No i jest info
"Het 2010 model heeft verschillende aanpassingen ondergaan, niet alleen het exterieur is aangepast maar ook de motor en het onderstel zijn niet ongewijzigd gebleven. De buitenkant heeft natuurlijk de typische MKII details gekregen die we ook van de Carrera MKII kennen. We zien onder andere de LED-technologie, nieuwe achterlampen en ook een nieuw setje velgen. Aan de achterkant zien we ook een roostertje zitten en we zien een nieuwe spoiler die voor meer downforce moet zorgen. Ook zijn de carbon remschijven een stukje gegroeid.
De motor is vergroot van 3,6 liter naar 3,8 liter waardoor er 20 pk meer vermogen in de GT3 zit. Het totaal komt nu dus op 435 pk uit de bekende flat-six. Met dit vermogen sprint de GT3 in 4,1 seconden naar de honderd en de topsnelheid bedraagt 312 km/u. Daarnaast zijn ook de uitlaten aangepast, die je zelf vanuit de auto open of dicht kan zetten. Met een open uitlaat komt er waarschijnlijk een heerlijk geluid uit de nieuwe GT3.
Ook het onderstel is natuurlijk aangepakt. Het PSM stabiliteitssysteem is verbeterd en flexibeler gemaakt, dus je mag je iets meer uitleven. Daarnaast zijn ook de tractiecontrole en overige stabiliteitssystemen opnieuw ingesteld, zodat die nog beter functioneren. Zoals gezegd zit er een nieuwe achterspoiler op, maar ook de nieuwe voorbumper zorgt voor extra downforce. Er werd gesuggereerd dat de MKII twee keer zoveel downforce heeft als de huidige GT3 en die lag al subliem op de weg.
De nieuwe GT3 zal waarschijnlijk in Genève zijn eerste grote publiekelijke optreden meemaken en dan moeten we nog even wachten tot hij bij de dealer staat. De basisprijs van de MKII ligt iets hoger dan die van de huidige GT3, die op dit moment ongeveer 155.000 Euro kost in Nederland. Maar voor dat kleine beetje extra krijg je wel een GT3 die een klap beter is dan zijn voorganger."
Niestety nie ogarniam holenderskiego, ale najważniejsze dane można odczytać
Zdjęcia:
Źródło:
http://www.autogespot.com/item/3120/daa ... -gt3-mkii/
Ale... Poszperałem nieco i znalazłem:
'Porsche has revealed the updated and slightly more powerful 2010 911 GT3 ahead of its official debut at Geneva Motor Show in March.
The new model receives many of the subtle exterior updates as the rest of the 911 family but adds a unique racing flair to the mix. Up front there is a new bumper with a lower spoiler, larger air intakes with mesh inserts, and modified bi-xenon headlights. Other changes to the new GT3 include a redesigned rear spoiler, rear LED taillights, and a new rear bumper.
Power comes from an enlarged version of Porsche's naturally aspirated flat-six engine which now comes in at 3.8-liters and boasts 435 horsepower and 317 ft-lbs of torque. This allows the GT3 to sprint from 0-60 mph in 4.0 seconds and reach a top speed of 194 mph. Compared to the current GT3, the new model features an additional 200cc in displacement which helps to create the extra 20 hp.
Helping to keep all that power on the road are updated stability and traction control systems which aim to keep Porsche's legacy of offering outstanding vehicle dynamics while providing an enhanced measure of safety. The new version of Porsche Stability Management offers drivers the option of deactivating stability and traction control in separate steps, allowing for a custom tailored driving experience. Should the new safety systems fail to keep you on course, the larger carbon ceramic brakes will be there to help bring you to a halt.
The Euro base price of the new GT3 is €98,100, in Germany the retail price including value-added tax and specific national features is €116,947. In the USA the GT3 will be at dealerships in October at a price of $112,200 (MSRP without taxes). Porsche fans in the UK can expect the new model to be in dealerships this fall with a starting price of £81,914.''
Więcej fotek i filmik:
http://www.worldcarfans.com/9090129.009 ... res-images
Jak dla mnie miażdży!