Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 19.06.2019, 22:14 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Witam serdedznie,
Pare dni temu dodałem post w którym poinformowałem o zakupie modelu 997 3.6 cabrio z orzebiegiem 96k +. Zaczynam poznawać samochód, jeżdżę 30-40km dziennie i patrzę co sie z nim dzieje. Co dzisiaj zauważyłem i co w jakimś stopniu mnie martwi to:

1) tuż po uruchumieniu - ciśnienie oleju utrzymuje się na poziomie 5 przez dobre 10minut. W książce wyczytałem ze po około 4-5 minutach - powinno się już stabilizować.

2) wg książki - jak silnik jest już ciepły to przy 5000rpm ciśnienie powinno być na poziomie 3.5 - ja widzę ponad 4 nieraz blisko 5.

3) temperatura silnika jest na poziomie około 100-110 stopni przy jeździe 150km/h na tempomacie, ciśnienie oleju ponad 4.

4) przy jeździe na tempomacie widzę ze wskaźnik ciśnienia oleju nie jest stabilny, potrafi wachlować +- 1

5) również zauważyłem, że przy wolniejsze jeździe - 120-130km/h ciśnienie było wyższe aniżeli przy 150km/h

Jazdę zacząłem od spokojnej każdy d 70km/h nie przekraczając 3500rmp przy zmianie biegu, jak silnik już się zagrzał to wjechałem na autostradę i powyższe odnotowałem.

Proszę o poradę - to moje pierwsze zapytanie - dziękuje z góry !



Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2019, 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Jak jest silnik wyłączony i przekręcisz na zapłon to jakie ciśnienie
pokazuje wskaźnik?

W zasadzie moim zdaniem wszystko mnie więcej w normie, ewentualnie
niektóre wahania może nowy czujnik usunąć. W zależności co Ci pokaże
na zapłonie. Zobacz na zimnym oraz na rozgrzanym.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2019, 22:30 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Dziękuje Qback za szybka odpowiedz.
Po powiedzmy 30minutach w garażu, stacyjke przekręciłem, ciśnienie oleju 0 temperatura silnika 82 stopnie.
Silnik odpaliłem - ciśnienie 1.5, temperatura 82

Dziękuje !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2019, 22:52 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Vic napisał(a):
Dziękuje Qback za szybka odpowiedz.
Po powiedzmy 30minutach w garażu, stacyjke przekręciłem, ciśnienie oleju 0 temperatura silnika 82 stopnie.
Silnik odpaliłem - ciśnienie 1.5, temperatura 82

Dziękuje !
Czyli ok :)

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.06.2019, 23:03 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Rozumiem że nie mam się czym martwić naprawdę ?
Jak tak to się bardzo cieszę !
Dziękuje za odpowiedzi, niemniej jednak każda kolejna ucieszy również.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 9:57 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Zobacz jeszcze czy na zimno po całej nocy nie przekłamuje, choć wydaje
mi się, że nie będzie. Jeżeli też pokaże 0 to czujnik jest sprawny.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 11:41 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1202
Jak sprawdzasz ciśnienie oleju to dużo bardziej wiarygodne jest podawanie obrotów silnika a nie prędkości. Co nam daje info że jak masz 120 km/h to ciśnienie...może ciśniesz na trójce :D a może kulasz na wysokim biegu. A co do Twych obaw to wygląda że masz ciśnienie dobre+ HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 12:32 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ciśnienie wygląda ok, ale temp. silnika za wysoka (jeśli to płyn, nie olej)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 20:09 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Dziękuje Qbak, Michał

Po przekręceniu stacyjki ciśnienie oleju nie jest zero a około 0.3 - co to mozne oznaczać ?
Prędkość jaka podawałem była napewno na 6 biegu jeżeli było to ponad 130km/h.

Dziękuje wit007 - co w związku jeżeli temperatura jest za wysoka. Jaka powinna być poprawna a jaka powinna mnie zacząć bardzo martwić. Co jeszcze powinienem sprawdzić aby wyeliminować jakikolwiek możliwy problem z jakim będę musiał się uporać? Na co powinienem zwrócić szczególna uwagę podczas jazdy aby wyczuć ze coś jednak z tym autem jest lub może być nie tak.

Nadziekuje się wam napewno !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 20:27 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Wskazówka na 0,3 - może ktoś zmieniał tarcze wskaźników? I krzywo założył wskazówkę?

Płyn - może walnięty czujnik albo termostat?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 20:43 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Wykluczałbym cokolwiek robione przy wskazówce tego zegara, ale może się mylę ? Jak to sprawdzić ewentualnie jeżeli wiesz.
Co do płynu to w sumie - biorąc pod uwagę ze auto zostało sprawdzone w Porsche - 111punktow PPI ( pre purchase inspection) - czy coś z płynem mogłoby być nie tak.

Dziękuje Witek!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 20:51 

Dołączył: 11.07.2011
Posty: 1541
U mnie wskaźnik ciśnienia oleju po przekręceniu kluczyka też skoczy na 0,3 a na bank nikt nie grzebał. Chyba że liczymy tego co montował w fabryce.

Najważniejszy wskaźniki w tym aucie to temperatura oleju i wody.
Olej nie powinien dochodzić do czerwonego pola. Na to zerkaj ale przede wszystkim ciesz się jazdą bo to super samochód.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Moim zdaniem pierwsze objawy uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju,
częsta przypadłość w 996 i 997.1.
Temperatura. Skoro aso zrobiło 111 punktów i wszystko ok, to zakładam,
że chłodnice są czyste a także przestrzeń pomiędzy nimi. Może termostat?
To trudno sprawdzić na stanowisku serwisowym, bo może wystarczająco się
otwiera dla małego obciążenia, a przy dużym już przepływ wody przez
duży obieg jest zbyt mały.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 21:24 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Drodzy ‚koledzy’

Dziękuje bardzo.

Siara się przyznać ale chyba coś mi się źle dopatrzyło podczas nabywania mojej wiedzy..
Wiec tak, lewy zegar jest temperatura oleju - ja LAIK - przedstawiłem to jako temperatura silnika...
Wiec temperaturę oleju mam na poziomie 100-110, doczytałem , ze to jest odpowiednia.
Temperatura silnika - czyli tam gdzie powinna stać na 80 a stoi na 80! DU*A ze mnie i tyle.. czas Wam tylko zabrałem.
Ciśnienie oleju - czyli ostatni zegar na prawo - 0.3 na zimnym, 5 przez pierwsze 10min jazdy, później troszkę się rusza góra dół , 4-4.5 na wysokich obrotach. Wahania małe przy jeździe na tempomacie

Wiec tylko chyba te wahania ciśnienia oleju jakoś powinny mnie martwić ?

Dziękuje wszystkim i wybaczcie !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 21:36 

Dołączył: 7.02.2018
Posty: 101
Zrobiłem moim 997.2 już z 6k kilometrów i szczerze mówiąc nawet nie zwróciłem jakiejś szczególnej uwagi na wskaźniki. :oops:
Po pierwsze są w farenheitach, po drugie wyszedłem z założenia, że skoro ten upierdliwy system męczy mnie głupim komunikatem o niedziałającym kierunkowskazie - to raczej zauważy, że coś jest nie-halo z temperaturą czegoś tam...
Po trzecie stoją chyba w miarę po środku, co się zazwyczaj zawsze sprawdzało.

Ciśnienie oleju jest chyba zależne od pracy silnika w danym momencie.
Ale ja też laik, więc wypowiem się - choć nie wiem.... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 21:39 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Pojechałem się przejechać 😀
Ale czekam na kolejne rady i lekcje !
Co racja to racja Bilex !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Bilex, u Ciebie jest zupełnie inny silnik i inaczej sterowane ciśnienie
oleju. Jak odpalisz auto to masz na zimnym oleju około 1,5 bara.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 22:39 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Witam ponownie,
Przejechałem się kawałek - może z 10km w sumie - do sklepu, na stacje i do domu.
Nie podoba mi się cholewcia wskaźnik ciśnienia oleju.
Wyczytałem ze przy 5000RPM powinno być 3.5bar,
U mnie jest grubo ponad 4, 4.5
Ok tym razem autostrada nie jechałem, temperatura sinika do 100 może doszła i tyle.

Poszukam gdzieś informacji na te temat ale Qbak/lub inni jeżeli masz/macie gotowa odpowiedz to będę wdzięczny.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 22:44 

Dołączył: 2.03.2016
Posty: 1038
Normalnie wszyscy sie martwią jak ciśnienie jest za niskie :) Przestań szukać i zacznij sie cieszyć samochodem.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.06.2019, 22:54 

Dołączył: 17.06.2019
Posty: 22
Dziękuje Michał,

Będę się cieszył tak jak mówisz !

Pozdrowionka dla wszyskich pomocnych !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum