9:57 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Zobacz jeszcze czy na zimno po całej nocy nie przekłamuje, choć wydaje mi się, że nie będzie. Jeżeli też pokaże 0 to czujnik jest sprawny.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 20.06.2019, 11:41 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
Jak sprawdzasz ciśnienie oleju to dużo bardziej wiarygodne jest podawanie obrotów silnika a nie prędkości. Co nam daje info że jak masz 120 km/h to ciśnienie...może ciśniesz na trójce a może kulasz na wysokim biegu. A co do Twych obaw to wygląda że masz ciśnienie dobre+ HEJ
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.06.2019, 12:32 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ciśnienie wygląda ok, ale temp. silnika za wysoka (jeśli to płyn, nie olej)
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Vic
|
Napisane: 20.06.2019, 20:09 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Dziękuje Qbak, Michał
Po przekręceniu stacyjki ciśnienie oleju nie jest zero a około 0.3 - co to mozne oznaczać ? Prędkość jaka podawałem była napewno na 6 biegu jeżeli było to ponad 130km/h.
Dziękuje wit007 - co w związku jeżeli temperatura jest za wysoka. Jaka powinna być poprawna a jaka powinna mnie zacząć bardzo martwić. Co jeszcze powinienem sprawdzić aby wyeliminować jakikolwiek możliwy problem z jakim będę musiał się uporać? Na co powinienem zwrócić szczególna uwagę podczas jazdy aby wyczuć ze coś jednak z tym autem jest lub może być nie tak.
Nadziekuje się wam napewno !
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 20.06.2019, 20:27 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Wskazówka na 0,3 - może ktoś zmieniał tarcze wskaźników? I krzywo założył wskazówkę?
Płyn - może walnięty czujnik albo termostat?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Vic
|
Napisane: 20.06.2019, 20:43 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Wykluczałbym cokolwiek robione przy wskazówce tego zegara, ale może się mylę ? Jak to sprawdzić ewentualnie jeżeli wiesz. Co do płynu to w sumie - biorąc pod uwagę ze auto zostało sprawdzone w Porsche - 111punktow PPI ( pre purchase inspection) - czy coś z płynem mogłoby być nie tak.
Dziękuje Witek!
|
|
Góra |
|
Arekk
|
Napisane: 20.06.2019, 20:51 |
|
Dołączył: 11.07.2011 Posty: 1541
|
U mnie wskaźnik ciśnienia oleju po przekręceniu kluczyka też skoczy na 0,3 a na bank nikt nie grzebał. Chyba że liczymy tego co montował w fabryce.
Najważniejszy wskaźniki w tym aucie to temperatura oleju i wody. Olej nie powinien dochodzić do czerwonego pola. Na to zerkaj ale przede wszystkim ciesz się jazdą bo to super samochód.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.06.2019, 21:19 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Moim zdaniem pierwsze objawy uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju, częsta przypadłość w 996 i 997.1. Temperatura. Skoro aso zrobiło 111 punktów i wszystko ok, to zakładam, że chłodnice są czyste a także przestrzeń pomiędzy nimi. Może termostat? To trudno sprawdzić na stanowisku serwisowym, bo może wystarczająco się otwiera dla małego obciążenia, a przy dużym już przepływ wody przez duży obieg jest zbyt mały.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Vic
|
Napisane: 20.06.2019, 21:24 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Drodzy ‚koledzy’
Dziękuje bardzo.
Siara się przyznać ale chyba coś mi się źle dopatrzyło podczas nabywania mojej wiedzy.. Wiec tak, lewy zegar jest temperatura oleju - ja LAIK - przedstawiłem to jako temperatura silnika... Wiec temperaturę oleju mam na poziomie 100-110, doczytałem , ze to jest odpowiednia. Temperatura silnika - czyli tam gdzie powinna stać na 80 a stoi na 80! DU*A ze mnie i tyle.. czas Wam tylko zabrałem. Ciśnienie oleju - czyli ostatni zegar na prawo - 0.3 na zimnym, 5 przez pierwsze 10min jazdy, później troszkę się rusza góra dół , 4-4.5 na wysokich obrotach. Wahania małe przy jeździe na tempomacie
Wiec tylko chyba te wahania ciśnienia oleju jakoś powinny mnie martwić ?
Dziękuje wszystkim i wybaczcie !
|
|
Góra |
|
bilex
|
Napisane: 20.06.2019, 21:36 |
|
Dołączył: 7.02.2018 Posty: 101
|
Zrobiłem moim 997.2 już z 6k kilometrów i szczerze mówiąc nawet nie zwróciłem jakiejś szczególnej uwagi na wskaźniki. Po pierwsze są w farenheitach, po drugie wyszedłem z założenia, że skoro ten upierdliwy system męczy mnie głupim komunikatem o niedziałającym kierunkowskazie - to raczej zauważy, że coś jest nie-halo z temperaturą czegoś tam... Po trzecie stoją chyba w miarę po środku, co się zazwyczaj zawsze sprawdzało. Ciśnienie oleju jest chyba zależne od pracy silnika w danym momencie. Ale ja też laik, więc wypowiem się - choć nie wiem....
|
|
Góra |
|
Vic
|
Napisane: 20.06.2019, 21:39 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Pojechałem się przejechać 😀 Ale czekam na kolejne rady i lekcje ! Co racja to racja Bilex !
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 20.06.2019, 22:33 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Bilex, u Ciebie jest zupełnie inny silnik i inaczej sterowane ciśnienie oleju. Jak odpalisz auto to masz na zimnym oleju około 1,5 bara.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Vic
|
Napisane: 20.06.2019, 22:39 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Witam ponownie, Przejechałem się kawałek - może z 10km w sumie - do sklepu, na stacje i do domu. Nie podoba mi się cholewcia wskaźnik ciśnienia oleju. Wyczytałem ze przy 5000RPM powinno być 3.5bar, U mnie jest grubo ponad 4, 4.5 Ok tym razem autostrada nie jechałem, temperatura sinika do 100 może doszła i tyle.
Poszukam gdzieś informacji na te temat ale Qbak/lub inni jeżeli masz/macie gotowa odpowiedz to będę wdzięczny. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
Mic182
|
Napisane: 20.06.2019, 22:44 |
|
Dołączył: 2.03.2016 Posty: 1038
|
Normalnie wszyscy sie martwią jak ciśnienie jest za niskie Przestań szukać i zacznij sie cieszyć samochodem. Pozdrawiam, Michał
|
|
Góra |
|
Vic
|
Napisane: 20.06.2019, 22:54 |
|
Dołączył: 17.06.2019 Posty: 22
|
Dziękuje Michał,
Będę się cieszył tak jak mówisz !
Pozdrowionka dla wszyskich pomocnych !
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|